Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Wiluna
Indlæg: 34
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:41
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Wiluna » 1. okt 2015, 23:23

Jeg er frisk på en oktober-tråd for at holde motivationen oppe. :pompom:

1. etapes mål:
- 2 x holdtræning i fitnesscenter
- ingen slik
- max 1 sodavand
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. okt 2015, 04:29

MyGirl skrev:Præsterede forresten fuld faste fra i går klokken 14 til i dag kl. 18 :D

Tror dog jeg springer vægten over i morgen tidlig, nu det har været en atypisk faste, og jeg har spist til aften, så nøjes nok med målene (nok også delvis fordi, jeg er bange for, at jeg har opbygget urealistiske forventninger til de sidste 3 ugers vægttab :genert: )


Du er godt nok vild! Jeg er vildt imponeret over, at man kan gå over et døgn uden føde. Her hører jeg ikke til "man"-gruppen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. okt 2015, 04:36

Øv, havde glædet mig til ristet rugbrød - så er det muggent! :cuss:

Forresten - Jer med børn
Sønnen har fået den rædselsfulde abe med hjem fra skole i en uge. Og jeg glemmer den altså! Derudover er jeg SÅ dårlig til at finde på "narrestreger" - vores sko har efterhånden ædt to ruller toiletpapir og risengryn gennem tiden. Ingen af dem drikker mælk om morgenen, så jeg får intet ud af at farve mælken (det er vist sket ved samtlige andre familier i klassen efterhånden).
Idéer søges med kyshånd!!! I'm desperate! :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 2. okt 2015, 06:55

Guilded_Lily skrev:
Du er godt nok vild! Jeg er vildt imponeret over, at man kan gå over et døgn uden føde. Her hører jeg ikke til "man"-gruppen.


Det var faktisk jo bare lidt af en tilfældighed - et par travle dage på job kombineret med, at jeg aldrig rigtig har en store appetit først på dagen :)

Var dog liiige svært at sidde til frokostmøde i går og se de andre spise, hvad der lignede de lækreste svingekæber med kartoffelmos.

Mht. aben, så går jeg lige i tænkeboks - synes jeg plejer at have en masse påfund, men er lidt blank lige nu. En klassiker er jo også sådan noget med at bytte rundt på ting... (Skifte alle barnets sokker/underbukser/whatever ud med fars eller mors, tømme slikskabet og fylde det med broccoli, "stjæle" alle spisebordsstolene, så man må holde picnic på gulvet... Den dur.. Ved ikke, om det overhovedet er noget, der kan bruges - skal nok tænke, om jeg kan huske nogle mere geniale :genert: .)
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 2. okt 2015, 07:38

Jeg har lavet en masse tiltag de sidste to dage, som jeg arbejder hårdt på at få arbejdet med, så:

Undgå for så vidt muligt at spise for meget.
Holde træningsmængde nede på 4-5x ugen
Ikke træne maximalt hårdt hver gang - skrue ned for intensiteten.
Få 600g frugt/grønt om dagen/35g fiber om dagen.
Give mig selv lov til at være glad for mindre - generelt.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 2. okt 2015, 07:55

Guilded: Vi har haft drillenisser med hjemme mange gange, men vi er ej heller de mest opfindsomme forældre. Mælken er blevet farvet, der var rosiner i havregrynsposen, børnenes tasker stod ikke på deres faste pladser i bryggerset, der var kagekrymmel på havregrøden.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 2. okt 2015, 08:21

Jeg var hos lægen i går formiddags. Hun undersøgte min ryg og lænd på kryds og tværs; viste mig billeder i sine lægebøger og henviste mig til fysioterapi.
Heldigt for mig lykkedes det mig at få en tid i morges. Fysioterapeuten undersøgte mig også, trykkede og masserede, foreslog forskellige strækøvelser og gav mig en ny tid i næste uge. Hans "dom" var en forstuvning i bækkenleddet.


Min tanke: "How is that even remotely possible?!" :forvirret2:

Jeg skal lave strækøvelserne flere gange om dagen og må gerne motionere i form af cykling og gåture, så det vil jeg i gang med. Baby steps. Jeg måtte gerne tage på arbejde, men han udtrykte lidt bekymring for køreturen. Og så skulle jeg huske at skifte arbejdsstillinger flere gange i løbet af dagen. Godt, at vi har fået hæve/sænke-borde på lærerværelset.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. okt 2015, 08:23

Åh, det glæder mig, vi ikke er alene om opfindsomheden :lol:

Sidste år havde drillenisserne fra børnehaven lavet picnic i stuen om natten med alle bamser og dukker. Nøglerne har ligget i køleskabet. Spisestuestolene har været bundet fast til bordet med gavebånd. Der har været byttet om på katte- og hundemadsskålene (jeg havde glemt det, og det kunne gøres i en fart, før dyrene opdagede det - hunden ælsker kattenes mad :rulle: ). Og så ellers sten/kartofler/toiletpapir i sko og lommer.

