Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 16. okt 2016, 16:02

Memys: Det lyder godt nok skidt, hvis det ligefrem medfølger at du bløder. Kan du ikke bare sige til hende, at du har ondt i ryggen? Eller bare sige til hende, at hun må gå selv. Hun er trods alt 11 år. Min datter får da af vide, at jeg ikke gider at slæbe rundt på hende og hun har fået ben til det samme og hun er kun 2. Så tænker da en 11-årig skal kunne forstå det.

Cosi: Det er sgu en hård omgang, det der første trimester. Jeg håber, at det bliver bedre snart.

Godtnavn: Du kan ikke se det lidt an med det fag? Ved ikke om I har obligatorisk fremmøde, men det er da lidt ærgeligt at vælge det fra, hvis overskuddet kommer igen og kvalmen forsvinder snart? Men kan godt forstå, at det er frusterende. Jeg havde også en ret vigtig vigtig og afsluttende eksamen her d. 31., som jeg har droppet pga. vores kaotiske liv pt. Så det betyder også, at jeg skal læse op mens jeg har de 2 små på barsel. Jeg håber det går. Det bliver nok noget af en kamp.

Joynips: Tillykke med købet. Forelsket i en barnevogn? Det troede jeg ikke skulle komme fra dig :lol: Er du mon alligevel ved at blive lidt baby-kuldret ? :lun: :klap:

Og tillykke med graviditet til de nye i tråden :)

Jeg har sendt manden på heldags fisketur i dag. Fra kl. 8 morgen til på et eller andet tidspunkt i aften. Jeg er virkelig træt af min krop og min inaktivitet. Jeg har min datter hjemme hele dagen selv og har kampdårlig samvittighed, fordi den står på tegnefilm og en kedelig mor, der knap nok kan rejse sig fra sofaen. Vejret udenfor er sne, frost og helt blå himmel, så vi burde virkelig gå ud og tumle i sneen, men jeg kan vitterligt ikke gå mere end 50 meter uden følelsen af, at mine ribben brækker indefra. Istedet har jeg forsøgt at ordne og sortere lidt inden flyttemændene kommer om halvanden uge. Men det holder dælme hårdt. Er spændt på hvordan hele november skal gå, når jeg har hende hjemme hver eneste dag, far er på arbejde og vi skal bo hos en veninde. :nerve:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 16:19

Kolderudolf skrev:Memys: Det lyder godt nok skidt, hvis det ligefrem medfølger at du bløder. Kan du ikke bare sige til hende, at du har ondt i ryggen? Eller bare sige til hende, at hun må gå selv. Hun er trods alt 11 år. Min datter får da af vide, at jeg ikke gider at slæbe rundt på hende og hun har fået ben til det samme og hun er kun 2. Så tænker da en 11-årig skal kunne forstå det.

Godtnavn: Du kan ikke se det lidt an med det fag? Ved ikke om I har obligatorisk fremmøde, men det er da lidt ærgeligt at vælge det fra, hvis overskuddet kommer igen og kvalmen forsvinder snart? Men kan godt forstå, at det er frusterende. Jeg havde også en ret vigtig vigtig og afsluttende eksamen her d. 31., som jeg har droppet pga. vores kaotiske liv pt. Så det betyder også, at jeg skal læse op mens jeg har de 2 små på barsel. Jeg håber det går. Det bliver nok noget af en kamp.

Joynips: Tillykke med købet. Forelsket i en barnevogn? Det troede jeg ikke skulle komme fra dig :lol: Er du mon alligevel ved at blive lidt baby-kuldret ? :lun: :klap:

Og tillykke med graviditet til de nye i tråden :)

Jeg har sendt manden på heldags fisketur i dag. Fra kl. 8 morgen til på et eller andet tidspunkt i aften. Jeg er virkelig træt af min krop og min inaktivitet. Jeg har min datter hjemme hele dagen selv og har kampdårlig samvittighed, fordi den står på tegnefilm og en kedelig mor, der knap nok kan rejse sig fra sofaen. Vejret udenfor er sne, frost og helt blå himmel, så vi burde virkelig gå ud og tumle i sneen, men jeg kan vitterligt ikke gå mere end 50 meter uden følelsen af, at mine ribben brækker indefra. Istedet har jeg forsøgt at ordne og sortere lidt inden flyttemændene kommer om halvanden uge. Men det holder dælme hårdt. Er spændt på hvordan hele november skal gå, når jeg har hende hjemme hver eneste dag, far er på arbejde og vi skal bo hos en veninde. :nerve:


Memys datter er fra 11, også 4-5 år og ikke 11 år :P

Jo jeg kan vente 2 uger, men skal beslutte det inden 1. november, men er allerede alt for bagud i det fag, blandt andet fordi jeg flere gange har måtte gå tidligere, to af gangene fordi jeg besvimede. Så når min krop siger så voldsomt fra mener min læge jeg skal skære ned og ikke have en så lang dag. Heldigvis kan de andre lange dage klares halvt hjemmefra da forelæsningerne livestreames, havde det også været sådan med dette fag ville jeg være fint med og ikke overveje at framelde det.

