Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 12. okt 2016, 20:40

At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!
6
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 12. okt 2016, 20:51

HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!

Jeg sender altid som word filer :blush: Oh Well... måske er det derfor jeg engang imellem ikke er blevet kaldt ind
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. okt 2016, 20:53

paint skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.


Enig. Som Formand for Folketinget, er det absolut uden for hendes beføjelser at komme med private udfald også selvom det handler om en person, som hun ikke bryder sig om.
Det er ikke første gang, hun kommer med den slags udtalelser. En tidligere chef for PET (Bonnichsen) fik det 'gode råd' af Fru Kjærsgaard, at holde sin mund, købe et elektrisk tog, han kunne kunne fordrive tiden som pensionist med.



Lodret og faktuelt forkert.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 12. okt 2016, 20:57

2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!

Jeg sender altid som word filer :blush: Oh Well... måske er det derfor jeg engang imellem ikke er blevet kaldt ind

Problemet er at det nogle gange fucker op i formatet hvis din Word-version er en anden end modtagerens. Så risikerer du at dit pæne layout bliver helt skævt - eller i værste fald fremstår med en masse mærkelige symboler i stedet for bogstaver!

Det er også lidt kikset at modtager kan gå ind og rette i dokumentet, eller endda nogle gange se track changes og rettelser mm.

Gem som PDF - så fremstår det strømlinet og pænt :)
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 12. okt 2016, 20:57

Advocatus-Diaboli skrev:
paint skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.


Enig. Som Formand for Folketinget, er det absolut uden for hendes beføjelser at komme med private udfald også selvom det handler om en person, som hun ikke bryder sig om.
Det er ikke første gang, hun kommer med den slags udtalelser. En tidligere chef for PET (Bonnichsen) fik det 'gode råd' af Fru Kjærsgaard, at holde sin mund, købe et elektrisk tog, han kunne kunne fordrive tiden som pensionist med.



Lodret og faktuelt forkert.


Aha.
Og så glemte du at citere det hele i mit indlæg:

"Den primære opgave for formanden (og næstformændene) er at lede de omkring 100 møder, der årligt afholdes i folketingssalen. Det er formanden, der sørger for, at folketingsmedlemmerne får ordet i den rigtige rækkefølge, ligesom vedkommende påser, at reglerne for taletidens længde overholdes. Det er også formanden, der skrider ind, hvis et folketingsmedlem bruger direkte tale overfor en kollega, som ifølge tingets retningslinjer skal tituleres med hr. og fru.

Folketingets præsidium har desuden det overordnede ansvar for Folketingets administration og dermed også ansvaret for Folketingets ansatte."


https://da.wikipedia.org/wiki/Folketing ... 3%A6sidium
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 12. okt 2016, 21:13

danskere (som regel unge mænd) der taler med "indvandrerdialekt - noget"
5
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 12. okt 2016, 21:29

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!

Jeg sender altid som word filer :blush: Oh Well... måske er det derfor jeg engang imellem ikke er blevet kaldt ind

Problemet er at det nogle gange fucker op i formatet hvis din Word-version er en anden end modtagerens. Så risikerer du at dit pæne layout bliver helt skævt - eller i værste fald fremstår med en masse mærkelige symboler i stedet for bogstaver!

Det er også lidt kikset at modtager kan gå ind og rette i dokumentet, eller endda nogle gange se track changes og rettelser mm.

Gem som PDF - så fremstår det strømlinet og pænt :)

Fair enough :) Jeg har ikke tænkt over at det kunne være et problem
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. okt 2016, 21:33

paint skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
paint skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.


Enig. Som Formand for Folketinget, er det absolut uden for hendes beføjelser at komme med private udfald også selvom det handler om en person, som hun ikke bryder sig om.
Det er ikke første gang, hun kommer med den slags udtalelser. En tidligere chef for PET (Bonnichsen) fik det 'gode råd' af Fru Kjærsgaard, at holde sin mund, købe et elektrisk tog, han kunne kunne fordrive tiden som pensionist med.



Lodret og faktuelt forkert.


Aha.
Og så glemte du at citere det hele i mit indlæg


Nej, det "glemte" jeg ikke. Det undlod jeg helt bevist. Jeg citerede det jeg svarede på - hvorfor skulle jeg medtage mere, når det ikke er relevant for mit svar? Dit svar bliver ikke mindre forkert af at jeg ikke citerede hele svaret.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 13. okt 2016, 04:03

At et sted, der tager 1900 for deres menu, har stavefejl i menukortet.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 13. okt 2016, 04:47

Fru Sunshine skrev:At et sted, der tager 1900 for deres menu, har stavefejl i menukortet.


Pas på med at pege den ud. Jeg pegede en stavefejl ud hos den lokale pizzamand. Han kaldte mig 'paptika' i de 5 år vi boede der... :p

Hvad er fejlen?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 13. okt 2016, 06:21

Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At et sted, der tager 1900 for deres menu, har stavefejl i menukortet.


Pas på med at pege den ud. Jeg pegede en stavefejl ud hos den lokale pizzamand. Han kaldte mig 'paptika' i de 5 år vi boede der... :p

Hvad er fejlen?

Paptika? :lol:

De har stavet radiser med dobbelt s.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 13. okt 2016, 06:35

HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!

Har i skrevet af ansøgningen skal sendes PDF ?
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 13. okt 2016, 06:49

Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At et sted, der tager 1900 for deres menu, har stavefejl i menukortet.


Pas på med at pege den ud. Jeg pegede en stavefejl ud hos den lokale pizzamand. Han kaldte mig 'paptika' i de 5 år vi boede der... :p

Hvad er fejlen?

Paptika? :lol:

De har stavet radiser med dobbelt s.


Ja, det var den stavefejl jeg pegede ud :p
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 13. okt 2016, 08:28

Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At et sted, der tager 1900 for deres menu, har stavefejl i menukortet.


Pas på med at pege den ud. Jeg pegede en stavefejl ud hos den lokale pizzamand. Han kaldte mig 'paptika' i de 5 år vi boede der... :p

Hvad er fejlen?

Paptika? :lol:

De har stavet radiser med dobbelt s.


Ja, det var den stavefejl jeg pegede ud :p

Der er nok ikke den store sandsynlighed for, at jeg bliver kaldt "Radisse", hvis jeg udpeger det for dem. :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2016, 08:44

Vira skrev:pausefisk

:lun: :D
0

Tilbage til "Generelt"