Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 5. okt 2016, 17:08

Filipai skrev:Hvor har i andre fået sat hår/har planer om at få sat?

Jeg synes godt nok det er pebret når jeg søger rundt omkring


Min faste frisør stod for mit hår og make-up. Jeg fik prøveopsætning, opsæt, make-up, farvning af vipper og klip samt hårkur for 2900,-
Det var dyrt, men en klipning alene koster 650,- og kuren 250,- og så synes jeg faktisk ikke det var så galt endda.
Hun havde købt champagne og vi hyggede os rigtig. Det var faktisk utroligt afslappende at være til frisør - der er ikke mere man skal eller kan nå, så man må bare tage alt, som det kommer.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 6. okt 2016, 08:59

Så fik jeg købt en kasse i IKEA til alt det jeg printer ud, får samlet ind, og alt andet :P Samtidig med fik jeg skrevet alle opgaver ind på min app der hedder Wunderlist, og i dag skal vi så stille og rolig snakke om deadlines for tingene. Jeg har det bedst med jeg ved en senest-dato på nogen ting. Også fordi vores budget ikke ER eller KAN blive fastlagt, så hellere få overstået de ting der SKAL være råd til, så kan man se på de ting der bare generelt kunne være fedt at have.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2016, 09:51

Annione skrev:
Filipai skrev:Hvor har i andre fået sat hår/har planer om at få sat?

Jeg synes godt nok det er pebret når jeg søger rundt omkring


Min faste frisør stod for mit hår og make-up. Jeg fik prøveopsætning, opsæt, make-up, farvning af vipper og klip samt hårkur for 2900,-
Det var dyrt, men en klipning alene koster 650,- og kuren 250,- og så synes jeg faktisk ikke det var så galt endda.
Hun havde købt champagne og vi hyggede os rigtig. Det var faktisk utroligt afslappende at være til frisør - der er ikke mere man skal eller kan nå, så man må bare tage alt, som det kommer.

Jeg gik også til min faste frisør, som i forvejen kender min stil og mit hår. Hun gjorde det rigtig godt til en MEGET god pris ift. hvad jeg har set rundt omkring. Fik det samme som Annione + 6 baner extensions for 1800 kr. :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 16. okt 2016, 19:54

Tillykke Samano :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:38

Samano skrev:
Ficus skrev:Tillykke Samano :D

Tak!!

Det sværeste bliver virkelig at finde stedet at holde det. For vi vil ikke bruge en million på at holde festen.
Vi har egentlig fundet et godt sted ( det vil sige det er det sted min familie har brugt til en del fester). Der kan man for 669 Kr. få nærmest alt inkluderet til festen samtidig med jeg ved maden er fantastisk Og omgivelserne er vidunderlig.
Men det også bare på Lars tyndskids Mark hvilket vil være et problem i forhold til vores venner. De ofte ingen bil har og nok vil drikke lidt for meget til at køre alligevel og der ingen overnatsmuligheder tæt på udover mine forældres hus :lol:


Campingplads i dine forældres have :P

Den første kjole du viser :love: hvor er den fra?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 16. okt 2016, 20:46

Tillykke Samano :D Jaja, du siger "først i 2018" nu, men med alt det du skal kommer tiden til at gå drønhurtigt :D Jeg har ikke så meget som dig, men skal også giftes i 18, og det værste er nemlig alle de ting man IKKE ved, men som man skal beslutte.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:51

Samano skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
Ficus skrev:Tillykke Samano :D

Tak!!

Det sværeste bliver virkelig at finde stedet at holde det. For vi vil ikke bruge en million på at holde festen.
Vi har egentlig fundet et godt sted ( det vil sige det er det sted min familie har brugt til en del fester). Der kan man for 669 Kr. få nærmest alt inkluderet til festen samtidig med jeg ved maden er fantastisk Og omgivelserne er vidunderlig.
Men det også bare på Lars tyndskids Mark hvilket vil være et problem i forhold til vores venner. De ofte ingen bil har og nok vil drikke lidt for meget til at køre alligevel og der ingen overnatsmuligheder tæt på udover mine forældres hus :lol:


Campingplads i dine forældres have :P

Den første kjole du viser :love: hvor er den fra?

God ide udover tæt på når man er opvokset på landet er 7 km :lol:

Jeg aner det ikke. Fandt den på pinterest og har ikke helt fundet ud af hvor den er fra.


