P-pillestop - er det her normalt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 06:16

Jeg tog den sidste p-pille d. 19/9 og havde herefter menstruation d. 24/9-29/9. Jeg har taget p-pillerne (eller minipiller) i 16-17 år, så jeg kender slet ikke min krop uden.

Her i sidste uge har jeg så døjet med niv i underlivet og ekstra meget udflåd i weekenden - ægløsning helt efter bogen, tænker jeg. Nu i dag har jeg pludselig brunligt udflåd - så meget at jeg kunne mærke det løbe ud, men der ser ikke ud til at være frisk blod i. Nå nå, tænker jeg, det har måske noget at gøre med, at den frugtbare periode er overstået. Googler det og læser... at det kan betyde, at man er gravid!? Vi har ikke haft vaginal sex under ægløsning, men vi havde en uge før - søndag, hvor udflådet toppede lørdag. Niv-smerterne havde jeg godt nok hele ugen, men det kan vist også have noget at gøre med p-pillestoppet. Kan det på nogen måde allerede være et tegn på graviditet?

Sagen er også den, at jeg skal have sat spiral op på fredag, og jeg kan jo ligesom ikke tage en graviditetstest endnu. Såeh, er der ikke lige nogen, der kan fortælle mig, at det der brunlige udflåd efter ægløsning er helt normalt? Og hvad skal jeg ellers gøre? Skal jeg give gynækologen besked på forhånd?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 06:30

Lismaens skrev:
Det er vist ret normalt at man pletbløder efter p-pille stop. Kroppen skal lige finde ud af det selv. Men jeg ville alligevel bede om en blodprøve i dag/i morgen, så der var et helt klart svar på fredag om hvorvidt der er en graviditet eller ej.
Jeg tror dog ikke at det er tilfældet, det er vist lige tidligt nok at mærke symptomer på det.


Kunne læse en masse på nettet, hvor folk skriver om implantationsblødning ned til 4 dage efter, og sådan noget sæd kan jo i princippet leve i 5 dage, så blev da helt nervøs! Men jeg skulle da vist også være mere end almindeligt uheldig, hvis jeg efter så mange år på hormonel prævention valser lige ud og bliver gravid som 32-årig. Men hvis nu, så er jeg bare i tvivl om, hvorvidt det kan skade med spiral og det... Tænker jeg lige skriver en mail til min læge og hører, hvad hun siger.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Luffegås » 11. okt 2016, 06:30

Jeg har stoppet på p-piller en milliard gange, men aldrig oplevet det der, men vi har nok lige googlet det samme, for jeg kan godt se mange siger det er helt normalt og sådan, og at det jo nok i fremtiden vil blive lidt uregelmæssigt for dig. Dem der skriver noget om graviditet, er jo også fordi de ønsker graviditet. Jeg oplevede mange niv-smerter, før jeg stoppede på p-ring som jeg lige er stoppet på nu her.
Jeg ville nu heller ikke være alt for bange, men tag en test alligevel nu, ring til lægen og snak, eller vent til næste gang du bør få din menstruation.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 06:36

Luffegås skrev:Jeg har stoppet på p-piller en milliard gange, men aldrig oplevet det der, men vi har nok lige googlet det samme, for jeg kan godt se mange siger det er helt normalt og sådan, og at det jo nok i fremtiden vil blive lidt uregelmæssigt for dig. Dem der skriver noget om graviditet, er jo også fordi de ønsker graviditet. Jeg oplevede mange niv-smerter, før jeg stoppede på p-ring som jeg lige er stoppet på nu her.
Jeg ville nu heller ikke være alt for bange, men tag en test alligevel nu, ring til lægen og snak, eller vent til næste gang du bør få din menstruation.


Tænker også at det kun er fordi, jeg skal have sat spiral op på fredag, at de her tanker melder sig. For aner ikke, om det er "farligt", at få det gjort, hvis uheldet nu skulle være ude. Jeg ønsker ikke at være gravid, men det ville heller ikke være jordens undergang.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Hunkat » 11. okt 2016, 06:54

Jeg ville ringe til klinikken/lægen og spørger. Jeg vil vædde på at han/hun har set det tusind gange før og kan fortælle helt præcis hvordan du skal forholde dig. Så ved du også om det evt. skal udskydes f.eks. en uge istedet for at troppe op på dagen og blive sendt hjem igen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2016, 06:58

Mi55y skrev:
Lismaens skrev:
Det er vist ret normalt at man pletbløder efter p-pille stop. Kroppen skal lige finde ud af det selv. Men jeg ville alligevel bede om en blodprøve i dag/i morgen, så der var et helt klart svar på fredag om hvorvidt der er en graviditet eller ej.
Jeg tror dog ikke at det er tilfældet, det er vist lige tidligt nok at mærke symptomer på det.