Jeg kommer til at følge faget normalt i næste efterår, og kæresten må så være med barnet de dage (skal lige finde ud af hvordan hans barsel så skal planlægges, det var ellers de måneder han skulle være tilbage fuld tid mellem hans to "blokke" barsel. Han håber lidt at arbejdet går med til han bruger 3 uger af hans barsel på en ugentlig fridag i de 15 uger, og det mener han ikke de vil have et problem med (flere på ahsn arbejde er gået på nedsat tid fordi de laver egne projekter ved siden af og er ligeledes væk en dag om ugen, så det er "normalt" på arbejdspladsen) men han skal lige have snakket med dem. Kan han have barnet de 3-4 timer om ugen er det nemmere at skulle være væk end hvis vi skulle finde pasning de timer, er mere tryg ved at han skal ahve barnet end en anden.

Er sikker på din datter nyder en hel dag hvor hun bare må se tegnefilm, det havde jeg i hver tfald elsket som barn :lol:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 16. okt 2016, 16:40

Haha, jeg havde set på 11 og ikke fra 11. Jeg tænkte også at det dælme krævede nogle kræfter at slæbe rundt på en 11-årig :lol:

Det lyder som om, at I nok skal finde en løsning. Jeg har en veninde med en datter på et par måneder. Hun tager hende med til forelæsninger på CBS. Det er dælme modigt. Det havde jeg sgu ikke turde. Men jeg tager hatten af for at hun får det hele til at spille.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 16:53

Kolderudolf skrev:Haha, jeg havde set på 11 og ikke fra 11. Jeg tænkte også at det dælme krævede nogle kræfter at slæbe rundt på en 11-årig :lol:

Det lyder som om, at I nok skal finde en løsning. Jeg har en veninde med en datter på et par måneder. Hun tager hende med til forelæsninger på CBS. Det er dælme modigt. Det havde jeg sgu ikke turde. Men jeg tager hatten af for at hun får det hele til at spille.


Og en meget nervøs 11-årig der gerne ville bæres stadig :lol:

Jeg ville være bange for at forstyrre alle andre hvis jeg havde en baby med til forelæsning. Det er heldigvis først til efteråret jeg skal tage faget, og har lige kigget i kalenderen, vores pige når at blive omkring 5 måneder, så de første forelæsninger hvor hun stadig fuldammes må kæresten tage med på uni og så må jeg prøve at tilpasse amning så jeg kan amme mellem forelæsning og grupperegning, eller håbe hun vil tage flaske med udmalket mælk.

Og så har jeg jo haft faget her til efteråret, i hvert fald starten, så tænker det bliver nemmere end hvis det var et helt nyt fag. Jeg tror sådan set nok det skal gå, havde bare glædet mig til et helt år hvor jeg bare skulle være mor. Så det er mig der kommer til at miste noget på det, ikke vores datter, og det hjælper lidt af fokuserer på :)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 17:34

Rakel skrev:Jeg havde min ældste med på universitetet i efterårssemesteret 97 et enkelt fag om ugen. Hun er fra juli 97. Jeg havde en barnepige med, der sad på gangen eller gik en tur med hende og kunne skifte en ble og lign.. Og en aftale med forelæseren om, at hun stilfærdigt måtte vinke mig ud. Det fungererde ret fint. Bare lige til overvejelserne.


Er også det jeg tænker de første par uger, og så i stedet for en barnepige så hendes far (min kæreste). Når hun er stor nok til ikke at skulle ammes de timer så kan han blive hjemme med hende mens jeg er afsted :)

Så det er klart mig det bliver svært for fremfor vores datter :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 17:39

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Endte I så med den du tog kæresten ind for at kigge på?


