Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 05:13

Ja, tak. Men det jeg var ude efter, var om HC og DT begge skal være på scenen samtidig - eller de kommer ind en ad gangen (som det var i primærvalgene, når det blev kaldt "townhall"). Ved du det?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 6. okt 2016, 05:24

dgd2007 skrev:Ja, tak. Men det jeg var ude efter, var om HC og DT begge skal være på scenen samtidig - eller de kommer ind en ad gangen (som det var i primærvalgene, når det blev kaldt "townhall"). Ved du det?


Du kan se et eksempel på formatet her:
https://floridaopendebate.com/watch/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2016, 00:52

:genert: Dette her har vist for en gangs skyld sendt Trump-kampagnen i ægte krise-mode: Washington Post: Trump was recorded bragging about groping women

Update: Paul Ryan aflyser planlagt fællesoptræden med Trump i morgen.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Modesty Blame » 10. okt 2016, 05:28

Nu har jeg set 15 klip fra debatten. Og jeg vil ikke sige, at det kun er Trump, der afbryder. Fair skal være fair. Men han svarer aldrig på, hvad han bliver spurgt om, og han er ubehagelig, selvforherligende og addr. Clinton undviger også - ingen tvivl om det. Hun er faktisk også flere gange ubehagelig, men aldrig på en måde, hvor jeg får kvalme, som jeg gør med Trump.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Modesty Blame » 10. okt 2016, 05:34

Hold nu op, hvor jeg glæder mig til, at denne valgkamp er ovre. Det er nok i den naive tro, at Trump enten bliver valgt og dermed er nødt til at opføre sig ordentligt eller at han ikke gør...

Problemet, som jeg lige har tænkt mig frem til, er, at han, hvis Clinton vinder, vil skabe sig så voldsomt, at efter-valgkampen vil tage mindst 4 år mere. Suk.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3478

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Torn » 10. okt 2016, 06:29

Svend Brinkmann på facebook:

Obama: Yes we can
Epikur: Yes you should
Kant: No I shouldn't
Nietzsche: Yes I will
Marx: No we won't
Paulus: Yes, but I can't
Bentham: Yes I should
Schopenhauer: No I won't
Trump: Grab them by the pussy

#PhilosophyInThreeWords
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 06:34

Det var virkelig ikke imponerende, det var mudderkastning ikke politik. Det eneste vi lærte om politik er at Trump og Pence ikke snakker sammen og er uenige om Syrien. Hvilket for mig, bare bekræfter at Trump ikke har en skid styr på, eller interesse i, hvad der sker i verden. Han er form uden indhold, men det er også derfor hans følgere elsker ham. Aftenens debat og mudderkastning, skal nok blive godt modtaget i hans egne kredse. Men han vandt ingen nye vælgere. Men måske fik han flere til at hade politik og politikere, og måske holde sig fra valgstederne, hvilket for ham også er en slags win :gruble:

"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing."
Edmund Burke
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf icelady » 10. okt 2016, 07:58

Jeg ser debatten lige nu; har set næsten en time og gud, hvor er de da lige forfærdelige at høre på :rulle:

Begge snakker udenom, kommer med floromvundne floskler om "vi ønsker et godt samfund". Jamen så svar da på HVORDAN I vil få det skønne samfund!


Hillary er absolut heller ikke for fin til at gå under bæltestedet, men jeg synes simpelthen Trump er noget så vederstyggelig.

Hvis han bliver præsident kunne de sgu lige så godt have sat Fedtmule til at styre landet.


Edit: Trump lader til at tro at man kan skabe ændringer i løbet af nul komma 5. Og sådan fungerer politik jo desværre ikke.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf icelady » 10. okt 2016, 08:11

Den kvindelige kommentator/ordstyrer siger noget i stil med "Trump, din vicepræsident-kandidat siger dette......"

Trumps svar: "Jeg er slet ikke enig"

Ordstyrer: "Du er ikke enig med din vicepræsident-kandidat?"

Trump: "Næh."

Ej, men det er jo latterligt.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 08:20

icelady skrev:Jeg ser debatten lige nu; har set næsten en time og gud, hvor er de da lige forfærdelige at høre på :rulle:

Begge snakker udenom, kommer med floromvundne floskler om "vi ønsker et godt samfund". Jamen så svar da på HVORDAN I vil få det skønne samfund!


Hillary er absolut heller ikke for fin til at gå under bæltestedet, men jeg synes simpelthen Trump er noget så vederstyggelig.

Hvis han bliver præsident kunne de sgu lige så godt have sat Fedtmule til at styre landet.


Edit: Trump lader til at tro at man kan skabe ændringer i løbet af nul komma 5. Og sådan fungerer politik jo desværre ikke.