Hvis feststedet er så billigt er der måske råd til en bus der kører gæsterne "hjem" til teltene når festen slutter :P

Men øv, den er virkelig fin den kjole! Men altså, jeg er ikke en gang friet til, jeg vil bare gerne giftes en dag :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 21:21

Jeg kan bare godt lide fine kjoler og bryllupskage, det alene er grund til at blive gift :lol:

Men prisen på bryllupper skræmmer også mig lidt og gør jeg ikke har nær så travlt :genert: Især fordi vi begge har store familier, så selv hvis vi begrænser os og kun tager tætteste familie og tætteste venner bliver der nok inviteret 70-90 mennesker, så tør slet ikke tænke på hvor dyrt det ville være..
Men tror måske det er en idé at finde et andet feststed, ellers vil mange nok skulle undvære alkohol, og folk vil gå i grupper, er man ikke selv i bil er man jo nødt til at gå når dem man skal køre med vil gå. Vi er ofte gået fra fester før end vi havde lyst til fordi vi var nødt til at få et lift og dem der kunne give det gik tidligt. Heldigivs er det kun kærestens familie der holder fester midt i ingenting, men jeg ville aldrig holde fester sådanne steder netop fordi man mister gæster på det :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2016, 06:18

Samano:Angående kjole, så er der en del i stil med den første her http://www.jjshouse.com/da/Wedding-Dres ... Asxp8P8HAQ

Jeg fandt min på ebay til en tusindkroneseddel. Der skulle så rettes en del, men det ordnede min mor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2016, 06:39

Samano skrev:
Fru Sunshine skrev:Samano:Angående kjole, så er der en del i stil med den første her http://www.jjshouse.com/da/Wedding-Dres ... Asxp8P8HAQ

Jeg fandt min på ebay til en tusindkroneseddel. Der skulle så rettes en del, men det ordnede min mor.

Tak :)
Jeg kender ingen sider udover Lily så bare kom med dem.

Jeg kender desværre ingen der så god til at sy, men overvejer alligevel lidt eBay eller andre billig online løsninger. Jeg giver ikke 10000+ for en kjole og gider ikke de helt traditionel.

Det kan godt betale sig, også at betale for en skrædder, hvis noget skal rettes til.
Min så sådan ud:
rps20161017_083611_917.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf sigge » 17. okt 2016, 08:46

Samano skrev:
Fru Sunshine skrev:Samano:Angående kjole, så er der en del i stil med den første her http://www.jjshouse.com/da/Wedding-Dres ... Asxp8P8HAQ

Jeg fandt min på ebay til en tusindkroneseddel. Der skulle så rettes en del, men det ordnede min mor.

Tak :)
Jeg kender ingen sider udover Lily så bare kom med dem.

Jeg kender desværre ingen der så god til at sy, men overvejer alligevel lidt eBay eller andre billig online løsninger. Jeg giver ikke 10000+ for en kjole og gider ikke de helt traditionel.


Der er også en del brugte brudekjoler til salg, f.eks. så uromantisk et sted som DBA. Min kollega købte den flotteste (brugte) kjole til 1500 kr. på den måde. Den skulle kun sys en lille smule ind, hvilket hendes mor kunne ordne. Men ellers kan man nok også få råd til at betale en skrædder for det, hvis kjolen i sig selv har været billig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Hunkat » 17. okt 2016, 08:51

Jeg kan også godt anbefale det der jjhouse. Jeg købte min kjole der til ca. 500 kr og den var bare helt perfekt (bortset fra de 10 kg jeg tog på inden brylluppet).
Og den havde indbygget bh, det var fandme rart.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 10:08

Samano skrev:
godtnavn skrev:Jeg kan bare godt lide fine kjoler og bryllupskage, det alene er grund til at blive gift :lol:

Men prisen på bryllupper skræmmer også mig lidt og gør jeg ikke har nær så travlt :genert: Især fordi vi begge har store familier, så selv hvis vi begrænser os og kun tager tætteste familie og tætteste venner bliver der nok inviteret 70-90 mennesker, så tør slet ikke tænke på hvor dyrt det ville være..
Men tror måske det er en idé at finde et andet feststed, ellers vil mange nok skulle undvære alkohol, og folk vil gå i grupper, er man ikke selv i bil er man jo nødt til at gå når dem man skal køre med vil gå. Vi er ofte gået fra fester før end vi havde lyst til fordi vi var nødt til at få et lift og dem der kunne give det gik tidligt. Heldigivs er det kun kærestens familie der holder fester midt i ingenting, men jeg ville aldrig holde fester sådanne steder netop fordi man mister gæster på det :)

Så ville jeg nok bare hold en god nytårsfest med mine venner hvis det var årsagen :lol:

Jeg har allerede begrænset vores fest voldsomt. Lige siden min kæreste fortalt at de i hans familie invitere fætre og kusiner med har jeg sagt det ikke sker ved mit bryllup. For hvis vi tager så langt ud bliver vi mindst 120 og det gilde betaler jeg sgu ikke for en masse mennesker jeg knapt kender.

