Det mest skelsættende i din levetid?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det mest skelsættende i din levetid?

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2016, 13:41

avdotja skrev:Der er ingen tvivl om at google er dominerende i dag, men mig bekendt var de hverken de første eller mest populære det første lange stykke tid.

Nej, jeg mener ikke fordi de er "store" nu. Men det var jo helt håbløst at finde på nettet, før de kom frem med deres fritekst-søgemaskine, men mindre man havde den helt præcist stavede adresse. Med de søgemaskiner, der var før, skulle man arbejde sig ned gennem et hierarki af emner/mapper, til man måske var heldig at finde det, man søgte. Men måske kunne ikke lige regne ud, hvad for nogle emner man skulle søge under.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det mest skelsættende i din levetid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2016, 16:03

dgd2007 skrev:
avdotja skrev:Der er ingen tvivl om at google er dominerende i dag, men mig bekendt var de hverken de første eller mest populære det første lange stykke tid.

Nej, jeg mener ikke fordi de er "store" nu. Men det var jo helt håbløst at finde på nettet, før de kom frem med deres fritekst-søgemaskine, men mindre man havde den helt præcist stavede adresse. Med de søgemaskiner, der var før, skulle man arbejde sig ned gennem et hierarki af emner/mapper, til man måske var heldig at finde det, man søgte. Men måske kunne ikke lige regne ud, hvad for nogle emner man skulle søge under.


Sådan husker jeg det slet ikke. Som jeg husker det, fungerede fx. AltaVista eller Yahoo mere eller mindre som Google gør nu. Det kan meget vel være, at resultaterne ikke var så præcise, og at der ikke var de samme features, men jeg mener helt bestemt, at konceptet var det samme.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Det mest skelsættende i din levetid?

Indlægaf paint » 16. okt 2016, 16:34

Jeg husker også AltaVista som nedenstående. Ret meget i stil med Google i dag.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Det mest skelsættende i din levetid?

Indlægaf Nicolait » 17. okt 2016, 03:55

avdotja skrev:^F.eks. :-D


Jeg kan huske i folkeskolen, da google kom frem, og vi blev "tvunget" til at bruge den. Det var mærkeligt, for vi havde jo altavista. :genert:

Man brugte jo netscape navigator og wordperfect. De er vel nærmest forsvundet. :gruble:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Det mest skelsættende i din levetid?

Indlægaf Nicolait » 17. okt 2016, 03:59

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:
avdotja skrev:Der er ingen tvivl om at google er dominerende i dag, men mig bekendt var de hverken de første eller mest populære det første lange stykke tid.

Nej, jeg mener ikke fordi de er "store" nu. Men det var jo helt håbløst at finde på nettet, før de kom frem med deres fritekst-søgemaskine, men mindre man havde den helt præcist stavede adresse. Med de søgemaskiner, der var før, skulle man arbejde sig ned gennem et hierarki af emner/mapper, til man måske var heldig at finde det, man søgte. Men måske kunne ikke lige regne ud, hvad for nogle emner man skulle søge under.


Sådan husker jeg det slet ikke. Som jeg husker det, fungerede fx. AltaVista eller Yahoo mere eller mindre som Google gør nu. Det kan meget vel være, at resultaterne ikke var så præcise, og at der ikke var de samme features, men jeg mener helt bestemt, at konceptet var det samme.


Kan dog ikke huske om det er sandt, men jeg erindre noget om at man i google i modsætning til de andre søgemaskiner kunne bruge specialtegn til henholdsvis at udvide og begrænse søgningen.
Det gik skolebibliotekarerne ihvertfald meget højt op i.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Livets forhold"