Noget om ømhed efter træning...

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 10:06

Du skal måske finde et program der passer til dig. Jeg har altid kørt efter program (selv om jeg er ret løs med det nu) og har ALDRIG mærker ømhed i den skala. Tværtimod får man en slags energiboost af det.

Også selv om det er første gang jeg squatter 90 kilo f.eks., ingen ømhed what so ever.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40749

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2016, 10:15

Jeg varmer også op med cardio. Det fungerer rigtig fint at hele kroppen bliver varm og kommer i gang - og det er også det, min træner anbefaler.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 10:56

Akehurst2 skrev:Jeg varmer også op med cardio. Det fungerer rigtig fint at hele kroppen bliver varm og kommer i gang - og det er også det, min træner anbefaler.


Ja den kommer igang med cardio. Den bliver også varm, men den bliver jo også varm af styrkeøvelser. Så hvorfor ikke varme kroppen op med de øvelser du skal til at lave, fra lav dosering til fuld belastning? Så er de de muskler du skal i gang med ar bruge der er varme.

Det virker MEGET mærkeligt på mig det skulle være fint at varme op med cardio og så bare gå hen og smide 90 kilo på squatten direkte, og gå i gang uden at man har løftet sig opad fra 20 kilo. Det tør jeg sq ikke prøve :)

Jeg tror ikke der er noget i vejen med at lave noget cardio til at starte med.

Jeg tror mere at der MANGLER noget styrkeopvarmning.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 11:00

Akehust du har jo også selv sagt du bliver øm - og jeg gør ikke.

Det kunne jo tyde på at den metode jeg har lært virker bedre mht ømhed. Lidt mærkeligt du først siger du bliver øm, så du ikke kan gå på toilettet i to dage, og så bagefter siger at det fungerer helt fint. Øm er jo ikke helt fint :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40749

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2016, 11:06

eks-Maupassant skrev:Akehust du har jo også selv sagt du bliver øm - og jeg gør ikke.

Det kunne jo tyde på at den metode jeg har lært virker bedre mht ømhed. Lidt mærkeligt du først siger du bliver øm, så du ikke kan gå på toilettet i to dage, og så bagefter siger at det fungerer helt fint. Øm er jo ikke helt fint :)


Nej, jeg skriver netop at det er undtagelsen, at jeg bliver så øm, at jeg ikke kan gå på toilettet i to dage, og at jeg ikke mener, man skal blive så øm af styrketræning. Men jeg synes det er fint, at man kan mærke i musklerne, at de er blevet brugt.

Hvor meget opvarmning i form af styrkeøvelser, man bør lave, afhænger jo også af, hvor tungt man løfter. Jeg løfter ikke specielt tungt i en hel del øvelser, for det kan jeg slet ikke, så det er kun der, hvor der kommer noget tung vægt på, særligt dødløft, at jeg laver egentlige styrke-opvarmningsøvelser også.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 11:19

Det er da bedre helt at slippe for ømhed end at have det en gang imellem? Men altså, hvis du synes det er sjovt at være øm en gang imellem, så gør du bare det.

Jeg tror ikke selv det er en god ting med ømhed, det er jo kroppens signal om at man har gjort noget den ikke synes man skulle have gjort. Altså sådan lidt ømhed tæller jeg ikke med, men hvis det er generende tror jeg det er skidt.

Synes ikke der er noget særligt fedt ved ømhed. Alle kan jo gøre sig selv mega ømme ved at tage 3 gange så mange armbøjninger som man kan, hvor sidste halvdel ligner en fisk der er ved at dø. (Havde en gang en træner der mente at "nogen gange var det godt virkeligt at presse sig selv.) Min ene arm svulmede op til dobbelt størrelse nogen dage efter, meget mærkeligt. Den var sådan hård og fyldt af væske.) Men why? Jeg blev ikke stærkere af det., det var bare nederen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 11:24

Jeg tror bodyweight øveler er lidt tricky med ømhed, fordi man jo starter med max vægt i rep 1. Man kan jo ikke starte med en lettere krop end den man nu en gang har.

Hvis man tager armbøjninger kunne man måske starte med at bænkpresse fra 2 kg i hver hånd og så opad til man er tæt ved halvdelen af ens kropsvægt hvor man så går i gang med armbøjningerne.

Så man ku måske starte med en rundtur på maskinerne med minimal belastning og så opad på de muskelgrupper man laver bodyweightøvelser i?
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40749

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2016, 11:27

eks-Maupassant skrev:Det er da bedre helt at slippe for ømhed end at have det en gang imellem? Men altså, hvis du synes det er sjovt at være øm en gang imellem, så gør du bare det.


