Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. okt 2016, 10:59

Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.


Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)


Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.


Det denne her jeg har

http://danicachloe.dk/2016/01/okay-maas ... dsalgstip/

Jeg har i hvert fald været sindssyg glad for den :)

Jeg har også denne her, som maven også fint kan være i

http://www.gundtoft.dk/vare/6074-samsoe ... -uldfrakke

I den ligner jeg dog lidt mere en bus, da den lyserødde farve gør mig en del større.
0
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 10. okt 2016, 11:17

Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.


Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)


Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.


Det denne her jeg har

http://danicachloe.dk/2016/01/okay-maas ... dsalgstip/

Jeg har i hvert fald været sindssyg glad for den :)

Jeg har også denne her, som maven også fint kan være i

http://www.gundtoft.dk/vare/6074-samsoe ... -uldfrakke

I den ligner jeg dog lidt mere en bus, da den lyserødde farve gør mig en del større.


1000 tak, de er super fine. Dem må jeg lige have kigget nærmere på.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 10. okt 2016, 16:18

Jeg er på kursus i Holland og vi har noget meget lange dage. Kan virkelig mærke jeg er udfordret kl 13, når jeg intet kan holde i mig :/
Det hjælper ikke på det at de kollegaer der er med, er sådan nogen totalt friske typer der sagtens mener vi kan gå 3 km på 20 minutter...

Men på den positive side har jeg i dag fået ringet til hjerteambulatoriet og sagt jeg er gravid og fået tid hos lægen på torsdag i næste uge, til blodprøver og opstart på vandrejournal
0
03.05.2017 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 16:31

Lull skrev:Jeg er på kursus i Holland og vi har noget meget lange dage. Kan virkelig mærke jeg er udfordret kl 13, når jeg intet kan holde i mig :/
Det hjælper ikke på det at de kollegaer der er med, er sådan nogen totalt friske typer der sagtens mener vi kan gå 3 km på 20 minutter...

Men på den positive side har jeg i dag fået ringet til hjerteambulatoriet og sagt jeg er gravid og fået tid hos lægen på torsdag i næste uge, til blodprøver og opstart på vandrejournal


Lange dage og opkast er en skidt blanding! Jeg har 9 timers dage på uni, og selvom det jo primært er stillesiddende så er jeg helt færdig og må ofte gå tidligere hjem. Det er blevet lidt bedre nu hvor alt ikke ryger op, men jeg er stadig helt drænet for energi :( Jeg havde en plan om at cykle flere dage om ugen, men har måtte indse at cykler jeg om morgenen kommer min cykel aldrig hjem, jeg har ikke kræfterne om eftermiddagen, og 10-12 km er for langt at cykle når jeg er helt død.

Jeg glæder mig helt sindssygt til næste uge hvor jeg har ferie og kan ligge i sengen og indhente alt det jeg er kommet bagud. Det der med at kunne læse hjemmefra uden at have dårlig samvittighed bliver fantastisk!
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. okt 2016, 16:37

I er dælme nogle stakler. Jeg husker det alt for godt.

Har I overvejet Seabands? Det er sådan nogle armbånd med akupunktur, der skal tage kvalme. Jeg brugte dem de første 4 måneder og det hjalp på mig. Jeg ved dog ikke om det var psykisk, men det gjorde en forskel og det var jo det vigtigste. Jeg gik i hvert fald fra at ligge i fosterstilling på toilettet på kontoret og til at kunne sidde oprejst, dog stadig med kvalme en hel dag. De kan købes på apoteket.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

18+2

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 16:55

Jeg har lige mærket et spark, der var ingen tvivl :lun:

Fik kun et men et klart og tydeligt bump indefra. Har ikke mærket bobler eller andet, har før mærket bevægelser men været i tvivl, det kunne lige så godt være tarmene eller andet. Denne gang var det uden tvivl baby. Har trykket på maven hvor den sparkede i håb om at mærke det igen, men det gider hun ikke. Håber at hun sparker igen en af de kommende dage :lun:

Det er helt fantastisk for regnede med først at mærke noget efter 20+ fordi moderkagen ligger foran, men jordemoderen sagde at den lå foran og ud i siden, dvs. den lå ikke foran helt ude til venstre, som også var der sparket var.
5
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 10. okt 2016, 17:40

Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.


Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)


Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.


Det denne her jeg har

http://danicachloe.dk/2016/01/okay-maas ... dsalgstip/

Jeg har i hvert fald været sindssyg glad for den :)

Jeg har også denne her, som maven også fint kan være i

http://www.gundtoft.dk/vare/6074-samsoe ... -uldfrakke

I den ligner jeg dog lidt mere en bus, da den lyserødde farve gør mig en del større.


