Venneløs i 30'rne

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5530

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Luffegås » 13. okt 2016, 06:47

Jeg har personligt heller ingen venner, og det betyder faktisk mest for mig nu hvor jeg skal giftes.. Jeg vil sindsygt gerne have en god veninde jeg kunne aliere mig med, planlægge med, have som brudepige, eller se på kjole med. Men alle jeg har er bekendtskaber, eller gledet ud i sandet. Det gode er at vi sparer sindsygt mange penge på gæstelisten. Og det er utroligt, for jeg har et kæmpe netværk af folk, jeg kommer skam ud til fester hos folk, og vi har mange bekendtskaber. Men ingen nære. Min plan er så at jeg vil have nogen af mine gamle veninder tilbage, udover det, har min kæreste to fantastisk søde søstre på min alder, som gerne vil mig. Jeg havde ikke forestillet mig at mine brudepiger måske skulle blive fra familie, men lige nu er de mest oplagte.

Mit netværk og gode minder er fra fritidslivet vil jeg dog sige. Vi har haft en god forening, hvor vi alle sås ugentligt. Derfor havde vi ikke tid til at dyrke vores venskaber i privatlivet, vi havde det vi havde sammen, i foreningen, og det var fantastisk og unikt. Men ikke stærkt nok til at vi nu hvor foreningen er lukket kan holde sammen.
Men foreningsliv, det giver meget, ikke bare sport, men nogen sociale foreninger måske, vær frivillig til begivenheder i byen, lav en gruppe for noget du interessere dig for.
Eller som andre har nævnt, kom ind i de venindegrupper der er på facebook, der er mange søde mennesker :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Evapeva » 13. okt 2016, 07:30

cola skrev:Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Ha! Sikke en fordom. :D

Men når man maler sig selv op i et hjørne ved at tolke sig frem til, at man er helt alene om at være nørdet hunkøn, så kan jeg godt se, at man samtidigt er nødt til at placere "de fleste" kvinder i samme bås. :lol:
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf cola » 13. okt 2016, 08:08

Purple Haze skrev:Der er nogle mærkelige kvinder du møder ;)

Kan jeg kun give dig ret i :-)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf cola » 13. okt 2016, 08:10

Evapeva skrev:
cola skrev:Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Ha! Sikke en fordom. :D

Men når man maler sig selv op i et hjørne ved at tolke sig frem til, at man er helt alene om at være nørdet hunkøn, så kan jeg godt se, at man samtidigt er nødt til at placere "de fleste" kvinder i samme bås. :lol:

Læs svar til PH :-)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf dykkersild » 13. okt 2016, 08:55

cola skrev:
Evapeva skrev:
cola skrev:Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Ha! Sikke en fordom. :D

Men når man maler sig selv op i et hjørne ved at tolke sig frem til, at man er helt alene om at være nørdet hunkøn, så kan jeg godt se, at man samtidigt er nødt til at placere "de fleste" kvinder i samme bås. :lol:

Læs svar til PH :-)


Jeg kan huske en anden snak vi havde herinde - hvor du sagde, at du kun ville sidde ved siden af din kæreste, da du kun ville se på ham og tale med han når du var ude blandt andre mennesker end ham og familien. Mit bud er at det virker begge veje - man skal være åben for nye venskaber og input - ikke forvente, at alle vil smøre makeup i hoved på dig men måske møde dig på neutralt niveau så man kan lære hinanden at kende.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Evapeva » 13. okt 2016, 09:23

cola skrev:
Evapeva skrev:
cola skrev:Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Ha! Sikke en fordom. :D

Men når man maler sig selv op i et hjørne ved at tolke sig frem til, at man er helt alene om at være nørdet hunkøn, så kan jeg godt se, at man samtidigt er nødt til at placere "de fleste" kvinder i samme bås. :lol:

Læs svar til PH :-)


Det har jeg gjort, men fandt det ikke fyldestgørende. Med andre ord, så virker det stadig, som om du ikke forstår, at du ikke kan brede dine egne erfaringer med medsøstre ud på alle, uden at vi er nogen, som studser herover. :)
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18171

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2016, 09:57

Evapeva skrev:
Det har jeg gjort, men fandt det ikke fyldestgørende. Med andre ord, så virker det stadig, som om du ikke forstår, at du ikke kan brede dine egne erfaringer med medsøstre ud på alle, uden at vi er nogen, som studser herover. :)


I mine øjne, så har cola forklaret, at antagelsen om kvinder bygger på personlige erfaringer - og så er den vel ikke længere?

