Venneløs i 30'rne

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
A.Wall.Flower
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jul 2016, 14:29
Kort karma: 0

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf A.Wall.Flower » 22. jul 2016, 22:43

Torn skrev:Har du tidligere haft en omgangskreds eller en nær ven? For så kunne du måske række ud til dem. "Hej Jørgen. Hvor er det længe siden! Jeg kom til at tænke på dig og ville høre, om vi skulle drikke en kop kaffe sammen en dag?". Det kan også være, der er sket noget i deres tilværelse, som du kan lykønske dem med og starte kontakt derigennem. Eller er der nogen i dine fritidsinteresser, der kunne have potentiale som ven? For så kunne du række ud, fx igennem interessen: "Hej Børge. Hvor er det hyggeligt, du også syns xxx er sjovt. Hvordan gør du yyy? Måske vi kan mødes til en kop kaffe og snakke xxx og yyy?".


Det var et godt råd. Jeg har gransket lidt og er kommet frem til to gamle venner, som kan kontaktes.
0
A.Wall.Flower
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jul 2016, 14:29
Kort karma: 0

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf A.Wall.Flower » 22. jul 2016, 22:48

Rapfisk skrev:For det første vil jeg høre dig, om du savner venner, eller om du blot føler, at det er den eneste del af dit liv, der ikke er "styr på" i betydningen "i overensstemmelse med samfundets normer"?

Hvis det er det sidste, synes jeg, at du skal tage det op i forbindelse med, at du søger hjælp til dine spisevaner (kender du i øvrigt sygdommen ortoreksi?).

Hvis du faktisk savner venner og har plads til dem i dit liv, vil jeg anbefale, at du bruger Facebook. Mange af de venner, jeg har, har jeg mødt i "virkeligheden", men fundet fælles fodslag med over, at vi har kommenteret de samme opslag eller har sendt artikler, man har tænkt, den anden ville få glæde af, eller har meldt sig til arrangementer sammen.

Som andre skriver, er debatkomsammener også en genial og uforpligtende måde at møde meget forskellige mennesker på. Du skal være hjerteligt velkommen!


Jeg savner oprigtigt at have venner, så det er ikkefor at fåå styr på det aspekt.

Jeg har hørt om ortoreksi, og på visse punkter passer det fint på mig.

Tak for dine råd, som jeg tager til mig.
0
A.Wall.Flower
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jul 2016, 14:29
Kort karma: 0

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf A.Wall.Flower » 22. jul 2016, 23:39

Tak for jeres svar. Der er mange gode råd her, og jeg læser og tænker over dem alle.

Nogle af jer, har spurgt hvor jeg bor. Jeg holder til nord for København, så det er lidt langt fra jer, der skrev at I boede i Næstved og Aarhus. I skal dog have tak for tilbuddene ☺
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Purple Haze » 23. jul 2016, 07:52

Akehurst2 skrev:Enig - og overveje, hvad det er konkret, der er behovet.

Handler det om, at du gerne vil vide, der altid er en, du kan ringe til, hvis det hele brænder på? At du har mulighed for jævnlige sociale arrangementer? Nogen at holde ferie eller nytår med? At få snakket med andre end familie og kolleger jævnligt?

Når du ved, hvad det er, du savner, er det lettere at finde ud af, hvor du skal gå hen og få det.


Enig i ovenstående.

Og så er det vigtigt at overveje hvad du har tid og energi til.
Synes tit jeg læser om folk der søger venner, som fokusere meget på hvad de vil have ud af et forhold til andre og hvad de savner.
Synes derimod sjældent jeg læser om hvad folk gerne vil give til andre og hvad de kan være for andre. Tror faktisk det er en bedre tilgang. Så når man har fundet ud af hvad man savner, så bør man finde ud af hvordan man kan give det til andre.

Hvis man savner sociale arrangementer? Så arrangere man en debatkomsammen, en biograftur eller hvad man nu kan finde på.
Hvis man gerne vil have at folk er der for en når man har brug for dem? Så er man der for folk når de har brug for en.
Ønsker man at andre ville SE en og række ud? Så gør man det selv.

