Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 10. okt 2016, 13:16

Nogen der evt. kender til nogle spændende nytårsarrangementer i Hamborg? Vi og et vennepar overvejer at køre derned til nytår...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 10. okt 2016, 13:45

Annione skrev:TAG


Var det ikke dig, der engang på den gamle debat anbefalede et sted til en overdådig brunch i New York? Jeg ville have været der, sidst jeg var i New York, men de havde kun brunch(buffet?) om søndagen, og vi var i New York fra lørdag til fredag. Er det evt. noget, der ringer en klokke hos dig?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 14:01

sigge skrev:
Annione skrev:TAG


Var det ikke dig, der engang på den gamle debat anbefalede et sted til en overdådig brunch i New York? Jeg ville have været der, sidst jeg var i New York, men de havde kun brunch(buffet?) om søndagen, og vi var i New York fra lørdag til fredag. Er det evt. noget, der ringer en klokke hos dig?


Kan det have været "The View" du tænker på? På 48. etage med udsigt over NY?
http://www.theviewnyc.com/the-view-story/photo-gallery/

http://www.theviewnyc.com/restaurant/su ... unch-menu/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 10. okt 2016, 14:07

Wizzze skrev:
sigge skrev:
Annione skrev:TAG


Var det ikke dig, der engang på den gamle debat anbefalede et sted til en overdådig brunch i New York? Jeg ville have været der, sidst jeg var i New York, men de havde kun brunch(buffet?) om søndagen, og vi var i New York fra lørdag til fredag. Er det evt. noget, der ringer en klokke hos dig?


Kan det have været "The View" du tænker på? På 48. etage med udsigt over NY?
http://www.theviewnyc.com/the-view-story/photo-gallery/

http://www.theviewnyc.com/restaurant/su ... unch-menu/


Uh, det der ellers også godt ud. Både menu og udsigt.

Men det er ikke det. Jeg husker det som noget mere lyst og "palmehave"-agtigt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 10. okt 2016, 14:32

sigge skrev:
Annione skrev:TAG


Var det ikke dig, der engang på den gamle debat anbefalede et sted til en overdådig brunch i New York? Jeg ville have været der, sidst jeg var i New York, men de havde kun brunch(buffet?) om søndagen, og vi var i New York fra lørdag til fredag. Er det evt. noget, der ringer en klokke hos dig?


Nej, det var det ikke. Men jeg kan anbefale verdens bedste franske toast :-D I NY self.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 14:46

sigge skrev:
Wizzze skrev:
sigge skrev:
Annione skrev:TAG


Var det ikke dig, der engang på den gamle debat anbefalede et sted til en overdådig brunch i New York? Jeg ville have været der, sidst jeg var i New York, men de havde kun brunch(buffet?) om søndagen, og vi var i New York fra lørdag til fredag. Er det evt. noget, der ringer en klokke hos dig?


Kan det have været "The View" du tænker på? På 48. etage med udsigt over NY?
http://www.theviewnyc.com/the-view-story/photo-gallery/

http://www.theviewnyc.com/restaurant/su ... unch-menu/


Uh, det der ellers også godt ud. Både menu og udsigt.

Men det er ikke det. Jeg husker det som noget mere lyst og "palmehave"-agtigt.


Plaza´s Palm Court ved Central Park?

http://www.theplazany.com/dining/the-palm-court/

Personligt vil jeg hellere anbefale deres Afternoon Tea frem for deres morgenmad. Skulle jeg vælge morgenmad i det område ville jeg hellere tage forbi Norma på The Parker Meridien.
http://www.parkermeridien.com/eat/normas/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 15. okt 2016, 08:08

Disclaimer: Nedenstående, er IKKE et hint til indlæg her i tråden.

DR, har en lille artikel om, at vi rejser længere og længere væk på vores ferier - også i efterårsferien. Men spørgsmålet er hvorfor gør vi det?

En Sociolog og forbrugerekspert, har følgende forklaring:

"Når vi søger de fjernere rejsemål, skyldes det også, at det giver os mulighed for henkastet at nævne en bar i New York eller et lækkert spisested i Asien. Og den gyldne chance for lækker selvpromovering lader vi ikke passere.

