Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2016, 09:03

Da jeg gik og blev overhalet konstant, tænkte jeg meget på at jeg jo hverken blev mere eller mindre gravid af at andre var gravide.

Men det er svært at være den, der bliver overhalet. Nogle gange foretrak jeg at få besked via SMS, for så kunne jeg sluge skuffelsen, hyle lidt over det ikke var mig, og være klar til at ønske dem oprigtigt tillykke, næste gang jeg så dem.

Men Marigold med det I har gået i gennem, tror jeg simpelthen ikke på at der er nogle sure miner. Jeg vil trods alt hellere kæmpe for at blive gravid end jeg vil miste et barn. Det er den værste sorg, jeg kan forestille mig.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 33+

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2016, 09:06

Mariajensen83 skrev:
Bøtte skrev:Jeg aner ikke hvad min baby laver i dag, men det er ikke særlig rart. Har så meget tyngde ned foran og skal konstant tisse. Jeg var ved lægen i morges for at blive kigget i halsen efter 7 dage, hvor den har gjort temmelig ondt. Fik stixet urin i samme ombæring, nu jeg var der og der var ingenting, så det er altså ikke en blærebetændelse, der driller.
Havde heller ikke noget med halsen, andet end irritation og rødme, så det skal gå over af sig selv. Og det har det vist ikke umiddelbart tænkt sig, her til eftermiddag er det nemlig blevet værre :rulle:


Det positive må være at, jeg i tirsdags fik akupunktur mod karpal tunnel syndrom og hun opfordrede mig til at købe skinner og lægge is på tre gange dagligt. Det har hjulpet markant. I bat vågnede jeg 2 gange af det, hvor jeg før vågnede 6-10 gange.

Axe, håber babyen snart udfinder sig :kys:

Lulu, håber til gengæld at din tager en uge mere indenfor, selv om du lidt lidt :kys:

Maria, hvordan gik md? :)


Jo tak, det gik super fint. Alt er som det skal være. Min moderkage ligger åbenbart foran, ligesom den gjorde med min søn. Det undrer mig lidt, når jeg kan mærke hende så meget derinde.


Dejligt :lun:

Det gjorde min også første gang, og jeg mærkede også masser af liv.
Jeg tror faktisk også den har flyttet sig op foran denne gang, synes der er et område, hvor spark og bevægelser ikke mærkes helt så tydeligt.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 15. okt 2016, 11:47

Puh, jeg håber ikke, at ens fødsler minder om min mors. Min mor har verdens grummeste historier. Hun har født 4 gange. Min ældste brors fødsel var vist ok, men derfra gik det i den grad ned af bakke. Herefter fik hun min anden bror, hvor de ikke have opdaget, at han havde numsen ned af. De endte med at sætte ve-droppen forkert til, så min bror blev hjerneskadet pga. manglende ilt. Derefter fik de en pige, hvor de ved scanningen ikke havde opdaget, at hun havde alvorlig mellemgulvs-brok og hun døde et par dage efter fødslen :trist: Og så kom jeg, hvor det endte i akut kejsersnit efter rigtig mange timers presseveer. Derfor har fødsler altid været noget skrækkeligt for mig og jeg var ret bekymret sidst, selvom det andet er sket for mange år siden og de samle fejl ikke kan ske længere. Min datters fødsel var fuldstændig efter bogen. Det gik hurtigt og selv om hun var stjernekigger, havde jeg det fint bagefter og hentede morgenmad til min mand og jeg 5 timer efter. Jeg husker det ikke som noget specielt traumatiserende, selvom det selvfølgelig gjorde vanvittig ondt.

Marigold: Særligt i jeres situation tror jeg bestemt ikke, at nogen overhovedet kan se det andet end glædeligt. De kender jo til jeres tidligere sorg. Men jeg kender godt til den dårlige samvittighed. Min kusine har kæmpet i 10 år for at få børn. Det kan ikke lade sig gøre, så nu er de skrevet op til adoption. Og her sidder jeg og har snart 3 børn. Den første var slet ikke planlagt og de 2 næste her var også "one shot - two hits" Vi havde en snak om det og hun var virkelig sej omkring det. Som hun sagde er der jo ikke kun et vist antal børn, som alle skal slås om. Det er jo ikke hendes mulighed, der bliver taget, fordi jeg får børn.
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 15. okt 2016, 14:51