Kan du være mere nedladende?

eks-Maupassant skrev:Jeg tror ikke selv det er en god ting med ømhed, det er jo kroppens signal om at man har gjort noget den ikke synes man skulle have gjort. Altså sådan lidt ømhed tæller jeg ikke med, men hvis det er generende tror jeg det er skidt.

Synes ikke der er noget særligt fedt ved ømhed. Alle kan jo gøre sig selv mega ømme ved at tage 3 gange så mange armbøjninger som man kan, hvor sidste halvdel ligner en fisk der er ved at dø. (Havde en gang en træner der mente at "nogen gange var det godt virkeligt at presse sig selv.) Min ene arm svulmede op til dobbelt størrelse nogen dage efter, meget mærkeligt. Den var sådan hård og fyldt af væske.) Men why? Jeg blev ikke stærkere af det., det var bare nederen.


Det du beskriver lyder som smerte og at være kommet til skade - det har det ikke noget med ømhed og "brugthed" at gøre.

Slet ikke at kunne mærke i musklerne, at de er blevet brugt, synes jeg lyder usædvanligt. Jeg kan i hvert fald altid mærke, at jeg har trænet. Ikke når jeg bare ligger eller sidder, hvor jeg ikke føler mig øm, men når jeg skal bruge musklerne kan jeg da mærke, at de er brugte og ømme.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 11:36

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er da bedre helt at slippe for ømhed end at have det en gang imellem? Men altså, hvis du synes det er sjovt at være øm en gang imellem, så gør du bare det.


Kan du være mere nedladende?

eks-Maupassant skrev:Jeg tror ikke selv det er en god ting med ømhed, det er jo kroppens signal om at man har gjort noget den ikke synes man skulle have gjort. Altså sådan lidt ømhed tæller jeg ikke med, men hvis det er generende tror jeg det er skidt.

Synes ikke der er noget særligt fedt ved ømhed. Alle kan jo gøre sig selv mega ømme ved at tage 3 gange så mange armbøjninger som man kan, hvor sidste halvdel ligner en fisk der er ved at dø. (Havde en gang en træner der mente at "nogen gange var det godt virkeligt at presse sig selv.) Min ene arm svulmede op til dobbelt størrelse nogen dage efter, meget mærkeligt. Den var sådan hård og fyldt af væske.) Men why? Jeg blev ikke stærkere af det., det var bare nederen.


Det du beskriver lyder som smerte og at være kommet til skade - det har det ikke noget med ømhed og "brugthed" at gøre.

Slet ikke at kunne mærke i musklerne, at de er blevet brugt, synes jeg lyder usædvanligt. Jeg kan i hvert fald altid mærke, at jeg har trænet. Ikke når jeg bare ligger eller sidder, hvor jeg ikke føler mig øm, men når jeg skal bruge musklerne kan jeg da mærke, at de er brugte og ømme.


Sorry hvis jeg var nedladende, men jeg synes du er ulogisk.

Den ømhed du snakker om med toilettet er ca en million gange værre end det værste jeg har prøvet - i en periode hvor jeg er doblet op styrkemæssigt på squats, dødløft osv i forhold til hvad jeg kunne første gang jeg prøvede det. Så det er da tydeligt min metode er bedre? Jeg kan slet ikke se hvorfor du ikke bare siger "når jeg bliver så øm at ... end gang i mellem og eks-Mau aldrig bliver det, så er den metode han har lært bedre, fordi "aldrig øm" er bedre end "øm en gang imellem."

For mig er det et spørgsmål om smag. Jeg opfatter det sådan at du gerne vil være øm en gang imellem, når du afviser en metode der vil gøre at du ikke bliver det? Så en slags let trænings-masochisme.

Jeg kører "starting strength" der er et styrkeprogram med indbygget opvarmningsprogram.

Man kan google "starting strenght warmup", "starting strenght warmup calculator", den slags.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40749

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2016, 11:41

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er da bedre helt at slippe for ømhed end at have det en gang imellem? Men altså, hvis du synes det er sjovt at være øm en gang imellem, så gør du bare det.


Kan du være mere nedladende?

eks-Maupassant skrev:Jeg tror ikke selv det er en god ting med ømhed, det er jo kroppens signal om at man har gjort noget den ikke synes man skulle have gjort. Altså sådan lidt ømhed tæller jeg ikke med, men hvis det er generende tror jeg det er skidt.

