Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 15. okt 2016, 17:28

Jeg er en sucker for uhyggelige historier, hvad enten overnaturligt eller ej, og p.t er det koldt og mørkt udenfor, Halloween nærmer sig og jeg trænger til noget u(hygge) :savl:

Så kom med jeres mest uhyggelige historie/oplevelse I har haft og lad os skræmme hinanden :klap:

Trådstarter åbner naturligvis ballet :D

En aften da jeg stadig boede hjemme og var en 16-17 år gammel, var min mor taget til fest og jeg var altså alene hjemme. Vi boede på daværende tidspunkt i et rækkehus på 3 plan, med en have som grænsede lige op til en skov.
Engang efter midnat står jeg i køkkenet da jeg pludselig hører noget puslen ude i haven som ligger ud for køkkenet :8:. Der er bælgravende mørkt derude, og i løbet af få sek. fortæller mit instinkt mig, at det er noget skidt, så jeg snupper lynhurtigt en kniv og løber op på mit værelse, få sek. efter hører jeg persiennerne i min mors soveværelse rasle ret højlydt :nerve: (min mors soveværelse ligger ved siden af køkkenet). Det lyder virkelig som om en eller anden prøver at komme ind, og få sek. efter hører jeg lyden af fødder der træder ned på gulvet :shock:

På dette tidspunkt sidder mit hjerte helt oppe i halsen, tankerne for igennem mit hovede, og jeg forbereder mig på det værste mens jeg knuger den kniv jeg har i hånden og som jeg på en måde forbereder mig på, at jeg måske kommer til at bruge om få øjeblikke...

.....

Meget kort efter hører jeg en velkendt lyd: "Heeej"


......


Det viste sig at være min mor :genert: som lige havde fået en tand over tørsten, og altså var kommet hjem til en låst hoveddør og da hun ikke kunne finde sine nøgler, og af en eller anden grund ikke tænkte på, at ringe på for at få mig til at åbne, besluttede hun sig for at gå om i haven og kravle ind af hendes soveværelses vindue, som stort set altid stod åbent.

Jeg kunne have kvalt hende altså :lol2: glemmer ikke den følelse da jeg så/hørte hende, der gik et sug igennem min krop og så blev jeg bare helt slatten i kroppen og begyndte af ryste over det hele......hun gav mig virkelig en grim forskrækkelse og den mest uhyggelige oplevelse jeg nogensinde har haft.
10
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2016, 09:38

Ej, er der slet ingen andre der har en uhyggelig historie de vil dele :(

Det tror jeg ikke på :D
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Lurende Peber » 16. okt 2016, 10:41

zembra1986 skrev:Ej, er der slet ingen andre der har en uhyggelig historie de vil dele :(

Det tror jeg ikke på :D
Det skal vi da først skrive om i aften. Når det er mørkt og blæsten får de nøgne og krogede grene til at banke på ruderne :devil:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2016, 16:06

Ballademager skrev:Har to oplevelser, som jeg ikke glemmer lige med det samme. For nogle år siden boede jeg i USA. Det var meget varmt om sommeren, så jeg sov oven på dynen nogle nætter. En nat vågnede jeg med et sæt, fordi nogen trykkede sin hånd mod min skulder. Der var ingen i rummet, men følelsen af fysisk berøring var simpelthen SÅ livagtig, at jeg var sikker på, at der var nogen. Skræmt fra vid og sans sov jeg med lyset tændt de næste mange uger :genert: Et par måneder efter skete det igen. Denne gang vågnede jeg ved samme livagtige følelse af, at nogen tog mig i hånden.

Fandt aldrig ud af, hvad det var. Det har jo nok været en drøm, men har bare aldrig oplevet, at en drøm var fysisk på den måde. Min kollega mente, at det nok var min afdøde morfar, som "came by to check that you're okay", som hun sagde. Tanken om morfar er ikke så skræmmende, for han vil mig helt sikkert ikke noget ondt.



Det kunne godt lyde lidt som en meget livagtig drøm, men det kunne da også være din morfar som lige tjekkede til dig :)

Livagtige drømme, minder mig om, at jeg som teenager og ung voksen oplevede en del gange, at have søvnparalyse, hvilken også har været nogle ret uhyggelige oplevelser.

