Jeg har slæbt en kat med hjem..

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 07:14

girl_beat skrev:
LadyFox skrev:Nå. Nu ar katten været hos dyrlægen og smeltet alle de ansattes hjerter.
Han havde ingen chip, og de synes også det hele lød som om at han var blevet dumpet.
De vil skyde på at han er 4-5 måneder gammel, og vejer 3 kilo. Hun tjekkede ham for lopper og øremider. Lopper havde han heldigvis ikke, men han havde øremider, og dyrlægen valgte at donere den første kur og en pose mad :)

Så nu er vi hjemme igen.

Flere overskudsmennesker som dig, tak! Sejt at du tager dig af den lille fyr :gogo:

Tak.
Nu kan jeg så bruge skoledagen på at finde ud af hvad der skal ske med ham hvis det ikke virker at fremlyse ham - hvilket jeg ikke tror. I hvert fald vil jeg kræve at æremidekuren skal passes og han skal kastereres uanset hvor han ender. :)

Er der nogen der ved hvor langtid man skal fremlyse en kat, før man kan tillade enten at give den videre, eller beholde den selv eller hvad man nu ender med?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 07:19

Billede
Senest rettet af LadyFox 11. okt 2016, 07:19, rettet i alt 1 gang.
25
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13046
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21823

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2016, 07:19

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?

Den har larmet hele natten :)


Pga. leg eller har den været ked af det? Ville bare hjælpe dig med nogle gode råd, men det er lidt svært uden mere info.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 07:21

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?

Den har larmet hele natten :)


Pga. leg eller har den været ked af det? Ville bare hjælpe dig med nogle gode råd, men det er lidt svært uden mere info.

Den har været både ked af det med at gå rundt og miauet. Og så har den også været temmelig rastløs.

Nu slapper den til gengæld helt af, tror han er træt :)
0
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13046
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21823

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2016, 07:24

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?

Den har larmet hele natten :)


Pga. leg eller har den været ked af det? Ville bare hjælpe dig med nogle gode råd, men det er lidt svært uden mere info.

Den har været både ked af det med at gå rundt og miauet. Og så har den også været temmelig rastløs.

Nu slapper den til gengæld helt af, tror han er træt :)


Hvis katten bliver urolig igen og hvis du har mulighed for det, så lav en lille hule i et hjørne med en papkasse på højkant/afskærmning eller noget i den stil og så nogle tæpper/håndklæder/klude, som katten kan ligge på. Gnid gerne katten med kludene inden du lægger kludene derind. Vores killinger fandt meget ro i små huler/gemmesteder, når de var urolige og helst hvis de lugtede godt af dem selv.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 08:04

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?

Den har larmet hele natten :)


Pga. leg eller har den været ked af det? Ville bare hjælpe dig med nogle gode råd, men det er lidt svært uden mere info.

Den har været både ked af det med at gå rundt og miauet. Og så har den også været temmelig rastløs.

Nu slapper den til gengæld helt af, tror han er træt :)


Hvis katten bliver urolig igen og hvis du har mulighed for det, så lav en lille hule i et hjørne med en papkasse på højkant/afskærmning eller noget i den stil og så nogle tæpper/håndklæder/klude, som katten kan ligge på. Gnid gerne katten med kludene inden du lægger kludene derind. Vores killinger fandt meget ro i små huler/gemmesteder, når de var urolige og helst hvis de lugtede godt af dem selv.


Tak for de gode råd. Det vil jeg prøve senere :)
0
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19144

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Hunkat » 11. okt 2016, 08:10

Jeg vil bare lige sige at jeg synes det er super fint at du sørger for at den ikke dør af kulde og sult. Jeg fandt desværre selv en killing (men en del mindre, nok max. en måned gammel) død udenfor vores bygning og det er virkelig trist synes jeg :(
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Kommodedyret » 11. okt 2016, 08:52

Årh hvor er den nuttet, jeg falder i svime :dåne:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 08:55

Hunkat skrev:Jeg vil bare lige sige at jeg synes det er super fint at du sørger for at den ikke dør af kulde og sult. Jeg fandt desværre selv en killing (men en del mindre, nok max. en måned gammel) død udenfor vores bygning og det er virkelig trist synes jeg :(

Jeg føler i hvert fald det er der rigtige at gøre, jeg ville netop blive ked af at komme ned til en død kat.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 08:57

Kommodedyret skrev:Årh hvor er den nuttet, jeg falder i svime :dåne:

Han har også en god personlighed. Han er godt nok en sjov, modig og sød kat.
Han er virkelig fremme i skoene.
3
...
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf achillaxedprune » 11. okt 2016, 10:12

LadyFox skrev:Billede


Nøj, han er skøn! :love:

Og hvor er det fint, at du har taget ham ind! :gogo: Det bliver spændende atse,om du kan modstå ham eller ender med at få kat.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 10:32

achillaxedprune skrev:
LadyFox skrev:Billede


Nøj, han er skøn! :love:

Og hvor er det fint, at du har taget ham ind! :gogo: Det bliver spændende atse,om du kan modstå ham eller ender med at få kat.

Alt kan ske. :)
Lige nu er drømmen lidt at nogen i min omgangskreds går med kattetanker :)
Hvis jeg ikke ender med ham selv kunne det være rart at kunne følge ham lidt.
1
...
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Thitida-No-Chey » 11. okt 2016, 10:36

Vanvittigt flot dreng, du har fundet dig der...

Og tak fordi du tog dig af ham. Jeg har samme problem, kæmpe vej ikke langt herfra, og alt for mange løse katte.... Og jeg kan ikke tage dem med hjem (Holly ville gå ud af sit buskede skind!)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 11:35

Thitida-No-Chey skrev:Vanvittigt flot dreng, du har fundet dig der...

Og tak fordi du tog dig af ham. Jeg har samme problem, kæmpe vej ikke langt herfra, og alt for mange løse katte.... Og jeg kan ikke tage dem med hjem (Holly ville gå ud af sit buskede skind!)

Ja, han er noget af en fangst. Og han ved heldigvis hvordan man bruger en kattebakke, har jeg lige fundet ud af. Det var lidt en frygt hvis han ikke havde lært det.

Og ja, der er mange steder der er i lige lovlig farlige at rende rundt på egen pote. Jeg forstår simpelthen ikke at folk tør.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 15:02

Min bedste venindes mor har lige meldt ud at hvis vi ikke finder ejeren, og vi ikke selv vil beholde ham - så vil hun meget gerne tage ham. :D

Og jeg ved at der næppe findes bedre kattehjem end hos hende, så det lettere lidt at have det i baghånden :)
20
...

Tilbage til "Kæledyr"