Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 20:45

Jeg skal jo til glukosebelastning i morgen. Jeg har det skidt og har haft det skidt de sidste par dage. Synes det er blevet værre her til aften og kan mærke det virkelig forstærkes, bare jeg er den mindste smule sulten.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal aflyse.
Jeg kan aflyse via nettet i aften. Men kan ikke nå at aflyse i morgen, da telefonen først åbner kl 8 og jeg skal være der kl 7.45 og jeg kan ikke aflyse via nettet på dagen.
Det er også bare træls at aflyse nu, og så være frisk i morgen. Og jeg er i forvejen længere end jeg burde være, og kan tidligst få en ny tid onsdag igen. Så kommer jeg til at være i uge 34, burde være i 32, når den bliver lavet :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 20:51

Bøtte skrev:Jeg skal jo til glukosebelastning i morgen. Jeg har det skidt og har haft det skidt de sidste par dage. Synes det er blevet værre her til aften og kan mærke det virkelig forstærkes, bare jeg er den mindste smule sulten.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal aflyse.
Jeg kan aflyse via nettet i aften. Men kan ikke nå at aflyse i morgen, da telefonen først åbner kl 8 og jeg skal være der kl 7.45 og jeg kan ikke aflyse via nettet på dagen.
Det er også bare træls at aflyse nu, og så være frisk i morgen. Og jeg er i forvejen længere end jeg burde være, og kan tidligst få en ny tid onsdag igen. Så kommer jeg til at være i uge 34, burde være i 32, når den bliver lavet :genert:


Har du nogen symptomer på graviditetssukkersyge, eller nogen mistanke om du har det, fik du det sidst du var gravid? Hvis du svarer nej til alle 3 ville jeg melde afbud og tage den om en uge. Hvis du ender med at kaste op skal du jo have lavet den om alligevel.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 20:55

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal jo til glukosebelastning i morgen. Jeg har det skidt og har haft det skidt de sidste par dage. Synes det er blevet værre her til aften og kan mærke det virkelig forstærkes, bare jeg er den mindste smule sulten.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal aflyse.
Jeg kan aflyse via nettet i aften. Men kan ikke nå at aflyse i morgen, da telefonen først åbner kl 8 og jeg skal være der kl 7.45 og jeg kan ikke aflyse via nettet på dagen.
Det er også bare træls at aflyse nu, og så være frisk i morgen. Og jeg er i forvejen længere end jeg burde være, og kan tidligst få en ny tid onsdag igen. Så kommer jeg til at være i uge 34, burde være i 32, når den bliver lavet :genert:


Har du nogen symptomer på graviditetssukkersyge, eller nogen mistanke om du har det, fik du det sidst du var gravid? Hvis du svarer nej til alle 3 ville jeg melde afbud og tage den om en uge. Hvis du ender med at kaste op skal du jo have lavet den om alligevel.


Den var let forhøjet i uge 28, det er derfor den skal tages igen. Men den var stadig udenfor grænsen for hvornår man har diabetes.
Babyen er i øvrigt skønnet til at være gennemsnitlig. Så det indikerer jo i hvert fald intet (selv om det bare er et skøn).

Det var det samme sidste gang, og der var den meget fin i uge 32, da den blev taget om.

Jeg magter ikke at faste og så ende med opkast og skulle faste igen :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 21:00

Bøtte skrev:
Den var let forhøjet i uge 28, det er derfor den skal tages igen. Men den var stadig udenfor grænsen for hvornår man har diabetes.
Babyen er i øvrigt skønnet til at være gennemsnitlig. Så det indikerer jo i hvert fald intet (selv om det bare er et skøn).

Det var det samme sidste gang, og der var den meget fin i uge 32, da den blev taget om.