Kolderudolf skrev:Puh, jeg håber ikke, at ens fødsler minder om min mors. Min mor har verdens grummeste historier. Hun har født 4 gange. Min ældste brors fødsel var vist ok, men derfra gik det i den grad ned af bakke. Herefter fik hun min anden bror, hvor de ikke have opdaget, at han havde numsen ned af. De endte med at sætte ve-droppen forkert til, så min bror blev hjerneskadet pga. manglende ilt. Derefter fik de en pige, hvor de ved scanningen ikke havde opdaget, at hun havde alvorlig mellemgulvs-brok og hun døde et par dage efter fødslen :trist: Og så kom jeg, hvor det endte i akut kejsersnit efter rigtig mange timers presseveer. Derfor har fødsler altid været noget skrækkeligt for mig og jeg var ret bekymret sidst, selvom det andet er sket for mange år siden og de samle fejl ikke kan ske længere. Min datters fødsel var fuldstændig efter bogen. Det gik hurtigt og selv om hun var stjernekigger, havde jeg det fint bagefter og hentede morgenmad til min mand og jeg 5 timer efter. Jeg husker det ikke som noget specielt traumatiserende, selvom det selvfølgelig gjorde vanvittig ondt.

Marigold: Særligt i jeres situation tror jeg bestemt ikke, at nogen overhovedet kan se det andet end glædeligt. De kender jo til jeres tidligere sorg. Men jeg kender godt til den dårlige samvittighed. Min kusine har kæmpet i 10 år for at få børn. Det kan ikke lade sig gøre, så nu er de skrevet op til adoption. Og her sidder jeg og har snart 3 børn. Den første var slet ikke planlagt og de 2 næste her var også "one shot - two hits" Vi havde en snak om det og hun var virkelig sej omkring det. Som hun sagde er der jo ikke kun et vist antal børn, som alle skal slås om. Det er jo ikke hendes mulighed, der bliver taget, fordi jeg får børn.


Puha, sikke nogle skrækkelige forløb din mor har været igennem. Det lyder voldsomt.

Jeg blev gravid med det samme med min søn, men denne gang har det været noget sværere med fertilitetsbehandling, aborter osv. Jeg må indrømme, at jeg godt kunne få et lille stik i hjertet, når andre fortalte at de var gravide. Men det varede kun ca. 2 sekunder, og så var jeg bare glad på deres vegne.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 15:30

Jeg var på babymessen i dag, vi fik ikke købt det vilde, en strækvikle og et håndklæde med kaninøre (sådan et med hætte i det ene hjørne).

Tilgengæld har vi fundet vores barnevogn :banan: Vi var begge helt sikre men valgte alligevel at tage hjem og sove på det, det er en dyr vogn, og det er en combivogn, slet ikke det jeg ville have, men den er så fin :love: Så jeg er egentlig overbevist om at det skal være den, det samme er kæresten, men 8.000 kr :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 15:32

Jeg håber ikke man slægter forældrene på med børn, har to ældre søskende der døde som helt små (i løbet af de første par måneder) men tænker at det ene barn er fra 70'erne og det andet 80'erne, så det har nok været tiden og børnene havde sikkert overlevet i dag. Det fortæller jeg i hvert fald mig selv for ikke at blive alt for bange, heldigvis er det ikke sket for nogle af mine søskendes børn, så går udfra det ikke er noget arveligt :)
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 15. okt 2016, 17:09

godtnavn skrev:Jeg var på babymessen i dag, vi fik ikke købt det vilde, en strækvikle og et håndklæde med kaninøre (sådan et med hætte i det ene hjørne).

Tilgengæld har vi fundet vores barnevogn :banan: Vi var begge helt sikre men valgte alligevel at tage hjem og sove på det, det er en dyr vogn, og det er en combivogn, slet ikke det jeg ville have, men den er så fin :love: Så jeg er egentlig overbevist om at det skal være den, det samme er kæresten, men 8.000 kr :tie:


Hvilken vogn er det? Vi skal nemlig også have en kombivogn, som kan være i vores lidt lille bil, men aner ikke hvad vi skal have.
Var det ellers godt til messen?
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 17:43

Mariajensen83 skrev:
godtnavn skrev:Jeg var på babymessen i dag, vi fik ikke købt det vilde, en strækvikle og et håndklæde med kaninøre (sådan et med hætte i det ene hjørne).

Tilgengæld har vi fundet vores barnevogn :banan: Vi var begge helt sikre men valgte alligevel at tage hjem og sove på det, det er en dyr vogn, og det er en combivogn, slet ikke det jeg ville have, men den er så fin :love: Så jeg er egentlig overbevist om at det skal være den, det samme er kæresten, men 8.000 kr :tie:


Hvilken vogn er det? Vi skal nemlig også have en kombivogn, som kan være i vores lidt lille bil, men aner ikke hvad vi skal have.
Var det ellers godt til messen?


