Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Luffegås » 15. okt 2016, 08:00

Jae, hvordan er jeres forhold til svigerinder/svorger? Jeg vil særligt gerne høre fra dem der decideret kan kalde sig venner med dem :)

Jeg har nu været sammen i 10 mdr. med en fantastisk fyr der er 8 år ældre end mig selv. Han har 2 søstre, som er jævnaldrende med mig, og det er første gang jeg kan mærke det kan blive til et venskab. Svigerinder og svogre har ellers altid enten været langt væk fysiskt, aldersmæssigt, eller bare livsmæssigt til at det har været nogen jeg ville lave noget med.
Men her er det noget andet og alligevel kan jeg blive i tvivl om det er smart at lade mig blive tætte med dem.
Den ene søster kendte jeg godt fra før jeg kom sammen med hendes bror, da vi alle 3 kom i samme kredse. Vi havde indimellem talt om at vi burde ses privat kun hende og jeg, til kaffe eller andet, og hun var en jeg havde meget tilfælles med. Men nu hvor hun er min svigerinde er det som om der bliver blorkeret i hjernen. Den anden har jeg så først mødt efter, og hun er jo bare lige så skøn som sin søster og bror, og har nok savnet en mere i familien at snakke med som både er jævnaldrende og hunkøn, og jeg kan mærke de vil mig gerne, og vi taler om at vi skal indimellem gå ud kun os 3. I dag kommer de hos mig, fordi jeg er alene hjemme, så vi skal spille brætspil og drikke kaffe.
Men 10 mdr. er ingenting I forhold til jeg lige er kommet ud af et 6 år langt forhold, og før det 3 år, så jeg tager jo tingene fra dag til dag, men frygter også at blive tæt med dem, hvis nu det ikke går mellem deres bror og mig. Særligt hvis han er den der går fra mig.

Jeg er ikke vant til al muligt familie noget, har ikke selv søskende jeg er nær med, og jeg er ikke en lige så familievandt person som de er, faktisk er jeg ret koldhjertet på mange områder, og skal lige lærer hvordan andre kan være tæt på deres familie på så kropslig en måde (de er også fysiskt varme over for mig, også sådan så min svigermor slog mig for sjov med en pude da vi "tabte" guld i OL Håndbold). Så det er helt uvant for mig sådan noget her. Vi taler om at blive gift om 2 år, og da jeg ingen veninder har, overvejer jeg meget kraftigt at de her to skal være mine brudepiger.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf icelady » 15. okt 2016, 08:17

Jeg synes du skal nyde dem. Lad venskabet blomstre.

Hvis din kæreste og dig ender med at gå fra hinanden, kan du i teorien godt bibeholde venskabet med svigerinderne. (Kan selvfølgelig være grunde til I ikke kan, men hvis I skulle gå fra hinanden uden de store slag, kan du sagtens være ven med svigerinderne alligevel.)



Jeg er selv veninde med en af mine eks-svigerinder.
Da jeg var gift var jeg også rimelig tæt med hende, men da hun for nogle år siden flyttede ind i blokken overfor min kom vi kun endnu tættere på hinanden.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Muspel » 15. okt 2016, 09:02

Hm. Jeg tror ikke, jeg er venner med min svoger - 'en netop 'svoger-svigerinde' relationen er stærk. Og det kan jo sagtens indeholde noget af det samme som en vennerelation. Jeg kan godt forestille os lave noget uden min søster fx. Nu er det selvfølgelig lidt anderledes, fordi vi ikke er samme køn. Men i teorien tror jeg, det er det samme.

Der hvor forskellen er for mig er, at jeg ikke ville føle mig godt tilpas med 'venindesnak - eller brok' om min søster fra ham (det ville så også ligge ham ret fjernt at dele med mig) der vil komme noget loyalitet i spil, som kan være svær.