Synes ikke der er noget særligt fedt ved ømhed. Alle kan jo gøre sig selv mega ømme ved at tage 3 gange så mange armbøjninger som man kan, hvor sidste halvdel ligner en fisk der er ved at dø. (Havde en gang en træner der mente at "nogen gange var det godt virkeligt at presse sig selv.) Min ene arm svulmede op til dobbelt størrelse nogen dage efter, meget mærkeligt. Den var sådan hård og fyldt af væske.) Men why? Jeg blev ikke stærkere af det., det var bare nederen.


Det du beskriver lyder som smerte og at være kommet til skade - det har det ikke noget med ømhed og "brugthed" at gøre.

Slet ikke at kunne mærke i musklerne, at de er blevet brugt, synes jeg lyder usædvanligt. Jeg kan i hvert fald altid mærke, at jeg har trænet. Ikke når jeg bare ligger eller sidder, hvor jeg ikke føler mig øm, men når jeg skal bruge musklerne kan jeg da mærke, at de er brugte og ømme.


Sorry hvis jeg var nedladende, men jeg synes du er ulogisk.

Den ømhed du snakker om med toilettet er ca en million gange værre end det værste jeg har prøvet - i en periode hvor jeg er doblet op styrkemæssigt på squats, dødløft osv i forhold til hvad jeg kunne første gang jeg prøvede det. Så det er da tydeligt min metode er bedre? Jeg kan slet ikke se hvorfor du ikke bare siger "når jeg bliver så øm at ... end gang i mellem og eks-Mau aldrig bliver det, så er den metode han har lært bedre, fordi "aldrig øm" er bedre end "øm en gang imellem."

For mig er det et spørgsmål om smag. Jeg opfatter det sådan at du gerne vil være øm en gang imellem, når du afviser en metode der vil gøre at du ikke bliver det? Så en slags let trænings-masochisme.



Måske skulle du bare prøve at læse, hvad jeg skriver:

Akehurst2 skrev:Har prøvet det der med, at man nærmest ikke kan sætte sig på toilettet i to dage efter nye squatøvelser (bulgarian split squat - av, for satan!), og sådan skal det jo ikke være hele tiden.


Jeg skriver netop, at det ikke er meningen, at man skal være så øm.

Men man må da gerne kunne mærke, at kroppen er blevet brugt? det kan jeg også, hvis jeg har løbet længere end sædvanlig eller været ude at ride i længere tid end jeg plejer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf LadyFox » 14. okt 2016, 11:45

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er da bedre helt at slippe for ømhed end at have det en gang imellem? Men altså, hvis du synes det er sjovt at være øm en gang imellem, så gør du bare det.


Kan du være mere nedladende?

eks-Maupassant skrev:Jeg tror ikke selv det er en god ting med ømhed, det er jo kroppens signal om at man har gjort noget den ikke synes man skulle have gjort. Altså sådan lidt ømhed tæller jeg ikke med, men hvis det er generende tror jeg det er skidt.

Synes ikke der er noget særligt fedt ved ømhed. Alle kan jo gøre sig selv mega ømme ved at tage 3 gange så mange armbøjninger som man kan, hvor sidste halvdel ligner en fisk der er ved at dø. (Havde en gang en træner der mente at "nogen gange var det godt virkeligt at presse sig selv.) Min ene arm svulmede op til dobbelt størrelse nogen dage efter, meget mærkeligt. Den var sådan hård og fyldt af væske.) Men why? Jeg blev ikke stærkere af det., det var bare nederen.


Det du beskriver lyder som smerte og at være kommet til skade - det har det ikke noget med ømhed og "brugthed" at gøre.

Slet ikke at kunne mærke i musklerne, at de er blevet brugt, synes jeg lyder usædvanligt. Jeg kan i hvert fald altid mærke, at jeg har trænet. Ikke når jeg bare ligger eller sidder, hvor jeg ikke føler mig øm, men når jeg skal bruge musklerne kan jeg da mærke, at de er brugte og ømme.


Sorry hvis jeg var nedladende, men jeg synes du er ulogisk.

Den ømhed du snakker om med toilettet er ca en million gange værre end det værste jeg har prøvet - i en periode hvor jeg er doblet op styrkemæssigt på squats, dødløft osv i forhold til hvad jeg kunne første gang jeg prøvede det. Så det er da tydeligt min metode er bedre? Jeg kan slet ikke se hvorfor du ikke bare siger "når jeg bliver så øm at ... end gang i mellem og eks-Mau aldrig bliver det, så er den metode han har lært bedre, fordi "aldrig øm" er bedre end "øm en gang imellem."

For mig er det et spørgsmål om smag. Jeg opfatter det sådan at du gerne vil være øm en gang imellem, når du afviser en metode der vil gøre at du ikke bliver det? Så en slags let trænings-masochisme.

Jeg kører "starting strength" der er et styrkeprogram med indbygget opvarmningsprogram.

