Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. okt 2016, 08:58

PinkPowerPrincess skrev:Puuha, jeg har aldrig RIGTIG kunne forstå når folk i fertilitetsbehandling brokkede sig over at det er meget fysisk hårdt. Altså lige udover de smertefulde ægoplægninger og ægudtagninger. Men nu er jeg med på vognen.. Jeg har simpelthen så meget væske i bughulen. Ligner en der er i 6. måned! Og det gør ondt og jeg har kvalme og er stakåndet osv. Det er fordi at normalt når man får taget æg ud, så suger de også al det væske de har ligget i ud (dog kan man godt blive overstimuleret alligevel), men i den her mærkelige behandling jeg er i gennem, der er det uundgåeligt, fordi jeg ikke får taget æg ud, men bare forløser dem inkl. al væsken i min krop. Det har stået på over en uge nu. I går mødte jeg en gammel kollega, som godt ved vi er i behandling, som sagde, "nææ så lykkedes det" og pegede på min mave :sur: :rulle: :D Heldigvis var det jo så nemt at forklare hende om omstændighederne. Jeg ved ikke rigtig om jeg skal håbe på at være gravid eller ikke, for hvis jeg er gravid, så bliver det i langt de fleste tilfælde værre, men hvis jeg ikke er gravid, så ser jeg frem til flere af de her forsøg, da det er det eneste der fungerer for os. Så bliver det lige pludselig hårdt at være i behandling.

Altså jo selvfølgelig håber jeg jo på at være gravid ikke :P Også selvom det bliver værre. Jeg måtte bare lige ud med lidt brok, for er ved at være godt træt af det.


Jeg har simpelthen været SÅ oppustet lige siden ÆO og det gør SÅ ondt :8: Jeg var også stakåndet da det var allerværst. Hvis det er overstimulering så er det bare protein, vand og hvile :P
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. okt 2016, 08:59

Bøtte skrev:Jeg har primært hørt om utydelige teste og meget lavt hcg ved biokemiske graviditeter, men det er da muligt det er forkert.

Men howitz krydser fingre for det er en sund og rask spire, der har hægtet sig fast :kys:


Taak :kys:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. okt 2016, 09:03

MyGirl skrev:Så blev det infomøde-dag for os. Første skridt ind i hele den her behandlingsverden. Gider faktisk ikke rigtig - forventer mig ikke de store åbenbaringer. Meeen, det er en undskyldning for at gå tidligt fra job og tilbringe eftermiddagen med kæresten om ikke andet :)

Er lidt modløs omkring, at vi endnu ikke har hørt noget vedrørende første samtale. Begynder lidt at miste håbet for, at vi når at komme til i år :(


Yaii.. Det er da første skridt på vejen til en bæbs :dance: Jeg har brækket mig hele natten og har allerede lidt ondt i ryggen, så jeg vil sige nyd din frihed lidt endnu :genert: Jeg var næsten ved at hive krummen ud igen i nat :lol:
Bliver I også guidet til hvordan man bruger sprøjterne, eller hvad er det egentlig de vil snakke om? :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. okt 2016, 09:43

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Så blev det infomøde-dag for os. Første skridt ind i hele den her behandlingsverden. Gider faktisk ikke rigtig - forventer mig ikke de store åbenbaringer. Meeen, det er en undskyldning for at gå tidligt fra job og tilbringe eftermiddagen med kæresten om ikke andet :)

Er lidt modløs omkring, at vi endnu ikke har hørt noget vedrørende første samtale. Begynder lidt at miste håbet for, at vi når at komme til i år :(


Yaii.. Det er da første skridt på vejen til en bæbs :dance: Jeg har brækket mig hele natten og har allerede lidt ondt i ryggen, så jeg vil sige nyd din frihed lidt endnu :genert: Jeg var næsten ved at hive krummen ud igen i nat :lol:
Bliver I også guidet til hvordan man bruger sprøjterne, eller hvad er det egentlig de vil snakke om? :gruble:


Jeg forventer mest af alt, at vi bare skal høre om de forskellige behandlingsformer og medicin og sådan. Ved egentlig ikke helt med sprøjterne - det må tiden vise :D Vi nåede jo aldrig at modtage en invitation, så vi har ikke rigtig fået noget før-infomøde info :)

Har meget svært ved at have ondt af dig, må jeg erkende ;)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. okt 2016, 10:09

MyGirl: Du skal skam heller ikke have ondt af mig :P Det klarer jeg helt selv :lol:

Hmm.. Det er sjovt at på Holbæk var der intet infomøde :gruble: Gad vide om opstartssamtalen er ultra kort så :) Om ikke andet så er du 'inde i varmen' nu. Men jeg synes godt nok, at det er for dårligt, at I ikke har fået en tid til opstartssamtale endnu :nej: Man kan bedre forholde sig til ventetiden med en gulerod ude i enden.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. okt 2016, 11:21

Howitz skrev:MyGirl: Du skal skam heller ikke have ondt af mig :P Det klarer jeg helt selv :lol:

Hmm.. Det er sjovt at på Holbæk var der intet infomøde :gruble: Gad vide om opstartssamtalen er ultra kort så :) Om ikke andet så er du 'inde i varmen' nu. Men jeg synes godt nok, at det er for dårligt, at I ikke har fået en tid til opstartssamtale endnu :nej: Man kan bedre forholde sig til ventetiden med en gulerod ude i enden.