Og ja nogen gange er det en nitte, og man finder ud af de folk man brugte din tid og energi på kun var interesseret i at tage, at man egentlig ikke havde nogen kemi eller noget til fælles, at de ikke var så søde som man troede eller hvad det nu kunne være.
Men indimellem så støder man på nogen fantastiske mennesker.

Tror at hvis man virkelig gerne vil have venner, så bør man indse at det kræver en indsats - og en vedholdende indsats! Det nytter ikke noget at man kun vil have venner de 6 måneder man er single og har brug for omsorg og nogen der gider lytte til en.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Cordelia222
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:25
Kort karma: 15
Likede indlæg: 257

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Cordelia222 » 30. jul 2016, 07:39

Er enig i at debatkomsammen er en oplagt mulighed for at møde en masse skønne mennesker.
Var i din situation for et par år siden, og jeg turde ikke rigtig noget. Ingen venner og ingen kæreste - livet havde sat sig fast. Men tog mod til mig og dukkede op til en debatkomsammen hos Purple, og det kom der en fantastisk vennekreds ud af. De bedste mennesker man kan forestille sig og nu sidder jeg ikke fast længere. Det koster noget at turde tage springet, men nogle gange virker det.
5
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Purple Haze » 30. jul 2016, 07:47

Cordelia222 skrev:Er enig i at debatkomsammen er en oplagt mulighed for at møde en masse skønne mennesker.
Var i din situation for et par år siden, og jeg turde ikke rigtig noget. Ingen venner og ingen kæreste - livet havde sat sig fast. Men tog mod til mig og dukkede op til en debatkomsammen hos Purple, og det kom der en fantastisk vennekreds ud af. De bedste mennesker man kan forestille sig og nu sidder jeg ikke fast længere. Det koster noget at turde tage springet, men nogle gange virker det.


Yai! Og vi er glade for at du gjorde det :blomst:
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Cordelia222
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:25
Kort karma: 15
Likede indlæg: 257

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Cordelia222 » 30. jul 2016, 08:20

Purple Haze skrev:
Cordelia222 skrev:Er enig i at debatkomsammen er en oplagt mulighed for at møde en masse skønne mennesker.
Var i din situation for et par år siden, og jeg turde ikke rigtig noget. Ingen venner og ingen kæreste - livet havde sat sig fast. Men tog mod til mig og dukkede op til en debatkomsammen hos Purple, og det kom der en fantastisk vennekreds ud af. De bedste mennesker man kan forestille sig og nu sidder jeg ikke fast længere. Det koster noget at turde tage springet, men nogle gange virker det.


Yai! Og vi er glade for at du gjorde det :blomst:

Jeg er også sindssygt glad for, at jeg gjorde det :lun:
2
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf costanza » 10. okt 2016, 20:00

Min situation minder lidt om A.Wall.Flower. Jeg er 33 og mangler et par gode veninder. Jeg har af forskellige årsager ikke haft overskud til det sociale i de sidste par år. Har en kæreste og god familie, et godt job mm, så har tryghed på alle andre områder. Har haft rigtige gode veninder, de er der nok stadig, men pga. manglende overskud de sidste par år, så har jeg ikke den samme kontakt med dem som tidligere og vi er nok også lidt forskellige steder i vores liv lige nu. Prøver dog at gøre noget aktiv nu med at genoptage kontakten.
Jeg har også haft et specielt forhold til mad og træning, som også har gjort det lidt akavet at spise med andre. Det er jeg dog ved at komme mig over nu :)
Jeg er flov over, at stå i en situation hvor jeg er så gammel og ikke at have nogen rigtige veninder længere. Har faktisk altid haft veninder og aldrig set mig selv som venneløs, men har bare haft nogle hårde stressende år, hvor det ikke har været første prioritet. Det værste er næsten, at jeg skammer mig over det, da det virkelig er en skide irriterende barriere. Frygter hele tiden folks reaktion, hvis de vidste hvor ene jeg egentlig er.

