Snik-snak tråd for forældre?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 8. okt 2016, 19:13

ajnaM skrev:
Lulu skrev:Jeg er heller ikke så nervøs for at det på et tidspunkt skal blive godt, men allerhelst ville jeg jo gerne at det ville blive godt fra dag 1. Irrationelt, men altså, jeg håber bare det er godt meget hurtigt. Og om ikke andet, begynder min mand at læse til januar, så der er han også mere hjemme igen, så bliver det nok også bedre, når mor og far har mere tid til ham.

I går var forøvrigt ikke noget problem med putning, han faldt i søvn mens jeg sang godnatsang. Men torsdag er også gymnastik dag så han er godt træt når han skal i seng. Og i dag har vi en fridag sammen, som indtil videre har været ren hygge :love: Det er virkelig en ting jeg håber at kunne nyde igennem hele min barsel, at kunne holde fri med Emil med jævne mellemrum og bare tage dagen i en 2,5 årigs tempo. :lun:



Jeg har haft det lidt ambivalent med de der fridage. :genert: Her har det bare ikke været så idyllisk i praksis, det der med at have et spædbarn og en 3-årig hjemme hele dagen samtidig, så vi har faktisk endt med at gøre det virkelig lidt. Jeg kan godt hente lidt tidligt, men som regel er det bare ikke særligt hyggeligt, og Sofus vil faktisk helst hentes senere.

I teorien ville jeg vildt gerne have gjort det mere, men jeg har måttet sande, at børnenes behov bare har været vidt forskellige her det første halve år. Den store har haft brug for fuld fart på og nogle 100% nærværende voksne, der har mulighed for at løbe med på legen - og lillebror har haft brug for ro og regelmæssighed, og har egentlig været glad, hvis vi er blevet hjemme hele dagen. Det har simpelthen stemt så dårligt overens, at det ikke har været sjovt for nogen parter at have dem begge alene.

Bare lige et perspektiv fra én, der også havde regnet med at tage masser af fridage og korte dage under barslen. :fløjt:


Jeg ved det. Jeg er bare ikke klar til at indrømme at det måske er sådan det bliver! Jeg satser på, at baby bliver som Emil, ham kunne jeg sagtens have haft en ældre søskende hjemme med, havde han haft en.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. okt 2016, 19:31

Jeg er også mere på korte-dagen vognen.

Men min mand er også afsted i 14-15 timer af gangen (arbejder til gengæld kun 3 dage i ugen), det er dælme mange timer at være på som den eneste, det har trukket tænder ud bare de dage, jeg har haft S alene :genert:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 10. okt 2016, 17:38

Lillesøster har stadig eksem, og det virker ikke til at de fede cremer har hjulpet endnu.

Hun kradser helt vildt i det om natten, så det får jo aldrig ro :-(
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2016, 18:17

Så skal I måske omkring lægen? Vi har både locoid og fucicord til S' børneeksem.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. okt 2016, 13:38

Urtekussen skrev:Lillesøster har stadig eksem, og det virker ikke til at de fede cremer har hjulpet endnu.

Hun kradser helt vildt i det om natten, så det får jo aldrig ro :-(



jeg ville få en henvisning til en hudlæge og få denne til at kigge på hende.

Jeg har selv et eksem barn på nu 11 der stadig er plaget, så kender det :(
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 17:38

Urtekussen skrev:Lillesøster har stadig eksem, og det virker ikke til at de fede cremer har hjulpet endnu.

Hun kradser helt vildt i det om natten, så det får jo aldrig ro :-(


Har du prøvet Elizabeth Arden 8 hour cream ? Den sværger min mor af en eller anden grund til. Og bruger den til både hoved og røv. Og alt derimellem.. Og jeg må - selvom jeg ikke er meget for det - indrømme at det virker....Især til udslæt og eksem....Hidtil er det eneste der nogensinde har slået det tjæresalve....Det dur altså også......Til gengæld så sviner det bare helt umanerligt....Til gengæld så fik det bugt med noget psoriasis lignende udslæt min mor havde på armen, og som 8 Hour Cream ikke havde hjulpet på. 10 dage med tjæresalve og det var væk....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2016, 18:33

Panton skrev:
Urtekussen skrev:Lillesøster har stadig eksem, og det virker ikke til at de fede cremer har hjulpet endnu.

Hun kradser helt vildt i det om natten, så det får jo aldrig ro :-(



jeg ville få en henvisning til en hudlæge og få denne til at kigge på hende.