Så giv den da endelig gas med at ses privat med hende. Men jeg ville ikke bruge hende til at læsse af på om parforhold. Sådan som jeg gør med andre veninder.
1
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf FrkRød » 15. okt 2016, 09:02

Min bedste veninde gennem 25 år, er faktisk min tidligere svigerinde. Så selvom gutten ikke holdte mere end et års tid, så holdte hans søster ved. Det har der faktisk aldrig været problemer i, når der er arrangementer hvor brormand også kommer, taler vi fint sammen.

Så jeg synes da bare du skal springe ud i noget mere venskabs-relateret. Gode veninder hænger ikke på træerne, og skulle der i fremtiden komme et brud med kæresten, er det ikke nødvendigvis enden på venskabet:)
2
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Vixen » 15. okt 2016, 09:04

Jeg har ikke noget venskab med min svigerinde, men jeg kan rigtig, rigtig godt lide hende og vi kommer godt ud af det når vi ses. Hun er super sød og venlig, og vi har altid min lidt mærkelige kæreste at snakke om, hvis vi mangler emner. ;) Men udover det mangler jeg lidt 'ping pong' fra hendes side til at kunne blive venner med hende. Jeg har tendens til at kede mig lidt i hendes selskab.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Sophies-mor » 15. okt 2016, 09:25

Min svigerinde er en dominerende, egocentreret "noget jeg ikke siger offentligt" - så nej.
Vi er på "neutral" talefod og taler så lidt som muligt sammen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. okt 2016, 09:41

Jeg er som regel kommet fint ud af det med mine kæresters søskende, når vi har været i selskab sammen. Men jeg har aldrig foretaget mig noget med dem solo, uden min kæreste var med, og jeg har heller ikke haft ambitioner om det.

Desuden - når jeg stopper med at være sammen med en kæreste, så laver jeg et clean cut og skærer kæresten helt ud af mit liv, uden nogen kontakt fremover. Når man har det sådan, ville det være fjollet at være BFF med søsteren eller broderen til kæresten.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6587

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Sophaya » 15. okt 2016, 09:49

Altså, min bror og en af mine første kærester blev bedste venner - og er det stadig her knap 10 år senere, selvom forholdet ikke holdt :P
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Buffy » 15. okt 2016, 12:07

Min svoger kalder mig nogen gange kone 2.... :-D
1
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf fisken80 » 15. okt 2016, 12:16

Ja, jeg er veninde med min svigerinde, men det var jeg så også før hun blev min svigerinde. Min bror og hende mødtes nemlig gennem mig...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Frk._Strawberry » 15. okt 2016, 12:48

Min svigerinde, ja - hende ses jeg med på tomandshånd, og ville nok også gøre det, hvis min kæreste og jeg gik fra hinanden.
Min svoger - aldrig i livet! Men det har nok noget at gøre med, at han på ingen måde interesserer sig for hverken min kæreste eller jeg..
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2016, 12:51

Nej ikke sådan. Vi har det ok og fint med at mødes til familiebegivenheder, men vi ses ikke individuelt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2016, 13:06

Nej. Jeg havde de første år fornemmelsen af at den ene svigerinde slet ikke brød sig om mig. De to andre går det bedre med, men mit liv er meget anderledes end deres. Vi

Vi er vist bare neutrale og taler faktisk ikke ret meget sammen heller ikke ved faniliekomsammen.

Den enes kæreste kommer jeg derimod ret godt ud af det med. Vores familier ligner også hinanden og er ret forskellige fra vores svigerfamilie.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2016, 13:34

Jeg er vel ikke veninder med mine svigerinder, men jeg kunne såmænd godt være det, hvis det ikke var fordi de bor så langt væk.

Vi har et fint og nært forhold, men vi taler ikke om alt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Torn » 15. okt 2016, 14:26

De er ikke mine venner.

Jeg har det godt med mine svogre og med min svigerinde. Vi ses ikke uden deres kærester, men vi ses ofte til parmiddage og familieture. Jeg ville ikke se dem, hvis deres forhold til mine søskende/min kærestes søskende eller mit forhold til min kæreste gik i stykker. Jeg ville savne dem noget så frygteligt, men sådan ville det være, og jeg ville naturligvis komme over det på sigt.
0

Tilbage til "Livets forhold"