Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

33+

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2016, 15:38

Jeg aner ikke hvad min baby laver i dag, men det er ikke særlig rart. Har så meget tyngde ned foran og skal konstant tisse. Jeg var ved lægen i morges for at blive kigget i halsen efter 7 dage, hvor den har gjort temmelig ondt. Fik stixet urin i samme ombæring, nu jeg var der og der var ingenting, så det er altså ikke en blærebetændelse, der driller.
Havde heller ikke noget med halsen, andet end irritation og rødme, så det skal gå over af sig selv. Og det har det vist ikke umiddelbart tænkt sig, her til eftermiddag er det nemlig blevet værre :rulle:


Det positive må være at, jeg i tirsdags fik akupunktur mod karpal tunnel syndrom og hun opfordrede mig til at købe skinner og lægge is på tre gange dagligt. Det har hjulpet markant. I bat vågnede jeg 2 gange af det, hvor jeg før vågnede 6-10 gange.

Axe, håber babyen snart udfinder sig :kys:

Lulu, håber til gengæld at din tager en uge mere indenfor, selv om du lidt lidt :kys:

Maria, hvordan gik md? :)
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 14. okt 2016, 15:57

Bøtte, er det ikke "bare" fordi du nærmer dig slutningen og det bliver mega tungt og ubekvemt? Og hvis du så er lidt sløj også føles det jo bare endnu værre. Føler med dig :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2016, 16:06

Jo, det kan godt være. Synes bare det kom fra det ene øjeblik til det næste.
Måske har jeg fået hostet hende nedad :lol:

Kan også mærke hun oftere dapper til blæren, så tror hun er rykket lidt ned. Har faktisk også overvejet om min mave er sunket lidt. Halsbranden er taget af og jeg har også lidt mere luft.
Det er nok bare det sidste, der sætter ind nu.

Men vi har aftalt at hun kommer den 16/11 så det er fint, hun begynder at arbejde sig mod udgangen ;)
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Cosi » 14. okt 2016, 17:04

Jeg har valgt at fortælle mit nye vikarjob om graviditeten - det gjorde jeg i starten af ugen. Jeg er 6+6 i dag. Synes det var bedst at fortælle dem det, da man allerede kan se bulen her anden gang, og jeg har en del kvalme og er træt.

Valgte kun at fortælle de nærmeste kollegaer det, da det jo er tidligt.

Hvad jeg så ikke vidste var, at nogle har fortalt det videre til resten af afdelingen - det synes jeg måske ikke er så fedt... Blev noget overrasket i morges over, at én ønskede mig tillykke. Havde foretrukket at selv ville fortælle det til resten af afdelingen efter NF.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2016, 18:12

Hvor meget tror I egentlig, at fødslen ligner ens egen fødsel?

Foreløbig har min graviditet lignet min mors temmelig meget. Og fødslen af mig var knap så sjov. Den forløb egentlig normalt, men fostervandet var grønt og min hjerterytme faldt meget, så jeg blev taget med både kop og tang. Samtidig :gys:

Min kæreste var i øvrigt nærmest aldrig blevet født. 20 dage over termin og efter 3 dages igangsættelse var han længere fra at blive født end han havde været fra start og det endte i akut kejsersnit.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: 33+

Indlægaf achillaxedprune » 14. okt 2016, 18:14

Bøtte skrev:Jeg aner ikke hvad min baby laver i dag, men det er ikke særlig rart. Har så meget tyngde ned foran og skal konstant tisse. Jeg var ved lægen i morges for at blive kigget i halsen efter 7 dage, hvor den har gjort temmelig ondt. Fik stixet urin i samme ombæring, nu jeg var der og der var ingenting, så det er altså ikke en blærebetændelse, der driller.
Havde heller ikke noget med halsen, andet end irritation og rødme, så det skal gå over af sig selv. Og det har det vist ikke umiddelbart tænkt sig, her til eftermiddag er det nemlig blevet værre :rulle:


Det positive må være at, jeg i tirsdags fik akupunktur mod karpal tunnel syndrom og hun opfordrede mig til at købe skinner og lægge is på tre gange dagligt. Det har hjulpet markant. I bat vågnede jeg 2 gange af det, hvor jeg før vågnede 6-10 gange.

Axe, håber babyen snart udfinder sig :kys:

Lulu, håber til gengæld at din tager en uge mere indenfor, selv om du lidt lidt :kys:

Maria, hvordan gik md? :)


Jeg har også gået den sidste måneds tid med følelsen af en del tyngde foran. Det er simpelthen den mest underlige følelse nogensinde. Det er noget spøjst noget det her med at være gravid. :)

Men godt at høre, at dine sovende hænder er blevet bedre! Det må være super ubehageligt.

