Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lulu » 10. okt 2016, 14:28

Mennesket i offentlig transport er upassende :tie:

Det er som om, at når man sætter sig i en bus eller i toget, så glemmer man at andre kan høre hvad man siger, så der bliver talt højt, om emner som jeg personligt mener ikke hører det offentlige rum til.

Jeg græmmes!
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 10. okt 2016, 14:38

Studsgaard skrev:
Glimmer skrev:
Studsgaard skrev:Jeg giver nogle bøger væk gratis, jeg har skrevet de kan afhentes her i weekenden, ellers sender jeg dem til genbrug mandag.
En bekendt, jeg kender igennem en anden veninde, vil gerne have nogen af dem, om ikke jeg kan aflevere dem til hende veninden jeg har lært at kende hende igennem.

Det gider jeg ikke. Og syntes det det er lidt upassende at virke fornærmet over det, når jeg giver dem væk gratis, så gider jeg ikke køre rundt for at aflevere dem til andre, man kan vel lige lette måsen og hente dem selv.



Altså du vil ikke aflevere dem hos din veninde? Jeg tænker bare damen kan jo have en aftale og så går hun nu glip af en bog.

Jeg synes egentlig det er upassende du ikke bare lige aflevere dem hos din veninde.


Jeg har ingen planer om at skal ud til den fælles veninde. Det er ikke en der bor i nærheden.


Du skal da overhovedet ikke køre land og rige rundt for at aflevere gratis bøger - så må damen da komme ind i kampen, hvis hun gerne vil have de bøger.
20
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. okt 2016, 15:49

TheAuthor skrev:
Annione skrev:
Studsgaard skrev:
Glimmer skrev:
Studsgaard skrev:Jeg giver nogle bøger væk gratis, jeg har skrevet de kan afhentes her i weekenden, ellers sender jeg dem til genbrug mandag.
En bekendt, jeg kender igennem en anden veninde, vil gerne have nogen af dem, om ikke jeg kan aflevere dem til hende veninden jeg har lært at kende hende igennem.

Det gider jeg ikke. Og syntes det det er lidt upassende at virke fornærmet over det, når jeg giver dem væk gratis, så gider jeg ikke køre rundt for at aflevere dem til andre, man kan vel lige lette måsen og hente dem selv.



Altså du vil ikke aflevere dem hos din veninde? Jeg tænker bare damen kan jo have en aftale og så går hun nu glip af en bog.

Jeg synes egentlig det er upassende du ikke bare lige aflevere dem hos din veninde.


Jeg har ingen planer om at skal ud til den fælles veninde. Det er ikke en der bor i nærheden.


Du skal da overhovedet ikke køre land og rige rundt for at aflevere gratis bøger - så må damen da komme ind i kampen, hvis hun gerne vil have de bøger.


Enig!

Jeg finder det enormt upassende at forvente, at andre mennesker gider bruge sin tid på at køre budkørsel, for at levere gratis ting.
Foruden at være en enormt forkælet tilgang til sin omverden. "Må jeg få gratis ting af dig? Leverer du dem så ikke også - gratis forstås!!".

:tie:

Mon ikke at hun bare har ment om bøgerne kunne lægges til side indtil veninden eller hende selv møder studsgaard? :gruble:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2016, 20:14

Den mand i biografen der bøvsede højlydt 4 gange. Sådan en rigtig klam, lang og højlydt bøvs :tie:
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 11. okt 2016, 13:11

En gruppe teenagere var i gang med at optage en film på vejen lige nedenfor mit soveværelsesvindue i går aftes. Tilsyneladende en uhyggelig film, eftersom pigerne hele tiden skulle skrige på den der skingre måde som kun unge piger kan. Hver gang, jeg var lige ved at falde i søvn, kom der sådan et skrig, som rykkede mig ud af søvnen igen. Gaaaah!
2
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 11. okt 2016, 14:22

sigge skrev:En gruppe teenagere var i gang med at optage en film på vejen lige nedenfor mit soveværelsesvindue i går aftes. Tilsyneladende en uhyggelig film, eftersom pigerne hele tiden skulle skrige på den der skingre måde som kun unge piger kan. Hver gang, jeg var lige ved at falde i søvn, kom der sådan et skrig, som rykkede mig ud af søvnen igen. Gaaaah!

