Skruk tråden

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 8. okt 2016, 10:32

Shmartiesh skrev:Nå men jeg har så smidt p pillen. Her for en uge siden. :panik:

Nu er jeg så spændt på hvor længe der går før jeg kan mærke forskel på om hormonerne er ude af kroppen og hvornår det får en effekt på min mens.

Min kæreste er nysgerrig efter om jeg kan mærke forskel allerede :klovn:
Jeg er begyndt på folsyre for en sikkerhedsskyld, men det skulle da være vildt hvis der sker noget indenfor et halvt år.


Jeg blev gravid 2 måneder efter jeg smed pillerne sidste år :) Og det efter at have taget p-piller i måske 10 år.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Skruk tråden

Indlægaf Shmartiesh » 8. okt 2016, 14:38

Øøøh.. I skræmmer mig lidt.. :genert:

Jeg vil gerne være hurtig gravid, men alligevel.. :D
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 8. okt 2016, 16:37

ina skrev:
HappyPaww skrev:Spiralen er kommet ud her til morgen, men jeg skulle også have lavet celleskrab, da jeg har udskudt lidt for længe. Og lægen syntes jeg blødte for meget og spurgte ind til historik osv., så nu er jeg henvist til gynækolog osv., når vi har fået svar på celleprøven :trist:

Ved jo godt, at der nok ikke er noget farligt (jeg har altid haft meget sarte slimhinder og bløder meget nemt), men vil bare gerne have svar så vi kan finde ud af, om vi rent faktisk må/bør gå i gang :( Hader bare den uvished :sur:


Jeg håber alt det bedste! :kys: Frygtelig uvidenhed at gå rundt i. :ae:

Tak for støtten :kys:

Og en lille opdatering: Lægens celleskrab viste ikke noget, men jeg kom til gyn alligevel.

Fik taget biopsier (av!!) fra livmoderhalsen, og desværre kom det svar om lette celleforandringer et par uger senere. Der skal ikke gøres noget aktivt nu - det skal bare tjekkes hvert halve år. Men er godt nok glad for at jeg kom afsted - for ellers havde jeg måske gået i 3 år til næste celleskrab!

Gyn kunne i øvrigt se at jeg har masser af æg for min alder, og der var intet i vejen for, at vi kunne gå i gang med babymaking :lun:

Og nu går jeg og venter på menstruationen - cyklus siger den skal komme i morgen men jeg har ingen af de sædvanlige symptomer på det, men derimod en del graviditetssymptomer :). Prøver at teste mandag morgen tror jeg :D Kunne være skønt med et pr dobbelte streger...
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 10. okt 2016, 07:52

HappyPaww skrev:
ina skrev:
HappyPaww skrev:Spiralen er kommet ud her til morgen, men jeg skulle også have lavet celleskrab, da jeg har udskudt lidt for længe. Og lægen syntes jeg blødte for meget og spurgte ind til historik osv., så nu er jeg henvist til gynækolog osv., når vi har fået svar på celleprøven :trist:

Ved jo godt, at der nok ikke er noget farligt (jeg har altid haft meget sarte slimhinder og bløder meget nemt), men vil bare gerne have svar så vi kan finde ud af, om vi rent faktisk må/bør gå i gang :( Hader bare den uvished :sur:


Jeg håber alt det bedste! :kys: Frygtelig uvidenhed at gå rundt i. :ae:

Tak for støtten :kys:

Og en lille opdatering: Lægens celleskrab viste ikke noget, men jeg kom til gyn alligevel.

Fik taget biopsier (av!!) fra livmoderhalsen, og desværre kom det svar om lette celleforandringer et par uger senere. Der skal ikke gøres noget aktivt nu - det skal bare tjekkes hvert halve år. Men er godt nok glad for at jeg kom afsted - for ellers havde jeg måske gået i 3 år til næste celleskrab!

Gyn kunne i øvrigt se at jeg har masser af æg for min alder, og der var intet i vejen for, at vi kunne gå i gang med babymaking :lun:

Og nu går jeg og venter på menstruationen - cyklus siger den skal komme i morgen men jeg har ingen af de sædvanlige symptomer på det, men derimod en del graviditetssymptomer :). Prøver at teste mandag morgen tror jeg :D Kunne være skønt med et pr dobbelte streger...