Jeg magter ikke at faste og så ende med opkast og skulle faste igen :tie:


Aflys og få den i næste uge, du er så langt at du ikke har kvalme hver dag, så det er dumt at få den når du har det skidt. Og opdager de sukkersyge er det eneste der bliver gjort i første omgang alligevel ikke bare at man skal lægge kosten om og den slags? Så lev den næste uge som havde du fået det, så behøver du ikke en gang have dårlig samvittighed hvis de opdager det om en uge :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 21:04

Jeg har den sidste uge haft vildt meget luft i maven, men først om aftenen. Så hver aften når jeg er på vej i seng gør min mave så ondt jeg intet kan, og får vildt meget kvalme og i dag også hovedpine. Det er virkelig ulideligt! Synes ikke jeg spiser anderledes, ved virkelig ikke hvor det kommer fra. Det ødelægger virkelig min søvn at jeg ikke kan få sovet om aftenen :( Min mave er også stort set gået i stå, forstår ikke al den luft kan komme ud når der ikke kan komme andet ud :lol:

Og så har jeg lidt ondt af min kæreste der sover ved siden af mig og alle mine prutter :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 21:06

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Den var let forhøjet i uge 28, det er derfor den skal tages igen. Men den var stadig udenfor grænsen for hvornår man har diabetes.
Babyen er i øvrigt skønnet til at være gennemsnitlig. Så det indikerer jo i hvert fald intet (selv om det bare er et skøn).

Det var det samme sidste gang, og der var den meget fin i uge 32, da den blev taget om.

Jeg magter ikke at faste og så ende med opkast og skulle faste igen :tie:


Aflys og få den i næste uge, du er så langt at du ikke har kvalme hver dag, så det er dumt at få den når du har det skidt. Og opdager de sukkersyge er det eneste der bliver gjort i første omgang alligevel ikke bare at man skal lægge kosten om og den slags? Så lev den næste uge som havde du fået det, så behøver du ikke en gang have dårlig samvittighed hvis de opdager det om en uge :)


Jeg ved sgu ikke med det kvalme, det er oftere og oftere, synes jeg. :tie:
Men det er også det jeg har mest lyst til.
Jeg føler bare jeg 'bør' tage afsted i morgen.

Nu har jeg lige spist 3 (små stykker) ristet rugbrød med skrabesmør og nu har jeg det bedre.
Jeg følte mig ikke engang sulten.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2016, 06:54

Jeg endte med at aflyse.
Heldigvis. Mit ondt i halsen er taget til igen. Det var ellers væk og jeg hoster en del.
Nu har jeg lagt mig på sofaen og taget to panodiler. Det er jeg overhovedet ikke vild med, 'en det er første gang i denne graviditet, så det går nok.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. okt 2016, 12:09

Jeg har også taget panodil i dag, hader virkelig at tage medicin når jeg er gravid, også selvom de siger det ikke er farligt, men fik næsten ikke sovet i nat grundet hovedpine og mavesmerter, så i morges da kæresten tog på arbejde og jeg havde sovet under 3 timer med afbrydelser fik han mig til at tage et par piller og gå i seng igen, vågnede for en halv time siden og nørj hvor var det godt at få sovet! Har stadig hovedpine, men ikke så slem.

Tilgengæld er jeg vågnet til en irriterende mail, jeg hader at skrive sådan nogle ansøgninger, og på studievejledningen på min skole fik jeg at vide jeg skulle lave en dispensationsansøgning ang. barsel, det var et helvede at få den lavet (primært fordi det mindede mig om sidst hvor jeg fik svar dagen efter barnet var dødt) men fik den sendt inden fristen, i dag har de svaret, det er åbenbart lavet om og jeg skulle søge et andet sted. Så nu skal jeg have lavet en ny ansøgning. Derudover skrev de "ansøgning om barselsorlov" som netop er det jeg ikke skal have, for så kan jeg ikke få su under barslen, og skrev derfor, som studievejledningen sagde, intet om orlov i ansøgningen, men nu er jeg alligevel bange for de har misforstået et eller andet, og at når jeg skriver til det nye sted sender de mig bare videre.

Jeg ved godt det vitterlig bare er at sende en mail med de rette dokumenter vedhæftet, og at de på ingen måde kan sige nej til at jeg tager et år uden fag, det har jeg jo ret til når jeg får et barn, så der er ingen problemer, men det tager bare så meget energi for mig at skrive den slags.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 13. okt 2016, 08:44

Trist at du havde det så skidt, Godtnavn. Jeg kan godt forstå, at du helst ikke vil tage smertestillende. Jeg har det på måde, men som du selv skriver, er du jo først ved et større (over)forbrug, at det bliver et problem. Håber du har fået det bedre og fik styr på mailen :)

Jeg skal ind og have vægtscannet basserne i dag. Jeg er spændt på, hvad det vejer nu og håber bare at de følges lige så pænt, som de har gjort tidligere. Jeg har mistet lidt fornemmelsen af hvordan de ligger. I går hikkede den ene og det gjorde at hele oversiden af min mave på tværs hoppede. Så jeg håber ikke den lille før har vendt sig, så de ikke længere ligger fint med hoved op af og ned af. Men det er åbenbart ligegyldigt, så længe en af tvillingerne bare ligger med hoved ned af. Under fødslen står der 2 personer og holder fast i tvilling B uden på maven mens tvilling A bliver født. Det er altså noget af et cirkus.

