Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 16:14

Paul Ryan dumper Trump, reelt siger han at præsidentvalget er ovre, nu fokuserer han på at redde republikanerne i Senatet og Repræsentanternes Hus.

http://edition.cnn.com/2016/10/10/polit ... index.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf vibbsen » 10. okt 2016, 16:46

thomassneum skrev:
Wizzze skrev:
icelady skrev:Jeg ser debatten lige nu; har set næsten en time og gud, hvor er de da lige forfærdelige at høre på :rulle:

Begge snakker udenom, kommer med floromvundne floskler om "vi ønsker et godt samfund". Jamen så svar da på HVORDAN I vil få det skønne samfund!


Hillary er absolut heller ikke for fin til at gå under bæltestedet, men jeg synes simpelthen Trump er noget så vederstyggelig.

Hvis han bliver præsident kunne de sgu lige så godt have sat Fedtmule til at styre landet.


Edit: Trump lader til at tro at man kan skabe ændringer i løbet af nul komma 5. Og sådan fungerer politik jo desværre ikke.


Trump tror at præsidentembedet er ligesom at være CEO i en virksomhed, hvor han bare kan udstede ordre, og så bliver det gjort, sådan en slags minidiktatur. Han har ikke begreb om at der findes noget som hedder Kongressen og det er dem som vedtager lovene, og så embedsværket ude omkring som udfører dem. Og som vi har set over de sidste 8 år, så er det virkelig svært at få Kongressen til at vedtage noget som helst.
Hvis han vinder (guderne forbyde det) så vil han blive så frustreret, når han finder ud af, at han er særdeles begrænset i muligheder. Der hvor Præsidenten har flest direkte handlemuligheder er i udenrigspolitikken, det område som interesserer Trump mindst og hvor han ikke forstår hvad der foregår.


Skulle han gå hen og vinde, så spår jeg ham et hurtigt exit, med en undskyldning om at hele systemet omkring ham er inkompetent.


Jeps...Bummer at man ikke sådan bare kan fyre hele banden i kongressen og repræsentanternes hus og hvad de forskellige afdelinger ellers hedder.....Totalt latterligt system at man kan være Boss uden at kunne fyre folk :boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 10. okt 2016, 17:44

Wizzze skrev:
Eller konsekvenserne hvis han ikke vinder :panik:
Nogen af hans "tilbedere" er ret ekstreme :nerve: :tie:


Hvis han taber, er jeg ret overbevist om, at han vil kræve, at stemmerne bliver talt igen... Specielt i de stater, hvor Clinton vinder med en lille margen. Eller også forlanger han, at alle stemmerne skal tælles igen :tie:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 10. okt 2016, 17:48

Wizzze skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Nøj, hvor skal jeg sidde med popcorn og små-borgerlig sandkage den 8. november og bare underholdes! Jeg tror at Hillary vinder en jordskredssejr, men jeg er næsten morbid nysgerrig nok til at ville se reaktionerne og konsekvenserne hvis Trump vinder.


Eller konsekvenserne hvis han ikke vinder :panik:
Nogen af hans "tilbedere" er ret ekstreme :nerve: :tie:


Ja, man frygter det værste :nerve:

trump.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 17:49

Wizzze skrev:Paul Ryan dumper Trump, reelt siger han at præsidentvalget er ovre, nu fokuserer han på at redde republikanerne i Senatet og Repræsentanternes Hus.

http://edition.cnn.com/2016/10/10/polit ... index.html


Hvad der er endnu værre for republikanerne, er at de skal lave om på partiets menige medlemmer hvis de nogen sinde skal have præsidentembedet igen.

Trump er helt umuligt, men nr i 2 racet Cruz var ikke stort bedre. Man skal ned til nr 3 for at finde en der i det mindste ville være en seriøs kandidat.