Ja. Han syntes også, den var rigtig fin. Og den bestod hans "kan jeg skille den ad og slå den sammen uden at have læst manual eller fået instruktion?"-test :D

Og så er det en af de få, hvor han kan se baby uden st måtte bøje sig (bugaboo cameleon er fx nærmest i hans knæhøjde, det er helt håbløst) og hvor håndtaget kan komme op i en god højde for ham.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 17:41

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Endte I så med den du tog kæresten ind for at kigge på?


Ja. Han syntes også, den var rigtig fin. Og den bestod hans "kan jeg skille den ad og slå den sammen uden at have læst manual eller fået instruktion?"-test :D

Og så er det en af de få, hvor han kan se baby uden st måtte bøje sig (bugaboo cameleon er fx nærmest i hans knæhøjde, det er helt håbløst) og hvor håndtaget kan komme op i en god højde for ham.


Sej test den skulle igennem :lol: Men har man bil er det jo vigtigt at den er nem at slå sammen :)

Har I så fået den hjem allerede eller skal den hentes tættere på termin? Jeg glæder mig så meget til at få barnevogn, men må hellere vente til en gang i det nye år..
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 17:50

Kolderudolf skrev:
Joynips: Tillykke med købet. Forelsket i en barnevogn? Det troede jeg ikke skulle komme fra dig :lol: Er du mon alligevel ved at blive lidt baby-kuldret ? :lun: :klap:


Jamen, den er bare virkelig pæn jo!

Det var i øvrigt en stand, som jeg først gik forbi, men hvor de fik standset min veninde i går. Appen lifecake er en fotodelingsapp, som er gratis. Man får 10 GB og med koden "babymesse" får man dobbelt op, men der er en fejl lige nu så man får 110 GB - han kunne dog ikke garantere, at de ikke fjernede de ekstra fejlagtige GB igen. Fylder man sine GB ud kan man købe flere for en ret lav pris. Anyway, man kan tilføje familiemedlemmer og hvem man nu ellers vil dele med og så uploade fotos. Alle kan uploade, men det er kun en selv og ens partner, der kan slette.

Jeg tænker, at den er fin til at spare facebookvennerne for alt for mange børnebilleder samtidig med at bedsteforældrene kan se en masse. Og hvis man så mister sin tlf har man stadig de bedste billeder.

Tip hermed givet videre.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 17:57

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Endte I så med den du tog kæresten ind for at kigge på?


Ja. Han syntes også, den var rigtig fin. Og den bestod hans "kan jeg skille den ad og slå den sammen uden at have læst manual eller fået instruktion?"-test :D

Og så er det en af de få, hvor han kan se baby uden st måtte bøje sig (bugaboo cameleon er fx nærmest i hans knæhøjde, det er helt håbløst) og hvor håndtaget kan komme op i en god højde for ham.


Sej test den skulle igennem :lol: Men har man bil er det jo vigtigt at den er nem at slå sammen :)

Har I så fået den hjem allerede eller skal den hentes tættere på termin? Jeg glæder mig så meget til at få barnevogn, men må hellere vente til en gang i det nye år..


Ja, jeg kan lige se mig selv stå og slås med et latterligt stel og et lille bagagerum i regnvåde og kolde februar med en grædende baby. Så bliver jeg sgu nok hysterisk. :lol: Det skal bare være nemt og logisk og den skal ikke fylde for meget i vores lille Peugeot 108.
Vi henter den senere. De havde ikke flere med i den farve vi vil have på selve messen, men det passer os egentlig også fint. Jo mere vi køber nu, jo mere skal vi jo bare opbevare frem til fødslen...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 18:12

Jeg er i øvrigt nået frem til at den barnevogn vi havde bestemt os for er helt forkert, jeg skal altså ikke have en combivogn, jeg vil gerne kunne bruge barnevognen mere end 6-10 måneder, for mig er det bare ikke det samme at have en klapvogn. Så vi skal have en barnevogn og ikke kombi. Så lige nu hælder jeg mod en Emmaljunga Big Star Supreme, det er samme kasse, bare i længere, som den vi kiggede på, og jeg var stor fan af selve kassen. Desværre lader det til at vi så ikke kan få et stel med kurv under, så ender på stoftaske, tilgengæld med punkterfri dæk. Jeg har næsten lyst til at tage ud i butikken igen og kigge for at se om jeg bliver helt overbevist, men det er jo fjollet, vi skal alligevel først købe vognen om lang tid.

