Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 7. okt 2016, 09:15

Det er sært tilfredsstillende at smide ting ud. Det er også lettere vanedannende når man først kommer i gang.
9
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf getitright » 7. okt 2016, 19:49

En søvnig, fredag aften i provinsen - står i kø i Netto. Foran mig er der to unge drenge, der ligner nogle, der køber ind til en god gamer aften: Der er Monster energidrikke, marabouplader i massevis, minimazariner, cola. Og to Cult Shakere. Et øjeblik tænker jeg "hmm", for de ligner ikke nogle, der er en dag over 16 (faktisk ligner de nærmere nogle på 14), men jeg er heller ikke særlig god til at bedømme alder, så jeg tænker bare "går den, så går den", da de ikke bliver spurgt om ID.

Fast forward til Nettos cykelstativer, hvor de er ved at falde i svimer over, at de fik lov til at købe to alkopops. Ååååh, den søde ungdom... :D
12
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 7. okt 2016, 20:08

På vej hjem i en sen bus på vej hjem fra hyggelig aften hos Sigge. Den bagereste del af bussen er fyldt med småberusede unge, der skråler perverse foldbold sange. Heldigvis forlyder det at de skal af før mig, og jeg har musik med.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. okt 2016, 15:04

For cirka 120. gang har aviserne igen denne overskrift. Og lur mig om svaret ikke bliver det samme som det plejer: Nej, faktisk gjorde det ham bare endnu mere populær.

trump.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Animi » 8. okt 2016, 18:22

En fyr har på sin Tinderprofil skrevet "Jeg har en stor hestepik." Hvilket ikke harmonerer særligt godt, med hans billeder af ham og en baby
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 8. okt 2016, 20:06

Den der følelse man har efter at have gået eller siddet meget, og endelig får lagt sig ned, er det tætteste, jeg nogensinde kommer på at være religiøs. Hold fast, det er fantastisk ud over alle grænser.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 8. okt 2016, 20:16

Folk med rygsække kan godt lide at gå i boghandel.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 8. okt 2016, 22:31

Fyrst Eberhard skrev:Teenagere kan ikke flette næbet i biografen, og kommenterer ALT hvad der sker i filmen.

Min ellers så sindige kæreste hvæsede "Så hold dog kæft", men uden den store effekt, andet end "Er der nogen der tysser på os?"

Nej, men om lidt er der nogen der tisser på jer.


Jeg topper med; Fuld teenagepige tror, at andre passagerer er vildt interesseret i, at hun har fortrudt, at hun havde sex med en.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 8. okt 2016, 22:40

Når man kommer hjem fra aftenvagt og ikke er sulten og tænker at det er da en god anledning til at indtage færre kalorier end normalt...
Så ender man med at have spist 250g oksebøf, to rundenommer med leverpostej, 10 salte fisk og drukket en guldøl.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kirstenkp » 8. okt 2016, 22:52

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Inspireret af Fyrsten... Nu er jeg så ikke selv typen som "spørger mit netværk" på FB om hjælp til fx en flytning, men jeg har lagt mærke til at når nogen gør det, er folk altid ivrige for at skrive lange beretninger om hvor gerne de ville have hjulpet hvis bare... (Der ikke var knas med ryggen/knæet, de havde boet tættere på, ikke skulle på arbejde den dag, ikke selv var midt i at flytte, ikke skulle have amputeret begge arme lige dagen før etc).
På en måde er det jo fint at folk gerne vil vise at de tænker på én, men jeg har tit kigget på sådan et opslag og så har det 37 svar som alle handler om folks egne skavanker og travlhed, og så har jeg tænkt på hvor nedern det må være at vende tilbage til sit opslag og lige nå at tænke YAYY sikke mange der vil hjælpe! Indtil man får skimmet dem igennem.


Jeg har længe undret mig over, hvordan folk bærer sig ad med konsekvent at spørge mig om hjælp til flytning, på dage hvor jeg skal noget vigtigt. Det har stået på i lang tid, så det kan næppe være tilfældigt længere.

