Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 9. okt 2016, 14:15

Med ham fyren, jeg nævnte, der tænker jeg også sådan om det, meget ala icing (spændende artikel, Smiling_Goat), at han grundlæggende ikke var interesseret. Men når han så så nye billeder eller status fra mig, tænkte han nok "hey, hun er sgu da meget lækker/sjov", og så smider han lige et like for at markere sig. Men grundlæggende ville han mig jo ikke.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 9. okt 2016, 14:28

Sød samarbejdspartner har lige skrevet og sagt tak for i går og spurgt hvordan jeg har det :lun: han nævnte også at han har det helt fint :lol: hvilket jeg selvfølgelig ikke tror er sandheden... Eller hvis det er så er det i hvert fald en kende uretfærdigt ;)



Sådan en søndag med tømmermænd så kunne jeg vildt godt bruge en kæreste til at nusse om mig.
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Singletråden

Indlægaf De Suspekte Bryster » 9. okt 2016, 14:57

Smiling_Goat skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Nu har Afrikamanden lige liket mit nye profilbillede, som jeg lagde på i går aftes. Hvad fanden er det med ham? :stoned:


Icing? http://www.eurowoman.dk/har-du-hort/kul ... at-skrive/

(Jeg ved ikke, om jeg tror på alle de fine, nye datingtermer, men det er da lidt interessant.)


Interessant artikel og de andre termer, ghosting og simmering, havde jeg heller ikke hørt om, men jeg føler, jeg har prøvet dem alle.

Og det her: "Derfor holdt jeg stædigt fast i alle de små tegn, der styrkede min forestilling om, at ...." ... Den kender jeg desværre alt for godt.
1
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Singletråden

Indlægaf De Suspekte Bryster » 9. okt 2016, 15:08

DenSyngendeLussing skrev:
Simmering er også det, der mere populært kaldes "fading" - man kan godt fornemme, at der er noget galt, fordi man lige så stille er ved at blive faset ud. Ghosting er når en mand (eller kvinde) pludelig forsvinder uden varsel.

I det hele taget er det ikke nye fænomener, der har altid været egoister, konfrontantionsangste og dumme svin. Det er bare blevet meget mere udbredt med den nye datingkultur, hvor man ikke længere mødes naturligt. Det er jo alt andet nemmere at ghoste nogen, hvis man f.eks. ikke har fælles venner og derfor ikke oplever direkte konsekvenser ved at gøre det.


Tak for beskrivelsen :) Der var nu en boks til venstre for artiklen, der beskrev, hvad begreberne dækkede over, men nu kan jeg så tilføje "fading".
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6642

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 9. okt 2016, 19:01

Årh, jeg synes alene-heden rammer hårdt i dag.. :)
Senest rettet af Sophaya 15. nov 2016, 17:51, rettet i alt 1 gang.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2016, 19:35

DenSyngendeLussing skrev:Nu har Afrikamanden lige liket mit nye profilbillede, som jeg lagde på i går aftes. Hvad fanden er det med ham? :stoned:


Slet og blokér?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2016, 19:46

Den dér artikel ... udmærkede pointer. Men altså, forslagene til hvordan man udformer sit 'tak, men nej tak' er godt nok stygge: "Jeg har nydt vores tid sammen, men jeg tror ikke, at vi vil det samme, og jeg vil ikke spilde din tid. Du er et skønt menneske. Kram fra xxx."

Spilde éns tid - ny variant af "det er ikke dig, det er mig" = :badr:
Du er et skønt menneske (men nu skrider jeg altså) ... Aj, vel?
Kram ... Seriously? :stoned:

Det kan godt gøres noget mere neutralt og værdigt på en måde, der ikke skriger af dårlig samvittighed eller får én til at fremstå som en selvfed stodder, der måske i virkeligheden nok liiiige overvurderer en lillebitte smule, hvor meget sukker man er nødt til at drysse på lorten for at den glider ned hos modparten. Det kunne jo faktisk være, at modparten er stor nok til at klare, at dette til syvende og sidst helt almindelige menneske er skredet ... Læs: Når man dropper en date, er der i mine øjne en hel del mænd, der har det med at overvurdere deres egen betydning ...
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 10. okt 2016, 10:04

ManicNinja skrev:Den dér artikel ... udmærkede pointer. Men altså, forslagene til hvordan man udformer sit 'tak, men nej tak' er godt nok stygge: "Jeg har nydt vores tid sammen, men jeg tror ikke, at vi vil det samme, og jeg vil ikke spilde din tid. Du er et skønt menneske. Kram fra xxx."

Spilde éns tid - ny variant af "det er ikke dig, det er mig" = :badr:
Du er et skønt menneske (men nu skrider jeg altså) ... Aj, vel?
Kram ... Seriously? :stoned:

Det kan godt gøres noget mere neutralt og værdigt på en måde, der ikke skriger af dårlig samvittighed eller får én til at fremstå som en selvfed stodder, der måske i virkeligheden nok liiiige overvurderer en lillebitte smule, hvor meget sukker man er nødt til at drysse på lorten for at den glider ned hos modparten. Det kunne jo faktisk være, at modparten er stor nok til at klare, at dette til syvende og sidst helt almindelige menneske er skredet ... Læs: Når man dropper en date, er der i mine øjne en hel del mænd, der har det med at overvurdere deres egen betydning ...

