Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. okt 2016, 17:13

Jeg er forkølet og har mistet min smagssans.

Det er simpelthen det mest frusterende at være nødt til spise og drikke for at holde gang i kroppen, men ikke at kunne nyde maden.

Har glædet mig hele ugen til at komme ud og spise brunch med min kæreste i morgen, men det er jo fjollet at bruge penge på, hvis jeg ikke kan smage noget og bare sidder og er sløj.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 918
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2016, 18:13

Min mand.

Jeg er overhovedet ikke i humør til selskab, og nu ligger han på den anden sofa og japper derudaf, mens jeg sidder og læser her. Smut nu!
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 14. okt 2016, 18:25

Jeg er vildt træt af at mange lyder som om de læser opi amerikanske reality programmer (f.eks. dem der er med i de der programmer med fedmeoperationer). Det er virkelig træls at høre på i længden
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 14. okt 2016, 18:41

Den overbo/nabo der lige skal provokere med at smække med døren hele tiden og støje løs..

-men så får jeg da lige 11 års opsparet vrede ud, ved at råbe af idioten. TAG DEN!
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pityt » 14. okt 2016, 18:51

At min hals er øm og "tyk" :rulle: Gider fandme sgu edderknepme ikke være syg nu :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Orchidea » 15. okt 2016, 07:51

Den her mor, der bliver ved med at spørge om min søn vil lege med hendes søn. Hendes søn er en snotunge, han er voldelig og kontrollerende og har hele 2 gange været årsag til at min søn har været på skadestuen.

Man skulle tro at det så bare var det, men mor var god til at græde til diverse forældremøder og fik dermed vendt det til at det var synd for hendes søn og pludselig var det forbudt at brokke sig over hans opførsel. Det eneste jeg er enig i, er at det ER synd for hendes søn, men det fordi hans forældre ikke har magtet at gære noget som helst ved hans opførsel, så flere børn i klassen var decideret bange for ham.

Heldigvis har han skiftet skole, så jeg tænkte lykkeligt at det var det, men nej. Sms'erne bliver ved med at tikke ind! Jeg afviser hver gang, og tænker at hun burde fatte at der ikke er en interesse. Hvorfor skal jeg tvinges til at fortælle hende at min dreng bare ikke gider lege med hendes søn?
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 15. okt 2016, 08:18

Orchidea skrev:Den her mor, der bliver ved med at spørge om min søn vil lege med hendes søn. Hendes søn er en snotunge, han er voldelig og kontrollerende og har hele 2 gange været årsag til at min søn har været på skadestuen.

Man skulle tro at det så bare var det, men mor var god til at græde til diverse forældremøder og fik dermed vendt det til at det var synd for hendes søn og pludselig var det forbudt at brokke sig over hans opførsel. Det eneste jeg er enig i, er at det ER synd for hendes søn, men det fordi hans forældre ikke har magtet at gære noget som helst ved hans opførsel, så flere børn i klassen var decideret bange for ham.

Heldigvis har han skiftet skole, så jeg tænkte lykkeligt at det var det, men nej. Sms'erne bliver ved med at tikke ind! Jeg afviser hver gang, og tænker at hun burde fatte at der ikke er en interesse. Hvorfor skal jeg tvinges til at fortælle hende at min dreng bare ikke gider lege med hendes søn?


Sig da til hende at din søn ikke gider lege med hendes søn og forklar hende hvorfor.
Her er det så enkelt at et barn, der havde været årsag til at mit barn kom på skadestuen uden at det var et hændeligt uheld, på ingen måde er velkommen og jeg ville ikke være det fjerneste ked af at fortælle forældrene det. Når man i den grad pisser ved siden af som forældre, så må man tage de tæsk det giver og jeg lægger ikke barn til andres voldelige og/eller kontrollerende tilbøjeligheder.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Orchidea » 15. okt 2016, 08:24

bluetof1 skrev:
Orchidea skrev:Den her mor, der bliver ved med at spørge om min søn vil lege med hendes søn. Hendes søn er en snotunge, han er voldelig og kontrollerende og har hele 2 gange været årsag til at min søn har været på skadestuen.

Man skulle tro at det så bare var det, men mor var god til at græde til diverse forældremøder og fik dermed vendt det til at det var synd for hendes søn og pludselig var det forbudt at brokke sig over hans opførsel. Det eneste jeg er enig i, er at det ER synd for hendes søn, men det fordi hans forældre ikke har magtet at gære noget som helst ved hans opførsel, så flere børn i klassen var decideret bange for ham.