Vi er stadig ikke blevet enige om navne. Jeg er mest til traditionelle navne, men er blevet lidt forelsket i navnet Willia. Min mand kan ret godt lide drengenavnet Villum og det er lidt det eneste vi indtil videre er enige om, men er Willia og Villum for gøglede sammen :gruble: ?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 13:22

Rudolf, jeg udtaler mig helst ikke om andres navnevalg, jeg kan nemlig godt huske hvad min mor sagde om Vigga dengang jeg bragte det op til S. Og nu skal lillesøster jo så hedde det, og det er da lidt træls, at jeg ved hun synes det er grimt.

Men nu du spørger, så ja, så synes jeg ikke navnene klinger helt godt sammen.
Jeg har aldrig hørt Willia før. Hvordan udtales det præcist? Wil-li-a? Eller mere a la Vilja?
Sidste udtale synes jeg ikke er så slem sammen med Villum, den anden synes jeg ikke 'klinger' så godt. Hver for sig er de fine, det er mere sammen, jeg synes de bliver sådan lidt Viggo og Vigga/Johannes og Johanne agtigt. Hvis det giver mening?
Men hvis det er de navne I bedst kan lide, skal de da bare hedde det. Og efter ganske kort tid kunne de jo ikke hedde andet. :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 13:25

Og hov - håber scanningen går godt i dag :kys:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. okt 2016, 13:46

Rudolf, I skal da vælge lige de navne, I har lyst til!

Hvis I skal bo i Kbh vil jeg dog advare om, at her er ret mange Villum'er. Drengenavne med V/W i det hele taget - vi har et vennepar, hvis drengs vuggestue-stue KUN har drenge med V/W-navne. Der er maxet helt ud på Villum, Villads, Vitus, Victor, William, Valdemar osv. Men hvis det bare er navnET, så er det jo dét man skal vælge, uanset om han kommer til at gå i klasse med andre med samme navn senere hen. Det har vi andre jo overlevet helt fint.

Jeg kender i øvrigt en lille Vilje. Det er et ret sejt navn.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 13. okt 2016, 14:07

Jeg kan nemlig sagtens klare at høre at andre synes det er sært. Det er netop hele det der "Johanne og Johan", jeg gerne vil prøve at undgå, men samtidig kunne det også være fint, hvis navnene passede lidt sammen. Jeg læste om et sæt tvillinger, der hed Valentin og Victoria og jeg synes det var meget sødt, at det mindede lidt om hinanden. Men det skal nemlig udtales som Vilja. Jeg synes også Vilje er ret fint, men samtidig også en smule gøglet.

Shiiiit, det er svært. Jeg fatter slet ikke, at det lykkedes os at navngive vores datter. Villum og alt med W er nemlig ret brugt. Min mand vil have, at drengen kommer til at hedde noget med J, da alle drenge tidligere i hans familie hedder J-navne. Men der kan vi ikke rigtig blive enig. Jo, Jonas synes jeg er ok, men det er også lidt.. ehm.. kedeligt..? Mit yndlingsdrengenavn er klart Elton. Men tror mere vi er blevet enige om, at det passer til en hund. De kommer nok bare til at hedde Brenda og Brandon :lol:

Og der lå 2 basser derinde på omkring 1300 gram stykket :lun:. Så kan jeg bedre forstå, at kroppen føles lidt tung med 2600 grams baby i uge 29.
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 13. okt 2016, 14:48

Dejligt med scanning Rudolf. Hvis i skal køre ti navne der minder om hinanden synes jeg de skal staves i samme stil. Fx Vilja og Villum. Det ville være sødt synes jeg. Vores drengeliste ser sådan ud:
Albert
Henry
Lauritz/Laurits
Nikolaj
Viggo
Pelle
Sebastian
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 14:49

Jeg læste lige i dag at piger kan hedde Badr, var det ikke noget :slem:

:tie:
1

Tilbage til "Graviditet"