Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 14:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Selvfølgelig ikke. 100% ligestilling inde for dette emne er umuligt, uanset hvordan man former lovgivningen, desværre.


Sikke noget sludder. En simpel lovændring kan give mænd ret til abort - om ikke fysisk, så i det mindste fysisk - og dermed er parterne per definition ligestillet. For det er netop dét ligestilling betyder - at man er stillet ens.

Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn, og at de derfor har mindre ret til ros end mændene, er super fjollet.


At det er kvindens mening om abort der tæller 100 % og at mandens mening tæller 0 %, er ikke en holdning. Det er fakta.
I øvrigt var det ikke dét, der var begrundelsen. Det var blot en sidebemærkning. Begrundelsen var: "Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave".

Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave. Når det så ikke viser sig at holde stik, kan man godt blive rimelig smadret. Det er langt værre end at stå med det hele selv.
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 14:54

Novella skrev:Advokat, tror du seriøst, at de fleste spreder ben og så tager snakken, når de ER gravide
[...]
Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave.


Kortroman, tror du seriøst at de fleste først diskuterer livsstil, husførelse og arbejdsfordeling når de ER flyttet sammen?

Man må bare forvente at børnepasning 90 pct. er kvindens opgave.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 15:06

Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:Advokat, tror du seriøst, at de fleste spreder ben og så tager snakken, når de ER gravide
[...]
Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave.


Kortroman, tror du seriøst at de fleste først diskuterer livsstil, husførelse og arbejdsfordeling når de ER flyttet sammen?

Man må bare forvente at børnepasning 90 pct. er kvindens opgave.

Nej det sidste må man ikke forvente. Så er man jo idiot som kvinde. Det er der desværre også nogle, der er. Vi andre går da ud fra, at mænd tager ansvar for deres avl. Ellers har vi ikke tid og kræfter til at tjene penge og forsørge familien, og så bliver alle jo fattige og får et svært liv.

Og vedrørende stråmand om husførelse osv - ja detaljerne bliver i en del tilfælde først diskuteret, når man er flyttet sammen. Hvad vil du sige med det? Jeg går ikke ud fra, at det er kvindens beslutning at flytte sammen eller ej og manden ikke har indflydelse, uanset hvad hun mener?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 15:30

Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:Advokat, tror du seriøst, at de fleste spreder ben og så tager snakken, når de ER gravide
[...]
Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave.


Kortroman, tror du seriøst at de fleste først diskuterer livsstil, husførelse og arbejdsfordeling når de ER flyttet sammen?

Man må bare forvente at børnepasning 90 pct. er kvindens opgave.

Nej det sidste må man ikke forvente. Så er man jo idiot som kvinde.


Man er jo idiot, hvis man antager at tingene bliver på en bestemt måde, når man flytter sammen, hvis man ikke har talt om det først, og forventningsafstemt og aftalt den slags på forhånd. Man er idiot hvis man antager at alle opgaver skal deles over i to lige store bunker, og manden og kvinden så skal tage 50 % hver af samtlige opgaver.


Vi andre går da ud fra, at mænd tager ansvar for deres avl.


Man kan sagtens tage ansvar for egen avl, uden at det betyder man deles ligeligt om samtlige opgaver. Desuden er børn i 100 % af tilfældene en beslutning, som hun er enig i. Børn er langt fra 100 % af tilfældene en beslutning som faderen er enig i. I mange tilfælde er den beslutning blevet trukket ned over hovedet på ham. Og inden det der traditionelle ikke-argument bliver slynget på banen per instinkt: At have vilje til sex, betyder ikke at man har vilje til at få børn. Det betyder at man har vilje til sex for fornøjelse.

Hvorfor skulle manden tage ansvar for en beslutning som kvinden presser ned over hovedet på ham? Hvad med om hun tog ansvar for den beslutning at presse ham til noget så væsentligt, som at blive far - mod hans vilje - ned over hovedet på ham?

Ellers har vi ikke tid og kræfter til at tjene penge og forsørge familien, og så bliver alle jo fattige og får et svært liv.


Selvfølgelig har vi det, for det er så mandens opgave. Han gør det også bedre end kvinden, at dømme efter alle de undersøgelser der viser at han tjener mere end kvinden, selvom de sidder i samme stilling.

Og vedrørende stråmand om husførelse osv - ja detaljerne bliver i en del tilfælde først diskuteret, når man er flyttet sammen. Hvad vil du sige med det? Jeg går ikke ud fra, at det er kvindens beslutning at flytte sammen eller ej og manden ikke har indflydelse, uanset hvad hun mener?