Heldigvis har han skiftet skole, så jeg tænkte lykkeligt at det var det, men nej. Sms'erne bliver ved med at tikke ind! Jeg afviser hver gang, og tænker at hun burde fatte at der ikke er en interesse. Hvorfor skal jeg tvinges til at fortælle hende at min dreng bare ikke gider lege med hendes søn?


Sig da til hende at din søn ikke gider lege med hendes søn og forklar hende hvorfor.
Her er det så enkelt at et barn, der havde været årsag til at mit barn kom på skadestuen uden at det var et hændeligt uheld, på ingen måde er velkommen og jeg ville ikke være det fjerneste ked af at fortælle forældrene det. Når man i den grad pisser ved siden af som forældre, så må man tage de tæsk det giver og jeg lægger ikke barn til andres voldelige og/eller kontrollerende tilbøjeligheder.


Du har ret og det er jo så også der den ender. Jeg har svaret på hendes besked og har skrevet at min dreng ikke har lyst til at lege med hendes dreng, fordi der er for mange konflikter, men også at vi ikke kan leve med at disse konflikter ender voldeligt.

My god, jeg gider ikke høre fra hende igen!
5
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 15. okt 2016, 08:55

Orchidea skrev:
bluetof1 skrev:
Orchidea skrev:Den her mor, der bliver ved med at spørge om min søn vil lege med hendes søn. Hendes søn er en snotunge, han er voldelig og kontrollerende og har hele 2 gange været årsag til at min søn har været på skadestuen.

Man skulle tro at det så bare var det, men mor var god til at græde til diverse forældremøder og fik dermed vendt det til at det var synd for hendes søn og pludselig var det forbudt at brokke sig over hans opførsel. Det eneste jeg er enig i, er at det ER synd for hendes søn, men det fordi hans forældre ikke har magtet at gære noget som helst ved hans opførsel, så flere børn i klassen var decideret bange for ham.

Heldigvis har han skiftet skole, så jeg tænkte lykkeligt at det var det, men nej. Sms'erne bliver ved med at tikke ind! Jeg afviser hver gang, og tænker at hun burde fatte at der ikke er en interesse. Hvorfor skal jeg tvinges til at fortælle hende at min dreng bare ikke gider lege med hendes søn?


Sig da til hende at din søn ikke gider lege med hendes søn og forklar hende hvorfor.
Her er det så enkelt at et barn, der havde været årsag til at mit barn kom på skadestuen uden at det var et hændeligt uheld, på ingen måde er velkommen og jeg ville ikke være det fjerneste ked af at fortælle forældrene det. Når man i den grad pisser ved siden af som forældre, så må man tage de tæsk det giver og jeg lægger ikke barn til andres voldelige og/eller kontrollerende tilbøjeligheder.


Du har ret og det er jo så også der den ender. Jeg har svaret på hendes besked og har skrevet at min dreng ikke har lyst til at lege med hendes dreng, fordi der er for mange konflikter, men også at vi ikke kan leve med at disse konflikter ender voldeligt.

My god, jeg gider ikke høre fra hende igen!


Jeg tænker at med den grad af uforståenhed i forhold til sønnens problemer, så vil hun nok føle sig voldsomt angrebet af dig og sende et eller andet svineri tilbage.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Orchidea » 15. okt 2016, 11:01

bluetof1 skrev:Jeg tænker at med den grad af uforståenhed i forhold til sønnens problemer, så vil hun nok føle sig voldsomt angrebet af dig og sende et eller andet svineri tilbage.


Hun har ikke svaret. Heldigvis.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 918
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 15. okt 2016, 13:43

En forælder i min søns klasse. Hun har været "formand" for k-forældrene siden 0.kl., men nu sidder hun i skolebestyrelsen. Hun sender evindelige mails om arrangementer på skolen i en tone, hvor man føler, man virkelig er tvunget til at tage af sted.

Nu en Halloween-fest. Jeg nægter simpelthen at fejre det skrammel, det siger mig intet, så jeg bliver pisseprovokeret over de mails. Klap i, søster - vi kommer til de arrangementer, VI anser som givende for vores familie - det skal du bare blande dig fuldstændig udenom!
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 15. okt 2016, 21:41

Fyrst Eberhard skrev:
Persnikedy skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Når andres ulykke er så stor en fornøjelse for visse mennesker, at de må stoppe op for at betragte disses lidelser. Det slår aldrig fejl, at folk bogstaveligt talt stopper på motorvejen, også i modkørende retning, så man lige kan få et glimt af herlighederne med. Men så har man også noget interessant at fortælle, når man kommer frem.