Jeg har selv et eksem barn på nu 11 der stadig er plaget, så kender det :(


Enig med Panton. Hvis det ikke kan klares med fugt/fedt/tjære/etc., så må der en hudlæge til.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2016, 18:36

Har jeg i øvrigt jublet herinde over, at storesøsters allergivacciner synes at have virkning allerede efter blot det første års vaccinationer? Hun er bestemt ikke kureret, men nu kan det oftest holdes nede med medicin :banan: Det kunne det bestemt ikke før. Det giver forhåbning om, at når hun er igennem alle 3 år, at det bliver med rigtigt godt resultat.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2016, 18:39

Storesøster skal med en veninde til "Smagens time" i morgen, som er et arrangement på forskellige restauranter der har reserveret alle borde til børn. Voksne har ingen adgang. Storesøster og veninde skal på lokal Michelin restaurant - de mega glæder sig, og jeg glæder mig til at høre om det:)
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. okt 2016, 19:10

FruKuk skrev:Storesøster skal med en veninde til "Smagens time" i morgen, som er et arrangement på forskellige restauranter der har reserveret alle borde til børn. Voksne har ingen adgang. Storesøster og veninde skal på lokal Michelin restaurant - de mega glæder sig, og jeg glæder mig til at høre om det:)



Det lyder super spændende, jeg er sikker på min søn på 11 ville elske det :klap:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2016, 20:13

Panton skrev:
FruKuk skrev:Storesøster skal med en veninde til "Smagens time" i morgen, som er et arrangement på forskellige restauranter der har reserveret alle borde til børn. Voksne har ingen adgang. Storesøster og veninde skal på lokal Michelin restaurant - de mega glæder sig, og jeg glæder mig til at høre om det:)



Det lyder super spændende, jeg er sikker på min søn på 11 ville elske det :klap:


Havde aldrig hørt om det, men venindens far er kok, så han tippede os. Storesøster ææælsker mad/madprogrammer/restaurant, så jeg tror, at det bliver en fin oplevelse.

Og så prøver jeg at pakke min mor "bare hun nu ikke sutter på kniven/spiser med fingrene" formaninger væk :blush:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 20:52

Emma og jeg har været på barselsbesøg idag. Emmas legeveninde fik en lillesøster i morges klokken 04.26....Så vi (nok især Emmas mor) måtte jo lige forbi og se vidunderet. Emma og hendes veninde synes tydeligvis at Lillesøster er meget sød. Men fortrak hurtigt til legerummet. Storesøster (8 år) derimod var nærmest klistret til sin nye lillesøster :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Fik dog møvret mig til at sidde med Det Bitte Pus. Som faldt i søvn. Og snorkede lidt. Goddammit for den der beslutning om at vi ikke skal have flere børn....Jeg havde vist liiiiige glemt hvor MEGA NUSER spædbørn er... :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: Jeg er helt og aldeles solgt :dåne: :dåne: :dåne:

Det bliver dog nok højest til en kattekilling eller en hundehvalp hvis jeg skal dømme på Hr.vibbsens :nerve: :nerve: :nerve: reaktion da jeg spurgte ham om vi nu også havde gennemtænkt det der med at vi ikke skal have flere børn i en alder af hhv. 43 og 45 år....Jeg sværger..Panik lugter :-D :-D :-D :-D :-D

Et andet hold venner fik en søn i søndag i sidste uge....Jeg har været ansvarlig for afsendelse af blomsterbuket til dem, dem er dog først er bestilt idag, da de har været indlagt på neo....Behøver jeg at sige at det er dømt til at komme helt ud af kontrol hvis man overlader det til et par vimsende æggeledere at bestille blomster på interflora....Er I klar over hvor små deres buketter ser ud fra standard ???? Og hvor søde deres bamser er ???? :rulle: :rulle: :rulle:

Heldigvis skal jeg være sammen med strikkeklubben i morgen....Så skal vi bagtale vores mænd, beklage os over vores børn og synes synd om hinanden. Så kommer jeg nok på bedre tanker....Og torsdag skal jeg ud og "spise" med mine gamle kollegaer...."spise" i den sammenhæng dækker over alt for meget vin og masser af rendestens snak...Det giver sådan nogen gode tømmermænd så man for alvor sætter pris på at ens barn selv kan tænde for fjernsynet :-D :-D :-D :klap: :klap: :klap: :klap:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 21:02

vibbsen skrev:Emma og jeg har været på barselsbesøg idag. Emmas legeveninde fik en lillesøster i morges klokken 04.26....Så vi (nok især Emmas mor) måtte jo lige forbi og se vidunderet. Emma og hendes veninde synes tydeligvis at Lillesøster er meget sød. Men fortrak hurtigt til legerummet. Storesøster (8 år) derimod var nærmest klistret til sin nye lillesøster :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Fik dog møvret mig til at sidde med Det Bitte Pus. Som faldt i søvn. Og snorkede lidt. Goddammit for den der beslutning om at vi ikke skal have flere børn....Jeg havde vist liiiiige glemt hvor MEGA NUSER spædbørn er... :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: Jeg er helt og aldeles solgt :dåne: :dåne: :dåne:

Det bliver dog nok højest til en kattekilling eller en hundehvalp hvis jeg skal dømme på Hr.vibbsens :nerve: :nerve: :nerve: reaktion da jeg spurgte ham om vi nu også havde gennemtænkt det der med at vi ikke skal have flere børn i en alder af hhv. 43 og 45 år....Jeg sværger..Panik lugter :-D :-D :-D :-D :-D

