Naboen smider cigaretskodder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2015, 15:39

Vi har fået nye naboer i bebyggelsen og de virker ummideblart flinke men jeg har ikke talt med dem. Men - der er et lille men - manden ryger og det gør han i gården. Fint nok - han generer ikke mig med det - men han smider sine skodder på jorden. Efter de er flyttet ind for 3 uger siden, vil jeg tro, at der ligger over 100 skod omkring deres opgangsdør og rundt om hjørnet på fortovet.

Det ligner l... og lugter af l... - hvilken venlig form for henvendelse ville I syntes var i orden - jeg aner jo ikke om de er typerne der bliver sure, eller om de er venligt eller om jeg bare skal klappe i og at det rent faktisk ikke rager mig. Jeg vil jo heller ikke komme og være den der gamle sure, der klager men jeg syntes ikke at det er ok.

Hvad siger I?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 15:44

Jeg ville feje dem sammen og stille dem i en skål udenfor deres dør.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf icelady » 4. okt 2015, 15:45

Hvis du ikke er meget for at kontakte dem ansigt til ansigt så smid et brev i deres postkasse med en ordlyd a la denne:

"Hej.
Det generer os ikke at du ryger i gården, men kunne du ikke tage dine skodder med? Evt sætte en urtekrukke til dem? Det pynter ikke ligefrem på området at der ligger skodder rundt omkring."
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Daflo » 4. okt 2015, 15:46

Tror du ikke også viceværten snart bliver træt af det?
For så siger han nok selv noget til dem, også slipper du for at være hende den sure :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2015, 15:54

Hvilken type bolig er der tale om?
Jeg bor i en andelsforening, hvor vi har haft samme problem, og efter at bestyrelsen, som jeg dengang var med i, var blevet gjort opmærksom på det, skrev vi et brev til de pågældende beboere.
Jeg synes egentlig, at det er en ret god procedure, fordi der så ikke er én "privat" beboer, som skal have bussemandsrollen, og rygeren samtidig slipper for flere enslydende klager.
Det fungerede fint hos os og har virket efter hensigten.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2015, 16:05

Det er lige præcis en andelsbolig. Jeg har selv siddet i bestyrelsen og det er faktisk derfor jeg efterlyser en løsning til mig selv. Jeg blev nemlig lidt træt af, at agere politimand på andelsboernes vegne. Men det var nok mere ala naboen larmer og lignende. Dette her er måske noget andet - åh det er altså irriterende for, for mig giver det sig selv og de kan ganske enkelt ikke undgå at se det selv. Øv øv.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2015, 16:18

dykkersild skrev:Det er lige præcis en andelsbolig. Jeg har selv siddet i bestyrelsen og det er faktisk derfor jeg efterlyser en løsning til mig selv. Jeg blev nemlig lidt træt af, at agere politimand på andelsboernes vegne. Men det var nok mere ala naboen larmer og lignende. Dette her er måske noget andet - åh det er altså irriterende for, for mig giver det sig selv og de kan ganske enkelt ikke undgå at se det selv. Øv øv.


Netop af den grund synes jeg, at du skal lade det gå igennem bestyrelsen. Så bliver problemet italesat i en formel og generel tone, og du behøver ikke at bekymre dig om, hvorvidt du overskrider en grænse og opdrager på en anden voksen.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Kattefjæs » 4. okt 2015, 17:09

Jeg synes også at det er helt fint at lade det gå gennem foreningen hvis det er det du har det bedst med. Man går jo heller ikke ned og tømmer sin affaldsspand ud på arealet foran døren, vel. Cigaretskodder er affald.

Personligt havde jeg nok talt med vedkommende først og var så gået videre til foreningen hvis det ikke gik, men jeg synes ikke at der er noget galt med at gå direkte til foreningen hvis det er det du har det bedst med.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2015, 18:35

Åh jeg kender det alt for godt. Hvad er det lige der gør, at folk tror at skodder ikke er affald som alt andet skrald?!

Sådan her så vores altan i øvrigt ud for et par uger siden, fordi en eller anden idiot smider sine skodder ud over sin altan og åbenbart ikke fatter at de ender på albanerne længere nede :sur: Jeg har bare brokket mig på foreningens facebookside - for jeg er også alt for konfliktsky... :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2015, 18:47

Måske udtrykte jeg mig ikke helt klar. Jeg vil gerne tage den selv hvis nødvendigt - så bestyrelsen ikke altid skal være bussemand. Jeg kunne bruge viceværten, brev, flabethed eller direkte samtale. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal gribe den an - for man må da vide, at det møgsviner foran døren til forskel for f.eks. at det kan larme uden at man tænker over det. Forstår I hvad jeg mener - man kan ikke undgå at vide, at besøge ikke er et "venligt" besøg.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Delfin » 4. okt 2015, 18:48

Jeg satte en seddel op i opgangen, og det hjalp. Jeg adresserede den bare til opgangens beboere generelt, da jeg ikke var 100% sikker på, hvilken altan, de blev smidt fra. Nu ved du godt nok, hvem det er, men I kunne vel godt fra bestyrelsen lave en neutral fælles skrivelse. Og så vil jeg anbefale at sætte en bøtte til skodder derud.

HappyPaww skrev:Åh jeg kender det alt for godt. Hvad er det lige der gør, at folk tror at skodder ikke er affald som alt andet skrald?!

Sådan her så vores altan i øvrigt ud for et par uger siden, fordi en eller anden idiot smider sine skodder ud over sin altan og åbenbart ikke fatter at de ender på albanerne længere nede :sur: Jeg har bare brokket mig på foreningens facebookside - for jeg er også alt for konfliktsky... :(


Det er godt nok også synd for de albanere :D
10
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2015, 18:54

Gotta love autocorrect:lol:
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Delfin » 4. okt 2015, 23:21

dykkersild skrev:Måske udtrykte jeg mig ikke helt klar. Jeg vil gerne tage den selv hvis nødvendigt - så bestyrelsen ikke altid skal være bussemand. Jeg kunne bruge viceværten, brev, flabethed eller direkte samtale. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal gribe den an - for man må da vide, at det møgsviner foran døren til forskel for f.eks. at det kan larme uden at man tænker over det. Forstår I hvad jeg mener - man kan ikke undgå at vide, at besøge ikke er et "venligt" besøg.


Ved direkte samtale ville jeg bare sige det lige ud af landevejen. Det kan ikke pakkes ind i guldpapir, men det kan godt siges i høflige vendinger, samtidig med et velkommen til bebyggelsen. Eller sæt en brudsikker beholder (med låg) derned og skriv 'til cigaretskodder' på den. Aftal evt. med vicevært, at den bliver tømt, når han alligevel ordner ting i gården.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Lækre Arne » 5. okt 2015, 06:43

Hvad med bare at stille et askebæger foran deres opgang, med et lille venligt klistermærke på?
2
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf thomassneum » 5. okt 2015, 06:46

Som bestyrelsesformand, kan jeg kun opfordre til at man tager den med bestyrelsen.
Vi har f. eks. en vicevært/gårdmand som ville håndterer dette problem. Det kan jo simpelt, klares ved opsætning af et askebæger.
2
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"