Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 13:33

Jeg synes der bliver lavet ALT for mange indsamlinger. Fint med de større - det skal jeg ikke hidse mig op over selvom det i perioder virker som om der er ret mange. Men jeg synes altså det tager overhånd når man kan købe kalendere hvor overskuddet går til f.eks. danske kæledyr i nød eller støt mælkeproducenter ved at købe mælk et bestemt sted.

Men det ved jeg godt man ikke må sige. For hvis man gør det er man en egoistisk nar der ikke vil være med til at redde hele verden incl. at skabe bedre vilkår for mågerne i Aalborg eller duerne i København (find selv på flere)
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 4. okt 2015, 19:33

ShuruQ skrev:Egentligt moderator-spørgsmål.

Men hvorfor må man ikke tage en diskussion om noget der ligges op her i tråden i tråden? Det er jo altså en debat, så folk kommenterer på det de læser herinde. Hvorfor er det så slemt?


Det må man gerne sige. Man må endda sige sin mening om det her http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=600 :).
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 19:39

Nu skriver jeg de bare som jeg selv opfatter det.
Mindre afsporing af tråde, ses der gennem fingre med, men hvis det overdøver trådens oprindelige emne, henstiller vi til at (det nye) emne får sin egen tråd.

Og når vi skriver som moderatorer i en tråd, vil overskriften på indlægget være moderation, og indlægget skrevet med blå tekst.

Jeg skrev som privatperson tidligere i tråden, fordi det irriterer mig, at tråde jeg følger p.g.a. indhold lige pludselig bliver hi'jacket af f.eks. fælles forargelse over en facebook-karakter.

Hvis jeg følger en tråd om biler, gider jeg da ikke at læse om sko. (For nu at stille det lidt på spidsen)
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 4. okt 2015, 20:03

Jeg synes helt generelt, at folk der er meget ekstremistiske, er anstrengende at være sammen med eller lytte til. Om de så er ekstremt politiske, ekstremt religiøse, ekstremt sundhedsorienterede (i forskellige retninger, gerne uenige med hinanden) eller whatever. Jeg kan ikke ha' det. Selv hvis det er politikker eller ideologier, jeg er enig med. Jeg græmmer mig, når nogen i min religions navn, står og demonstrerer foran abortklinikker. Jeg græmmer mig, når politikere fra mit parti opfører sig pinligt ekstremt - og når dem fra modsatte fløj gør. Og jeg kan slet ikke ha', når de sviner hinanden.
Jeg er ræverød, men jeg sætter en ære i også at læse Berlingske og at høre "Det vi taler om" på Radio 24/7, hvor de allesammen er blå som himlen, for det giver altså et andet perspektiv, og det er fedt at opdage, at man faktisk godt kan fatte sympati for en, man er stærkt uenig med.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æske » 4. okt 2015, 20:10

Karkluden skrev:Jeg synes helt generelt, at folk der er meget ekstremistiske, er anstrengende at være sammen med eller lytte til. Om de så er ekstremt politiske, ekstremt religiøse, ekstremt sundhedsorienterede (i forskellige retninger, gerne uenige med hinanden) eller whatever. Jeg kan ikke ha' det. Selv hvis det er politikker eller ideologier, jeg er enig med. Jeg græmmer mig, når nogen i min religions navn, står og demonstrerer foran abortklinikker. Jeg græmmer mig, når politikere fra mit parti opfører sig pinligt ekstremt - og når dem fra modsatte fløj gør. Og jeg kan slet ikke ha', når de sviner hinanden.
Jeg er ræverød, men jeg sætter en ære i også at læse Berlingske og at høre "Det vi taler om" på Radio 24/7, hvor de allesammen er blå som himlen, for det giver altså et andet perspektiv, og det er fedt at opdage, at man faktisk godt kan fatte sympati for en, man er stærkt uenig med.