Et andet hold venner fik en søn i søndag i sidste uge....Jeg har været ansvarlig for afsendelse af blomsterbuket til dem, dem er dog først er bestilt idag, da de har været indlagt på neo....Behøver jeg at sige at det er dømt til at komme helt ud af kontrol hvis man overlader det til et par vimsende æggeledere at bestille blomster på interflora....Er I klar over hvor små deres buketter ser ud fra standard ???? Og hvor søde deres bamser er ???? :rulle: :rulle: :rulle:

Heldigvis skal jeg være sammen med strikkeklubben i morgen....Så skal vi bagtale vores mænd, beklage os over vores børn og synes synd om hinanden. Så kommer jeg nok på bedre tanker....Og torsdag skal jeg ud og "spise" med mine gamle kollegaer...."spise" i den sammenhæng dækker over alt for meget vin og masser af rendestens snak...Det giver sådan nogen gode tømmermænd så man for alvor sætter pris på at ens barn selv kan tænde for fjernsynet :-D :-D :-D :klap: :klap: :klap: :klap:


Mine fingre sover, jeg kaster op om morgenen, min næse er stoppet, jeg har heldagskvalme i tiden, og jeg skal have lavet min 3. glukosebelastning i morgen, så jeg fra kl 00 skal både sulte og tørste (særligt det sidste harmonerer dårligt med stoppet næse) i 10 timer. :panik:
Og jeg har stadig 7 uger til termin.

Hjalp det lidt?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 21:08

Bøtte skrev:
vibbsen skrev:Emma og jeg har været på barselsbesøg idag. Emmas legeveninde fik en lillesøster i morges klokken 04.26....Så vi (nok især Emmas mor) måtte jo lige forbi og se vidunderet. Emma og hendes veninde synes tydeligvis at Lillesøster er meget sød. Men fortrak hurtigt til legerummet. Storesøster (8 år) derimod var nærmest klistret til sin nye lillesøster :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Fik dog møvret mig til at sidde med Det Bitte Pus. Som faldt i søvn. Og snorkede lidt. Goddammit for den der beslutning om at vi ikke skal have flere børn....Jeg havde vist liiiiige glemt hvor MEGA NUSER spædbørn er... :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: Jeg er helt og aldeles solgt :dåne: :dåne: :dåne:

Det bliver dog nok højest til en kattekilling eller en hundehvalp hvis jeg skal dømme på Hr.vibbsens :nerve: :nerve: :nerve: reaktion da jeg spurgte ham om vi nu også havde gennemtænkt det der med at vi ikke skal have flere børn i en alder af hhv. 43 og 45 år....Jeg sværger..Panik lugter :-D :-D :-D :-D :-D

Et andet hold venner fik en søn i søndag i sidste uge....Jeg har været ansvarlig for afsendelse af blomsterbuket til dem, dem er dog først er bestilt idag, da de har været indlagt på neo....Behøver jeg at sige at det er dømt til at komme helt ud af kontrol hvis man overlader det til et par vimsende æggeledere at bestille blomster på interflora....Er I klar over hvor små deres buketter ser ud fra standard ???? Og hvor søde deres bamser er ???? :rulle: :rulle: :rulle:

Heldigvis skal jeg være sammen med strikkeklubben i morgen....Så skal vi bagtale vores mænd, beklage os over vores børn og synes synd om hinanden. Så kommer jeg nok på bedre tanker....Og torsdag skal jeg ud og "spise" med mine gamle kollegaer...."spise" i den sammenhæng dækker over alt for meget vin og masser af rendestens snak...Det giver sådan nogen gode tømmermænd så man for alvor sætter pris på at ens barn selv kan tænde for fjernsynet :-D :-D :-D :klap: :klap: :klap: :klap:


Mine fingre sover, jeg kaster op om morgenen, min næse er stoppet, jeg har heldagskvalme i tiden, og jeg skal have lavet min 3. glukosebelastning i morgen, så jeg fra kl 00 skal både sulte og tørste (særligt det sidste harmonerer dårligt med stoppet næse) i 10 timer. :panik:
Og jeg har stadig 7 uger til termin.

Hjalp det lidt?


Jep....Og efter et møde i strikkeklubben (AKA Drikkeklubben) og en omgang med de gamle kollegaer (hvoraf en af dem har en datter som malede sig selv blå på hele overkroppen den anden dag) så er jeg bare SÅ færdig med at overveje om vi skal have flere børn....Faktisk tænker jeg også at der er mere fidus i bare at sige "Sig eeeenndeliiig til hvis jeg kan hjælpe" til nogen der har et spædbarn...Som jeg så kan leverer tilbage når det har skidt sig selv op ad nakken og ikke gider sove :ninja: :devil:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 21:09

Men hun var altså sød..Og hun snorkede...Og sagde små lyde :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

OG KOMMER SIKKERT TIL AT HOLDE SIN MOR OG FAR VÅGNE DE NÆSTE MANGE MÅNEDER :nerve: :ninja:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"