Ligemeget bliver festen midt ude i ingenting fra en københavner synspunkt :lol: det mere om jeg kan finde et sted med overnatsmuligheder. Jeg tror egentlig også det kommer an på ens omgangskreds. Min søster holdt bryllup der og tror ikke hun mistede en eneste gæst, men hun bor også endnu længere ude, så deres omgangskreds er vant til at håndtere den slags.


Der er også et par andre grunde til gerne at ville giftes :P

Vi inviterer godt nok heller ikke fætre-kusiner med, så ville kærestens familie lige øge gæstelisten med over 40 :ad!: Jeg tror ikke en gang jeg har mødt alle hans fætre og kusiner endnu og vi har været sammen over 6 år.. Er dog bange for hans mor vil brokke sig over vi ikke inviterer så bredt, men altså, det er ikke hendes fest.

Overnatningsmuligheder gør en del, ville virkelig ønske folk havde tænkt på det i kærestens familie, for det er virkelig trist at være nødt til at gå fra festen kl 21 fordi den eneste der kan give et lift er gammel og skal hjem og sove der. I nævnte tilfælde var der 8 km til nærmeste offentlige transport, så det var lige langt nok at skulle gå midt om natten. Vi endte faktisk med at være nødt til at gå turen på udvejen, så transporten på udvejen tog 5 timer, suk! Og det var endda på sjælland og vi kom fra København :lol: Når vi skal holde bryllup en gang bliver det et sted med offentligt trafik :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 15:45

Samano skrev:

godtnavn skrev:
Samano skrev:
Der er også et par andre grunde til gerne at ville giftes :P

Vi inviterer godt nok heller ikke fætre-kusiner med, så ville kærestens familie lige øge gæstelisten med over 40 :ad!: Jeg tror ikke en gang jeg har mødt alle hans fætre og kusiner endnu og vi har været sammen over 6 år.. Er dog bange for hans mor vil brokke sig over vi ikke inviterer så bredt, men altså, det er ikke hendes fest.

Overnatningsmuligheder gør en del, ville virkelig ønske folk havde tænkt på det i kærestens familie, for det er virkelig trist at være nødt til at gå fra festen kl 21 fordi den eneste der kan give et lift er gammel og skal hjem og sove der. I nævnte tilfælde var der 8 km til nærmeste offentlige transport, så det var lige langt nok at skulle gå midt om natten. Vi endte faktisk med at være nødt til at gå turen på udvejen, så transporten på udvejen tog 5 timer, suk! Og det var endda på sjælland og vi kom fra København :lol: Når vi skal holde bryllup en gang bliver det et sted med offentligt trafik :)


Hehe godt nok :lol:

Jeg kan høre har ligeså store familie som os.
Jeg har omkring 25 fætre og kusiner og min kæreste er på samme niveau.
Jeg gider virkelig ikke betale for at de skal med :lol:
Jeg er heller ikke sikker på jeg har mødt alle min kærestes.
Der er nok nogle af de ældste der 10-15 år ældre jeg ikke har mødt.
Heldigvis er det heller ikke noget hverken hans mor eller min mor overhoved vil blande sig i :)

Offentlig transport er smart, men jeg tror mere jeg satser på overnatning.
Jeg synes det hyggeligere og det begrænser folk mindre at de bare kan vælte i seng når det passer dem.


Min kæreste har 40-50 fætre og kusiner, han ved ikke helt selv hvor mange :stoned: Jeg har 4 kusiner :P
Men vores tætte familie er stor, jeg har 4 søskende, der alle har mænd/koner og en hel del børn.
Kæresten har 5 søskende der ligeledes har mænd/koner og børn.
Her ved jeg min svigermor vil prøve at blande sig, hun vil gerne bestemme alting og har en masse normer som ikke helt er de samme som vores normer. Så ved at kæresten vil bede hende pænt om at blande sig uden om så hun får på ingen måde lov at bestemme noget :)

Overnatning er også bedre, men det bliver hurtigt dyrt, så medmindre du betaler værelser til alle er mulighed for offentlig transport nok en god idé til dem der ikke har råd til at smide så mange penge :) Men du kender jo dine gæster og ved hvad der ville fungerer bedst for dem :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 15:59

Samano skrev:
Så ender vi på samme niveau når man slår det sammen :lol:
Åbenbart også med søskende :P Vi har 4 søskende hver med kærester og børn.
Og alle mine bedsteforældre lever også stadig heldigvis.
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.
Som for eksempel at eje et tv eller en bil.


Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P
0

Tilbage til "Fest og bryllup"