Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 19:25

achillaxedprune skrev:Godtnavn - Kan du være studieinaktiv i 12 måneder og stadig få SU, og så kan manden få den del af barslen, som kan deles?

I så fald, så er det meget fordelagtigt... Jeg har forsøgt at læse lidt op på det af ren nysgerrighed, og min hjerne kan ikke lige finde ud af det. Min mand forstår det som, at man kan få SU i 12 måneder, uden at være studieaktiv, hvis man bliver mor. Og faderen derfor kan få hele forældreorloven.


Ja det er helt rigtigt, jeg får 12 måneder og kæresten kan så tage al barslen, så jeg burde jo slet ikke klage, havde bare forberedt mig på at kunne være på barsel med baby helt frem til februar, og nu skal jeg starte så småt op i september i stedet. Så vi har det vildt luksus, men det er lidt et slag at det ikke blev "som planlagt". Om nogle uger når jeg har vænnet mig til tanken så er jeg nok mere positiv :)

Jeg kunne i teorien godt tage et helt års barsel selvom jeg går på nedsat tid nu, men hele mit studie ville blive et stort rod fordi alt ville skulle laves om da de fag jeg skal have til foråret når jeg vender tilbage kræver det her fag, så det skal tages før jeg vender tilbage :)

Det bliver ret stramt økonomisk, da hverken su eller barselsdagpenge er særlig høje satser (kæresten får desværre ikke løn under barslen) men vi er enige om det er det hele værd selvom det koster over 10.000 kr mindre udbetalt hver måned kæresten tager barsel :) Skal bare lade vær med at tænke på at det bliver 8 måneder og altså 80.000 kr det kommer til at koste :tie:

Og tillykke med terminen :lun:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 40+0

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:42

achillaxedprune skrev:Så har jeg ramt terminsdatoen.... og nothing.

:panik:


Uh - håber snart han kommer :kys:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:44

Godtnavn - okay... det er godt nok lidt af en jungle, det der barsel og SU. Men godt I har fundet en god løsning. Og masser af tid med baby. Det er - som du nævner - totalt luksus! Også selvom barsel, når man arbejder, er dyrt. :)

Og tak! :)
Senest rettet af achillaxedprune 16. okt 2016, 20:38, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: 40+0

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:45

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Så har jeg ramt terminsdatoen.... og nothing.

:panik:


Uh - håber snart han kommer :kys:


Tak! Gør jeg virkelig også! ;)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:48

Velkommen til de nye :kys:

Jenny, har fulgt dig lidt på afstand, er glad for det endelig er lykkes for jer :kys:

Memys herhjemme er det også en der gerne vil bæres. Kan ikke huske hvad keg sagde i starten, men nu siger jeg at jeg ikke kan, det forstår hun egentlig fint. Og så sætter vi os sammen i stedet for. '
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:51

S har lige kastet op af hoste. Jeg skal til scanning i morgen og min mand, som ellers normalt har fri om mandagen, skal selvfølgelig arbejde i morgen. Heldigvis kan min faster hjælpe os, hvis hun må blive hjemme.

Jeg er så træt af sygdom. :tie:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 16. okt 2016, 19:56

Ach: Tillykke med T-dag. Så er der max 14 dage til du har ham i armene :banan:

Bøtte: Det er dælme også træls. Stakkels lille mus. E har også haft dårlig mave og opkast hele weekenden. Man orker det ikke. Men spændende med scanning :lun:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 20:16

Efteråret mister sin charme efter man har fået børn. Så handler det bare om at navigere udenom alt sygdommen :tie:

I øvrigt: 1 måned alene med din datter, Rudolf. Det tager jeg hatten af for.
Tror jeg ville gå i fødsel over det :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:28

Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 20:43

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 16. okt 2016, 20:46

JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.


Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:58

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.


Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.


På kombivogne kan klapvognsdelen jo lægges helt ned så den også kan bruges til at sove i, men babyer vokser ud af barnevognen når de er et sted mellem 6 måneder og et 1 år. Så kan man leve med at bruge klapvogn som sovested så er de smarte fordi de er så små, havde også selv kig på en kombi (bare andet mærke), men jeg kan mærke at jeg vil blive gladere for at barnevogn, for mig hører en barnevogn bare med til at få barn :genert:

Og så vil jeg hellere have en stor barnevogn barnet kan sove i til det er 2½-3 år og så en paraply klapvogn til ture rundt i byen, fordi den kan slås helt sammen og man kan komme med busserne selv hvis der er to barnevogne med :) Og kassecykel vil nok blive brugt til det meste transport i byen så måske vi dropper paraplyklapvognen. Men jeg er jo så meget bybo at jeg ikke har bil, derfor er mine behov jo anderledes :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 21:04

godtnavn skrev:Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?


De skal tjekke om moderkagen har flyttet sig væk fra fødselskanalen.

Og tak :kys:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2016, 05:20

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.


Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.



Jeg tror det går. Mine venners børn har ikke ville ligge ned på tur fra de var 8-10 mdr alligevel og så er en stor barnevogn jo unødig og lidt besværlig. De har brugt klapvogn i stedet fra den alder og så brugt den store vogn til at sove lure i. Vi låner en stor vogn til at stå på altanen (bor på 4., så vi skal ikke lige slæbe barn og barnevogn op og ned flere gange dagligt) af en veninde, så vores vogn skal kun bruges til ture, og så gør det jo ikke noget at barnevognsdelen bliver for lille hvis det alligevel passer med den alder, hvor barnet ikke gider at ligge mere og man går over til klapvogn.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2016, 05:58

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?


De skal tjekke om moderkagen har flyttet sig væk fra fødselskanalen.

Og tak :kys:


Dét krydser jeg fingre for! :kryds: Held og lykke i dag. Og jg håber, at S er blevet rask. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"