Det er vi vel alle skyldige i fra tid til anden...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Evapeva » 13. okt 2016, 10:30

Mi55y skrev:
Evapeva skrev:
Det har jeg gjort, men fandt det ikke fyldestgørende. Med andre ord, så virker det stadig, som om du ikke forstår, at du ikke kan brede dine egne erfaringer med medsøstre ud på alle, uden at vi er nogen, som studser herover. :)


I mine øjne, så har cola forklaret, at antagelsen om kvinder bygger på personlige erfaringer - og så er den vel ikke længere?

Det er vi vel alle skyldige i fra tid til anden...


Det kommer vel an på mig og ikke dig.

Det citerede indlæg var et punktum herfra, og så er jeg egentlig ikke interesseret i at blive korrekset fra tredje hånd.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18171

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2016, 10:37

Evapeva skrev:
Det kommer vel an på mig og ikke dig.

Det citerede indlæg var et punktum herfra, og så er jeg egentlig ikke interesseret i at blive korrekset fra tredje hånd.


Nå ja ja, jeg synes bare, at der blev kørt lidt vel rigeligt i noget, jeg anså som en mindre forseelse. Det var nu ikke for at korrekse nogen, mere bare en støtte til cola i, at der var svaret...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf cola » 13. okt 2016, 10:54

dykkersild skrev:
cola skrev:
Evapeva skrev:
cola skrev:Jeg har stået i det samme, men så lavede jeg en dating profil, hvori der stod at jeg søgte venskaber (uden bonus) og det gav pote, så nu har jeg flere jeg kan trække på, og jeg har meldt mig ind i en gruppe på fb, hvor der søges venskaber.
Jeg er lidt af en nørd, så derfor har jeg haft svært ved at finde venskaber, da de fleste kvinder går mere op i deres make up end at klatre i træer eller spille brætspil.
Hvilket også gør at mine venner er mænd.


Ha! Sikke en fordom. :D

Men når man maler sig selv op i et hjørne ved at tolke sig frem til, at man er helt alene om at være nørdet hunkøn, så kan jeg godt se, at man samtidigt er nødt til at placere "de fleste" kvinder i samme bås. :lol:

Læs svar til PH :-)


Jeg kan huske en anden snak vi havde herinde - hvor du sagde, at du kun ville sidde ved siden af din kæreste, da du kun ville se på ham og tale med han når du var ude blandt andre mennesker end ham og familien. Mit bud er at det virker begge veje - man skal være åben for nye venskaber og input - ikke forvente, at alle vil smøre makeup i hoved på dig men måske møde dig på neutralt niveau så man kan lære hinanden at kende.

Og den del har jeg stadig, men jeg har ingen kæreste nu. Og det er efter at jeg er blevet single at jeg har fået mine oplevelser med indtil flere forskellige kvinder.
Jeg møder stadig kvinder med åbent sind, for det kunne jo være de var nørder som jeg, der bare elsker at snakke nørdsk og hygge sig i hinandens selskab. Som sagt, alle nye blir mødt med de blå øjne og naivitet, btw mine øjne er ikke blå :-)

Nu håber jeg så jeg har svaret fyldest på alle spørgsmål ang. mig og møde nye mennesker.
0
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Venneløs i 30'rne

Indlægaf costanza » 13. okt 2016, 18:13

Dikus skrev:
costanza skrev:Dikus: det tror jeg, du har helt ret i. Hvis jeg skal se lyst på det, så må det være at man trods alt er stoppet op og mærker efter hvad man har brug for.
Det er bare beroligende at læse, at man ikke er den eneste :)


Det er virkeligt sundt at stoppe op - og huske sig selv på, man selv former fremtiden. Det skal nok løse sig lige så stille og roligt.



Tak for det, håber også det ordner sig stille og rolig :) Vil gerne have en bedre fremtid.. og det tror jeg sgu jeg får :gogo:
0

Tilbage til "Livets forhold"