Desuden er det ikke unormalt, at redningsfolk må bede tilskuere om lige at give lidt plads, så de kan FORSØGE AT FORHINDRE, AT FOLK DØR!

Det er så usselt!


Jeg sad engang i en bus hvor vi kørte forbi et uheld. En bil havde ramt en cykelist og der var både politi og ambulance. En dame et par rækker foran mig skyndte sig lige at tage telefonen op af tasken og taget 1-3 billeder med blitz og det hele. Hvad fanden skal de bruge de billeder til?
Det minder mig mest af alt om gribbe

Der er åbenbart ingen grænser for, hvad der skal foreviges. Man mister fandeme sin tro på menneskeheden.


Et gårdhus brændte ned i mit område en fredag aften for nogle år siden. Det fik folk til at valfarte på "aftengåture" med gæster og endda mindre børn for at se på. Jeg var ude med hunden og undrede mig over alle de mennesker, der pludselig var på stierne så sent - indtil jeg kunne se, og høre dem tale om, at de skulle hen for at se på branden. :boo: Det fortsatte i øvrigt hele weekenden, hørte vi om senere.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 15. okt 2016, 22:05

Fyrst Eberhard skrev:
decibell skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Persnikedy skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Når andres ulykke er så stor en fornøjelse for visse mennesker, at de må stoppe op for at betragte disses lidelser. Det slår aldrig fejl, at folk bogstaveligt talt stopper på motorvejen, også i modkørende retning, så man lige kan få et glimt af herlighederne med. Men så har man også noget interessant at fortælle, når man kommer frem.

Desuden er det ikke unormalt, at redningsfolk må bede tilskuere om lige at give lidt plads, så de kan FORSØGE AT FORHINDRE, AT FOLK DØR!

Det er så usselt!


Jeg sad engang i en bus hvor vi kørte forbi et uheld. En bil havde ramt en cykelist og der var både politi og ambulance. En dame et par rækker foran mig skyndte sig lige at tage telefonen op af tasken og taget 1-3 billeder med blitz og det hele. Hvad fanden skal de bruge de billeder til?
Det minder mig mest af alt om gribbe

Der er åbenbart ingen grænser for, hvad der skal foreviges. Man mister fandeme sin tro på menneskeheden.


Et gårdhus brændte ned i mit område en fredag aften for nogle år siden. Det fik folk til at valfarte på "aftengåture" med gæster og endda mindre børn for at se på. Jeg var ude med hunden og undrede mig over alle de mennesker, der pludselig var på stierne så sent - indtil jeg kunne se, og høre dem tale om, at de skulle hen for at se på branden. :boo: Det fortsatte i øvrigt hele weekenden, hørte vi om senere.

Hvordan den slags mennesker ikke hader sig selv, er meget gådefuldt.


Det kræver, at de er bevidste om, at det, de gør, er smagløst, forargeligt, fuldstændig uden empati m.m. Og det virker det jo ikke til. Jeg har endda oplevet at køre med en af de der køkiggere, som - lige efter at hun havde sat farten ned for at glo på en motorvejsulykke - sad og udbredte sig om, hvor galt det var at køre langsomt for at se på. Hun var simpelthen ikke bevidst om, at hun selv lige havde gjort det samme. Jeg var lige ved at sige det til hende, men jeg var også afhængig af at skulle køre med hende hjem, så jeg bed altså mig selv i tungen og gemte den til en anden dag.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tricolette » 16. okt 2016, 17:02

Min familie!
Føler ikke jeg har ikke gjort andet hele dagen end at servicere dem, sørge for mad, rydde op osv
Og ikke én siger tak for mad! Manden sætter sig med sine bilag, knægten smutter på værelset til sin pc og datteren sætter sig i sofaen med sin pc.
Argh!!! :cuss:
Jeg ville jo sy hele dagen, og har ikke engang kigget ind på min symaskine :whine:

Overvejer lidt om jeg er præmens eller bare en klimateriemakrel - sur er jeg i hvert fald :tie:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. okt 2016, 17:34

Tricolette skrev:Min familie!
Føler ikke jeg har ikke gjort andet hele dagen end at servicere dem, sørge for mad, rydde op osv
Og ikke én siger tak for mad! Manden sætter sig med sine bilag, knægten smutter på værelset til sin pc og datteren sætter sig i sofaen med sin pc.
Argh!!! :cuss:
Jeg ville jo sy hele dagen, og har ikke engang kigget ind på min symaskine :whine:

Overvejer lidt om jeg er præmens eller bare en klimateriemakrel - sur er jeg i hvert fald :tie:

Næste gang giver du dem bare besked på at lette rumpetten, hvis de vil noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"