Vi der venter på storken!

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf billiebean » 14. okt 2016, 11:53

ulviforklæder skrev:Hej :)

Jeg har lige et spørgsmål til jer, kloge damer:

Min kæreste og jeg har forsøgt os siden oktober sidste år, og vi har nu fået en henvisning fra lægen. Jeg spurgte lægesekretæren, om de kunne anbefale et sted, og hun talte rigtigt godt om en gynækolog.

Jeg har jo fulgt med herinde i knapt et år, og nu er jeg blevet usikker på, hvorfor vi er blevet henvist til gynækolog og ikke fertilitetsklinik? Betyder det, at vi skal igennem en "udredning" først for så blive henvist videre (=yderligere ventetid)? Eller foretager gynækologer også fertilitetsbehandling?

Jeg er helt ny i alt det her - ud over det, jeg har kunne se fra sidelinjen herinde - så jeg beklager, hvis det er et fjollet spørgsmål :genert:


Vi blev også henvist til en gynækolog. Det virkede som om det bare var fast praksis, for det gav ingen mening eftersom min mand var den der havde det allerede kendte problem. Så pr. telefon aftalte vi at gynækologen henviste os direkte til fertilitetsbehandling i det offentlige. På den måde sprang vi et led/ventetid over. Men hvis man ikke allerede kender årsagen til barnløsheden, så lyder det som om første stop er hos en gynækolog.
1
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 14. okt 2016, 12:15

Tak for svar.

Min kæreste har "moderat nedsat", så vi ved, hvor noget at problemet kan ligge, men det er nok meget godt, at jeg også lige bliver tjekket i bund, hvis man kan sige det sådan... :lol:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 12:17

ulviforklæder skrev:Tak for svar.

Min kæreste har "moderat nedsat", så vi ved, hvor noget at problemet kan ligge, men det er nok meget godt, at jeg også lige bliver tjekket i bund, hvis man kan sige det sådan... :lol:


:lol: Det lyder fornuftigt!
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 13:13

ulviforklæder skrev:Tak for svar.

Min kæreste har "moderat nedsat", så vi ved, hvor noget at problemet kan ligge, men det er nok meget godt, at jeg også lige bliver tjekket i bund, hvis man kan sige det sådan... :lol:


Vi blev faktisk først henvist til Holbæk Fertilitetsklinik (det offentlige), men da vi fik at vide at sædkvaliteten var god nok til insemination, så fik vi lægen til at henvise os til gynækolog. Den henvisning kan privatklinikkerne (hvor du kan få lavet insemination på det offentliges regning) hente ned :) Vi beholdte vores tid hos Holbæk og brugte derfor ventetiden på at få inseminationsbehandlinger i det private. Vi gik derfor lige fra insemination hos Copenhagen Fertility Center til IVF/ICSI på Holbæk :D Rigtig meget held og lykke med set hele :kryds:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 13:15

MyGirl skrev:
Howitz skrev:Memys: Jeg synes også at den ser flot ud :)

MyGirl: Har du hørt fra Herlev? Følger en på Instagram, som var til samme møde som dig, og hun fik en mail idag med en tid her d. 26/10 :kryds: Hun har 'kun' ventet 4 måneder til den tid så. Mon ikke der er håb for en tid indenfor de næste par måneder så? :dance:


Tak for omtanken :) Jeg har endnu ikke hørt noget, men som jeg vist nævnte, er der også en anden, der var med, der har fået tid til november (vist 4,5 måneds ventetid i alt.)

Hvis jeg kunne være så heldig kun at have 4 måneders ventetid, ville jeg faktisk komme til i november :O DET kunne være verdensklasse. Så kan jeg nærmest nå første forsøg i december :fløjt: Meeeeen, det tør jeg ikke sætte mine håb op efter.


Ej, men det var jo lige det jeg tænkte :banan: Man kan jo ikke lade være med at håbe :lun:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 13:19

Fik taget blodprøve idag 4+2. HCG var på 531, hvilket er rigtig flot. Den skal bare være over 100 :lun:

Skal først tryghedscannes d. 3/11 :rulle: Så jeg tror, at vi betale for en selv en uge før d. 28/10.

Nu lover jeg ikke at tale mere om graviditet! Men er det okay at jeg bliver her hos jer til min tryghedsscanning d. 28.? Lover ikke at tale om graviditet. Fertilitetsbehandling kan jeg tilgengæld sparre med omkring :pompom: Det hele er bare stadig så ufatteligt usikkert, og det føles trygt her :lun:
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 13:28

Howitz skrev:Fik taget blodprøve idag 4+2. HCG var på 531, hvilket er rigtig flot. Den skal bare være over 100 :lun:

Skal først tryghedscannes d. 3/11 :rulle: Så jeg tror, at vi betale for en selv en uge før d. 28/10.