Ved søvnparalyse sker der det af kroppen falder i søvn og bliver paralyseret, men man forbliver i en vågen tilstand hvor man se og hører , og så bliver det som regel akkomponieret af drømme som er ret livagtige, da man jo på en måde er vågen :8:

Jeg har oplevet at føle, at nogen eller noget satte sig på mig, og trak dynen over mit hoved for at kvæle mig, og en gang da jeg lå på den ene side og sov og faldt ned i en søvnparalyse, kunne jeg mærke nogen ånde mig i nakken :shock: vildt skummelt! Det beroliger en lidt at vide at der er en naturlig forklaring på det, men derfor er det stadig ubehageligt i øjeblikket det sker.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2016, 16:07

Lurende Peber skrev:
zembra1986 skrev:Ej, er der slet ingen andre der har en uhyggelig historie de vil dele :(

Det tror jeg ikke på :D
Det skal vi da først skrive om i aften. Når det er mørkt og blæsten får de nøgne og krogede grene til at banke på ruderne :devil:



Yea! :D

Håber du kommer med en god en ved mørkets frembrud :klap:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2016, 06:37

450 visninger og kun 2 svar :forvirret:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Lurende Peber » 17. okt 2016, 06:41

zembra1986 skrev:450 visninger og kun 2 svar :forvirret:
Sorry. Det blev FOR sent i går :/
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2016, 06:46

Det var da min soveværelseslampeskærm (sådan en roset-fidus) blev ved med at falde ned. Til sidst blev jeg så irriteret, at jeg bare smed den i vindueskarmen. I det, jeg vendte mig om, faldt min vitrine ned fra væggen, og jeg kunne mærke et dask i nakken.

Jeg stod med nogle svære beslutninger i den periode, og havde egentlig bestemt mig, da nogen ved hjælp af lampe og vitrine fortalte mig, at jeg skulle tænke mig om igen.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. okt 2016, 06:49

Jeg håber også der kommer mere gang i tråden her :D
Desværre har jeg ikke meget at byde på, men jeg har da sørget for at en anden person fik sit livs mest uhyggelige oplevelse... dengang vi sammen opholdt os i en bygning hvor der i dagtimerne blev udskåret kød, og så hang der sådan nogen lange jernhandsker der lignede en brynje eller noget fra en sci-fi film :lol: og sååå kom jeg jo til at trække en af de handsker på og gemme mig bag en dør, og da han kom hen imod døren stak jeg jernhånden ud... og han skreeeg... jeg havde bare troet han ville grine, så jeg blev lidt flov :genert:
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf lillebjoern » 17. okt 2016, 09:59

Jeg ved ikke om jeg har delt den før herinde, men jeg har 2 oplevelser, som står lysende klart.

Den første er da jeg er 17-18 år og er hjemme hos mine forældre og lægger neglelak. De har et træbord og et gulvtæppe nedenunder bordet. Da jeg går i gang med at lægge neglelakken, vælter lakken udover det hele, både ned på bordet og på tæppet, og jeg skynder mig ud på toilettet for at hente papir og klud. Jeg løber ind i stuen igen, og da jeg kigger på neglelakken, står den lukket, og der er ikke neglelak nogen steder. Det var seriøst skræmmende. Jeg stod så der med papir og klude og måtte pænt lægge det på plads igen.

En anden gang, var for et par år siden, hvor jeg skulle gå ned med skrald i gården. Da jeg løfte den ene pose, vælter der lidt jord ud, og jeg havde i den periode ikke haft noget med jord inden for mine døre, og jeg bor på 3. sal på Nørrebro. Jeg havde ikke engang en blomst eller grøntsager, som det kunne have været, og der var meget jord. Det var også pænt scary. :s
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Aviva » 17. okt 2016, 10:20

Engang i foråret hvor jeg vågner op midt om natten "ser" jeg en skikkelse svæve lige over mig, mindede om en dementor fra Harry Potter.. Var vågen resten af natten og turde ikke ligge mig til at sove igen, før det blev lyst udenfor..
Og havde de efterfølgende nætter en fluesmækker med i seng, så jeg kunne slå op i luften
-ved ikke lige hvor meget det ville hjælpe