Overvejede du ikke at skrige :gruble:
4
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 11. okt 2016, 15:56

MissSpring skrev:
Glimmer skrev:
MissSpring skrev:Den kassemedarbejder som kommenterede på mine indkøb var svært upassende! Ja, jeg er tyk, men jeg har stadig brug for chokolade :(


Hvad?! En kvinde har brug for chokolade.

Hvad sagde kassemedarbejderen?!


"Da jeg skannede varene, vidste jeg være det var dig! Du køber altid så meget chokolade."

Så det var fedt....


Ku' virkelig også have været et indslag i WTF-tråden. Christ! :rulle:

"Tænk, da jeg hørte den replik, vidste jeg bare, den ikke kunne komme fra andre end dig, fordi du altid sidder og blander dig i alle folks indkøb!", ved jeg bare, jeg ville have svaret.

Der er en tendens til, at hvis jeg føler mig uventet angrebet, så ryger der en eller anden automatreaktion af sted, før jeg overhovedet når at tænke ... Kan både være godt og skidt. Men for Helvede hvor bliver jeg harm på dine vegne!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oddinary » 12. okt 2016, 15:06

OberstNasig skrev:At nogle familiemedlemmer til en begravelse lavede så meget ballade, at vi efter 800 kilometers kørsel og store udgifter, blot 3 timer efter start, endte med at køre hjem i en forbandet fart. Jeg kan kun trøste mig over at afdøde ikke skulle være vidne til sådan et forbandet svineri!


Hvad skete der?
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oddinary » 12. okt 2016, 15:12

Oveditlevsen skrev:
TheAuthor skrev:
Annione skrev:
Studsgaard skrev:
Glimmer skrev:
Studsgaard skrev:Jeg giver nogle bøger væk gratis, jeg har skrevet de kan afhentes her i weekenden, ellers sender jeg dem til genbrug mandag.
En bekendt, jeg kender igennem en anden veninde, vil gerne have nogen af dem, om ikke jeg kan aflevere dem til hende veninden jeg har lært at kende hende igennem.

Det gider jeg ikke. Og syntes det det er lidt upassende at virke fornærmet over det, når jeg giver dem væk gratis, så gider jeg ikke køre rundt for at aflevere dem til andre, man kan vel lige lette måsen og hente dem selv.



Altså du vil ikke aflevere dem hos din veninde? Jeg tænker bare damen kan jo have en aftale og så går hun nu glip af en bog.

Jeg synes egentlig det er upassende du ikke bare lige aflevere dem hos din veninde.


Jeg har ingen planer om at skal ud til den fælles veninde. Det er ikke en der bor i nærheden.


Du skal da overhovedet ikke køre land og rige rundt for at aflevere gratis bøger - så må damen da komme ind i kampen, hvis hun gerne vil have de bøger.


Enig!

Jeg finder det enormt upassende at forvente, at andre mennesker gider bruge sin tid på at køre budkørsel, for at levere gratis ting.
Foruden at være en enormt forkælet tilgang til sin omverden. "Må jeg få gratis ting af dig? Leverer du dem så ikke også - gratis forstås!!".

:tie:

Mon ikke at hun bare har ment om bøgerne kunne lægges til side indtil veninden eller hende selv møder studsgaard? :gruble:


Måske, men det er ikke sikkert Studsgaard gider have dem liggende i længere tid, hvis det ikke er én, hun ser ofte? Hun skrev, hun ville have dem afhentet inden en vis dag. Og hvis det er tilfældet må man også lige tage sig sammen og lære at kommunikere ordentligt, så man ikke fremstår som et selvcentreret, selvberettiget lille møgøre, hvis ikke det var ment på den måde. :-D
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 12. okt 2016, 15:48

Oddinary skrev:
OberstNasig skrev:At nogle familiemedlemmer til en begravelse lavede så meget ballade, at vi efter 800 kilometers kørsel og store udgifter, blot 3 timer efter start, endte med at køre hjem i en forbandet fart. Jeg kan kun trøste mig over at afdøde ikke skulle være vidne til sådan et forbandet svineri!


