Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Daine » 4. okt 2015, 13:21

Den samtale MÅ være fiktiv, som andre også skriver. Uanset hvordan drengen er opdraget, så lyder det opstyltet og replik-agtigt. Mon ikke bare damen har ønsket ar skabe røre i andedammen?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 13:21

Ninjawho skrev:
Ado skrev:
Men hvorfor er en uskyldig kompliment så forfærdelig/upassende? Jeg blev stoppet af en dame en dag, som bare ville fortælle, at hun syntes min kjole er smuk. En anden dag fik jeg på gågaden at vide af en fremmed mand, at jeg så så dejlig glad ud. Og i køen en dag, sagde en mand: Hold da op, hvor har du smukke øjne.

Og jeg bliver sgu bare så glad, når det sker. Mere kærlighed mellem fremmede mennesker, tak.


Jeg ser ikke nogen grund til at komme med uopfordrede kommentarer om en kvindes udseende når hun går i offentligheden.

Der er sikkert nogle som synes det er rart at få og vide at de er "pæne" osv. Jeg har flere gange fået kommentarer fra fremmede mænd - og jeg kan helt ærligt ikke se hvad jeg kan bruge deres "bedømmelse" af mit udseende til?

Men kvinder må godt?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 4. okt 2015, 13:24

*Sidder i øvrigt og glæder mig over, at vi også på "den nye debat" kan finde ud af at fare til tasterne og debattere. Sådan rigtigt*

Bare en strejftanke.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 13:27

Jeg kan da godt forstå at nogle mænd bliver bange for at give komplimenter, så'n som nogle kvinder reagerer.
6
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 4. okt 2015, 13:28

Ninjawho skrev:
Jeg ser ikke nogen grund til at komme med uopfordrede kommentarer om en kvindes udseende når hun går i offentligheden.

Der er sikkert nogle som synes det er rart at få og vide at de er "pæne" osv. Jeg har flere gange fået kommentarer fra fremmede mænd - og jeg kan helt ærligt ikke se hvad jeg kan bruge deres "bedømmelse" af mit udseende til?



Grund og grund ... Men er det decideret stødende?

Der er også kvinder, der uopfordret på gaden har fortalt mig: "Hvor har du dog en flot måde at gå på!" eller "Hold op et dejligt smil og sikke en udstråling du har!" Skal de så også bare holde mund? Eller de må gerne, hvis de er heteroer og dermed helt sikkert ikke interesserede i at slikke mig mellem benene eller?

Forstår altså ikke helt, hvad al den her surhed over komplimenter skal til for.
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 13:29

Ninjawho skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ninjawho skrev:
Ado skrev:
Men hvorfor er en uskyldig kompliment så forfærdelig/upassende? Jeg blev stoppet af en dame en dag, som bare ville fortælle, at hun syntes min kjole er smuk. En anden dag fik jeg på gågaden at vide af en fremmed mand, at jeg så så dejlig glad ud. Og i køen en dag, sagde en mand: Hold da op, hvor har du smukke øjne.

Og jeg bliver sgu bare så glad, når det sker. Mere kærlighed mellem fremmede mennesker, tak.


Jeg ser ikke nogen grund til at komme med uopfordrede kommentarer om en kvindes udseende når hun går i offentligheden.

Der er sikkert nogle som synes det er rart at få og vide at de er "pæne" osv. Jeg har flere gange fået kommentarer fra fremmede mænd - og jeg kan helt ærligt ikke se hvad jeg kan bruge deres "bedømmelse" af mit udseende til?

Men kvinder må godt?


Næ.

Det var bare fordi, du skrev "fremmede mænd".
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 13:30

Men altså: jeg bliver glad, når nogen gider sige noget pænt.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2015, 13:30

Fru Sunshine skrev:Bager man nu på nogen, fordi man siger, de er pæne?
Jeg skal da vist til at lukke grundigt ned for komplimenterne så.


Jeg tror bagningen ligger i den direkte overgang fra Slik til Disney sjov til pæn mor, den overgang kunne godt have været lidt mere elegant :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2015, 13:32

Wizzze skrev:Er det ikke en legal taktik, nu om dage? :gruble:
Eller har jeg bare set for meget two and a half men?