Kort tid efter, vågner jeg en anden nat, og ser en skikkelse stå og kigge på mig inde fra stuen.. Jeg rejser mig op og løber imod "den", hvorefter den vender sig om og forsvinder

Oplever indimellem også søvnparalyse, hvor hjernen vågner men kroppen er lammet.. og føler jeg bliver kvalt, fordi noget tungt presser mig ned.. -det sker tit hvis jeg har været for stresset over naboernes larm og trælse/truende adfærd

Der er indimellem også iskoldt i min lejlighed (min søster mener, det er en manifestering af ondskaben/Satan/dæmoner)

Nogen gange når jeg skælder ud på Gud på mine gåture, mærker jeg indimellem en hård blæst, (tror det er en Engel, der blafrer med vingerne) selvom der er helt vindstille omkring.

Her i blokken bor der en somalisk/afrikansk familie, med en dreng jeg tror er "besat af dæmoner".. Han siger lyde som et dyr, og vifter med arme og ben.. en dag synes jeg, at jeg så noget ondt kigge på mig fra hans ansigt -det ændrede sig ligesomt..
1
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Flora » 17. okt 2016, 10:33

Jeg husker en gang jeg havde ligget og set fjernsyn sent om aftenen og slukkede så for at lægge mig til at sove. Lidt efter tændte fjernsynet af sig selv. Jeg antog at jeg bare ikke bare ikke havde fået det slukket ordentligt og slukkede det så igen. Igen gik der et par minutter og så tændte det igen af sig selv. Jeg slukkede det igen men fjernsynet tændte sig selv endnu en gang. Efter at have slukket det igen for tredje gang begyndte fjernsynet at tænde og slukke sig selv med et par sekunders interval indtil jeg lettere panisk flåede stikket ud af væggen :panik:

Jeg ved jo godt at det formentlig bare var en løs forbindelse eller et eller andet i et gammelt fjernsyn, men mens det stod på var det sgu lidt scary :shock:
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf paint » 17. okt 2016, 10:34

Laang historie! (jeg er hjemme med forkølelse, ligger på sofaen og har ondt af mig selv, så nu får I hele historien)

Jeg ved ikke rigtig om oplevelsen, kan betegnes som direkte uhyggelig. Måske mærkværdig, med et strejf af uhygge, ville være mere rammende.
Jeg og min kæreste, var på en biltur langt oppe i Norge. Der var ingen byer, landsbyer eller andet menneskelig beboelse i kilometers omkreds. Vi var aftenen før ankommet til et lille vandrehjem, hvor vi så om morgenen, skulle ud og se et vandfald, der skulle være i nærheden.

Vandfaldet lå flere kilometer ude af en lille grusvej, som gik gennem en skov. På det meget detaljerede kort over området, som vi havde købt på vandrehjemmet, kunne man se at der var totalt ubeboet i hele dette meget store område, som var meget kuperet. Vi ankom omsider til en lille vendeplads, ude i skoven og herfra var der en meget stejl sti ned af bjergsiden, som ville ende nede ved foden af dette vandfald.
Vi var dernede og kigge lidt på vandfaldet, tage et par billeder og en tur inde under vandfaldet, på en slags klippeafsats. Klokken var ca. 7 om morgen, og der var ikke et øje, bortset fra os, derude.

På vejen op ad den meget stejle sti (vi havde vandrestøvler på), ser vi pludselig to mænd komme ned ad stien, på vej ned. Da vi kom tættere på, hvisker min kæreste ”hvad i alverden er det for nogle mænd?”. De var begge iført ens jakkesæt og havde en slags bowlerhat på, og blanke, noget gammeldags herresko. Da vi skulle passere dem på den smalle sti, måtte vi stille os lidt ud til siden, for at vi kunne passere hinanden. De værdigede os ikke et blik, og sagde ingenting – men gik bare videre ned ad stien. Jeg standsede og kiggede efter dem og vi diskuterede lidt, hvordan de dog var kommet helt herned iført disse sko, som formentlig havde glatte lædersåler (vi kæmpede selv med at stå fast i vores vandrestøvler) – mærkeligt tænkte vi begge. Min kæreste syntes at de var lidt uhyggelige og ville op til bilen hurtigst muligt.