En Emmaljunga duo edge med det stel der hedder "stel de luxe". Det er med stor kurv under og ikke-drejbare hjul, som jeg vil have det :) Men man kan også vælge stel med drejbare hjul og net i stedet :)

Jeg er dog blevet lidt i tvivl igen, er bange for at fortryde at få en kombivogn, føler lidt at noget af det at blive mor bliver taget fra mig hvis jeg ikke får lov at have en barnevogn længe :stoned: Så fra at være helt sikker tidligere er jeg helt i tvivl nu.
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: 7+0

Indlægaf Cosi » 15. okt 2016, 18:15

Hold nu op, jeg har det skidt i dag. Mega træt, mega kvalme, ondt i hovedet, lettere svimmel, oppustet og ligamentsmerter...

Kan slet ikke overskue det.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2016, 18:28

Jeg købte ikke andet end et par sokker på babymesse. 30 kr, bum! :lol: Synes generelt ikke, tilbuddene var gode nok, sådan noget som joha til normalpris 179, messetilbud 149?! Come on, lidt bedre end det må det kunne gøres...

Til gengæld fik jeg Stokke-manden til at give mig et par fribilletter så jeg kan tage min kæreste med tilbage i morgen og kigge på (...købe) en stokke trailz duovogn. Kan jo også være tilbuddene bliver lidt bedre sidst på dagen i morgen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 18:42

Jeg synes heller ikke tilbuddene var wow, men flere steder havde f.eks. joha til 50%, bare ikke lige de joha ting jeg gerne ville have. Strækviklen var slet ikke på tilbud, men var den jeg ville have, og jeg sparede porto i forhold til at købe den online, og så endte jeg med at får den 20 kr billigere da de manglede byttepenge :P

Håndklædet købte jeg faktisk først efterfølgende i en anden butik i nærheden vi var forbi for at kigge på barnevogn der, der var ingen barnevogne der faldt i vores smag på messen, hvilket er imponerende da der alligevel var en del.

Men fandt i store træk ud af hvad vi vil have af forskellige ting, fik mere overblik, og det var egentlig mega hyggeligt at gå rundt og kigge på de forskellige ting, også selvom vi ikke købte andet end viklen :)
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 18:49

Jeg kastede op tidligt i morges/nat og har så haft hele dagen opkast fri :banan: Skulle til fødselsdag her til aften men efter aftensmaden er jeg begyndt at kaste op, så måtte melde afbud, ej jeg synes det er trist at jeg er blevet så asocial siden jeg er blevet gravid :(

Savner at være social, men når kvalmen bliver slem kan jeg bare ingenting. Min læge har anbefalet at jeg går ned i tid på studiet, dagene på 9 timer får jeg det bare så skidt, er ofte ved at besvime på hjemvejen, kaster op 2-3 gange mere end normalt på de dage, og får sindssyg ondt i lænden. Så jeg kan jo godt mærke at min krop siger fra, men synes det er sådan et nederlag at skulle vælge et fag fra, men bliver nødt til det. Det betyder at jeg er nødt til at tage et enkelt fag under barslen, og jeg havde virkelig glædet mig til barslen hvor jeg kun skulle tænke på baby og at være mor, nu skal jeg også på uni. Øv! Ej jeg har virkelig tudet over det, omvendt så er det også et enormt pres der er blevet fjernet fra mine skuldre, og jeg vil ikke hver torsdag have dårlig samvittighed over at presse min krop og stadig ikke føle jeg leverer godt nok.
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 16. okt 2016, 12:59

Hej piger...

Jeg melder mig forsigtigt under fanerne herinde.. :fløjt: :genert:
Hvis nogen af Jer der læser med kender mig IRL, så sssshh venligst på alle sociale medier mv :gammel: :wave2:

Det er stadig tidligt og blandt andet pga. års fertilitetsbehandling er vi stadig noget forbeholdne... Men jeg er gravid :lun:
Jeg har fornøjelsen af rigtig mange symptomer - seabands er allerede min bedste ven :rulle: Men fuck det.. Jeg er gravid :blush2:

Vi skal til en scanning på klinikken i uge 43, og indtil da er det ikke sikkert jeg er voldsomt aktiv.. :)

Navn: Jenny
Alder: 31
Beskæftigelse: Arbejder indenfor sundhedssektoren.
Mands alder: 32
Bor: Midtjylland
Fødested: Horsens
Prøvet siden: April 2013 (smed p-piller januar'12). Jeg har endometriose.
Testet positiv: 1 oktober, bekræftet ved blodprøve 3 oktober: hCG 475 :lun:
Termin: 9 Juni 2017
Andre børn: Nej.
Vide kønnet: JA!
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg:
Første jm-konsultation:
9
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 13:34

Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 13:55

JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Endte I så med den du tog kæresten ind for at kigge på?
0

Tilbage til "Graviditet"