Oktober '15 - fællestråd

FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 4. okt 2015, 17:19

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:


:ae: hvor er jeg ked af at høre, det skal være så sej en kamp for dig.

Håber det lykkes at få vendt det om! Er lidt tom for gode råd, men sender positive tanker og god energi :genert:


Positive tanker og energi modtages også med kyshånd ! :kys:

Det skal nok blive bedre.. var dog ude og løbe for første gang siden for 14kg siden.. AV AV AV !!! :boo: :tie: :lol: Men jeg gjorde det ! :afro:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2015, 17:29

FitBrideToBE skrev:
Positive tanker og energi modtages også med kyshånd ! :kys:

Det skal nok blive bedre.. var dog ude og løbe for første gang siden for 14kg siden.. AV AV AV !!! :boo: :tie: :lol: Men jeg gjorde det ! :afro:


Hvor er du sej! :gogo:

Jeg blev så motiveret af at kigge herinde, at jeg lige tog en stor halv times træning, mens kæresten ser fodbold :D skal virkelig huske, at en halv times træning, hvor jeg bare hygger rundt med det er bedre end at sidde på sofaen.. Lidt træning er bedre end ingen, og jeg behøver ikke tage den store kamphårde tur hver gang..
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. okt 2015, 18:25

FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:


Jeg håber, du kan vende den vrede og skuffelse til ren motivation! :ae: :ae: :ae: :kryds:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. okt 2015, 18:26

Ally skrev:
FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:

Tusind tak, sødeste dig :kram:

---

Well. Weekenden går så småt på hæld. Humøret har drillet, men det skyldes de effin' smerter, jeg stadig har :(

Jeg har netop mailet til min chef om, at jeg stadig er sygemeldt. Jeg kan bedre bevæge mig, men jeg er bestemt ikke smertefri og jeg tager ikke på arbejde så længe, at jeg har smerter.
Der er forholdsvist travlt i afdelingen og kollegerne må vikariere for mig, hvilket jo er ærgerligt, men jeg må huske, når den dårlige samvittighed over ikke at være på arbejde nager, at der er en grund til, at jeg er sygemeldt. Jeg ville alligevel ikke kunne varetage mit job med smerterne, så jeg skal vist bare glemme den dårlige samvittighed.

I næste uge skal jeg til fysioterapeut igen. Håber virkelig, at han kan hjælpe mig - på både kortere og længere sigt. Jeg ønsker på ingen måde at opleve dette smertehelvede igen.


Krydser for, at sygemeldingen giver dig og lænden ro! Har I også ferie i uge 42?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. okt 2015, 18:35

Evaluering:

Faste 1 gang Tjek. Selvom jeg spiste det der brød i morges, har jeg holdt mig til en aftensmad, der i hvert fald ikke oversteg 300 kcal ret meget (min madlog er udløbet og prøver at se, om jeg kan undvære den lidt)
Træne 2 gange Jeps! Og det var rætti godt i dag - 50 min. crostrainer (500 kcal) og en times hård styrketræning
1½ L vand dagligt Den smuttede i går
Hygge med ungerne over sund mad fredag - vi bager lørdag; der kommer et ekstra barn på kontoen. Tjek
Egopleje en aften i weekenden - med ren pampering af fødder, hænder, negle og ansigt (ooooog lige få tæmmet sølvræven! ) Nul og niks. Jeg endte med en knaldende hovedpine fredag aften, og i går var jeg bare træt.

Nye mål:

* faste 1-2 gange
* træne min. 2 gange
* 1½ L vand dagligt
* overleve emneugen
* hygge max til efterårsferiefrokosten efter motionsdagen på fredag!

Og så håber jeg at få tid og energi til at få farvet det der hår dér...

Urgh, og så skal jeg til tandlæge i morgen! :tie: Sidste gang fik jeg besked om at være lidt grundigere med tandtråden, da jeg har tendens til huller mellem fortænderne, og der var muligvis ét på vej. Jeg er ret god til at få vaner, men tandtråd bliver aldrig en vane, åbenbart :fløjt:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 5. okt 2015, 04:55

Guilded_Lily skrev:Krydser for, at sygemeldingen giver dig og lænden ro! Har I også ferie i uge 42?

Tak :kys: Det er heldigvis nogle uger siden, at jeg bad om at holde ferie i uge 42. Resten af familien har også ferie.