Da vi kom op til bilen på vendepladsen, holdt der kun vores bil. Hvordan fanden er de kommet hertil sagde jeg da vi var kommet ind i bilen. De kan ikke have gået 6-7 kilometer af den sti der førte ud til vendepladsen, så ville vi have set dem på vejen derud – desuden var der langs hele stien kun stejle skråninger opad.
Landevejen for enden af stien, var en lille øde vej – ingen huse, busser eller andet, og vi mødte ikke et øje på vej tilbage til vandrehjemmet. Vi spurgte damen der havde vandrehjemmet om der kørte busser eller andet ud til vandfaldet. Hun grinede og sagde at der boede ingen indenfor en radius af 50 km, så nej, der var ingen busser i området. Så kiggede hun lidt på os og spurgte om vi havde oplevet noget særligt derude, siden vi spurgte. Inden vi nåede at svare, sagde hun ”I har vel ikke mødt Dupont og Dupont, derude”?. To mænd i jakkesæt?

Jo, dem havde vi netop mødt, sagde vi, noget forvirrede. Hun grinede lidt og sagde, at vi ikke var de eneste, der havde mødt dem. På vandrehjemmet kaldte man dem Dupont og Dupont (Tin Tin), fordi de lignede dem lidt, med deres jakkesæt og gammeldags hat. Ingen havde nogensinde fundet ud af hvem de var og hvor de kom fra. Hun var født i huset, og kendte hele området – og der var ingen hytter eller huse, hvor de kunne tænkes at bo eller opholde sig, når de altså ikke var ude ved vandfaldet.

Hun havde selv (foruden flere andre) set dem, for ca. 10 år siden, iført dette besynderlige antræk. Men som sagt, ingen vidste hvem de var eller hvor de kom fra.

Vi besluttede at køre videre nordpå og droppe yderligere vandreture i omegnen. Min kæreste nægtede simpelthen at gå rundt i området. Hun ville bare væk derfra og det kunne kun gå for langsomt – så vi forlod området, og kørte nordpå (vi skulle til Nordkap)

Men den dag i dag, kan jeg undre mig over, hvad det egentlig var vi oplevede.

Bud på, hvad/hvem det var, modtages gerne.
14
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf Sevii » 17. okt 2016, 12:07

Jeg vågnede at en mærkelig knirken. Lidt ligesom den lyd pigen laver i the grudge. Jeg åbner mine øjne og ser en mand i jakkesæt, stirre på mig. Han ligner mere et lig, afpillet. Lyden kommer fra ham. Det hjælper faktisk at gemme sig under dynen - fordi jeg lider bare af søvnparalyse. Så han forsvinder igen, når jeg kigger op.
Det var bare utrolig skræmmende fordi jeg er ikke vant til lydeffekter. Normalt vågner jeg bare op, og ser ting der gør mig forskrækket. Det var lyden der vækkede mig den her gang.

Ad.

Jeg oplevede også noget andet da jeg var barn og alene hjemme. Det var fredag. Kunne høre noget mærkeligt ved vores hoveddør. Jeg kan huske jeg tænkte, at det var irriterende at min mor ikke bare låste op. Der blev bare revet i låsen. Jeg gik ud til vores anden dør og åbnede op. Måske fordi jeg følte det var lidt mærkeligt. En mand i blå dragt stod der, kiggede forbavset på mig og i stedet for at gå, eller sige noget, så tog han noget sort op og sigtede på mig. Det kunne godt ligne en pistol, men var sikkert noget andet. Jeg glemmer aldrig den mærkelige stilhed, der var imellem os. Min krop gik helt i stå. Jeg lukkede døren hurtigt og tudbrølede indtil mine forældre kom hjem. Der var sket noget med vores hoveddør da mine forældre tjekkede døren. Men man troede faktisk ikke på mig.
Har tit tænkt på, hvad han egentlig lavede. Om der var noget galt med ham. :gruble:
1
:banan: :banan:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2016, 17:20

Yay, hvor er gode folkens :klap: :banan:

Glæder mig til at læse jeres historier og gyse :D
0

Tilbage til "Livets forhold"