Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 9. okt 2016, 12:50

FruDulle skrev:
Ja har lige opdaget den der tlc kanal :lol:

Jeg fatter heller ikke de priser. Hvordan har 2 betjente råd til 3500 USD og så finder hun lige en til 9500 USD istedet og skal tale med manden om. Det er helt crazy.



Kan du sige 34.000 USD? :D

Godt nok har hun råd, men jeg synes godt nok det er mange penge på en kjole, som man immervæk kun har på en dag. :genert:


(og jeg synes så personligt at den er...knapt så køn).


1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 9. okt 2016, 12:55

^ Og det er endda under deres budget :tie:
Jeg kan så faktisk godt lide kjolen - men ikke til 34.000 USD
Senest rettet af Animi 9. okt 2016, 12:55, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 9. okt 2016, 13:34

Wizzze skrev:Findes der virkelig en rigtig og forkert måde at folde undertøj på? :gruble:

Er det ikke bare fold op, fold ind og fold over, og så har man en fin lille firkant lige til skuffen :forvirret:


Folde tre gange? Det ryger da bare i skuffen som det er. Ungernes og kærestens bliver foldet en enkelt gang .
8
Klimatosse
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 9. okt 2016, 14:09

Wizzze skrev:Findes der virkelig en rigtig og forkert måde at folde undertøj på? :gruble:

Er det ikke bare fold op, fold ind og fold over, og så har man en fin lille firkant lige til skuffen :forvirret:


Jeg undrer mig over at nogen folder undertøj.
Det er ikke tiende værd, det ryger bare ned i skuffen som det kom af tørresnoren. Mandens bliver lige klappet sammen på midten that's it.
8
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 9. okt 2016, 14:25

https://www.facebook.com/hmtprivat

Jeg kan udmærket forstå, manden er sur over at der stjæles fra hans butik.

Jeg kan også godt forstå, han måske finder det uretfærdigt at få en bøde, fordi han overtræder loven ved at hænge tyven ud.


Men ikke om jeg forstår han skal plastre sin FB til på den måde. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 9. okt 2016, 14:35

icelady skrev:https://www.facebook.com/hmtprivat

Jeg kan udmærket forstå, manden er sur over at der stjæles fra hans butik.

Jeg kan også godt forstå, han måske finder det uretfærdigt at få en bøde, fordi han overtræder loven ved at hænge tyven ud.


Men ikke om jeg forstår han skal plastre sin FB til på den måde. :gruble:


Den har jeg også undret mig over. Altså... ja, det er sgudda en røvsyg bøde at få... men han brød jo loven. Længere var den ikke.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2016, 14:56

icelady skrev:https://www.facebook.com/hmtprivat

Jeg kan udmærket forstå, manden er sur over at der stjæles fra hans butik.

Jeg kan også godt forstå, han måske finder det uretfærdigt at få en bøde, fordi han overtræder loven ved at hænge tyven ud.


Men ikke om jeg forstår han skal plastre sin FB til på den måde. :gruble:


"De lagde også en video på Facebook af tyven, så politiet lettere kan finde vedkommende"

Ja, for det er jo normalt igennem sin facebook-profil man kommunikerer med politiet hvis man har været udsat for en forbrydelse.
Er der virkelig nogen der køber at det skulle være grunden til at de lagde videoen ud? :stoned:
3
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2016, 15:00

Lulu skrev:
Wizzze skrev:Findes der virkelig en rigtig og forkert måde at folde undertøj på? :gruble:

Er det ikke bare fold op, fold ind og fold over, og så har man en fin lille firkant lige til skuffen :forvirret:


Jeg undrer mig over at nogen folder undertøj.
Det er ikke tiende værd, det ryger bare ned i skuffen som det kom af tørresnoren. Mandens bliver lige klappet sammen på midten that's it.


Anne Droid skrev:
Wizzze skrev:Findes der virkelig en rigtig og forkert måde at folde undertøj på? :gruble:

Er det ikke bare fold op, fold ind og fold over, og så har man en fin lille firkant lige til skuffen :forvirret:


Folde tre gange? Det ryger da bare i skuffen som det er. Ungernes og kærestens bliver foldet en enkelt gang .