Er der nogen som har gode råd til hvordan man ændrer sin tankegang, jeg prøver virkelig at tænke positiv og sige fuck hvad andre tænker :) Det hjælper også, men shit hvor er det hårdt at starte forfra, når man er i midten af 30´erne.
0
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf costanza » 11. okt 2016, 22:25

Dikus: det tror jeg, du har helt ret i. Hvis jeg skal se lyst på det, så må det være at man trods alt er stoppet op og mærker efter hvad man har brug for.
Det er bare beroligende at læse, at man ikke er den eneste :)
0
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Vinaia » 12. okt 2016, 07:07

Jeg har heller ingen veninder. Men jeg har heller ikke meget at give til en venskab. Plus mit sociale behov er virkeligt lille. Jeg ville alligevel aldrig kunne tage mig sammen til at ses med veninder. Så jeg har ligesom accepteret, at det bare er sådan det er.
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf cola » 12. okt 2016, 08:38

Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Purple Haze » 13. okt 2016, 06:32

cola skrev:Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Vil lige påpege at de fleste kvinder ikke går mere op i make up end at klatre (i træer) og spille brætdspil.

Det kan selvfølgelig være du har været uheldig med dem du møder, men bare fordi nogen/man også går op i tøj og make up så kan man også sagtens interessere sig for andet.

Siger det ikke for at slå dig i hovedet, men vil bare påpege at ens fordomme om andre nogen gange er i vejen for at finde ud af hvad der gemmer sig bag den overflade de fleste af os har på når vi møder nye mennesker.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf cola » 13. okt 2016, 06:37

Purple Haze skrev:
cola skrev:Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Vil lige påpege at de fleste kvinder ikke går mere op i make up end at klatre (i træer) og spille brætdspil.

Det kan selvfølgelig være du har været uheldig med dem du møder, men bare fordi nogen/man også går op i tøj og make up så kan man også sagtens interessere sig for andet.

Siger det ikke for at slå dig i hovedet, men vil bare påpege at ens fordomme om andre nogen gange er i vejen for at finde ud af hvad der gemmer sig bag den overflade de fleste af os har på når vi møder nye mennesker.

Jeg har kun 1 fordom når jeg møder folk, den er egentlig ret simpel. Du er god, venlig, smuk og dejlig. Så er det op til dig selv at beslutte om min fordom skal knuses.
Indtil videre så virker den fint, jeg går ind med den naive indstilling at alle folk er sådan, blåøjet måske, men jeg vil hellere leve blåøjet end at tro det værste om folk før jeg har lært dem at kende.

BTW når jeg siger de fleste kvinder, så er det fordi hver gang jeg forsøger at lærer en kvinde at kende, så skal hun da lige forsøge om ikke hun kan smøre noget make up i hovedet på mig eller plukke mine øjenbryn eller, i det hele taget, "skønhedstips" hvilket er ret træls.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Purple Haze » 13. okt 2016, 06:39

Der er nogle mærkelige kvinder du møder ;)
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf LadyFox » 13. okt 2016, 06:45

cola skrev:
Purple Haze skrev:
cola skrev:Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Vil lige påpege at de fleste kvinder ikke går mere op i make up end at klatre (i træer) og spille brætdspil.

Det kan selvfølgelig være du har været uheldig med dem du møder, men bare fordi nogen/man også går op i tøj og make up så kan man også sagtens interessere sig for andet.

Siger det ikke for at slå dig i hovedet, men vil bare påpege at ens fordomme om andre nogen gange er i vejen for at finde ud af hvad der gemmer sig bag den overflade de fleste af os har på når vi møder nye mennesker.

Jeg har kun 1 fordom når jeg møder folk, den er egentlig ret simpel. Du er god, venlig, smuk og dejlig. Så er det op til dig selv at beslutte om min fordom skal knuses.
Indtil videre så virker den fint, jeg går ind med den naive indstilling at alle folk er sådan, blåøjet måske, men jeg vil hellere leve blåøjet end at tro det værste om folk før jeg har lært dem at kende.

BTW når jeg siger de fleste kvinder, så er det fordi hver gang jeg forsøger at lærer en kvinde at kende, så skal hun da lige forsøge om ikke hun kan smøre noget make up i hovedet på mig eller plukke mine øjenbryn eller, i det hele taget, "skønhedstips" hvilket er ret træls.

Det er da en fordom at de fleste kvinder går mere op i make up, end alt muligt andet.

Jeg har haft en hel del veninder, og endnu flere kvinelige bekendte i mit liv- endda også blandt kvinder der går op i make up - jeg har aldrig oplevet det du beskriver.
0
...

Tilbage til "Livets forhold"