Det siger Eva Steensig, der er sociolog og forbrugerekspert.

- Vi kan fortælle om en eller anden jazzklub i New York, og hvad skete der lige den og den aften. Alle de oplevelser, vi får, er med til at skabe vores identitet og selvopfattelse."


Er det virkelig derfor vi gør det? Jeg har selv bemærket, at man efterhånden skal meget langt væk før det ligesom 'tæller' noget (Street credit). Europa og nærmeste omegn, er ikke rigtig noget mere også selvom nogle rejsemål, som ligger på den anden side af jordkloden egentlig ikke adskiller sig væsentligt fra en lignende rejsemål i Europa. Men er det vores selvfedme, der er inde over, i dén sammenhæng?

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hove ... aarsferien
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 15. okt 2016, 08:34

Selvpromovering??????

Jeg er en af dem som rejser væk - og gerne langt væk. Vi har været i Malaysia på efterårsferie, i Vietnam på vinterferie etc. Jeg gør det fordi jeg ikke kan lade være. For mig har rejse været en hobby siden jeg var på min første rejse efter gymnasiet i 1995, og det er simpelt hen en af de vigtigste ting i mit liv.
Jeg taler gerne om det, men igen - fordi jeg ikke kan lade være. Bestemt ikke fordi jeg synes jeg er sejere og mere spændende end alle mulige mennesker.

Jeg sidder pt og overvejer Fillipinerne som vinterferie mål. Det koster 3500 kr at komme dertil. Det koster 3300 kr til Gran Canaria. Jeg vil tro jeg kan få 14 dage på Fillippinerne til samme pris og 1 uge på Gran Canaria koster for min familie på 5 personer. Hvis jeg kan overleve de 20 timer rejsen frem og tilbage tager kontra 7 timer til Gran Canaria.
Jeg må indrømme at jeg tror at prisen på flybilletter og de penge vi har til rådighed er de afgørende faktorer. På trods af at jeg har 3 børn, så er det at rejse til Asien f.eks. på ferie, bare et tag i lommen.
Da jeg startede med at rejse i 90'erne kostede en flybillet til Bangkok ca. 6-7000 kr. I dag kan det fås til 3000 kr (sikker 2500 kr hvis man er heldig). Og inflationen har jo også taget lidt af kronens værdi på de 25 år
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 15. okt 2016, 14:04

Jeg kender nu heller ikke nogen, der rejser for at kunne "namedroppe" interessante steder. Lige som mig selv rejser de mennesker, jeg kender, for at få oplevelser og se ting, man ikke kan i Danmark.

Og jeg har heller ikke noget behov for selvpromovering i den retning - faktisk forsøger jeg lige for tiden at tilbagevise en opfattelse blandt mine kolleger om, at jeg er "sådan en, der rejser meget". Jeg modarbejder så lidt den proces ved at have bestilt nytårsrejse til New York. Men bortset lige fra det seneste godt og vel et år, har jeg faktisk ikke rejst nær så meget, som jeg godt kunne tænke mig, fordi jeg har manglet en rejsemakker, der delte interesser og økonomisk formåen med mig.
Og mine ønsker går ikke kun i retning af meget fjerne rejsemål - der er masser af storbyer i Europa, som jeg gerne vil se, men endnu ikke har været i.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2016, 19:13

girl_beat skrev:
paint skrev:Retur til Berlin fra København for 156 kr. Fra Berlin til Hamburg 8.5 Euro. (63,- DKK)

Man kan komme rigtig billigt rundt i Tyskland, hvis man er til lange busrejser. Der er gratis WIFI i busserne.

https://www.postbus.de/index.php?lang=1&

Billede

Det vil vi helt sikkert se nærmere på! :)


Jeg er i Berlin nu, og da det kostede 1100 kr. at flyve herned i dag, købte jeg i stedet en enkeltbillet til 157- hos Postbus. Jeg flyver så hjem.
Det interessante ved min udrejse og grunden til, at jeg lige trækker jeres indlæg frem igen, er, at det viste sig, at jeg skulle med Eurolines, og at deres billetter til samme rejse, såvidt jeg kan se, har kostet ca. 330 kr. for en enkeltur. Altså for præcis samme produkt.