Jeg tror aldrig helt jeg har forstået begrundelsen for at det markerede skulle være så slemt :gruble:

Da jeg i sommer "droppede" (hader det udtryk) ham jeg så, var det med en version af "det er ikke dig, men mig" for det var sandheden og jeg ville være ærlig overfor ham. Jeg fortalte ham bl.a. at jeg ikke havde de rette følelser for ham til at fortsætte og at der skete en masse ting i mit liv p.t. der gjorde at jeg ikke kunne overskue et forhold (eller noget i den stil)

Nå, men det var egentlig bare et sidespring :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 10. okt 2016, 10:31

Hmm, så døde samtalen lidt med Tinderfyren. Dét er en af grundene til at jeg hader samtaler på Tinder.
Og ja, jeg kunne selvfølgelig bare selv skrive noget igen - men jeg er bare så dårlig til den slags. Og jeg bliver virkelig nødt til at være sammen med en, der er lidt mere fremme i skoene end jeg er. Ikke fordi jeg skal være total passiv selvfølgelig, men jeg er bare såååå dårlig til at tage styringen, især i starten, og så går det ikke hvis fyren også er sådan.
Desuden er han 5 år ældre end mig, så han kunne da godt lige tage og være den voksne og invitere mig ud, nå! :P
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 10. okt 2016, 14:05

Begynder at tro, at jeg bliver strudset af tinderdaten :mellow:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 10. okt 2016, 14:06

Animi skrev:Hmm, så døde samtalen lidt med Tinderfyren. Dét er en af grundene til at jeg hader samtaler på Tinder.
Og ja, jeg kunne selvfølgelig bare selv skrive noget igen - men jeg er bare så dårlig til den slags. Og jeg bliver virkelig nødt til at være sammen med en, der er lidt mere fremme i skoene end jeg er. Ikke fordi jeg skal være total passiv selvfølgelig, men jeg er bare såååå dårlig til at tage styringen, især i starten, og så går det ikke hvis fyren også er sådan.
Desuden er han 5 år ældre end mig, så han kunne da godt lige tage og være den voksne og invitere mig ud, nå! :P


Jeg kan så godt forstå dig! :) Hvad var det sidste I skrev om/hvorfor døde den?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 10. okt 2016, 14:11

Viskelæder skrev:Begynder at tro, at jeg bliver strudset af tinderdaten :mellow:

Øv! Ignorerer han dig?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 10. okt 2016, 14:13

Juki skrev:
Viskelæder skrev:Begynder at tro, at jeg bliver strudset af tinderdaten :mellow:

Øv! Ignorerer han dig?


Han skrev meget korte beskeder i går, der ikke lagde op til yderligere samtale. Sendte ham så en besked i morges (med spørgsmål i), og den har han hverken åbnet eller svaret på. Han plejer at svare med det samme.

:mellow:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 10. okt 2016, 14:19

Viskelæder skrev:
Animi skrev:Hmm, så døde samtalen lidt med Tinderfyren. Dét er en af grundene til at jeg hader samtaler på Tinder.
Og ja, jeg kunne selvfølgelig bare selv skrive noget igen - men jeg er bare så dårlig til den slags. Og jeg bliver virkelig nødt til at være sammen med en, der er lidt mere fremme i skoene end jeg er. Ikke fordi jeg skal være total passiv selvfølgelig, men jeg er bare såååå dårlig til at tage styringen, især i starten, og så går det ikke hvis fyren også er sådan.
Desuden er han 5 år ældre end mig, så han kunne da godt lige tage og være den voksne og invitere mig ud, nå! :P


Jeg kan så godt forstå dig! :) Hvad var det sidste I skrev om/hvorfor døde den?



Dejligt jeg trods alt ikke er den eneste der har det sådan :D Vi havde skrevet lidt frem og tilbage i løbet af lørdagen, jeg spurgte så ham hvad han havde lavet i løbet af dagen, han svarede og spurgte hvad jeg havde lavet, hvor jeg så skrev en lidt længere besked. Der går så et par timer før han så svarer, hvilket jeg først ser næste morgen da jeg var gået i seng, hvor han så bare havde skrevet "Det lyder da hyggeligt :) "
Og ja, så vidste jeg ikke rigtig hvad jeg skulle gøre :genert: Så håbede/håber at han måske skrev igen. Men så tænker jeg at det måske er "min tur" siden han trods alt havde det sidste ord - men igen, den er bare svær at svare på, især når responsen kom så længe efter.
Jeg ved godt at jeg helt sikkert gør det mere kompliceret, ift at det er så simpelt - jeg er bare så dårlig til det her :D

Og øv at din date måske strudser dig :( Krydser fingre for at han bare er ekstrem langsom til at svare
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 10. okt 2016, 14:38

Viskelæder skrev:
Juki skrev:
Viskelæder skrev:Begynder at tro, at jeg bliver strudset af tinderdaten :mellow:

Øv! Ignorerer han dig?


Han skrev meget korte beskeder i går, der ikke lagde op til yderligere samtale. Sendte ham så en besked i morges (med spørgsmål i), og den har han hverken åbnet eller svaret på. Han plejer at svare med det samme.

:mellow:

Røvbanan!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"