Må man ikke sige det?
Jeg siger gladeligt, at alle former for fanatisme eller ekstremisme aldrig er godt for noget.
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Peanutbutt » 4. okt 2015, 20:19

Pernille skrev:Hvis man mener, at feminisme er kvindechauvinistisk, så tænker jeg, af man slet ikke har forstået meningen med feminisme. (Til trådens emne ;) )


Meget enig. Feminisme er jo i sin grundessens en bevægelse, der kæmper for, at mænd og kvinder skal havde de samme rettigheder, når det kommer til job og løn og mulighed for f.eks. uddannelse, bolig, eget valg og fravalg af partner og stemmeret.

Der er vel ingen i dag i Danmark, der mener, at kvinder og mænd ikke skal have samme muligheder for de ting?

Så er der en masse diskussioner om kvoter, barsel, forældremyndighed, værnepligt, vold, biologi/miljø, seksualitet, kønsroller osv. Men det er der mange meninger om, men man kan sagtens være imod kvoter eller delt barsel eller alt muligt andet og stadig være feminist. Så længe man mener, at kønnene grundlæggende skal have de samme økonomiske og politiske rettigheder.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 4. okt 2015, 20:28

Fru Sunshine skrev:
Neenah skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.

Hun er så anstrengende. Jeg fulgte en overgang, men nej. Hun er bare skinger og træls.

Men jeg er så heller ikke feminist, og kan ikke forstå hvorfor det er slemt at få en kompliment af en mand, der synes man er pæn.


Jeg synes da også det er rart at få en kompliment - hvis den vel at mærke leveres respektfuldt og uden forventninger.

Jeg sigtede til et opslag, hun havde lavet. Hun og sønnen var i en slikbutik, hvor en mand på småsludrer med sønnen og blandt andet siger, at han har en pæn mor.
Drengen reagerer uforskammet og hun synes, det er helt fantastisk, for det var jo sexistisk at sige til drengen, at hun var pæn.


Er det ikke Proletarprinsessen? Jeg følger hende, og kan i nogle af tilfældene godt lide hendes posts. Men nogle gange synes jeg simpelthen hun ser spøgelser. Jeg ville kalde nogle indlæg lidt hysteriske.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 4. okt 2015, 20:31

Jeg hader diskoteker, og synes det er den mest nederen måde at slutte en god fest af på. Det er jeg så overbevist om, at man godt må sige herinde, men ikke i visse dele af min omgangskreds.
4
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 4. okt 2015, 20:41

Elvispop skrev:Nu skriver jeg de bare som jeg selv opfatter det.
Mindre afsporing af tråde, ses der gennem fingre med, men hvis det overdøver trådens oprindelige emne, henstiller vi til at (det nye) emne får sin egen tråd.

Og når vi skriver som moderatorer i en tråd, vil overskriften på indlægget være moderation, og indlægget skrevet med blå tekst.

Jeg skrev som privatperson tidligere i tråden, fordi det irriterer mig, at tråde jeg følger p.g.a. indhold lige pludselig bliver hi'jacket af f.eks. fælles forargelse over en facebook-karakter.

Hvis jeg følger en tråd om biler, gider jeg da ikke at læse om sko. (For nu at stille det lidt på spidsen)


Men du følger ikke en tråd om biler. Du følger en tråd, hvor folk kan lægge alt muligt op, de lige tænker. Hvis man ikke bryder sig om, at diskussionen i sådanne tråde ikke er så spændende, så skal man måske ikke følge en generel tråd.
Jeg synes det er fedt, når indlæg i denne tråd afføder debat. For vi er på en debat. Vil jeg bare læse en masse random indlæg uden den dybde, debatten giver, så går jeg på Facebook.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 20:44

Jeg går bestemt ind for ligestilling, men betragtes ikke mig selv som feminist.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 20:45

