Hvor er jeres gærder lavest...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Avino » 1. okt 2015, 17:41

Rengøring. For fanden da. Jeg hader det.
Kan bilde mig selv ind- i dagevis- at det jo ikke er så slemt. :fløjt:
Indtil solen står højt og flot på himlen- skinner ind af vinduerne :sol:
BINGO..... Så finder jeg ud af, hvor meget jeg har sprunget over. :(
Pøj. Jeg skulle skamme mig ( og gør det ) :8:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Karkluden » 1. okt 2015, 17:57

Jeg tisser i badet. Stort set konsekvent. Altså hvis jeg bader alene og hjemme, ikke. Kunne aldrig drømme om det i fx Fitnessworld :lol:
Jeg tørrer udelukkende opvasken af, hvis jeg får gæster, ellers lufttørrer den.
Jeg gør badeværelse rent, mens jeg er i bad.
Vi støvsuger ikke specielt tit, andet end i køkkenet. Vi er to voksne mennesker uden dyr eller børn, og der er sjældent dyr eller børn på besøg, og vi bor i øvrigt pt hver for sig, så vi er en del af tiden kun én i hver lejlighed. Jeg ser ingen grund til at støvsuge hver eller hver anden dag. Det bliver måske hver anden uge i min lejlighed (fordi den er mindre, ser man hurtigere støvet), og hver 3. hos min kæreste.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. okt 2015, 18:05

Karkluden skrev:Jeg ser ingen grund til at støvsuge hver eller hver anden dag. Det bliver måske hver anden uge i min lejlighed (fordi den er mindre, ser man hurtigere støvet), og hver 3. hos min kæreste.


:genert: ÅÅÅH hvad, tænkt at kunne støvsuge kun hver 2. uge. :klap: :pompom: Det må være tæt på lykke!

Jeg støvsuger stort set dagligt, i vores køkken-alrum-stue og entre, nogle gange 2 gange dagligt.
Ungernes værelse 1 x ugentligt, og der trænger de også gevaldigt.
Soveværelset 1-2 gange ugentligt, men det trænger - pga. hunden, somregel efter en dag eller 2, jeg ignorerer det bare.

Men i vores primære opholdsrum der kan jeg, på trods af nogle virkelig effektive skyklapper, ikke ignorere det, særligt ikke nu hvor hunden er inde i en fældeperiode :tie: Så der bliver støvsugeren svunget 1-2 gange dagligt. Det hjælper så heller ikke med sorte hundehår og et meget lyst parketgulv, det skriger jo til himlen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Bøtte » 1. okt 2015, 18:47

DD_81 skrev:
Karkluden skrev:Jeg ser ingen grund til at støvsuge hver eller hver anden dag. Det bliver måske hver anden uge i min lejlighed (fordi den er mindre, ser man hurtigere støvet), og hver 3. hos min kæreste.


:genert: ÅÅÅH hvad, tænkt at kunne støvsuge kun hver 2. uge. :klap: :pompom: Det må være tæt på lykke!

Jeg støvsuger stort set dagligt, i vores køkken-alrum-stue og entre, nogle gange 2 gange dagligt.
Ungernes værelse 1 x ugentligt, og der trænger de også gevaldigt.
Soveværelset 1-2 gange ugentligt, men det trænger - pga. hunden, somregel efter en dag eller 2, jeg ignorerer det bare.

Men i vores primære opholdsrum der kan jeg, på trods af nogle virkelig effektive skyklapper, ikke ignorere det, særligt ikke nu hvor hunden er inde i en fældeperiode :tie: Så der bliver støvsugeren svunget 1-2 gange dagligt. Det hjælper så heller ikke med sorte hundehår og et meget lyst parketgulv, det skriger jo til himlen.



Svaret på dine bønner: http://www.stoevsuger-shop.dk/stoevsuge ... -1092.html
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Karkluden » 1. okt 2015, 19:31

DD_81 skrev:
Karkluden skrev:Jeg ser ingen grund til at støvsuge hver eller hver anden dag. Det bliver måske hver anden uge i min lejlighed (fordi den er mindre, ser man hurtigere støvet), og hver 3. hos min kæreste.


:genert: ÅÅÅH hvad, tænkt at kunne støvsuge kun hver 2. uge. :klap: :pompom: Det må være tæt på lykke!

Jeg støvsuger stort set dagligt, i vores køkken-alrum-stue og entre, nogle gange 2 gange dagligt.
Ungernes værelse 1 x ugentligt, og der trænger de også gevaldigt.
Soveværelset 1-2 gange ugentligt, men det trænger - pga. hunden, somregel efter en dag eller 2, jeg ignorerer det bare.