Efter en nat, hvor jeg har vendt og drejet mig mange gange, kan jeg blot konkludere, at der stadig er smerter. Manden mener, at jeg burde tage på arbejde i morgen og så tage hjem, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er af en anden mening. Jeg skrev jo til min chef i går, om hun hun ville have en daglig opdatering eller ej omkring sygemeldingen, men hun mente, at det var nok, at jeg skrev, når der var en positiv ændring. Jeg tænker, at hun også hellere vil have, at når jeg kommer tilbage på arbejde, så er det "full time" og ikke fordi jeg må tage hjem tidligere - eller er jeg forkert på den?

I løbet af dagen vil jeg forsøge at få rettet nogle engelskopgaver, jeg efterhånden har haft liggende længe. Det ville nok heller ikke være dumt at overveje undervisning til ugen - i tilfælde af, at jeg kommer af sted senere...

En ting er sikker: Jeg vil helt klart forsøge at komme ud at gå en tur i dag. Trænger til frisk luft og få bevæget mig. Bare lidt.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 5. okt 2015, 05:49

Yay 1t.20min rygtræning her til morgen kæmpet igennem.. 805kcal :banan:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 06:56

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Krydser for, at sygemeldingen giver dig og lænden ro! Har I også ferie i uge 42?

Tak :kys: Det er heldigvis nogle uger siden, at jeg bad om at holde ferie i uge 42. Resten af familien har også ferie.

Efter en nat, hvor jeg har vendt og drejet mig mange gange, kan jeg blot konkludere, at der stadig er smerter. Manden mener, at jeg burde tage på arbejde i morgen og så tage hjem, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er af en anden mening. Jeg skrev jo til min chef i går, om hun hun ville have en daglig opdatering eller ej omkring sygemeldingen, men hun mente, at det var nok, at jeg skrev, når der var en positiv ændring. Jeg tænker, at hun også hellere vil have, at når jeg kommer tilbage på arbejde, så er det "full time" og ikke fordi jeg må tage hjem tidligere - eller er jeg forkert på den?

I løbet af dagen vil jeg forsøge at få rettet nogle engelskopgaver, jeg efterhånden har haft liggende længe. Det ville nok heller ikke være dumt at overveje undervisning til ugen - i tilfælde af, at jeg kommer af sted senere...

En ting er sikker: Jeg vil helt klart forsøge at komme ud at gå en tur i dag. Trænger til frisk luft og få bevæget mig. Bare lidt.


Jeg er selv slem til den dér "Går den, så går den"-tanke - at jeg tager på arbejde, og så kan jeg jo bare tage hjem, hvis det bliver værre/nødvendigt. Jeg får så dårlig samvittighed over at sygemelde mig (og så kræver det så meget her - først give afdelingens vikardækker besked pr. sms inden kl. 7 og så ringe til skolens kontor mellem 7.30 og 7.45 :rulle: )

Men jeg synes - når nu du har haft så mange smerter - at du skal bruge din fuldtidssygemelding og komme ordentligt ovenpå igen! Ryggen er dælme ikke noget, man skal spøge med! Jeg synes faktisk, din mand negligerer dig lidt? Er han håndværker, by any chance?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 5. okt 2015, 07:32

Guilded_Lily skrev:[Er han håndværker, by any chance?

Nej, han er ingeniør. Generelt er han en god støtte, men har sine øjeblikke, hvor vi ikke er enige. Eksemplet med, hvornår jeg bør tage på arbejde er et af de øjeblikke.

Jeg har netop talt med min chef. Vi aftalte, indtil videre, at jeg bliver hjemme til og med onsdag. Forsøger mig så med arbejdet torsdag og fredag. Onsdag skal jeg til fysioterapeut igen og "melder fra" arbejdet, hvis jeg mener, at jeg ikke vil kunne klare det alligevel.
I princippet er det ikke mit problem, men jeg har et hold elever, jeg skal afslutte senest fredag - og som engelsklærer er jeg den eneste i afdelingen, der kan gøre det.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 08:01

Bare du passer på dig selv, Ally! :kys:

___
Vi har "anderledes uge", hvor skemaet er brudt op og vi arbejder en form for projektorienteret. Dvs. jeg har forberedelse nu indtil middag. Det er meget rart at sådanne afbrydelser i den daglige trummerum, men det er samtidig en smule kedeligt for lærerne, fordi eleverne arbejder så selvstændigt. Det frigør noget tid, ja, men dagene føles så også længere...