Det er nemlig lige præcis det - man kommer ud i "intetheden" på den anden side (igen). Men det går nok - vi ved, at der meget gerne skulle ske noget indenfor de næste 2-3 måneder, og det hjælper.

Det er lidt forskelligt, om det holdes de der møder, kan jeg forstå. En af grundene er - ud over oplysning selvfølgelig - vist også, at de så kan kontrollere antallet af tilmeldinger til behandling efterfølgende og holde et reguleret "patientflow". Men nu må vi se - den nye sundhedsplatform har vist sat "plejer" ud af spil :lol:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 11. okt 2016, 13:40

Nå, som kom den ventede menstruation vist nu her - efter to negative tests men en masse symptomer og 3-5 dage over tid :rulle:

Men det er nu ok - det var jo også første forsøg, og med de negative tests, havde jeg ikke de vilde forventinger, bare et spinkelt håb.

Vil prøve med ÆL tests i næste omgang - men er det ikke ret besværligt..? :gruble:
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 11. okt 2016, 18:17

Howitz - tillykke !

Pink - det lyder godt nok vildt med væsken, krydser fingre.

Happypaws - ægløsnings test er omtrent lige så frustrerende som graviditetstest, er min erfaring - man kan også blive utålmodig på æl. Jeg har ikke fanget en positiv test endnu, men tænker det er praktisk, hvis det lykkedes at finde ud af hvor æl ligger.

----

Jeg skal skifte job, jeg endte med at sige ja alligevel og starter til november. Man skal have været ansat 9 mdr før man går på barsel for at være berettiget til løn under barsel.

Jeg var for omkring 48 timer siden, ret så sikker på at jeg var lykkedes at blive gravid. Min cyklus har de sidste par gange været præcis 28 dage, denne gang nåede jeg over de 30. Ømme babser og kvalme symptomer - ah men den var så godt som hjemme!! så jeg var bare så bitter da min mens dukkede op i morges.

Syntes seriøst alle omkring mig enten føder eller bliver gravide med deres 2'ere, mine æggestokke må så være groet sammen på de 2-3 år siden fødslen.

Men har fundet ud af jeg har D vitamin mangel og det kan åbenbart give problemer, så har fået nogle stærke vitaminpiller jeg skal spise, håber det kan gøre noget.
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Jenny » 12. okt 2016, 13:33

Tillykke Memys :kys:
Du må være 4+5 så vidt jeg kan regne mig frem?
Havde du ikke en aftale med din klinik i forhold til opfølgning med blodprøve? Jeg troede faktisk at kotyme på de offentlige klinikker var bl.pr 4+2/3?

Jeg er også sikker på at 497 er et fint tal! Min blodprøve var 4+3 på 475 og den lå i den øverste del af normalen for 4+3, og hun havde været tilfreds med 150 for den dag, så sammen med viden om, at HCG fordobles over 2 dage, så lyder det som en fin fin blodprøve :kys:
Tillykke igen!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2016, 14:11

Tillykke Memys :lun: Hvor er det bare dejligt at høre!
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Jenny » 12. okt 2016, 14:13

Spændende!!
Er proceduren sådan at man tester selv hjemme og så får blodprøve efterfølgende? Spørger bare at nysgerrighed :kys:

Spændende med scanning i næste uge :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 12. okt 2016, 14:42

STORT tillykke Memys :lun: :banan: Så følges vi næsten ad :D Jeg er godt nok kun 4+0 i dag. Jeg er godt nok spændt på hvad min blodprøve siger på fredag :nerve: Men min test udvikler sig rigtig fint for hver dag :kryds:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 12. okt 2016, 17:34

Et lille pip fra mig... vi har den sidste 1,5 måned slet ikke tænkt på at blive gravide, da vi begge skifter job 1/11 og derfor gerne lige vil vente med at blive gravide, så vi kan få betalt barsel. men sker det så sker det, men tror jeg nu ikke det gør, før min livmoderhals er blevet udviddet. Nå, men nu sker der så lidt alligevel - på mandag skal vi til opstartssamtale på Copenhagen fertility center, så det bliver ret spændende.

Men noget helt andet, jeg vil gerne på badeferie i januar med en veninde og vi tænker at tage til Thailand. SSI siger som sådan ikke noget om Zika virus i Thailand, men det synes jeg der er mange andre lande der gør.....
hvordan ville i have det med at tage til Thailand både hvis i er gravide eller planlægger det?
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 12. okt 2016, 17:34

Memys skrev:jeg bløder igen nu og som ved mens, det gør det virkelig svært at tro på det må jeg indrømme


Åh det kan jeg da godt forstå. Jeg krydser fingre for den bliver hængende :kram:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. okt 2016, 09:06

S_imse: Er ikke fuldt ud zika-opdateret, men med den viden, jeg har, ville jeg godt turde tage til Thailand. Håber, du får ro i sindet enten den ene eller anden vej, og at I - uanset hvad - får en fantastisk ferie.

Er også ved lidt at planlægge en "sidste tur uden børn" for mig og kæresten til foråret, men pt. bliver det mest ved drømmeriet. Min drøm om Sydamerika bliver det i hvert fald ikke, men må også lige i gang med zika-research.

Og spændende og helt og lykke med samtalen! Og tillykke med nye jobs :)
0

Tilbage til "Graviditet"