Så mange tak for tippet, Paint :gogo:
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9839
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9570

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2016, 06:23

Ballademager skrev:Hvor skal man bo i Barcelona? I centrum? Kender overhovedet ikke byen, men vi har kun to dage, så vi vil gerne bo sådan, at vi ikke skal bruge for meget tid på transport.


Jeg har boet på 2 centrale.
Hotel medinaceli og exe hotel laietana palace, begge gode forholdsvis billige hoteller og begge meget centrale
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 19. okt 2016, 13:15

Tager jo til London om en måneds tid og kunne godt bruge nogle anbefalinger til gode burgere? Meget gerne med mulighed for sweet potato fries :love:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. okt 2016, 09:01

Kvinder drømmer, men handler ikke! Mænd handler, men drømme ikke.

"Bounty-strande, drinks, solbadning og koralblåt hav lyder som en drøm, nu hvor efterårsblæsten rusker i træerne uden for.
Og især de danske kvinder går og drømmer om at rejse væk. Hele 45 procent drømmer flere gange om ugen - eller endda dagligt - om at rejse væk.
Det viser en undersøgelse, som Analyse Danmark har lavet for hotelportalen Secret Escapes, skriver Takeoff.dk.
Men på trods af kvindernes dagdrømmeri om varmere himmelstrøg, svarer 82 procent af kvinderne i undersøgelsen, at de aldrig eller sjældent tager på spontane ture.

Mænd og kvinder i en nøddeskal
Mænd, derimod, er bedre til de spontane ture, selv om kun 25 procent dagligt eller ugentligt drømmer om at rejse væk, oplyser Takeoff.
- Det er mænd og kvinder i en nøddeskal. Danske kvinder er selvudnævnte CHO, Chief Holiday Officer, i familien. De nyder at researche, planlægge og finde steder, de kan drømme sig til. Mænd er mindre begejstrede for at planlægge og foretrækker at få hele pakken præsenteret, siger ekspert i forbrugeradfærd Anna Thygesen til Takeoff.dk.
Undersøgelsen viser, at det primært er økonomien, der spænder ben for kvindernes rejsedrømme. 61 procent lader økonomien bremse de spontane rejser, mens det for mændene kun er 33 procent, der ser økonomi som en barriere.
Ifølge analysen er solferie den ultimative rejsedrøm for 34 procent af danskerne, 29 procent foretrækker storbyferie, og 11 procent drømmer om en sporty oplevelse"

http://ekstrabladet.dk/ferie/er-du-enig ... ne/6356923

Er I enige, eller kan genkende jer selv? Eller holder den slet ikke?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. okt 2016, 09:04

^Hjemme hos os, er vi nok lige gode om drømmene, men når det kommer til planlægning, research osv. så er det nok mig der er mest ramt, kan bruge timer på at finde steder vi skal spise, områder der skal ses/besøges, interessante museer osv. :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 21. okt 2016, 09:11

Wizzze skrev:Kvinder drømmer, men handler ikke! Mænd handler, men drømme ikke.


Er I enige, eller kan genkende jer selv? Eller holder den slet ikke?


Det kan jeg sagtens genkende. Jeg har ofte både fundet flybilletter til og diverse aktiviteter på et rejsemål, før jeg bliver skudt ned af kæresten... Til genæld nyder han godt af, når vi så er afsted, at jeg er godt til at finde spændende oplevelser og gode restauranter - og medbringer adresser, togtider osv.

Men min planlægningstrang er så også grunden til, at næste års sommerferie med min veninde kommer til at foregå med et minimum af planlægning - køb af flybilletter, overnatning ved ankomst og leje af bil er det eneste, der bliver arrangeret på forhånd til vores 10-dages tur til Irland. Tænker at det kunne være sundt for mig at prøve at være lidt mere spontan :genert:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"