Det er et stort problem for dem hvis deres medlemmer har tænkt sig at lade de mest wacko og ekstreme vinde primærvalgene. Ja de har jo altid senatet og kongressen at falde tilbage på som parti.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 17:52

Wizzze skrev:Det var virkelig ikke imponerende, det var mudderkastning ikke politik. Det eneste vi lærte om politik er at Trump og Pence ikke snakker sammen og er uenige om Syrien. Hvilket for mig, bare bekræfter at Trump ikke har en skid styr på, eller interesse i, hvad der sker i verden. Han er form uden indhold, men det er også derfor hans følgere elsker ham. Aftenens debat og mudderkastning, skal nok blive godt modtaget i hans egne kredse. Men han vandt ingen nye vælgere. Men måske fik han flere til at hade politik og politikere, og måske holde sig fra valgstederne, hvilket for ham også er en slags win :gruble:

"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing."
Edmund Burke


Så en halv time og nåede at få med at Trump vil smide H Clinton i fængsel hvis han vinder :)

Det jeg mest tænkte efter den debat var, ufatteligt at han er nået så langt. Men også svært at forstå at demokraterne ikke har fundet en bedre kandidat.

En debat Obama vs Trump :) Så var Trump blevet savet over.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 17:53

Wizzze skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Nøj, hvor skal jeg sidde med popcorn og små-borgerlig sandkage den 8. november og bare underholdes! Jeg tror at Hillary vinder en jordskredssejr, men jeg er næsten morbid nysgerrig nok til at ville se reaktionerne og konsekvenserne hvis Trump vinder.


Eller konsekvenserne hvis han ikke vinder :panik:
Nogen af hans "tilbedere" er ret ekstreme :nerve: :tie:


Sådan er det da altid i USA :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf icelady » 10. okt 2016, 18:03

Kan der egentligt kræves omvalg? :gruble:

Hvis ja, under hvilke omstændigheder kan det så kræves?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 18:13

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:Det var virkelig ikke imponerende, det var mudderkastning ikke politik. Det eneste vi lærte om politik er at Trump og Pence ikke snakker sammen og er uenige om Syrien. Hvilket for mig, bare bekræfter at Trump ikke har en skid styr på, eller interesse i, hvad der sker i verden. Han er form uden indhold, men det er også derfor hans følgere elsker ham. Aftenens debat og mudderkastning, skal nok blive godt modtaget i hans egne kredse. Men han vandt ingen nye vælgere. Men måske fik han flere til at hade politik og politikere, og måske holde sig fra valgstederne, hvilket for ham også er en slags win :gruble:

"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing."
Edmund Burke


Så en halv time og nåede at få med at Trump vil smide H Clinton i fængsel hvis han vinder :)

Det jeg mest tænkte efter den debat var, ufatteligt at han er nået så langt. Men også svært at forstå at demokraterne ikke har fundet en bedre kandidat.

En debat Obama vs Trump :) Så var Trump blevet savet over.


Bare vent til næste gang, eller hvis Fru Clinton vinder, næste gang igen. Så er der meget stor sandsynlighed for at der kommer en Kennedy på podiet igen. En spansk-talende Kennedy, med Stanford og Harvard baggrund, 2 år i fredskorpset, og år som Though on crime anklager, og nu medlem af kongressen. Han kommer til at "eje" New England, New York og Californien. Det bliver spændende at se hvem som Republikanerne finder frem til at stille mod sådan en kandidat. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf landsbytossen » 10. okt 2016, 18:13

icelady skrev:Kan der egentligt kræves omvalg? :gruble:

Hvis ja, under hvilke omstændigheder kan det så kræves?

Der er andre muligheder. hvilket ikke er usandsynligt uanset, hvem der bliver præsident.

Abraham Lincoln
James Garfield
William McKinley
John F. Kennedy
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 18:17

Wizzze skrev:
eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:Det var virkelig ikke imponerende, det var mudderkastning ikke politik. Det eneste vi lærte om politik er at Trump og Pence ikke snakker sammen og er uenige om Syrien. Hvilket for mig, bare bekræfter at Trump ikke har en skid styr på, eller interesse i, hvad der sker i verden. Han er form uden indhold, men det er også derfor hans følgere elsker ham. Aftenens debat og mudderkastning, skal nok blive godt modtaget i hans egne kredse. Men han vandt ingen nye vælgere. Men måske fik han flere til at hade politik og politikere, og måske holde sig fra valgstederne, hvilket for ham også er en slags win :gruble:

"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing."
Edmund Burke


Så en halv time og nåede at få med at Trump vil smide H Clinton i fængsel hvis han vinder :)

Det jeg mest tænkte efter den debat var, ufatteligt at han er nået så langt. Men også svært at forstå at demokraterne ikke har fundet en bedre kandidat.