Og lige på vej til arbejde synes jeg, det begyndte at "nive" mellem to fortænder. Typisk, når jeg skal til tandlæge. Jeg HADER tandlæger af et godt hjerte, så det er i forvejen en kamp at komme til tjek. Derfor skal de indkalde mig - ellers går der bare 11 år igen... :fløjt:

Og så er jeg da godt nok lidt øm i brystmuskulaturen efter træningen i går - men jeg fik også lavet lidt andre øvelser end vanligt..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2015, 08:03

Ballademager skrev:
FitBrideToBE skrev:Yay 1t.20min rygtræning her til morgen kæmpet igennem.. 805kcal :banan:


Sejt, at du forbrænder så meget :banan: Jeg kommer sjældent over 450 kcal på en time, hvor jeg giver den max gas.


Kender godt følelsen - FitBrideToBE.. Du er for vild med det der træning :banan:
0
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 08:07

FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:


Det lyder rigtig hårdt :ae:

Har du overvejet en diætist i forhold til kosten? Som tidligere spiseforstyrret tænker jeg, det kunne være rigtig sundt for dig at have noget professionel udenforstående sparring på, hvad der er fornuftig kost og i hvilke mængder.

Jeg ved ikke meget om det, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det med megen hård træning og en del faste ikke lyder som en god metode for et sundt vægttab for en, der har kæmpet længe med en spiseforstyrrelse.

Og det er altså skrevet i den allerbedste mening.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2015, 08:07

@Guilded_Lily Håber, det går ok hos tandlægen. Kender godt den der følelse af, at alt er galt, når man ved, man skal "under lup".. Og det til trods, tror jeg ikke, jeg har været ved tandlægen i 5-7 år :genert: Har simpelthen ikke fundet en, siden jeg flyttede til Sjælland (for nu.. hmm.. 13 år siden..)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2015, 09:14

Kan I ikke give mig et hårdt, solidt placeret spark i r*ven? Det trænger jeg godt nok til :tie:

Jeg skal virkelig stramme op, jeg er kørt helt surt i det her. Får ikke brugt madlog, får ikke løbet - er slet ikke motiveret til løb i tiden.
Havde lige lagt en løbeplan til i morgen, torsdag og fredag, men så har de filme lige skrevet at der er lukket for det varme vand i morgen fra 7-15. Og jeg løber altså bedst om morgenen, men gider jo ikke at gå og være svedig en hel dag - og koldt bad har jeg forsøgt mig med, det var direkte ubehageligt :tie:

Jeg tænker jeg sætter madlog ned til at tab på 500 g pr uge i stedet for 750 g, så har jeg lidt flere kcal at gøre godt med, og så bliver jeg forhåbentlig ikke så fristet hele tiden, der skal i hvert fald ske noget, for jeg kan mærke at der er kommet et kg eller to på igen :sur:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2015, 09:22

Bøtte skrev:Kan I ikke give mig et hårdt, solidt placeret spark i r*ven? Det trænger jeg godt nok til :tie:

Jeg skal virkelig stramme op, jeg er kørt helt surt i det her. Får ikke brugt madlog, får ikke løbet - er slet ikke motiveret til løb i tiden.
Havde lige lagt en løbeplan til i morgen, torsdag og fredag, men så har de filme lige skrevet at der er lukket for det varme vand i morgen fra 7-15. Og jeg løber altså bedst om morgenen, men gider jo ikke at gå og være svedig en hel dag - og koldt bad har jeg forsøgt mig med, det var direkte ubehageligt :tie:

Jeg tænker jeg sætter madlog ned til at tab på 500 g pr uge i stedet for 750 g, så har jeg lidt flere kcal at gøre godt med, og så bliver jeg forhåbentlig ikke så fristet hele tiden, der skal i hvert fald ske noget, for jeg kan mærke at der er kommet et kg eller to på igen :sur:


*SPARK* Du kan godt Bøtte!! :pompom:

Kunne man måske klare det med en etagevask med en våd klud og en balje med vand varmet op med hjælp af elkedel? Hvis det kun er i morgen, der er lukket for det varme vand, kunne det måske være løsningen bare den dag? Alternativt kunne du jo bare gå en god lang tur i morgen, og så starte løbeprogram torsdag?

Eller.. Hvis du er gået død i løb, kunne der så være et andet alternativ, som du faktisk synes er sjovt?

Og synes, det lyder fornuftigt med maden - små ting kan gøre en stor forskel, og hvis du ikke føler, du "lider" nær så meget med lidt ekstra kcal, så kan det være lidt det, der skal til for, at det faktisk er realistisk, og man ikke bare smider det hele væk :kys:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"