Den disciplin burde forbydes!
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 2. okt 2015, 08:24

Jeg har taget et halvt kilo på i det her stresshelvede, der heldigvis stilner en smule af fra næste uge. I første omgang skal jeg forsøge at leve så sundt som muligt mens det står på og ikke falde i chips-hullet.

Ally, hvor er det godt der sker noget. Jeg håber øvelserne hjælper hurtigt!
Hvor er i forresten bare vildt seje som i klør på allesammen - jeg glæder mig til jeg har tid til individuelle svar igen. :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2015, 17:33

Sophaya skrev:Jeg har taget et halvt kilo på i det her stresshelvede, der heldigvis stilner en smule af fra næste uge. I første omgang skal jeg forsøge at leve så sundt som muligt mens det står på og ikke falde i chips-hullet.

Ally, hvor er det godt der sker noget. Jeg håber øvelserne hjælper hurtigt!
Hvor er i forresten bare vildt seje som i klør på allesammen - jeg glæder mig til jeg har tid til individuelle svar igen. :kys:


Håber, du kommer godt op på hesten igen :kys:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. okt 2015, 09:36

Ih, det har været en god weekend! Fredag fik jeg trænet lidt (crosstrainer og mave/lænd, da vægtrummet jo var optaget af de der knejter), kom for sent i seng og alligevel op i nogenlunde ordentlig tid i går, før knægten fik bedstevennen på besøg. Manden kom hjem en halv time før, så han kunne lige hjælpe med oprydningen :-D

Og så gik han ellers amok og bagte bananmuffins og græske landbrød, mens jeg hyggede med datteren og så tv - og så var der ellers muffins og varm kakao til alle :lun:

Om aftenen ville han gerne have snask (tømmermændene begyndte så småt at indfinde sig, tror jeg), så jeg kørte efter kineser- og burgermad. En kyllingeburger og en håndfuld fritter var rigeligt nok til mig, så jeg gik i seng uden følelsen af at være overmæt, tung, fedtet og udspilet.

I dag var tanken at jeg skulle faste, men jeg skulle altså lige smage det landbrød. Det var godt :-D Og jeg syntes godt, jeg kunne, når nu jeg blev vækket mange gange i nat pga. mandens snorken og derfor først kom op kl. 10.35!

Nå, opvaskeren og vaskemaskinen er sat i gang og om lidt tager jeg ned og træner.
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 4. okt 2015, 10:55

Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 4. okt 2015, 13:38

FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:

Tusind tak, sødeste dig :kram:

---

Well. Weekenden går så småt på hæld. Humøret har drillet, men det skyldes de effin' smerter, jeg stadig har :(

Jeg har netop mailet til min chef om, at jeg stadig er sygemeldt. Jeg kan bedre bevæge mig, men jeg er bestemt ikke smertefri og jeg tager ikke på arbejde så længe, at jeg har smerter.
Der er forholdsvist travlt i afdelingen og kollegerne må vikariere for mig, hvilket jo er ærgerligt, men jeg må huske, når den dårlige samvittighed over ikke at være på arbejde nager, at der er en grund til, at jeg er sygemeldt. Jeg ville alligevel ikke kunne varetage mit job med smerterne, så jeg skal vist bare glemme den dårlige samvittighed.

I næste uge skal jeg til fysioterapeut igen. Håber virkelig, at han kan hjælpe mig - på både kortere og længere sigt. Jeg ønsker på ingen måde at opleve dette smertehelvede igen.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2015, 15:50

FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:


:ae: hvor er jeg ked af at høre, det skal være så sej en kamp for dig.

Håber det lykkes at få vendt det om! Er lidt tom for gode råd, men sender positive tanker og god energi :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2015, 16:01

@Ally hvor er det da bare irriterende med den ryg! Håber snart, du er ovenpå igen :ae:

Jeg har haft en rigtig god weekend faktisk. Der er blevet morgenspinnet lørdag og spist relativt fornuftigt, og i helt godkendte mængder. Eeeeendelig en weekend, hvor det ikke er stukket helt af for mig :danse:

Og så har jeg haft mine forældre på besøg i dag :lun: (de bor i den anden ende af landet' så ser dem slet ikke nok.) Har ikke set dem i 2-3 måneder, og de kunne virkelig se en forskel på mig - så dejligt!

Målene for næste etape bliver nok rimelig lig tidligere:

- 2 fastedage (begge to strukket til middag dagen efter grundet forventet kalorietung weekend)
- 2 gange træning (en vil dog blive godkendt grundet travl weekend)
- frugt og/eller grønt til alle måltider og fisk min. 2 gange
- holde fødselsdag i næste weekend for fuld gas UDEN dårlig samvittighed
- tabe cm
- reparationsmale stue efter håndværkere
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"