Men i vores primære opholdsrum der kan jeg, på trods af nogle virkelig effektive skyklapper, ikke ignorere det, særligt ikke nu hvor hunden er inde i en fældeperiode :tie: Så der bliver støvsugeren svunget 1-2 gange dagligt. Det hjælper så heller ikke med sorte hundehår og et meget lyst parketgulv, det skriger jo til himlen.

Jeg kan faktisk godt lide at støvsuge, jeg gider bare ikke støvsuge et stort set rent gulv. Hvilket vi ville gøre, hvis vi støvsugede oftere. Køkkenet støvsuges dog 1-3 gange om ugen. :D
Til gengæld har jeg et nærmest seksuelt forhold til at skure toilet et badekar fx.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 20:06

Skumfidusen skrev:
Flora skrev:Hvis det er rigtigt synes jeg vi skal skillinge sammen til en pakke flødeboller til Skumfidusen :afro:



DD_81 skrev:YAAAY! - du har vundet 5 kærlige kindkys, selvhentere :D Sorteret, korrekt!
Og ja, det hedder i mine kredse en "hjemmehjælper vask"


Sådan der - flødeboller og kærlige kindkys...og jeg taler både Svamp og DD_81 :D


Hvordan taler man Svamp? :genert:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. okt 2015, 20:07

Nå ja: en af de lidt bekostelige. Jeg køber færdige isterninger.
Jeg er storforbruger, og gider simpelthen ikke stå og fylde isterningeposer i det antal mit forbrug fordrer - og slet ikke at vente på, at de så er frosne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Joe » 2. okt 2015, 13:12

Jeg betaler mig fra madlavning til aftensmad minimum en gang om ugen. Og frokost som oftest hver dag.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Maoam » 4. okt 2015, 09:08

I en periode, hvor jeg var syg, brugte jeg engangsservice, så jeg ikke skulle vaske op. Gulvvask er tit pletfjerning af de enkelte pletter.

Jeg gider ikke slå græs og klippe hæk, så det er kærstens opgave. Han er ikke altid enig i det :P
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2015, 11:01

Jeg har aldrig vasket en kogevask :genert:

Håndklæder, klude, viskestykker osv ryger på 60 sammen med undertøj og lignende.
Resten er 30 eller 40 grader og opdelt i hhv lyst eller mørkt.
1
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Mette » 4. okt 2015, 15:24

Jeg deler vasketøj op i 40 grader og 60 grader. Blander lyst og mørkt og tørrer alt i tumbleren.
Jeg bruger frosne kødboller til boller i karry. Luksusudgaven er med medister-kugler.
Ynglet bliver fodret af med boller i karry på pølse jævnligt.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2015, 20:15

Mette skrev:Jeg deler vasketøj op i 40 grader og 60 grader. Blander lyst og mørkt og tørrer alt i tumbleren.
Jeg bruger frosne kødboller til boller i karry. Luksusudgaven er med medister-kugler.
Ynglet bliver fodret af med boller i karry på pølse jævnligt.



Tænkte at det var en mærkelig form for 'lavt gærde' at servere boller i karry ovenpå pølse, indtil det gik op for mig, hvad du mente :genert: :lol:
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf D.itsen » 4. okt 2015, 20:27

HappyPaww skrev:Jeg har aldrig vasket en kogevask :genert:

Håndklæder, klude, viskestykker osv ryger på 60 sammen med undertøj og lignende.
Resten er 30 eller 40 grader og opdelt i hhv lyst eller mørkt.

Hvori består det lave gærde i ikke at kogevaske? :gruble: jeg har lært at 60 grader er rigeligt fint for tøjet og 90 grader kan udføres en gang i mellem for at rense maskinen
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. okt 2015, 20:38

D.itsen skrev:
HappyPaww skrev:Jeg har aldrig vasket en kogevask :genert:

Håndklæder, klude, viskestykker osv ryger på 60 sammen med undertøj og lignende.
Resten er 30 eller 40 grader og opdelt i hhv lyst eller mørkt.

Hvori består det lave gærde i ikke at kogevaske? :gruble: jeg har lært at 60 grader er rigeligt fint for tøjet og 90 grader kan udføres en gang i mellem for at rense maskinen


Ja det princip kører jeg også efter :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2015, 20:39

D.itsen skrev:
HappyPaww skrev:Jeg har aldrig vasket en kogevask :genert:

Håndklæder, klude, viskestykker osv ryger på 60 sammen med undertøj og lignende.
Resten er 30 eller 40 grader og opdelt i hhv lyst eller mørkt.

Hvori består det lave gærde i ikke at kogevaske? :gruble: jeg har lært at 60 grader er rigeligt fint for tøjet og 90 grader kan udføres en gang i mellem for at rense maskinen

Det lyder bare tit som om at det er noget meget almindeligt og også nødvendigt at gøre.ø, især når man har små børn. Men ja - jeg er egentlig også Af den overbevisning, at 60 er nok i en almindelig husholdning..
1

Tilbage til "Livets forhold"