Og tak... Jeg regner dog ikke med, at der sker noget lige foreløbig. Desværre. For nu er jeg der, hvor jeg ikke rigtigt kan sidde op, ligge ned eller noget som helst. Og han møver rundt derinde. Han flytter ryggen fra min højre til min venstre side ca. en gang dagligt. Ved ikke lige hvorfor han pludselig skal være så aktiv. Bølle.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2016, 18:16

S' fødsel startede med spontan vandafgang, det har min mor aldrig oplevet. Hun har født tre gange. Umiddelbart var der ingen sammenfald faktisk.

Dog er min ældste søster også født 4 uger for tidligt, som S er. Så holder det går jeg 4 dage over tid denne gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2016, 18:20

En anden sjov detalje: min mand vejede næsten dobbelt så meget som mig ved fødslen.
Han havde en kampvægt på 4,8 kg, mens jeg var et lille myr på 2500 g. Vi er begge født til termin.

Satser på at lillesøster holder sig lige omkring gennemsnittet eller lidt over som S ;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 33+

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2016, 18:28

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Jeg aner ikke hvad min baby laver i dag, men det er ikke særlig rart. Har så meget tyngde ned foran og skal konstant tisse. Jeg var ved lægen i morges for at blive kigget i halsen efter 7 dage, hvor den har gjort temmelig ondt. Fik stixet urin i samme ombæring, nu jeg var der og der var ingenting, så det er altså ikke en blærebetændelse, der driller.
Havde heller ikke noget med halsen, andet end irritation og rødme, så det skal gå over af sig selv. Og det har det vist ikke umiddelbart tænkt sig, her til eftermiddag er det nemlig blevet værre :rulle:


Det positive må være at, jeg i tirsdags fik akupunktur mod karpal tunnel syndrom og hun opfordrede mig til at købe skinner og lægge is på tre gange dagligt. Det har hjulpet markant. I bat vågnede jeg 2 gange af det, hvor jeg før vågnede 6-10 gange.

Axe, håber babyen snart udfinder sig :kys:

Lulu, håber til gengæld at din tager en uge mere indenfor, selv om du lidt lidt :kys:

Maria, hvordan gik md? :)


Jeg har også gået den sidste måneds tid med følelsen af en del tyngde foran. Det er simpelthen den mest underlige følelse nogensinde. Det er noget spøjst noget det her med at være gravid. :)

Men godt at høre, at dine sovende hænder er blevet bedre! Det må være super ubehageligt.

Og tak... Jeg regner dog ikke med, at der sker noget lige foreløbig. Desværre. For nu er jeg der, hvor jeg ikke rigtigt kan sidde op, ligge ned eller noget som helst. Og han møver rundt derinde. Han flytter ryggen fra min højre til min venstre side ca. en gang dagligt. Ved ikke lige hvorfor han pludselig skal være så aktiv. Bølle.


Det er virkelig en lettelse med søvnen. Og rask bliver jeg vel også på et tidspunkt.

Det lyder virkelig ubehageligt, det Klimt har gang i :tie:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 14. okt 2016, 19:02

Uh så er jeg, i følge egne beregninger, 5+0 i dag. Vildt at der lige gik en hel uge uden at jeg næsten opdagede det!

Regner med at ringe til læge og genetiker på mandag, så håber jeg ikke de holder efterårsferie.

De andre graviditeter har vi annonceret med det samme til vores forældre. Denne gang har vi snakket om at vente. Faktisk for at skåne dem. Egentlig mærkeligt at det er os der har mistet vores barn og alligevel tager vi hensyn til andre. Jeg tænker også meget over hvordan jeg skal fortælle om en ny graviditet til min kollega der har prøvet i to år og til de andre fra sorggruppen! Vil så nødigt gøre andre ondt!
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 14. okt 2016, 19:13

@ joynips
Jeg blev født med numsen først (de vidste det ikke før det kom en numse ud istedet for et hoved :tie: ). Min søn lå også den forkerte vej, men blev vendt. Fandt ud af under fødslen at han lå skævt og ikke kunne komme ud, så det endnte i aks. Min søsters første fødsel var det samme, hun kunne dig føde med en kop. Så ved ikke helt om man kan udlede noget der.

Til gengæld er de jo en hel del længere fremme end for 30 år siden, så barnet er i hvertfald mere sikkert end du var dengang.

Det kan være du skal snakke med din jm om det, bare så det ikke fylder når du skal føde.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 14. okt 2016, 19:24

Marigold skrev:Uh så er jeg, i følge egne beregninger, 5+0 i dag. Vildt at der lige gik en hel uge uden at jeg næsten opdagede det!

Regner med at ringe til læge og genetiker på mandag, så håber jeg ikke de holder efterårsferie.

De andre graviditeter har vi annonceret med det samme til vores forældre. Denne gang har vi snakket om at vente. Faktisk for at skåne dem. Egentlig mærkeligt at det er os der har mistet vores barn og alligevel tager vi hensyn til andre. Jeg tænker også meget over hvordan jeg skal fortælle om en ny graviditet til min kollega der har prøvet i to år og til de andre fra sorggruppen! Vil så nødigt gøre andre ondt!