Nu lover jeg ikke at tale mere om graviditet! Men er det okay at jeg bliver her hos jer til min tryghedsscanning d. 28.? Lover ikke at tale om graviditet. Fertilitetsbehandling kan jeg tilgengæld sparre med omkring :pompom: Det hele er bare stadig så ufatteligt usikkert, og det føles trygt her :lun:


Hvor er det dejligt at høre Howitz :kys:

Du er selvfølgelig velkommen for min skyld! Men ja - graviditetssnakken må nok gerne holdes lidt i ave, hvis du/I bliver hængende :genert:

Midt i al min egen misundelse må jeg også sige, at der virkelig har været mange gode nyheder i denne tråd på det seneste. Det er SÅ dejligt. :kun: Flere af dem...

Edit: Det var altså ikke en hentydning til, at du/I har snakket for meget graviditet nu her, hvis det kunne misforstås derhen. :D
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 14:13

MyGirl skrev:
Howitz skrev:Fik taget blodprøve idag 4+2. HCG var på 531, hvilket er rigtig flot. Den skal bare være over 100 :lun:

Skal først tryghedscannes d. 3/11 :rulle: Så jeg tror, at vi betale for en selv en uge før d. 28/10.

Nu lover jeg ikke at tale mere om graviditet! Men er det okay at jeg bliver her hos jer til min tryghedsscanning d. 28.? Lover ikke at tale om graviditet. Fertilitetsbehandling kan jeg tilgengæld sparre med omkring :pompom: Det hele er bare stadig så ufatteligt usikkert, og det føles trygt her :lun:


Hvor er det dejligt at høre Howitz :kys:

Du er selvfølgelig velkommen for min skyld! Men ja - graviditetssnakken må nok gerne holdes lidt i ave, hvis du/I bliver hængende :genert:

Midt i al min egen misundelse må jeg også sige, at der virkelig har været mange gode nyheder i denne tråd på det seneste. Det er SÅ dejligt. :kun: Flere af dem...

Edit: Det var altså ikke en hentydning til, at du/I har snakket for meget graviditet nu her, hvis det kunne misforstås derhen. :D


Haha.. Bliver faktisk lige rød i kinderne der :lol:

Men der bliver absolut ingen graviditetssnak fra mig mere :) Det ville jeg heller ikke selv bryde mig om :tie:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 17:13

Jeg har egentlig slet ikke tid til at skrive, men måtte lige dele (fra restauranttoilet :D)

Vi er blevet indkaldt til den 25. F...ing november!!! :banan: det er jo lige om lidt!

Måtte lige dele med nogen - er ude med uvidende veninder :D
9
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 18:01

MyGirl skrev:Jeg har egentlig slet ikke tid til at skrive, men måtte lige dele (fra restauranttoilet :D)

Vi er blevet indkaldt til den 25. F...ing november!!! :banan: det er jo lige om lidt!

Måtte lige dele med nogen - er ude med uvidende veninder :D


Jubiiiiii.. Hvordan passer det med din cyklus? Kan du nå igang, så du kan nå det inden jul? :banan: :banan:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 14. okt 2016, 18:07

MyGirl skrev:Jeg har egentlig slet ikke tid til at skrive, men måtte lige dele (fra restauranttoilet :D)

Vi er blevet indkaldt til den 25. F...ing november!!! :banan: det er jo lige om lidt!

Måtte lige dele med nogen - er ude med uvidende veninder :D


Juhuuuu.... god nyhed på en fredag :pompom:
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. okt 2016, 07:39

Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på og kan ikke dele det med nogen. Heller ikke kæresten, for han vil ikke have at jeg smugtester :blush:

Men det har jeg gjort og endda meget før tid. Har først forventet mens på torsdag, men testede i morges og har fået en ekstra streg. Men først ca 10 min over tid!

Puha det bliver nogle lange dage :genert:
Håber den er god nok og at den bliver hængene denne gang.

Prøver virkelig ikke at tro på det og glæde mig for tidligt :kryds:
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. okt 2016, 07:42

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Jeg har egentlig slet ikke tid til at skrive, men måtte lige dele (fra restauranttoilet :D)

Vi er blevet indkaldt til den 25. F...ing november!!! :banan: det er jo lige om lidt!

Måtte lige dele med nogen - er ude med uvidende veninder :D


Jubiiiiii.. Hvordan passer det med din cyklus? Kan du nå igang, så du kan nå det inden jul? :banan: :banan:


Har lige lavet en hurtig beregning, og det ser faktisk ud til, jeg bør få mens den 4. december. Og hvis jeg husker rigtigt, så lukker de for tilmelding op til jul den 6. eller noget i den stil, så det er vist muligt i teorien.

Tør dog ikke rigtig tro, at det sker - det ville jo være for vildt..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. okt 2016, 11:42

Majer skrev:Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på og kan ikke dele det med nogen. Heller ikke kæresten, for han vil ikke have at jeg smugtester :blush:

Men det har jeg gjort og endda meget før tid. Har først forventet mens på torsdag, men testede i morges og har fået en ekstra streg. Men først ca 10 min over tid!

Puha det bliver nogle lange dage :genert:
Håber den er god nok og at den bliver hængene denne gang.

Prøver virkelig ikke at tro på det og glæde mig for tidligt :kryds:


Hvor spændende!!

Krydser fingre :kryds: :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. okt 2016, 11:42

Og forresten tak for alle de søde likes og kort og beskeder i går alle sammen :lun:
0

Tilbage til "Graviditet"