Man skal vel på en eller anden måde "godkendes" af barnet, før man kan få tid sammen med moderen? :gruble:


Det kan da sikkert ofte give et plus mor/fars bog, at man er sød ved deres barn, men det er efter min vurdering bare ikke det, manden her er.
Han er ligeglad med barnet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 13:32

Wizzze skrev:
Fru Sunshine skrev:Bager man nu på nogen, fordi man siger, de er pæne?
Jeg skal da vist til at lukke grundigt ned for komplimenterne så.


Jeg tror bagningen ligger i den direkte overgang fra Slik til Disney sjov til pæn mor, den overgang kunne godt have været lidt mere elegant :D

Tjo, men vel ikke noget at gå sådan i selvsving over.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 4. okt 2015, 13:33

Fru Sunshine skrev:Men altså: jeg bliver glad, når nogen gider sige noget pænt.


I det nævnte tilfælde bages der utvetydigt. Jeps! At jeg så ikke synes, det er nogen (større) forbrydelse overhovedet - dét er så noget andet. :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 4. okt 2015, 13:37

Jeg har altså også kommenteret håndværkere, der gik og arbejdede i bar overkrop om sommeren - havde jeg kunnet pifte, havde jeg gjort det.

Jeg begynder at forstå, at jeg er en respektløs laban ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf lillebjoern » 4. okt 2015, 13:38

Ninjawho skrev:
Ado skrev:
Men hvorfor er en uskyldig kompliment så forfærdelig/upassende? Jeg blev stoppet af en dame en dag, som bare ville fortælle, at hun syntes min kjole er smuk. En anden dag fik jeg på gågaden at vide af en fremmed mand, at jeg så så dejlig glad ud. Og i køen en dag, sagde en mand: Hold da op, hvor har du smukke øjne.

Og jeg bliver sgu bare så glad, når det sker. Mere kærlighed mellem fremmede mennesker, tak.


Jeg ser ikke nogen grund til at komme med uopfordrede kommentarer om en kvindes udseende når hun går i offentligheden.

Der er sikkert nogle som synes det er rart at få og vide at de er "pæne" osv. Jeg har flere gange fået kommentarer fra fremmede mænd - og jeg kan helt ærligt ikke se hvad jeg kan bruge deres "bedømmelse" af mit udseende til?


Jeg tager slet ikke en kompliment af andre som "en bedømmelse af mit udseende" - og det synes jeg ærligt talt er en ret mærkelig holdning at have :gruble: Selvfølgelig er konteksten vigtig at have in mente, men det lyder ærligt og redeligt som om det er en mand, der synes kvinden er flot og gerne vil lade hende vide det for at gøre hende glad. Jeg tror sjældent nogen udbryder, "... og så sagde han jeg havde søde øjne, men han har altså ikke ret til at bedømme mit udseende, så jeg blev sur!" - og hvis de gør, lyder det som en ret tarvelig tilværelse i min verden. Hvorfor ikke bare være glad for komplimentet uden at gøre én selv eller andre dommere til noget som helst? Går der skår af én fordi en anden kommenterer (pænt, endda) på ens udseende? :)

Til tråden:
Jeg tror heller ikke en meter på at hendes søn har sagt de ord. Jeg så godt posten for nylig og har aldrig kunne foredrage Proletarprinsessen, men at hun forskruer sandheden i sådan en grad at det faktisk ændrer hele situationen er altså for grelt. Og synes det er helt væk at andre kvinder kommenterer ting á la "Skide fedt. Du har opdraget din søn godt!!!". Øh, nej, hun har ej? Hun har lært ham at være fordomsfuld overfor fremmede han ikke kender og række fuck/tunge af andre mennesker i en alder af 5 år. Flot gået, Proletarprinsesse. Virkelig flot. :nej:
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 13:40

Jeg ligger åbenbart under for hankønnet. Nu, hvor jeg bliver oprigtigt glad og smigret, hvis en mand giver mig en kompliment.Jeg har i øvrigt også selv givet mænd komplimenter. Ud af det blå. Bare fordi. Og det har jeg nu tænkt mig at blive ved med. Der skal mere positivitet ind i gadebilledet. Og det er sgu da tåbeligt at tage på vej, fordi en fremmed tager sig den frækhed at sige noget pænt.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 13:44

Og det kan da godt være, at han bager lidt, men han er da ikke respektløs.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"