Kunne læse en masse på nettet, hvor folk skriver om implantationsblødning ned til 4 dage efter, og sådan noget sæd kan jo i princippet leve i 5 dage, så blev da helt nervøs! Men jeg skulle da vist også være mere end almindeligt uheldig, hvis jeg efter så mange år på hormonel prævention valser lige ud og bliver gravid som 32-årig. Men hvis nu, så er jeg bare i tvivl om, hvorvidt det kan skade med spiral og det... Tænker jeg lige skriver en mail til min læge og hører, hvad hun siger.


Jeg gjorde som 31-årig. Det kræver altså kun at én sædcelle møder ét æg.

Er du sikker på, hvornår din ægløsning har ligget? Og har du testet for graviditet?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 07:07

JoyNips skrev:Jeg gjorde som 31-årig. Det kræver altså kun at én sædcelle møder ét æg.

Er du sikker på, hvornår din ægløsning har ligget? Og har du testet for graviditet?


:nerve:

Nej overhovedet ikke. Min app siger i lørdags, men jeg havde som sagt niv i underlivet hele sidste uge og øget udflåd frem til lørdag - og er lige stoppet med p-piller., så en cyklus helt efter bogen er nok for meget at forlange.. Har ikke testet, da de vist ikke er ret sikre så tidligt i forløbet? Skal have næste menstruation d. 24/10.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Sangius » 11. okt 2016, 07:18

Risikoen for at blive gravid lige efter p-pille stop er ikke mindre end ellers. Også selvom man har taget pillerne i årevis. Jeg blev selv gravid 14 dage efter pillestop, og havde taget dem i 11 år.
Du må hellere snakke med lægen før spiralen sættes op, for en sikkerheds skyld, så han lige er opmærksom. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf D.itsen » 11. okt 2016, 07:20

Sangius skrev:Risikoen for at blive gravid lige efter p-pille stop er ikke mindre end ellers. Også selvom man har taget pillerne i årevis. Jeg blev selv gravid 14 dage efter pillestop, og havde taget dem i 11 år.
Du må hellere snakke med lægen før spiralen sættes op, for en sikkerheds skyld, så han lige er opmærksom. :)

Der er endda dem der mener at man er mere fertil lige efter p-pillestop
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Sangius » 11. okt 2016, 07:24

D.itsen skrev:
Sangius skrev:Risikoen for at blive gravid lige efter p-pille stop er ikke mindre end ellers. Også selvom man har taget pillerne i årevis. Jeg blev selv gravid 14 dage efter pillestop, og havde taget dem i 11 år.
Du må hellere snakke med lægen før spiralen sættes op, for en sikkerheds skyld, så han lige er opmærksom. :)

Der er endda dem der mener at man er mere fertil lige efter p-pillestop


Yep, det siger min læge også. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 07:43

:wacko: :tie:

Har skrevet til lægen og spurgt, hvordan jeg skal forholde mig...

Og har en test liggende, jeg lige kan tage i morgen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2016, 07:51

Lægen har svaret, at jeg skal ringe til gynækologen, da han har mulighed for at scanne mig. Det var jo meningen, at hun skulle mane al uro i jorden :(
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Fru Himmelblå » 11. okt 2016, 07:53

Da jeg skulle have sat spiral op, blev jeg scannet lige inden, bare for at tjekke det hele. Så dér kan de også se om man er gravid...

derudover så pletbløder jeg en enkelt dag, den dag hvor jeg har ægløsning, så det kan også være det.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Sangius » 11. okt 2016, 08:06

Mi55y skrev::wacko: :tie:

Har skrevet til lægen og spurgt, hvordan jeg skal forholde mig...

Og har en test liggende, jeg lige kan tage i morgen.


Du kan nok først regne med at kunne teste positivt 10-14 dage efter ægløsning. Så nok tidligst der d. 20, er det ikke? :)
Senest rettet af Sangius 11. okt 2016, 09:21, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: P-pillestop - er det her normalt?

Indlægaf Luffegås » 11. okt 2016, 09:20

Mi55y skrev:Lægen har svaret, at jeg skal ringe til gynækologen, da han har mulighed for at scanne mig. Det var jo meningen, at hun skulle mane al uro i jorden :(

Jeg forstår hvad du mener, men tror netop du bør føle det er med til at mane uro i jorden, end at man bare ignorere :) Synes din læge har taget en god beslutning, og netop derfor bør du føle dig rolig. Hvornår skal den scanning så ske?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Helbred"