I ville ikke overlænge længe herhjemme, for der findes åbenbart en rigtig og forkert måde, og det er vist ikke den jeg følger :tie:
Men så bliver jeg ikke sat på den opgave igen :banan: :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 9. okt 2016, 15:01

LadyFox skrev:
"De lagde også en video på Facebook af tyven, så politiet lettere kan finde vedkommende"

Ja, for det er jo normalt igennem sin facebook-profil man kommunikerer med politiet hvis man har været udsat for en forbrydelse.
Er der virkelig nogen der køber at det skulle være grunden til at de lagde videoen ud? :stoned:


Jeg har trevlet div links igennem og jeg kan ikke se, at han i det hele taget har kontaktet politiet ang tyveriet. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2016, 15:08

icelady skrev:
LadyFox skrev:
"De lagde også en video på Facebook af tyven, så politiet lettere kan finde vedkommende"

Ja, for det er jo normalt igennem sin facebook-profil man kommunikerer med politiet hvis man har været udsat for en forbrydelse.
Er der virkelig nogen der køber at det skulle være grunden til at de lagde videoen ud? :stoned:


Jeg har trevlet div links igennem og jeg kan ikke se, at han i det hele taget har kontaktet politiet ang tyveriet. :gruble:


"Tak til alle jer der delte vores opslag. Politiet har takket være jer og alle de henvendelser vi har fået fundet personen på videoen, og hun vil blive sigtet for tyveri.
Tyven har, som jeg nok forventede anmeldt mig, og jeg imødeser en bøde for mit opslag, som nu er fjernet fra facebook.
Derudover er Midtjyllands Avis som postede historien online blevet bedt om at fjerne deres video dump, men mon ikke der kommer en ny artikkel uden billede af hende.
73.000 visninger, næsten 600 delinger og mange kommentarer og tilkendegivelser, viser os, at vi ikke er alene i vores opfattelse og holdning, selvom det er ulovligt at lave opslag som vi gjorde !
Hurra for Facebook, og aller jer.
Det handlede ikke om jakken, men om min og mit Danmark´s principper og retsikkerhed, og ikke mindst retfærdighed.
Ville jeg gøre det igen ? Ja , det ville jeg. !
DEL MEGET GERNE !"


Det lyder i hvert fald som om han har haft fat i politiet. Men hvis han gerne ville bruge videoen til hjælp til politiet så havde han da sendt dem til den i en mail. Det andet er noget pjat.
1
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 9. okt 2016, 15:34

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-09 ... r-en-luder

Hvorfor ikke kontakte selskabet før man skriver på fb ? Ikke at det er i orden det han har gjort, men stadig... det mindste hun kunne gøre var da at kontakte selskabet og måske få ham fyret.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 9. okt 2016, 17:53

Ado skrev:
Delfin skrev:

Jeg under mig over, at det virkelig sker så tit. Jeg er også overvægtig, og det er ærlig talt sjældent, jeg hører den slags bemærkninger. Det skal da nok passe, at hun er stødt ind i det, men overdriver hun mon ikke lidt, eller trænger jeg til høreapparater?

Jeg synes det er skide synd for kvinden, hvis folk begynder at spekulere i, om hun mon ikke overdriver.

Jeg har hørt flere fortælle gennem tiden - også på debatten på Jubii - hvordan de jævnligt får serveret en sviner for deres udseende. Der findes altså mange sølle idioter derude i Danmark, som får et sygt kick ud af at tale sådan til andre.


Det kan såmænd godt være, du har ret.
Måske kommer jeg bare ikke de samme steder som hende, eller måske slipper jeg under shit-radaren, fordi jeg er halvgammel. Måske er jeg præget af, at det ofte sker, at ting får en ekstra tand på nettet. Don't know, på bundlinjen står bare, at jeg undrer mig over, at hun møder det så ofte.
0
14 11 14
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 10. okt 2016, 04:46

Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.
6
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 10. okt 2016, 05:28

HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.

Du kender åbenbart ikke historien.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 10. okt 2016, 05:44

landsbytossen skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.

Du kender åbenbart ikke historien.


Jeg kender godt historien bag spørgsmålet. Men stadigvæk, når man får stillet sådan et spørgsmål, så er der altid en pænere måde at svare på, en ved at vælge laveste mulige fællesnævner.
Pia Kjærsgaard virker ikke som en person der på nogen måde ville kunne fungere som mægler mellem to stridende parter.
1

Tilbage til "Generelt"