Man kan google "starting strenght warmup", "starting strenght warmup calculator", den slags.


Men det hun nævnte med toilettet var jo nævnt som et eksempel på "sådan skulle det jo helst ikke være". I toilet-historien er vi jo netop ude i noget der gjorde ondt. Der er efter min mening stor forskel på om man er øm, eller at man har ondt.
Jeg kan slet ikke forstå at du er så forskrækket overfor øm-hed efter træning, og når nu du er så sikker i din sagt og så stor i slaget omkring at din metode er så meget bedre, så synes jeg da godt du kunne finde noget dokumentation på at det er en dårlig ting at blive øm, efter træning.

Hvis ømhed virkelig er så farligt, så vil jeg virkelig få nedern på - jeg har altid ømme lår efter en vandreferie. Og jeg kan virkelig godt lide at tage ud i naturen med rygsæk på.
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 11:50

Jo man kan da godt mærke kroppen har været brugt, men jeg lægger ikke værdi i det.

Altså, jeg synes der er en mentalitet i træning hvor man gerne vil fucke sig selv lidt op for at mærke at man lever eller træner eller sådan noget. Jeg har også været på den måde.

Har bare erfaret at for mig i hvert fald går det bedre træningsmæssigt, altså med at øge det jeg kan, hvis jeg bare øger sådan en lille bitte smule efter hvad jeg nu en gang kan, og så mærker man ikke at man belastes på samme måde.

Hvis man træner mht konkurrrencer og den slags som TS vist gør er der måske også en værdi i at omgås det at presse sig selv, fordi man jo bliver presset til konkurrencer hvor man bare fyrer den af og ikke kigger på hvad ens krops belastningsmax er, men bare forklarer kroppen at nu gør vi altså det her om du vil det eller ej. Så man øger nok strengt taget sin konkurrenceevne ved at være voldøm nogen dage fordi man så vænner sig til at være øm og stadigt gøre ting.

Syns bare det mere skal være en bevidst beslutning om man fucker sig selv op eller ej, og ens grundtræning ikke skal gøre en øm som sådan.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf LadyFox » 14. okt 2016, 12:01

eks-Maupassant skrev:Jo man kan da godt mærke kroppen har været brugt, men jeg lægger ikke værdi i det.

Altså, jeg synes der er en mentalitet i træning hvor man gerne vil fucke sig selv lidt op for at mærke at man lever eller træner eller sådan noget. Jeg har også været på den måde.

Har bare erfaret at for mig i hvert fald går det bedre træningsmæssigt, altså med at øge det jeg kan, hvis jeg bare øger sådan en lille bitte smule efter hvad jeg nu en gang kan, og så mærker man ikke at man belastes på samme måde.

Hvis man træner mht konkurrrencer og den slags som TS vist gør er der måske også en værdi i at omgås det at presse sig selv, fordi man jo bliver presset til konkurrencer hvor man bare fyrer den af og ikke kigger på hvad ens krops belastningsmax er, men bare forklarer kroppen at nu gør vi altså det her om du vil det eller ej. Så man øger nok strengt taget sin konkurrenceevne ved at være voldøm nogen dage fordi man så vænner sig til at være øm og stadigt gøre ting.

Syns bare det mere skal være en bevidst beslutning om man fucker sig selv op eller ej, og ens grundtræning ikke skal gøre en øm som sådan.


Men hvor har du fra at øm (og her snakker vi altså ikke om store smerter hvor man hverken kan fra eller til, men bare øm) er skidt for noget som helst?
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2016, 12:13

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:Jo man kan da godt mærke kroppen har været brugt, men jeg lægger ikke værdi i det.

Altså, jeg synes der er en mentalitet i træning hvor man gerne vil fucke sig selv lidt op for at mærke at man lever eller træner eller sådan noget. Jeg har også været på den måde.

Har bare erfaret at for mig i hvert fald går det bedre træningsmæssigt, altså med at øge det jeg kan, hvis jeg bare øger sådan en lille bitte smule efter hvad jeg nu en gang kan, og så mærker man ikke at man belastes på samme måde.

Hvis man træner mht konkurrrencer og den slags som TS vist gør er der måske også en værdi i at omgås det at presse sig selv, fordi man jo bliver presset til konkurrencer hvor man bare fyrer den af og ikke kigger på hvad ens krops belastningsmax er, men bare forklarer kroppen at nu gør vi altså det her om du vil det eller ej. Så man øger nok strengt taget sin konkurrenceevne ved at være voldøm nogen dage fordi man så vænner sig til at være øm og stadigt gøre ting.