God opdatering - trods de dumme celleforandringer! Håber på dobbelt streger til dig. :kys:

Og så håber jeg iøvrigt, at jeg snart kan overtale min mand til at vi skal lave den 3'er. Jeg er godt nok skruk. :genert:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 17:02

ina skrev:
HappyPaww skrev:
ina skrev:
HappyPaww skrev:Spiralen er kommet ud her til morgen, men jeg skulle også have lavet celleskrab, da jeg har udskudt lidt for længe. Og lægen syntes jeg blødte for meget og spurgte ind til historik osv., så nu er jeg henvist til gynækolog osv., når vi har fået svar på celleprøven :trist:

Ved jo godt, at der nok ikke er noget farligt (jeg har altid haft meget sarte slimhinder og bløder meget nemt), men vil bare gerne have svar så vi kan finde ud af, om vi rent faktisk må/bør gå i gang :( Hader bare den uvished :sur:


Jeg håber alt det bedste! :kys: Frygtelig uvidenhed at gå rundt i. :ae:

Tak for støtten :kys:

Og en lille opdatering: Lægens celleskrab viste ikke noget, men jeg kom til gyn alligevel.

Fik taget biopsier (av!!) fra livmoderhalsen, og desværre kom det svar om lette celleforandringer et par uger senere. Der skal ikke gøres noget aktivt nu - det skal bare tjekkes hvert halve år. Men er godt nok glad for at jeg kom afsted - for ellers havde jeg måske gået i 3 år til næste celleskrab!

Gyn kunne i øvrigt se at jeg har masser af æg for min alder, og der var intet i vejen for, at vi kunne gå i gang med babymaking :lun:

Og nu går jeg og venter på menstruationen - cyklus siger den skal komme i morgen men jeg har ingen af de sædvanlige symptomer på det, men derimod en del graviditetssymptomer :). Prøver at teste mandag morgen tror jeg :D Kunne være skønt med et pr dobbelte streger...


God opdatering - trods de dumme celleforandringer! Håber på dobbelt streger til dig. :kys:

Og så håber jeg iøvrigt, at jeg snart kan overtale min mand til at vi skal lave den 3'er. Jeg er godt nok skruk. :genert:

Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 17:05

HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...


Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 17:07

godtnavn skrev:
HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...


Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)

Næh der er jeg også - var faktisk også lidt i tvivl om forskellen på trådene :gruble: Men jeg hopper derover så :wave: Held og lykke med overtalelsen af manden:)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 18:15

HappyPaww skrev:
godtnavn skrev:
HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...


Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)

Næh der er jeg også - var faktisk også lidt i tvivl om forskellen på trådene :gruble: Men jeg hopper derover så :wave: Held og lykke med overtalelsen af manden:)


Det var bare hvis du ikke havde set den anden tråd, der er nemlig lidt mere gang i den der, så tænkte den var hyggeligere at være i fordi der var aktivitet :)
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 10. okt 2016, 18:31

HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...


Jeg har en datter der bliver 4 til januar og en søn på 2. :)

Åh, det er så træls det der. :cuss: Måske det er en sen ÆL? Jeg krydser i hvert fald for dig!

Tak for update herinde, selvom du "hører til" anden tråd. :D :kys:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 19:49

Tak tak piger :kys:
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Skruk tråden

Indlægaf ...xxx... » 20. nov 2016, 09:29

...
Senest rettet af ...xxx... 18. okt 2019, 18:12, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 20. nov 2016, 19:13

...xxx... skrev:Jeg er ret ny herinde, men jeg er også så småt begyndt at kunne mærke lysten til at få et barn. Det er kommet snigende efter, at flere af mine veninder er begyndt at få børn, og efter at jeg har fundet en kæreste, som jeg gerne vil have børn med :lun:
Vi er begge lige knap 25, og vi har været sammen i lidt over halvandet år. Hvordan har I taget snakken med jeres kæreste om, at I gerne snart vil til at tænke på børn? Jeg ved, at han gerne vil have børn på et tidspunkt, men jeg er lidt bange for at skræmme livet af ham :mellow:


Jeg sagde henkastet "Jeg har p-piller tilbage til to måneder, og når nu du har fået nyt arbejde og jeg starter på drømmestudiet har vi så efterhånden ikke nok styr på livet til at få børn?". Hans svar var noget ala "Jo der er ingen grund til at købe nye p-piller" Jeg var helt sikker på han mente der skulle gå længere tid så blev selv lidt forskrækket over han bare var med på planen :lol: Jeg stoppede så med p-pillerne to måneder efter, 4 måneder efter var jeg gravid :panik:

Det endte desværre med at vi mistede barnet, men nu venter vi barn til foråret, med termin på nøjagtig den dag vi to år forinden havde besluttet at det var det vi skulle :lun:

Vi havde så været sammen i cirka 4½ år, og er også lidt ældre (jeg var 26 der, kæresten 36), men prøv at luft tanken for ham, når I har været sammen 1½ år så bliver han næppe skræmt, du behøver jo heller ikke sige at du vil nu, du kan gøre den mere åbent og sige at du glæder dig til at I en dag skal have børn, og prøve at snakke med ham om hvilke ting I gerne vil have styr på i livet før I prøver :) F.eks. er jeres lejlighed børneegnet? Har I gode jobs/ved hvad I skal lave de næste år, altså er der økonomisk sikkerhed? Er der nogle rejser/oplevelser I gerne vil nå før I får børn? Osv.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Skruk tråden

Indlægaf ...xxx... » 22. nov 2016, 19:35

godtnavn skrev:
...xxx... skrev:Jeg er ret ny herinde, men jeg er også så småt begyndt at kunne mærke lysten til at få et barn. Det er kommet snigende efter, at flere af mine veninder er begyndt at få børn, og efter at jeg har fundet en kæreste, som jeg gerne vil have børn med :lun:
Vi er begge lige knap 25, og vi har været sammen i lidt over halvandet år. Hvordan har I taget snakken med jeres kæreste om, at I gerne snart vil til at tænke på børn? Jeg ved, at han gerne vil have børn på et tidspunkt, men jeg er lidt bange for at skræmme livet af ham :mellow:


Jeg sagde henkastet "Jeg har p-piller tilbage til to måneder, og når nu du har fået nyt arbejde og jeg starter på drømmestudiet har vi så efterhånden ikke nok styr på livet til at få børn?". Hans svar var noget ala "Jo der er ingen grund til at købe nye p-piller" Jeg var helt sikker på han mente der skulle gå længere tid så blev selv lidt forskrækket over han bare var med på planen :lol: Jeg stoppede så med p-pillerne to måneder efter, 4 måneder efter var jeg gravid :panik:

Det endte desværre med at vi mistede barnet, men nu venter vi barn til foråret, med termin på nøjagtig den dag vi to år forinden havde besluttet at det var det vi skulle :lun:

Vi havde så været sammen i cirka 4½ år, og er også lidt ældre (jeg var 26 der, kæresten 36), men prøv at luft tanken for ham, når I har været sammen 1½ år så bliver han næppe skræmt, du behøver jo heller ikke sige at du vil nu, du kan gøre den mere åbent og sige at du glæder dig til at I en dag skal have børn, og prøve at snakke med ham om hvilke ting I gerne vil have styr på i livet før I prøver :) F.eks. er jeres lejlighed børneegnet? Har I gode jobs/ved hvad I skal lave de næste år, altså er der økonomisk sikkerhed? Er der nogle rejser/oplevelser I gerne vil nå før I får børn? Osv.


Okay, tak fordi du deler din historie. Vi har fået snakket lidt om det, og vi er enige om, at vi har en god lejlighed, hvor vi sagtens kan leve med et barn, indtil det får behov for eget værelse. Vi er begge på SU lige nu, men vi har en fornuftig økonomi med en god opsparing, og der går ikke længe, før vi er færdige. Så hele grundlaget for at få børn er på plads :) Så forhåbentlig vil det kunne være en mulighed om et års tid eller lignende at opstarte projekt baby :love:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Skruk tråden

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2016, 20:23

Jeg er begyndende skruk nu, men det ville godt nok passe dårligt ind med vores begges job.
Og manden er vist kun meget meget meget lidt begyndende skruk
0
2011
2015
2018
2020
2023
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 22. nov 2016, 20:30

...xxx... skrev:Okay, tak fordi du deler din historie. Vi har fået snakket lidt om det, og vi er enige om, at vi har en god lejlighed, hvor vi sagtens kan leve med et barn, indtil det får behov for eget værelse. Vi er begge på SU lige nu, men vi har en fornuftig økonomi med en god opsparing, og der går ikke længe, før vi er færdige. Så hele grundlaget for at få børn er på plads :) Så forhåbentlig vil det kunne være en mulighed om et års tid eller lignende at opstarte projekt baby :love:


Hvis en af jer er færdiguddannet før den anden vil jeg sige at det er ret favorabelt at gå på barsel med en i arbejde og en på su i fald i begge ønsker meget barsel, så det kan I have med i overvejelserne :)
0

Tilbage til "Graviditet"