Naboen smider cigaretskodder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 07:51

Det vigtigste er at få taget hånd om det hurtigt, før det udvikler sig til en virkelig dårlig vane. Så hvis inddragelse af bestyrelse eller andet vil få det til at tage uger og måneder, så ville jeg hellere tage en snak med ham med det samme - og så se om det ikke hjalp.

Når først sådan noget er blevet en vane er det meget sværere at få stoppet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 07:55

Akehurst2 skrev:Det vigtigste er at få taget hånd om det hurtigt, før det udvikler sig til en virkelig dårlig vane. Så hvis inddragelse af bestyrelse eller andet vil få det til at tage uger og måneder, så ville jeg hellere tage en snak med ham med det samme - og så se om det ikke hjalp.

Når først sådan noget er blevet en vane er det meget sværere at få stoppet.


Enig. Det kan hurtigt brede sig til andre beboere under devisen "Hvis han må, må jeg også".
Af samme grund synes jeg, at bestyrelsen skal ind over, evt. bare med et generelt opslag, men ja, hvis det er noget, de erfaringsmæssigt er meget lang tid om, kan man da selv nævne det.

Man kan også selv skrive et udkast og cleare det med formanden/bestyrelsen, inden man sætter det op.
Det kan ofte være en hjælp, fordi bestyrelsesarbejde er frivilligt, og det derfor ofte er tidsmangen og ikke snøleri, der gør, at man ikke reagerer med det samme.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Flora » 5. okt 2015, 08:02

Jeg tænker at den slags som regel ikke er gjort i ond mening. Selvom det virker åbenlyst at det generer de øvrige beboere, så er det ikke sikkert at pågældende ryger tænker over det. Men de færreste vil vel blive fornærmede over at skulle smide skoddet i et askebæger hvis det blev påpeget at det generer de øvrige beboere at de ligger på jorden.

Så jeg tænker, hvis du bare sætter et askebæger op i gården med en seddel hvor der f.eks står "til rygerne", mon så ikke det løser sig selv? Hvis ikke, kan man jo sætte en seddel i opgangen om rygerne venligst vil benytte det opsatte askebæger da det ikke ser kønt ud med skodder over det hele.
2
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Naboen smider cigaretskodder

Indlægaf Avino » 6. okt 2015, 12:21

HappyPaww skrev:Åh jeg kender det alt for godt. Hvad er det lige der gør, at folk tror at skodder ikke er affald som alt andet skrald?!

Sådan her så vores altan i øvrigt ud for et par uger siden, fordi en eller anden idiot smider sine skodder ud over sin altan og åbenbart ikke fatter at de ender på albanerne længere nede :sur: Jeg har bare brokket mig på foreningens facebookside - for jeg er også alt for konfliktsky... :(


Sådan så min terrasse ud. :( Efter at påtalt det- flere gange- overfor mine overboere, som ikke reagerede- blev jeg SÅ vred, at jeg smed skodderne ind i deres postkasse.

Måske langt ude, men jeg blev altså alvorligt træt af, at de ikke kunne respektere- at min terrasse IKKE er/var et askebæger.
Efterfølgende blev jeg truet med tæsk

Det er simpelthen ikke rimeligt, at folk bare gør som de lyster.
1

Tilbage til "Livets forhold"