Syns bare det mere skal være en bevidst beslutning om man fucker sig selv op eller ej, og ens grundtræning ikke skal gøre en øm som sådan.


Men hvor har du fra at øm (og her snakker vi altså ikke om store smerter hvor man hverken kan fra eller til, men bare øm) er skidt for noget som helst?


Det er ud fra almen logisk og sund fornuft og sådan noget. Prøvede at finde ud hvad ømheden egentlig var på et tidspunkt, men jeg fandt ikke nogen der vidste det sådan videnskabeligt. Og den gang trænede jeg sammen med et par Ph D er i biomolekyler, så jeg havde god backkup.

Jeg gik så bare ud fra i stedet at kroppen er designet gennem mange millioners års evolution, så kan kan som tommelfingerregel gå ud fra at den ved hvad den laver og at den har ret. Og signaler som smerte, sult, ømhed er signaler om "whoa der sker noget der ikke er godt for os, please fix det", så jeg gik derfor ud fra at ømhed er sådan et signal.

Den naturlige reaktion på kraftig ømhed er at ligge og ikke foretage sig noget indtil det er væk, evt bare undgå at bruge de dele af kroppen der er ømme, så ligner for mig at man har skadet kroppen.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor kroppen skulle synes det var fedt at fake at den var "beskadiget" hvis den i virkeligheden havde det helt fint.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Noget om ømhed efter træning...

Indlægaf LadyFox » 14. okt 2016, 12:23

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:Jo man kan da godt mærke kroppen har været brugt, men jeg lægger ikke værdi i det.

Altså, jeg synes der er en mentalitet i træning hvor man gerne vil fucke sig selv lidt op for at mærke at man lever eller træner eller sådan noget. Jeg har også været på den måde.

Har bare erfaret at for mig i hvert fald går det bedre træningsmæssigt, altså med at øge det jeg kan, hvis jeg bare øger sådan en lille bitte smule efter hvad jeg nu en gang kan, og så mærker man ikke at man belastes på samme måde.

Hvis man træner mht konkurrrencer og den slags som TS vist gør er der måske også en værdi i at omgås det at presse sig selv, fordi man jo bliver presset til konkurrencer hvor man bare fyrer den af og ikke kigger på hvad ens krops belastningsmax er, men bare forklarer kroppen at nu gør vi altså det her om du vil det eller ej. Så man øger nok strengt taget sin konkurrenceevne ved at være voldøm nogen dage fordi man så vænner sig til at være øm og stadigt gøre ting.

Syns bare det mere skal være en bevidst beslutning om man fucker sig selv op eller ej, og ens grundtræning ikke skal gøre en øm som sådan.


Men hvor har du fra at øm (og her snakker vi altså ikke om store smerter hvor man hverken kan fra eller til, men bare øm) er skidt for noget som helst?


Det er ud fra almen logisk og sund fornuft og sådan noget. Prøvede at finde ud hvad ømheden egentlig var på et tidspunkt, men jeg fandt ikke nogen der vidste det sådan videnskabeligt. Og den gang trænede jeg sammen med et par Ph D er i biomolekyler, så jeg havde god backkup.

Jeg gik så bare ud fra i stedet at kroppen er designet gennem mange millioners års evolution, så kan kan som tommelfingerregel gå ud fra at den ved hvad den laver og at den har ret. Og signaler som smerte, sult, ømhed er signaler om "whoa der sker noget der ikke er godt for os, please fix det", så jeg gik derfor ud fra at ømhed er sådan et signal.

Den naturlige reaktion på kraftig ømhed er at ligge og ikke foretage sig noget indtil det er væk, evt bare undgå at bruge de dele af kroppen der er ømme, så ligner for mig at man har skadet kroppen.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor kroppen skulle synes det var fedt at fake at den var "beskadiget" hvis den i virkeligheden havde det helt fint.


Men det er jo ikke kratig ømhed vi snakker om. Det er jo mere de der situationer hvor man f.eks. sætter sig på cyklen og konstaterer at det kan mærkes i musklerne at man har trænet, men ikke i sådan en grad at man vælger ikke at cykle.

Kraftig ømhed gør ONDT, den type øm jeg snakker om er ikke noget der burde begrænse en, overhovedet.

Desuden ved jeg ikke hvor meget man kan bruge "kroppen er designet til..." til særlig meget i den sammenhæng. For hvor mange af os bruger egentlig vores krop til det den er designet til. Jeg gør ikke, en uhyggelig stor del af min dag bruges f.eks. siddende. Det tror jeg faktisk er langt mere problematisk end at jeg er lidt øm i musklerne efter en god omgang træning.
1
...

Tilbage til "Fit og/eller lækker"