Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Daflo » 9. okt 2016, 08:29

Nu skriver du at det var en ferie med din familie, og at du har børn. Kan det være noget med fordelingen af udgifterne i forhold til børnene hun er utilfreds med?
Under alle omstændigheder burde hun melde ud, og det lyder som om du har gjort dit til at redde trådene ud. Det er så ærgerligt når den slags sker med tætte veninder og man ikke i det mindste kan få en forklaring.
5
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 9. okt 2016, 08:56

Daflo skrev:Nu skriver du at det var en ferie med din familie, og at du har børn. Kan det være noget med fordelingen af udgifterne i forhold til børnene hun er utilfreds med?
Under alle omstændigheder burde hun melde ud, og det lyder som om du har gjort dit til at redde trådene ud. Det er så ærgerligt når den slags sker med tætte veninder og man ikke i det mindste kan få en forklaring.


Jeg synes i hvert fald, det er fordelt ligeligt. Vi har delt det mellem mig, min mand, min mor og mine to veninder.. Så tænker ikke, at det kan være det :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40578

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2016, 09:06

MissSpring skrev:
Daflo skrev:Nu skriver du at det var en ferie med din familie, og at du har børn. Kan det være noget med fordelingen af udgifterne i forhold til børnene hun er utilfreds med?
Under alle omstændigheder burde hun melde ud, og det lyder som om du har gjort dit til at redde trådene ud. Det er så ærgerligt når den slags sker med tætte veninder og man ikke i det mindste kan få en forklaring.


Jeg synes i hvert fald, det er fordelt ligeligt. Vi har delt det mellem mig, min mand, min mor og mine to veninder.. Så tænker ikke, at det kan være det :)


Men hvordan med udgifterne til børnene? De kan selvfølgelig ikke betale for sig selv, så hvis udgifterne har været til børnene, dig, din mand, din mor og din veninde, men betalingen har været fordelt mellem dig, din mand, din mor og din veninde, så har hun jo været med til at betale til dine børn - og måske synes hun ikke, det er fair.

Det kan lyde meget småligt, og det er jo et lille beløb, men det kan jo være det.
6
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Daflo » 9. okt 2016, 11:47

Akehurst2 skrev:
MissSpring skrev:
Daflo skrev:Nu skriver du at det var en ferie med din familie, og at du har børn. Kan det være noget med fordelingen af udgifterne i forhold til børnene hun er utilfreds med?
Under alle omstændigheder burde hun melde ud, og det lyder som om du har gjort dit til at redde trådene ud. Det er så ærgerligt når den slags sker med tætte veninder og man ikke i det mindste kan få en forklaring.


Jeg synes i hvert fald, det er fordelt ligeligt. Vi har delt det mellem mig, min mand, min mor og mine to veninder.. Så tænker ikke, at det kan være det :)


Men hvordan med udgifterne til børnene? De kan selvfølgelig ikke betale for sig selv, så hvis udgifterne har været til børnene, dig, din mand, din mor og din veninde, men betalingen har været fordelt mellem dig, din mand, din mor og din veninde, så har hun jo været med til at betale til dine børn - og måske synes hun ikke, det er fair.

Det kan lyde meget småligt, og det er jo et lille beløb, men det kan jo være det.


Ja, det var det jeg mente :)
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2016, 13:59

Ado skrev:Jeg tror jeg ville skrive noget i stil med: Du svarer mig ikke på mine beskeder. Hvis det er fordi du ikke har pengene, så sig det. Så kan vi finde ud af du betaler dem over et par gange. Men jeg synes vores venskab er meget mere værd end 300 kr. og det er virkelig frustrerende, at du ignorerer mig.


Det synes jeg er en rigtig fin måde at skrive det på.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 13:40

Jeg ville også synes det var mærkeligt hvis min veninde gik udfra vi delte en restaurant regning lige over hvis jeg var afsted med hende og hendes to børn. Når det er sagt går jeg udfra I hjemmefra har aftalt hvordan det skulle fordeles, og at hun var tilfreds med at betale for jeres børn :) Uanset hvad så burde hun jo skrive det til dig hvis det var det hun var utilfreds over.
5
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Tanten » 12. okt 2016, 19:39

300 kr.? Jeg ville gå ud fra, at hun gav en middag, næste gang vi sås, og så lade den ligge der, men det er nok for sent nu.
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2016, 07:46

Tanten skrev:300 kr.? Jeg ville gå ud fra, at hun gav en middag, næste gang vi sås, og så lade den ligge der, men det er nok for sent nu.


Men hvis der er tale om, at pengene skyldes i we share-appen, så er det jo ikke kun TS men også de andre, der mangler at få penge... We share er en app, hvor du kan indtaste dine fællesudgifter, og så regner den ud, hvor meget hver enkelt skylder og fordeler pengene. Men man skal aktivt trykke betal. Hvis nogle får trykket betalt inden alle udgifter er tastet ind, kan man uforvarende komme til at skylde penge, selvom man tror, man har betalt. Tænker det er det, der er sket her...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf godtnavn » 13. okt 2016, 09:48

Tanten skrev:300 kr.? Jeg ville gå ud fra, at hun gav en middag, næste gang vi sås, og så lade den ligge der, men det er nok for sent nu.


Nu var der 2 veninder der hver skyldte 300 kr (den ene betalte så med det samme) men selv hvis det kun var én er 300 kr mange penge for nogen. Derudover har jeg aldrig spist for 300 kr, så det ville umuligt gå bare tæt på op.
Hvis en veninde lånte 300 kr af mig ville jeg da også forvente at få dem tilbage, 300 kr er for mig en del penge (det søde su-liv).
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Animi » 13. okt 2016, 09:55

Plus, hvis veninden slet ikke gider svare på TS' beskeder, så bliver der vel nok ikke en næste gang de ses.
Jeg ville så heller ikke selv gide en veninde, der ignorerede mig i stedet for at fortælle hvis hun var utilfreds med noget.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40578

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2016, 11:33

Ja, vi kan sidde her og gætte løs, men problemet er jo det med at hun ikke svarer.

Hvis TS gerne vil bevare venskabet, så ville jeg gøre som flere har foreslået og skrive en åben og inviterende besked for at give veninden rum til at komme ud med evt. utilfredshed.
4
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf MissSpring » 13. okt 2016, 19:17

Jeg synes ikke vi skal blande mine børn ind i det her de har ikke noget at gøre med det.
Min veninde har ikke svaret, men vi skal til en fødselsdag hos en fælles veninde i morgen, så det bliver spændende.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Spjaerten » 13. okt 2016, 19:20

MissSpring skrev:Jeg synes ikke vi skal blande mine børn ind i det her de har ikke noget at gøre med det.
Min veninde har ikke svaret, men vi skal til en fødselsdag hos en fælles veninde i morgen, så det bliver spændende.


Jeg tror hvad der er spurgt i tråden er, om der er delt ligeligt blandt de voksne, og dine veninder dermed har betalt for det, dine børn har forbrugt, eller om din del var større.

Tror ikke det var ment som en negativ ting overfor dig.
15
Tryk på * :slem:
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Dipsy » 16. okt 2016, 18:50

Hvordan gik det så, ts.? :)
0
Brugeravatar
Chakra
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. maj 2016, 21:15
Kort karma: 1
Geografisk sted: Danmark
Likede indlæg: 28

Re: Min veninde svarer mig ikke efter vores ferie?!

Indlægaf Chakra » 16. okt 2016, 19:33

Ej ja, hvordan gik det? Er du blevet klogere på din venindes stilhed?
1

Tilbage til "Livets forhold"