Jeg er ved at lære at lade være med at gå ind i tråden når den går i spin off mode. Så bliver jeg ude i noget tid og når jeg så kommer tilbage kan jeg hurtigt skimme forbi alt det jeg ikke gider læse. Det er træls at det er sådan men jeg gider heller ikke få hug eller blive kaldt en duks for at opfordre til at der laves en tråd til emnet
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 4. okt 2015, 20:58

Æske skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes helt generelt, at folk der er meget ekstremistiske, er anstrengende at være sammen med eller lytte til. Om de så er ekstremt politiske, ekstremt religiøse, ekstremt sundhedsorienterede (i forskellige retninger, gerne uenige med hinanden) eller whatever. Jeg kan ikke ha' det. Selv hvis det er politikker eller ideologier, jeg er enig med. Jeg græmmer mig, når nogen i min religions navn, står og demonstrerer foran abortklinikker. Jeg græmmer mig, når politikere fra mit parti opfører sig pinligt ekstremt - og når dem fra modsatte fløj gør. Og jeg kan slet ikke ha', når de sviner hinanden.
Jeg er ræverød, men jeg sætter en ære i også at læse Berlingske og at høre "Det vi taler om" på Radio 24/7, hvor de allesammen er blå som himlen, for det giver altså et andet perspektiv, og det er fedt at opdage, at man faktisk godt kan fatte sympati for en, man er stærkt uenig med.


Må man ikke sige det?
Jeg siger gladeligt, at alle former for fanatisme eller ekstremisme aldrig er godt for noget.

I min klasse må man i hvert fald ikke. Muligvis er det noget med alderen, og folk er maaaaje sort/hvide, og der er virkelig mange fanatiske typer både på sundheds og religionsfronten, der bliver enormt vrede, hvis man forsøger at nuancere kulhydrater, abort eller ægteskab mellem mennesker af samme køn. Hold kæft, nogle raseriudbrud jeg har været udsat for. Og generelt møder jeg meget holdningen med "jamen, der er ytringsfrihed". Og det er der jo også. Det er bare ikke min pointe. Jeg er nemlig bare enig med dig.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 22:20

Jahon skrev:
Elvispop skrev:Nu skriver jeg de bare som jeg selv opfatter det.
Mindre afsporing af tråde, ses der gennem fingre med, men hvis det overdøver trådens oprindelige emne, henstiller vi til at (det nye) emne får sin egen tråd.

Og når vi skriver som moderatorer i en tråd, vil overskriften på indlægget være moderation, og indlægget skrevet med blå tekst.

Jeg skrev som privatperson tidligere i tråden, fordi det irriterer mig, at tråde jeg følger p.g.a. indhold lige pludselig bliver hi'jacket af f.eks. fælles forargelse over en facebook-karakter.

Hvis jeg følger en tråd om biler, gider jeg da ikke at læse om sko. (For nu at stille det lidt på spidsen)


Men du følger ikke en tråd om biler. Du følger en tråd, hvor folk kan lægge alt muligt op, de lige tænker. Hvis man ikke bryder sig om, at diskussionen i sådanne tråde ikke er så spændende, så skal man måske ikke følge en generel tråd.
Jeg synes det er fedt, når indlæg i denne tråd afføder debat. For vi er på en debat. Vil jeg bare læse en masse random indlæg uden den dybde, debatten giver, så går jeg på Facebook.


Du kan læse mit svar, i den dertil indrettede tråd viewtopic.php?f=10&t=600&p=29282#p29282
Jeg vil ikke være med til at køre denne tråd yderligere af sporet.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 5. okt 2015, 00:00

Jeg gad heller ikke læse alt der der om prolatarprinsesseblokkere, eller hvad det nu var, men tænk jeg sprang bare et par sider over.
7
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 07:07

Jeg elsker Tyskland. Tysk kunst og kultur. Og sproget.
Norden føler jeg intet særligt bånd til, men det gør jeg i den grad til Tyskland.
2

Tilbage til "Generelt"