Tilgengæld har min mor sagt hun gerne vil give os barnevognen, det er åbenbart nogle bonusser ved at give hende hendes første barnebarn :lol: Det betyder at vi kan købe nogle lidt lækre ting på andre punkter hvor vi ellers var forberedte på at skulle sparer en del når nu vi valgte en dyr vogn.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 16. okt 2016, 18:25

godtnavn skrev:Jo jeg kan vente 2 uger, men skal beslutte det inden 1. november, men er allerede alt for bagud i det fag, blandt andet fordi jeg flere gange har måtte gå tidligere, to af gangene fordi jeg besvimede. Så når min krop siger så voldsomt fra mener min læge jeg skal skære ned og ikke have en så lang dag. Heldigvis kan de andre lange dage klares halvt hjemmefra da forelæsningerne livestreames, havde det også været sådan med dette fag ville jeg være fint med og ikke overveje at framelde det.

Jeg kommer til at følge faget normalt i næste efterår, og kæresten må så være med barnet de dage (skal lige finde ud af hvordan hans barsel så skal planlægges, det var ellers de måneder han skulle være tilbage fuld tid mellem hans to "blokke" barsel. Han håber lidt at arbejdet går med til han bruger 3 uger af hans barsel på en ugentlig fridag i de 15 uger, og det mener han ikke de vil have et problem med (flere på ahsn arbejde er gået på nedsat tid fordi de laver egne projekter ved siden af og er ligeledes væk en dag om ugen, så det er "normalt" på arbejdspladsen) men han skal lige have snakket med dem. Kan han have barnet de 3-4 timer om ugen er det nemmere at skulle være væk end hvis vi skulle finde pasning de timer, er mere tryg ved at han skal ahve barnet end en anden.

Er sikker på din datter nyder en hel dag hvor hun bare må se tegnefilm, det havde jeg i hver tfald elsket som barn :lol:


Emil blev født i marts 14 og i september 1 begyndte jeg på et fag ude på uni om ugen, fordi det var mit sidste fag ingen speciale. Timerne lå 4 timer i streg om formiddagen, så det var en dag i ugen. Min mand havde taget barsel de første 5 mdr så jeg kunne afslutte to fag i forårssemesteret (de kunne læses hjemmefra, så jeg var hjemme, men jeg kunne få ro til at læse ind i mellem), så jeg har to fantastiske forældre, der tog fri hver tirsdag og kom over til os (mellem 1,5 go 2 timers kørsel) for at passe Emil i de timer.
Mht. amning gik det, ud over at han var i en rimelig fast rytme derfra, så var vi begyndt på grød til formiddag i august, for at han var vant til det, når jeg ikke var der. Og så havde vi både mm i fryseren og mme, så der kunne laves flaske, hvis det var nødvendigt. Når amningen først kører, så er det ikke et problem at springe en amning over på den måde, det påvirker ikke mælkemængden, så det er højest hvis ungen finder flasken meget bedre end brystet lige pludselig, men Emil havde aldrig problemer med at skifte mellem de to, som det lige passede ind.
Så jeg ville ikke tage sorgerne på forskud, men se tiden an, og så begynde at træffe foranstaltninger i august, for at det kunne komme til at passe ordentligt ind. Jeg kan godt se at det måske er et større problem med manden og fortsat barsel, men alt efter hvor fleksibel arbejdspladsen er, kan man måske lufte tanken nu om at han skal have barsel en dag om ugen i de måneder, og så aftale (skriftligt!) med arbejdspladsen at man laver en endelig aftale, når tiden nærmer sig.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 18:39

Lulu skrev:
godtnavn skrev:Jo jeg kan vente 2 uger, men skal beslutte det inden 1. november, men er allerede alt for bagud i det fag, blandt andet fordi jeg flere gange har måtte gå tidligere, to af gangene fordi jeg besvimede. Så når min krop siger så voldsomt fra mener min læge jeg skal skære ned og ikke have en så lang dag. Heldigvis kan de andre lange dage klares halvt hjemmefra da forelæsningerne livestreames, havde det også været sådan med dette fag ville jeg være fint med og ikke overveje at framelde det.

Jeg kommer til at følge faget normalt i næste efterår, og kæresten må så være med barnet de dage (skal lige finde ud af hvordan hans barsel så skal planlægges, det var ellers de måneder han skulle være tilbage fuld tid mellem hans to "blokke" barsel. Han håber lidt at arbejdet går med til han bruger 3 uger af hans barsel på en ugentlig fridag i de 15 uger, og det mener han ikke de vil have et problem med (flere på ahsn arbejde er gået på nedsat tid fordi de laver egne projekter ved siden af og er ligeledes væk en dag om ugen, så det er "normalt" på arbejdspladsen) men han skal lige have snakket med dem. Kan han have barnet de 3-4 timer om ugen er det nemmere at skulle være væk end hvis vi skulle finde pasning de timer, er mere tryg ved at han skal ahve barnet end en anden.