Jeg mistænker dem for at gøre det med vilje.[/

Hvornår har du fri?
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2016, 08:57

Dirtylittledevil skrev:For cirka 120. gang har aviserne igen denne overskrift. Og lur mig om svaret ikke bliver det samme som det plejer: Nej, faktisk gjorde det ham bare endnu mere populær.

trump.png

Hmm ... ja, men på den anden side siger man jo, at generalerne altid forbereder den forrige krig.
Nu er det efterhånden blevet så accepteret, at intet giver Trump ridser i lakken, så mon ikke den næste overraskelse bliver, at dette ikke ængere er tilfældet?

Jeg tror faktisk, det er ret alvorligt for ham. Det er jo ikke kun det, at han har brugt ord, der skal bippesud på amerikansk tv. Men han siger jo, at han har brugt sin status og position til at gribe kvinderne i deres ædlere dele - og at de finder sig i det.

Hele det republikanske parti er, så vidt jeg har forstået, i mere eller mindre koma.

Det er nok ikke "begyndelsen" til enden. Det begyndte allerede efter konventerne, men hans tvist med forældrene til den faldne (muslimske) soldat, og senere med hans tweets ved nattetide mod den skønhedsdronningen, der var blevet for tyk.

De ting har allerede skadet ham. Sikkert ikke blandt hans hooligan-supportere, men blandt de "almindelige" borgerlige parcelhusfamilier, som han også har brug for, hvis han skal have nogen chance om en måned.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sortkaffe » 9. okt 2016, 12:11

Et nys der hastigt var på vej
hurtig hånd op foran mund
efterfølgende snotklat i hånden og klam glæde over jeg nåede at få hånden for munden...
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 9. okt 2016, 12:21

Føtex fredag eftermiddag: Gammel dårligt gående dame trækker en indkøbsvogn efter sig. Det går ikke så godt. Den slingrer og kører mere sidelæns, end fremad.
Mand forsøger at komme forbi. Vi får øjenkontakt og griner begge. Mand forsøger at gå højre om kvinden og vognen og her møder han forhindringer. Vognen slingrer ud og det ene hjul støder mod hans fod. Den gamle kone kigger sig ikke bagud, da hendes vogn møder modstand. Hun hiver til gengæld hårdt i den og vognen tromler derfor nådesløst over mandens fødder.

Hold kæft, det så sjovt ud. :D Hun tonsede bare videre, hvilket var imponerende, når man tænker på hendes dårlige gang og hendes petit kropstørrelse.
Få minutter senere bliver jeg møflet til siden af konens mand, der kommer trillende i en el-scooter gennem en smal gang. De to mennesker skulle virkelig bare handle og ingen skulle komme i vejen for dem.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 9. okt 2016, 15:44

Nogle mennesker burde ikke have internetadgang.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 10. okt 2016, 04:02

Ado skrev:Føtex fredag eftermiddag: Gammel dårligt gående dame trækker en indkøbsvogn efter sig. Det går ikke så godt. Den slingrer og kører mere sidelæns, end fremad.
Mand forsøger at komme forbi. Vi får øjenkontakt og griner begge. Mand forsøger at gå højre om kvinden og vognen og her møder han forhindringer. Vognen slingrer ud og det ene hjul støder mod hans fod. Den gamle kone kigger sig ikke bagud, da hendes vogn møder modstand. Hun hiver til gengæld hårdt i den og vognen tromler derfor nådesløst over mandens fødder.

Hold kæft, det så sjovt ud. :D Hun tonsede bare videre, hvilket var imponerende, når man tænker på hendes dårlige gang og hendes petit kropstørrelse.
Få minutter senere bliver jeg møflet til siden af konens mand, der kommer trillende i en el-scooter gennem en smal gang. De to mennesker skulle virkelig bare handle og ingen skulle komme i vejen for dem.



Ordet 'tvangshandling' har fået en helt ny betydning ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"