Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 8. okt 2016, 20:15

For ca en måned siden, var jeg på ferie sammen med et par veninder og min familie. Det var en fantastisk ferie.. Vi havde All inclusive på hotellet, Men når vi var ude skiftede vi til at betale og vi brugte den smarte app we share til at holde styr på regnskabet..

Da vi kom hjem fandt vi ud af at mine to veninder havde betalt 300 kroner mindre end min familie. Jeg sendte en besked og bad dem betale. Den ene overførte med det samme den anden har stadig ikke betalt. Jeg har rykket hende, men hun svarer ikke :/

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Ved godt det ikke er mange penge, men det er princippet..

Hvad ville I gøre i situationen?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2016, 20:25

Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.
0
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 8. okt 2016, 20:26

DetSorteCirkus skrev:Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.


Men vi ses slet ikke mere? Hun svarer slet ikke på nogen af mine beskeder..
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2016, 20:32

MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.


Men vi ses slet ikke mere? Hun svarer slet ikke på nogen af mine beskeder..


Så ville den ikke være længere for mig forstået på den måde, at det så ikke ville være de 300 kr., men venskabet, der var afgørende for, om jeg ville gøre mere ud af det. I min vennekreds ville det være en så usædvanlig opførsel, at jeg personligt ville opsøge min veninde og finde ud af, hvad der foregik, men hvis min eneste motivation for at gøre det var 300 kr., ville jeg ikke bruge mere tid på det.
6
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 9. okt 2016, 07:57

DetSorteCirkus skrev:
MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.


Men vi ses slet ikke mere? Hun svarer slet ikke på nogen af mine beskeder..


Så ville den ikke være længere for mig forstået på den måde, at det så ikke ville være de 300 kr., men venskabet, der var afgørende for, om jeg ville gøre mere ud af det. I min vennekreds ville det være en så usædvanlig opførsel, at jeg personligt ville opsøge min veninde og finde ud af, hvad der foregik, men hvis min eneste motivation for at gøre det var 300 kr., ville jeg ikke bruge mere tid på det.


Det er jo ikke de 300kr, jeg vil jo stadig gerne være veninder. Men jeg undrer mig over, hvad hun er for et menneske, hvis hun ikke vil betale 300kr til min familie. Jeg ved ikke, hvad der foregår - hun veninde har aldrig opført sig sådan før.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Torn » 9. okt 2016, 07:57

Ved du, om hun er OK?
0
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 9. okt 2016, 08:02

Torn skrev:Ved du, om hun er OK?



Det regner jeg med. Hun svarer de andre i veninde gruppen :/
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 08:05

MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:
MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.


Men vi ses slet ikke mere? Hun svarer slet ikke på nogen af mine beskeder..


Så ville den ikke være længere for mig forstået på den måde, at det så ikke ville være de 300 kr., men venskabet, der var afgørende for, om jeg ville gøre mere ud af det. I min vennekreds ville det være en så usædvanlig opførsel, at jeg personligt ville opsøge min veninde og finde ud af, hvad der foregik, men hvis min eneste motivation for at gøre det var 300 kr., ville jeg ikke bruge mere tid på det.


Det er jo ikke de 300kr, jeg vil jo stadig gerne være veninder. Men jeg undrer mig over, hvad hun er for et menneske, hvis hun ikke vil betale 300kr til min familie. Jeg ved ikke, hvad der foregår - hun veninde har aldrig opført sig sådan før.


Når hun ellers har det godt, som du skriver i et andet indlæg, synes jeg, at du skal noget i retning af det her til hende:
"Kære X. Jeg har lagt mærke til, at du ikke svarer på mine beskeder, efter jeg skrev det med de 300 kr. Hvad skyldes det?"
7
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Vixen » 9. okt 2016, 08:06

Det lyder som om, du godt kan skyde en hvid pil efter de 300 kroner uanset hvad. Derfra kan du så overveje, om du vil forsøge at holde liv i venskabet.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 9. okt 2016, 08:13

DetSorteCirkus skrev:
MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:
MissSpring skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min første tanke ville være, at personen havde glemt det, og så ville jeg minde vedkommende om det næste gang, vi sås.


Men vi ses slet ikke mere? Hun svarer slet ikke på nogen af mine beskeder..


Så ville den ikke være længere for mig forstået på den måde, at det så ikke ville være de 300 kr., men venskabet, der var afgørende for, om jeg ville gøre mere ud af det. I min vennekreds ville det være en så usædvanlig opførsel, at jeg personligt ville opsøge min veninde og finde ud af, hvad der foregik, men hvis min eneste motivation for at gøre det var 300 kr., ville jeg ikke bruge mere tid på det.


Det er jo ikke de 300kr, jeg vil jo stadig gerne være veninder. Men jeg undrer mig over, hvad hun er for et menneske, hvis hun ikke vil betale 300kr til min familie. Jeg ved ikke, hvad der foregår - hun veninde har aldrig opført sig sådan før.


Når hun ellers har det godt, som du skriver i et andet indlæg, synes jeg, at du skal noget i retning af det her til hende:
"Kære X. Jeg har lagt mærke til, at du ikke svarer på mine beskeder, efter jeg skrev det med de 300 kr. Hvad skyldes det?"


Den besked har jeg skrevet til hende.. Jeg kan bare ikke forstå hvad der foregår. Synes vi havde en hyggelig ferie, og mine børn er vilde med min veninde og ser hende som en moster/ tante..
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Ado » 9. okt 2016, 08:15

Jeg tror jeg ville skrive noget i stil med: Du svarer mig ikke på mine beskeder. Hvis det er fordi du ikke har pengene, så sig det. Så kan vi finde ud af du betaler dem over et par gange. Men jeg synes vores venskab er meget mere værd end 300 kr. og det er virkelig frustrerende, at du ignorerer mig.
21
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Animi » 9. okt 2016, 08:16

Hvis du har skrevet til hende, og hun ikke svarer dig, men stadigvæk svarer jeres andre veninder - så ville jeg lade den ligge herfra. Det er virkelig ærgerligt, men hvis hun ikke vi svare på ens beskeder, er der jo ikke så meget mere at gøre.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 08:19

MissSpring skrev:Den besked har jeg skrevet til hende.. Jeg kan bare ikke forstå hvad der foregår. Synes vi havde en hyggelig ferie, og mine børn er vilde med min veninde og ser hende som en moster/ tante..


Det er jo ikke til at sige, om din veninde kan have en anden opfattelse af ferien, ikke vil ud med de 300 kr., eller hvad pokker de foregår, men det kan hun omvendt heller ikke forvente, at du tager hensyn til, når hun er tavs og ignorerer dig.

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er skuffet og ked af det, også på dine børns vegne, men der er nok ikke så meget mere at gøre, medmindre du vil opsøge din veninde.
0
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 9. okt 2016, 08:19

Jeg prøver lige, at skrive til hende en gang til - og så vi de :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Animi » 9. okt 2016, 08:26

MissSpring skrev:Jeg prøver lige, at skrive til hende en gang til - og så vi de :)


Ja, sådan en besked som Ado skrev er en god idé - og så lade resten være op til hende :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Livets forhold"