5+0 :banan: Tillykke!

Mht dine forældre, så synes jeg i skal tænke på hvad i helst selv vil. Det er jo i 2. række mht sorg og vil sikkert gøre alt for at være der for jer på den måde i har brug for.

Forstår godt at du ikke vil såre din kollega. Er i så tætte at du ville fortælle det nu hvis hun ikke havde svært ved at få børn? Måske kan du tale privat med hende kort inden arbejdsdagen slutter så hun kan gå hjem bagefter hvis hun bliver trist.

Mht sorggruppen så kan jeg virkelig ikke forestille mig at nogen bliver kede af det eller negative over at du er gravid. Jeg har selv oplevet at det gør mindre eller slet ikke ondt hvis det er andre der har været gennem noget svært der bliver gravide. Der hvor det gør nas er hvis det er sådan "ups jeg blev gravid tihi". Og i alle tilfælde synes jeg selv at jeg godt kan skelne, altså det gør nas at det ikke er en selv, men derfor kan man godt glæde sig på andres vegne.

Synes ikke du skal slå knude på dig selv eller bekymre dig, men blot være hensynsfuld npr du fortæller nyheden.

:kys:
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: 33+

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2016, 20:17

Bøtte skrev:Jeg aner ikke hvad min baby laver i dag, men det er ikke særlig rart. Har så meget tyngde ned foran og skal konstant tisse. Jeg var ved lægen i morges for at blive kigget i halsen efter 7 dage, hvor den har gjort temmelig ondt. Fik stixet urin i samme ombæring, nu jeg var der og der var ingenting, så det er altså ikke en blærebetændelse, der driller.
Havde heller ikke noget med halsen, andet end irritation og rødme, så det skal gå over af sig selv. Og det har det vist ikke umiddelbart tænkt sig, her til eftermiddag er det nemlig blevet værre :rulle:


Det positive må være at, jeg i tirsdags fik akupunktur mod karpal tunnel syndrom og hun opfordrede mig til at købe skinner og lægge is på tre gange dagligt. Det har hjulpet markant. I bat vågnede jeg 2 gange af det, hvor jeg før vågnede 6-10 gange.

Axe, håber babyen snart udfinder sig :kys:

Lulu, håber til gengæld at din tager en uge mere indenfor, selv om du lidt lidt :kys:

Maria, hvordan gik md? :)


Jo tak, det gik super fint. Alt er som det skal være. Min moderkage ligger åbenbart foran, ligesom den gjorde med min søn. Det undrer mig lidt, når jeg kan mærke hende så meget derinde.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

5+1

Indlægaf AgentPixie » 14. okt 2016, 22:31

@Marigold, tillykke med de 5+0 - ser ud til at vi er lige langt :D
Vi har et vennepar der har forsøgt at få et barn i over et år, og så kommer vi her og er gravide efter første gang uden prævention (og vi havde heller ikke planlagt sex efter min ægløsning).. det havde jeg dårlig samvittighed over.
Men du skal have lov til at være glad og fortælle det til de mennesker du holder af. Man skal ikke have dårlig samvittighed over at noget er lykkedes :) Jeg er sikker på at de nok skal være glade på jeres vegne.
Vi har sagt det til vores forældre og et par nære venner, selvom det er tidligt. Det har vi gjort så vi har andre at støtte os op af, hvis det går galt.

@Joynips, jeg har hørt flere steder fra at ens graviditet tit kan minde om ens mors. Fx om man får mange strækmærker, kvalme, hård/nem fødsel osv.
Snakkede faktisk lige med min mor om det i dag, hun sagde hun i 2 måneder var sygemeldt pga kvalme og opkast, da hun ventede mig :mellow:
Til gengæld er vi hurtige fødere og går ikke over tid :banan: (7-9-13)

Min kvalme er forsvundet og blevet erstattet af meeeget ømme nipples :tie: er også ret sikker på jeg har fået blærebetændelse :rulle:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2016, 08:45

Marigold skrev:Jeg tænker også meget over hvordan jeg skal fortælle om en ny graviditet til min kollega der har prøvet i to år og til de andre fra sorggruppen! Vil så nødigt gøre andre ondt!


Sådan havde jeg det også, da jeg skulle fortælle min veninde som kæmpede i 4 år for at blive gravid at jeg var blevet det på første ubeskyttede knald... men hun var supercool og sagde, at selvom hun da mærkede stikket af jalousi over at det var så nemt for andre, så vidste hun jo altså også godt, at der ikke var nogen "kø" til at blive gravid, at man ikke kunne snakke om "rimelighed" i hvor nemt eller svært det var og at det jo ikke var noget, folk der blev gravide gjorde IMOD dem, der havde svært ved det.

Og det synes jeg egentlig, man skal huske. At blive gravid er ikke noget, man gør imod andre.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"