Hvad skete der?


De har haft en on-going arvestrid og den blussede op igen til begravelsen, fordi det ene familiemedlem ville give børnebørnene et fotoalbum hver. Jeg er det ene barnebarn. Det fik min ene moster til at blive rasende på os børnebørn og efterfølgende kom hun op at toppes med min anden moster med råben og skrigen.
Jeg har stadig ikke lyst til kontakt med den del af familien længere. Ikke efter det optrin. Desuden var mit forhold til dem i forvejen ikke-eksisterende.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 12. okt 2016, 15:51

OberstNasig skrev:
Oddinary skrev:
OberstNasig skrev:At nogle familiemedlemmer til en begravelse lavede så meget ballade, at vi efter 800 kilometers kørsel og store udgifter, blot 3 timer efter start, endte med at køre hjem i en forbandet fart. Jeg kan kun trøste mig over at afdøde ikke skulle være vidne til sådan et forbandet svineri!


Hvad skete der?


De har haft en on-going arvestrid og den blussede op igen til begravelsen, fordi det ene familiemedlem ville give børnebørnene et fotoalbum hver. Jeg er det ene barnebarn. Det fik min ene moster til at blive rasende på os børnebørn og efterfølgende kom hun op at toppes med min anden moster med råben og skrigen.
Jeg har stadig ikke lyst til kontakt med den del af familien længere. Ikke efter det optrin. Desuden var mit forhold til dem i forvejen ikke-eksisterende.


:ae: :kram:
Penge kan gøre tingene så grimme at man tror det er løgn. Kudos til dig for at holde dig for god til at blive blandet ind i den slags.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 13. okt 2016, 07:55

Da jeg kommer cyklene i skole er der tre unge fyre der er ved at krydse vejen fra den anden side af, da jeg cykler forbi dem sætter den ene fyr i løb imod mig og laver en skubbe-bevægelse luge ved siden af mig, bare sådan -høhø - for sjov.

Jeg synes ikke det var sjovt, jeg blev skide forskrækket og var lige ved at vælte i forsøget på at undvige hvad jeg troede ville ende ud i et skub :(
5
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pandesteg » 13. okt 2016, 08:29

LadyFox skrev:Da jeg kommer cyklene i skole er der tre unge fyre der er ved at krydse vejen fra den anden side af, da jeg cykler forbi dem sætter den ene fyr i løb imod mig og laver en skubbe-bevægelse luge ved siden af mig, bare sådan -høhø - for sjov.

Jeg synes ikke det var sjovt, jeg blev skide forskrækket og var lige ved at vælte i forsøget på at undvige hvad jeg troede ville ende ud i et skub :(


Åh gud, de der "sjove" typer støder jeg også på om morgenen, når jeg cykler igennem indre KBH, især torsdag og fredag morgen. Det er så pisseubehageligt! Kæmpe idioter! Håber du er OK :ae:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 13. okt 2016, 11:05

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:Da jeg kommer cyklene i skole er der tre unge fyre der er ved at krydse vejen fra den anden side af, da jeg cykler forbi dem sætter den ene fyr i løb imod mig og laver en skubbe-bevægelse luge ved siden af mig, bare sådan -høhø - for sjov.

Jeg synes ikke det var sjovt, jeg blev skide forskrækket og var lige ved at vælte i forsøget på at undvige hvad jeg troede ville ende ud i et skub :(


Åh gud, de der "sjove" typer støder jeg også på om morgenen, når jeg cykler igennem indre KBH, især torsdag og fredag morgen. Det er så pisseubehageligt! Kæmpe idioter! Håber du er OK :ae:

Det er også der jeg synes det er værst.. Folk er vanvittige. :shock:
0
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2016, 13:26

Har endelig for første gang vundet noget på FB - en gratis julefrokost på en bar for så mange som jeg ønsker - og så er det på en dato, hvor jeg er ude at rejse :trist: :cuss:

Upassende timing!
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"