En debat Obama vs Trump :) Så var Trump blevet savet over.


Bare vent til næste gang, eller hvis Fru Clinton vinder, næste gang igen. Så er der meget stor sandsynlighed for at der kommer en Kennedy på podiet igen. En spansk-talende Kennedy, med Stanford og Harvard baggrund, 2 år i fredskorpset, og år som Though on crime anklager, og nu medlem af kongressen. Han kommer til at "eje" New England, New York og Californien. Det bliver spændende at se hvem som Republikanerne finder frem til at stille mod sådan en kandidat. :gruble:


Ja det er nærliggende med en kandidat med en hispanic-baggrund.

Det ville nærmest være overkill med sådan en kandidat du beskriver, det er vel nærmest nok man bare er nogenlunde tilregnelig for at slå det republikanerne kommer med :)

Det er lige før jeg tror at Sanders også kunne have slået både Trump og Cruz.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 10. okt 2016, 19:04

Modesty Blame skrev:Hold nu op, hvor jeg glæder mig til, at denne valgkamp er ovre. Det er nok i den naive tro, at Trump enten bliver valgt og dermed er nødt til at opføre sig ordentligt eller at han ikke gør...

Problemet, som jeg lige har tænkt mig frem til, er, at han, hvis Clinton vinder, vil skabe sig så voldsomt, at efter-valgkampen vil tage mindst 4 år mere. Suk.


Det glæder jeg mig virkeligt også til. Dels er jeg utrolig træt af at høre på Trump, og dels er jeg træt af alle de politiske reklamer i fjernsynet.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 10. okt 2016, 21:46

Gad vide, hvad der egentlig vil ske med det Republikanske parti, efter valget, hvis de får så mange tæv som det ser ud til nu - f.eks hvis de mister flertallet i Senatet/Kongressen også?

Er vi ude i noget Titanic-lignende, hvor alle løber efter den nærmeste redningsbåd, for at komme væk fra den synkende skude?

Måske ligefrem en splittelse af partiet? :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. okt 2016, 21:56

paint skrev:Gad vide, hvad der egentlig vil ske med det Republikanske parti, efter valget, hvis de får så mange tæv som det ser ud til nu - f.eks hvis de mister flertallet i Senatet/Kongressen også?

Er vi ude i noget Titanic-lignende, hvor alle løber efter den nærmeste redningsbåd, for at komme væk fra den synkende skude?

Måske ligefrem en splittelse af partiet? :gruble:

Ja, der bliver jo spekuleret i alt sådan noget. Det kunne også godt ligne lidt borgerkrigsagtige tilstande i partiet lige nu.

Men mht. nederlagets størrelse, så bliver der jo tit nævnt Barry Goldwater i 1964. Men der kom de jo stærkt tilbage med Nixon fire år senere.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 10. okt 2016, 22:02

dgd2007 skrev:
paint skrev:Gad vide, hvad der egentlig vil ske med det Republikanske parti, efter valget, hvis de får så mange tæv som det ser ud til nu - f.eks hvis de mister flertallet i Senatet/Kongressen også?

Er vi ude i noget Titanic-lignende, hvor alle løber efter den nærmeste redningsbåd, for at komme væk fra den synkende skude?

Måske ligefrem en splittelse af partiet? :gruble:

Ja, der bliver jo spekuleret i alt sådan noget. Det kunne også godt ligne lidt borgerkrigsagtige tilstande i partiet lige nu.

Men mht. nederlagets størrelse, så bliver der jo tit nævnt Barry Goldwater i 1964. Men der kom de jo stærkt tilbage med Nixon fire år senere.


Jeg kan ikke lige huske Goldwater andet end af navn (det var lidt før min tid). Men var vel næppe så afvigende fra den mere mainstream partilinje, som Trump er nu?

Trump, ligger vel nærmest både til højre og venstre for den traditionelle republikanske ideologi.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"