Er sikker på din datter nyder en hel dag hvor hun bare må se tegnefilm, det havde jeg i hver tfald elsket som barn :lol:


Emil blev født i marts 14 og i september 1 begyndte jeg på et fag ude på uni om ugen, fordi det var mit sidste fag ingen speciale. Timerne lå 4 timer i streg om formiddagen, så det var en dag i ugen. Min mand havde taget barsel de første 5 mdr så jeg kunne afslutte to fag i forårssemesteret (de kunne læses hjemmefra, så jeg var hjemme, men jeg kunne få ro til at læse ind i mellem), så jeg har to fantastiske forældre, der tog fri hver tirsdag og kom over til os (mellem 1,5 go 2 timers kørsel) for at passe Emil i de timer.
Mht. amning gik det, ud over at han var i en rimelig fast rytme derfra, så var vi begyndt på grød til formiddag i august, for at han var vant til det, når jeg ikke var der. Og så havde vi både mm i fryseren og mme, så der kunne laves flaske, hvis det var nødvendigt. Når amningen først kører, så er det ikke et problem at springe en amning over på den måde, det påvirker ikke mælkemængden, så det er højest hvis ungen finder flasken meget bedre end brystet lige pludselig, men Emil havde aldrig problemer med at skifte mellem de to, som det lige passede ind.
Så jeg ville ikke tage sorgerne på forskud, men se tiden an, og så begynde at træffe foranstaltninger i august, for at det kunne komme til at passe ordentligt ind. Jeg kan godt se at det måske er et større problem med manden og fortsat barsel, men alt efter hvor fleksibel arbejdspladsen er, kan man måske lufte tanken nu om at han skal have barsel en dag om ugen i de måneder, og så aftale (skriftligt!) med arbejdspladsen at man laver en endelig aftale, når tiden nærmer sig.


Jeg er også helt sikker på at hun ikke vil brokke sig, planen er jo at min kæreste tager al barslen (da barsel på su ikke tæller som barsel) så regner med at han er mindst lige så god i hendes øjne som jeg er, pånær lige når det kommer til bryster. Så er sikker på at det bliver hårdere for mig end for hende :) Så ja, kæresten skal have snakket med arbejdet snarest, det vil give mig noget ro at der er en plan, og jeg vil gerne have vi finder en plan b også, så vi er klar hvis de siger nej. Han vil dog gerne vente nogle uger da der er nogle ting han gerne vil have falder på plads på arbejdet først, der er noget rod i den gruppe han er leder for, så der skal lige ro på før han smider "bomben" til cheferne om at han tager 34 ugers barsel. Især fordi der vidst er 4 andre der også skal på barsel til foråret, og det er ikke et enormt firma.

Jeg vil først starte op på mad når hun er 6 måneder, og springer grød over og går direkte til rigtig mad er planen :) Jeg er lidt bange for flaske fordi mine nevøer nægtede at tage flasker og bare skreg helt sindssygt, ved ikke hvad de havde i mod flasker, hvis moren ikke havde haft mælk var de forhåbentlig endt med at have godtaget flasken, men stædige det var de. Men heldigvis vil kæresten kunne tage med på uni og gå tur i skoven eller drikke kakao på caféen mens jeg er til forelæsning :) Så det skal nok gå, er bare ked af ikke at få lov til at baby'e et helt år, det er møgforkælet, men havde virkelig glædet mig, så skal lige have omstillet hjernen, jeg kan mærke min krop allerede slapper mere af ved tanken om det mindre pres fremadrettet, så jeg er sikker på det er den rette beslutning, skal bare lige sluge barselsdelen :)
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 16. okt 2016, 19:01

JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:15

Godtnavn - Kan du være studieinaktiv i 12 måneder og stadig få SU, og så kan manden få den del af barslen, som kan deles?

I så fald, så er det meget fordelagtigt... Jeg har forsøgt at læse lidt op på det af ren nysgerrighed, og min hjerne kan ikke lige finde ud af det. Min mand forstår det som, at man kan få SU i 12 måneder, uden at være studieaktiv, hvis man bliver mor. Og faderen derfor kan få hele forældreorloven.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

40+0

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:17

Så har jeg ramt terminsdatoen.... og nothing.

:panik:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"