Trump tror at præsidentembedet er ligesom at være CEO i en virksomhed, hvor han bare kan udstede ordre, og så bliver det gjort, sådan en slags minidiktatur. Han har ikke begreb om at der findes noget som hedder Kongressen og det er dem som vedtager lovene, og så embedsværket ude omkring som udfører dem. Og som vi har set over de sidste 8 år, så er det virkelig svært at få Kongressen til at vedtage noget som helst.
Hvis han vinder (guderne forbyde det) så vil han blive så frustreret, når han finder ud af, at han er særdeles begrænset i muligheder. Der hvor Præsidenten har flest direkte handlemuligheder er i udenrigspolitikken, det område som interesserer Trump mindst og hvor han ikke forstår hvad der foregår.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf thomassneum » 10. okt 2016, 08:28

Wizzze skrev:
icelady skrev:Jeg ser debatten lige nu; har set næsten en time og gud, hvor er de da lige forfærdelige at høre på :rulle:

Begge snakker udenom, kommer med floromvundne floskler om "vi ønsker et godt samfund". Jamen så svar da på HVORDAN I vil få det skønne samfund!


Hillary er absolut heller ikke for fin til at gå under bæltestedet, men jeg synes simpelthen Trump er noget så vederstyggelig.

Hvis han bliver præsident kunne de sgu lige så godt have sat Fedtmule til at styre landet.


Edit: Trump lader til at tro at man kan skabe ændringer i løbet af nul komma 5. Og sådan fungerer politik jo desværre ikke.


Trump tror at præsidentembedet er ligesom at være CEO i en virksomhed, hvor han bare kan udstede ordre, og så bliver det gjort, sådan en slags minidiktatur. Han har ikke begreb om at der findes noget som hedder Kongressen og det er dem som vedtager lovene, og så embedsværket ude omkring som udfører dem. Og som vi har set over de sidste 8 år, så er det virkelig svært at få Kongressen til at vedtage noget som helst.
Hvis han vinder (guderne forbyde det) så vil han blive så frustreret, når han finder ud af, at han er særdeles begrænset i muligheder. Der hvor Præsidenten har flest direkte handlemuligheder er i udenrigspolitikken, det område som interesserer Trump mindst og hvor han ikke forstår hvad der foregår.


Skulle han gå hen og vinde, så spår jeg ham et hurtigt exit, med en undskyldning om at hele systemet omkring ham er inkompetent.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf icelady » 10. okt 2016, 08:54

thomassneum skrev:
Skulle han gå hen og vinde, så spår jeg ham et hurtigt exit, med en undskyldning om at hele systemet omkring ham er inkompetent.


Min første reaktion på dit indlæg var at grine....men så slog det mig, at han jo netop sikkert ville fremture på den måde.

Jeg har ikke fulgt meget med i præs-kampen ovre i Staterne, dét indrømmer jeg gerne.

Men umiddelbart virker Trump som en, der enten ikke evner eller har et så stort ego, at han ikke mener han kan fejle. Ligeledes virker han også som om han er ufejlbarlig, og at alskens ulykker udelukkende skyldes andre.


Blev jeg bedt om at tage stilling til, hvem af de 2, jeg ville vælge, så ville jeg vælge Clinton; og det er mestendels baseret på hun trods alt fremstår lidt mere professionel; hun lader trods alt til at vide, hvordan tingene hænger sammen, hvorimod han virker som et barn, der har fået lov at tømme slikbutikken på 5 minutter.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf thomassneum » 10. okt 2016, 09:12

icelady skrev:
thomassneum skrev:
Skulle han gå hen og vinde, så spår jeg ham et hurtigt exit, med en undskyldning om at hele systemet omkring ham er inkompetent.


Min første reaktion på dit indlæg var at grine....men så slog det mig, at han jo netop sikkert ville fremture på den måde.

Jeg har ikke fulgt meget med i præs-kampen ovre i Staterne, dét indrømmer jeg gerne.

Men umiddelbart virker Trump som en, der enten ikke evner eller har et så stort ego, at han ikke mener han kan fejle. Ligeledes virker han også som om han er ufejlbarlig, og at alskens ulykker udelukkende skyldes andre.


Blev jeg bedt om at tage stilling til, hvem af de 2, jeg ville vælge, så ville jeg vælge Clinton; og det er mestendels baseret på hun trods alt fremstår lidt mere professionel; hun lader trods alt til at vide, hvordan tingene hænger sammen, hvorimod han virker som et barn, der har fået lov at tømme slikbutikken på 5 minutter.



Jeg er ret enig i dine antagelser her.
Jeg er overrasket over, hvor loyale hans tilhængere er. Ellers er jeg chokkeret over hvor meget fravalget af Clinton betyder. :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. okt 2016, 13:01

Nøj, hvor skal jeg sidde med popcorn og små-borgerlig sandkage den 8. november og bare underholdes! Jeg tror at Hillary vinder en jordskredssejr, men jeg er næsten morbid nysgerrig nok til at ville se reaktionerne og konsekvenserne hvis Trump vinder.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 13:29

Advocatus-Diaboli skrev:Nøj, hvor skal jeg sidde med popcorn og små-borgerlig sandkage den 8. november og bare underholdes! Jeg tror at Hillary vinder en jordskredssejr, men jeg er næsten morbid nysgerrig nok til at ville se reaktionerne og konsekvenserne hvis Trump vinder.


Eller konsekvenserne hvis han ikke vinder :panik:
Nogen af hans "tilbedere" er ret ekstreme :nerve: :tie:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"