1000 tak, de er super fine. Dem må jeg lige have kigget nærmere på.


Kan det passe at modellen hedder Washington?
Og må jeg spørge hvordan den er i str? Jeg er normalt en str. 38 og kan finde den i str. L. men er bange for om den bliver alt for stor, for det ligner den er lidt oversize. Håber det er okay med alle de spørgsmål
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. okt 2016, 17:55

Selvfølgelig, det er jo det vi er her for :)

Ja, den hedder Washington. Jeg er normalt også en 38 og min er medium. Tror den bliver ret stor, hvis man kommer op i større størrelser. Den er nemlig oversized.
0
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 10. okt 2016, 18:21

Kolderudolf skrev:Selvfølgelig, det er jo det vi er her for :)

Ja, den hedder Washington. Jeg er normalt også en 38 og min er medium. Tror den bliver ret stor, hvis man kommer op i større størrelser. Den er nemlig oversized.


Tak :kys: jeg tror jeg vil se om jeg kan finde den i Medium så. Havde ellers fundet en enkelt hos Boozt i str. L, men det går nok ikke.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 10. okt 2016, 18:31

Åh Godtnavn hvor dejligt med et klart og tydeligt spark :love:
Hvor er det vildt som du har været ramt af kvalme og opkast. En af de ting jeg ikke ser frem til at skulle gennem igen!

Jeg ved min læge gerne vil vide det og starte journal så snart jeg er gravid, men tænker nu at trække den til næste uge hvor jeg har ferie og så ringe i ro og fred der. Det bliver lidt svært at ringe til lægen i min arbejdstid uden at nogen hører det!
Håber så at få ringet i næste uge uden at min datter hører for meget :P Og egentlig vil jeg gerne trække den lidt længere men med vores historik er der nogle ting der skal sættes i værk tidligt.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 10. okt 2016, 18:37

@godtnavn: hvor dejligt! Det er skønt når man mærker noget og bare ved det er baby med sikkerhed. :lun:

Min baby er aktiv hele tiden, synes jeg nærmest. Han bliver sgu en fest når han kommer ud. Der er gang i ham!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 18:38

Marigold skrev:Åh Godtnavn hvor dejligt med et klart og tydeligt spark :love:
Hvor er det vildt som du har været ramt af kvalme og opkast. En af de ting jeg ikke ser frem til at skulle gennem igen!

Jeg ved min læge gerne vil vide det og starte journal så snart jeg er gravid, men tænker nu at trække den til næste uge hvor jeg har ferie og så ringe i ro og fred der. Det bliver lidt svært at ringe til lægen i min arbejdstid uden at nogen hører det!
Håber så at få ringet i næste uge uden at min datter hører for meget :P Og egentlig vil jeg gerne trække den lidt længere men med vores historik er der nogle ting der skal sættes i værk tidligt.


For at se positivt på det har opkastningerne gjort at min vægt ikke er eksploderet, bliver nødt til at finde et eller andet positivt i det :lol:

Kan du ikke sende lægen en mail?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 18:39

JoyNips skrev:@godtnavn: hvor dejligt! Det er skønt når man mærker noget og bare ved det er baby med sikkerhed. :lun:

Min baby er aktiv hele tiden, synes jeg nærmest. Han bliver sgu en fest når han kommer ud. Der er gang i ham!


Tror det er om at nyde det så længe de stadig er så små at det ikke er vildt ubehageligt når de sparker :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 10. okt 2016, 19:04

godtnavn skrev:
Marigold skrev:Åh Godtnavn hvor dejligt med et klart og tydeligt spark :love:
Hvor er det vildt som du har været ramt af kvalme og opkast. En af de ting jeg ikke ser frem til at skulle gennem igen!

Jeg ved min læge gerne vil vide det og starte journal så snart jeg er gravid, men tænker nu at trække den til næste uge hvor jeg har ferie og så ringe i ro og fred der. Det bliver lidt svært at ringe til lægen i min arbejdstid uden at nogen hører det!
Håber så at få ringet i næste uge uden at min datter hører for meget :P Og egentlig vil jeg gerne trække den lidt længere men med vores historik er der nogle ting der skal sættes i værk tidligt.


For at se positivt på det har opkastningerne gjort at min vægt ikke er eksploderet, bliver nødt til at finde et eller andet positivt i det :lol:

Kan du ikke sende lægen en mail?


Jo det kan jeg vist egentlig. Det vil jeg prøve i morgen, tak :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 05:29

Puh, jeg har kastet op de sidste to dage, så det skal nok blive spændende til glukosebelastningen i morgen :tie:
0

Tilbage til "Graviditet"