For det første er det ikke en stråmand. Jeg påstod ikke at andre havde præsenteret dét argument, men præsenterede det som mit eget argument, og alene derfor kan det ikke være en stråmand. For det andet er er pointen at vise, at det er sjovt at du uden videre antager at man diskuterer børn på forhånd før man har sex for fornøjelsens skyld, mens du synes det er uhørt at forvente at man diskuterer husførelse før man flytter sammen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 15:36

klokken. 13.44

TheAuthor skrev:Det er godt nok lavt, selv for dig, at skrive indlæg, som SÅ tydeligt er personligt rettet mod specifikke debattører herinde.


klokken. 17.25.

TheAuthor skrev:citat fjernet af moderator
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 17. okt 2016, 15:41

Jeg undrer mig over at man som kommune igen igen bliver fanget i at bruge uforholdsvis mange penge på en studietur.
De VED at det bliver opdaget og gennemtrevlet og banket til plukfisk på nettet. 31.000 kr. pr. mand i 6 dage er også bare for meget, især hvis hovedparten af pegene er gået til at bo rigtig dyrt og spise på toprestauranter.
http://www.bt.dk/danmark/brugte-462.000 ... tig-fraas-
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 17. okt 2016, 15:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Selvfølgelig ikke. 100% ligestilling inde for dette emne er umuligt, uanset hvordan man former lovgivningen, desværre.


Sikke noget sludder. En simpel lovændring kan give mænd ret til abort - om ikke fysisk, så i det mindste fysisk - og dermed er parterne per definition ligestillet. For det er netop dét ligestilling betyder - at man er stillet ens.

Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn, og at de derfor har mindre ret til ros end mændene, er super fjollet.


At det er kvindens mening om abort der tæller 100 % og at mandens mening tæller 0 %, er ikke en holdning. Det er fakta.
I øvrigt var det ikke dét, der var begrundelsen. Det var blot en sidebemærkning. Begrundelsen var: "Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave".


At tro at det ville være ligestilling er meget uvidende.

Men nok om det. Gider ikke hijacke tråden mere :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. okt 2016, 16:32

ManicNinja skrev:Paint: :lol:

Debattøren ...? :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 17. okt 2016, 17:08

dgd2007 skrev:
ManicNinja skrev:Paint: :lol:

Debattøren ...? :gruble:


:gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. okt 2016, 18:20

... at talmænd for Enhedslisten altid siger, at "kurderne er demokratiske". :gruble:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 17. okt 2016, 18:28

paint skrev:
dgd2007 skrev:
ManicNinja skrev:Paint: :lol:

Debattøren ...? :gruble:


:gruble:



Ups, der kom jeg vist til at forårsage lidt utilsigtet undren i undre-tråden. Så kan jeg lære at sige citere det, der får mig til at grine :genert:

Det var dette indlæg fra dig, Paint, der fik mig til at skraldgrine. Nøj, det er fucked, det billede. Og så er det en herligt absurd tekst, der ledsager det ...

paint skrev:Revolutionary way to stop snoring
Stop Snoring Guaranteed - Snoring Eliminator :gruble:
Billede
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. okt 2016, 19:48

Reklamer i flg google.

Hvordan skal det hjælpe på salget at vise mig reklamer for ting, jeg allerede selv har søgt frem?
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. okt 2016, 19:50

At det åbenbart er breaking news, når det ligger tilbage i august, og anholdte ikke havde noget med det at gøre.

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
14 11 14
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 21:08

Advocatus-Diaboli skrev:Man er jo idiot, hvis man antager at tingene bliver på en bestemt måde, når man flytter sammen, hvis man ikke har talt om det først, og forventningsafstemt og aftalt den slags på forhånd. Man er idiot hvis man antager at alle opgaver skal deles over i to lige store bunker, og manden og kvinden så skal tage 50 % hver af samtlige opgaver.


Man er idiot, hvis man finder sig i en mand, der er doven og uduelig og unddrager sig basale forholds- og familieopgaver, fordi det er kvindens job. Det er ikke spor mandigt at opføre sig sådan. Det er bare dovenskab og bekvemmelighed. Jeg gider da heller ikke vaske tøj, gøre rent eller sørge for mine børns gymnastiktøj. Jeg kan godt forstå, at mændene ikke gider. De smarte mænd finder sig indlysende nok idioter, som de kan tørre de trælse opgaver af på.

Advocatus-Diaboli skrev: Man kan sagtens tage ansvar for egen avl, uden at det betyder man deles ligeligt om samtlige opgaver. Desuden er børn i 100 % af tilfældene en beslutning, som hun er enig i. Børn er langt fra 100 % af tilfældene en beslutning som faderen er enig i. I mange tilfælde er den beslutning blevet trukket ned over hovedet på ham. Og inden det der traditionelle ikke-argument bliver slynget på banen per instinkt: At have vilje til sex, betyder ikke at man har vilje til at få børn. Det betyder at man har vilje til sex for fornøjelse.

Hvorfor skulle manden tage ansvar for en beslutning som kvinden presser ned over hovedet på ham? Hvad med om hun tog ansvar for den beslutning at presse ham til noget så væsentligt, som at blive far - mod hans vilje - ned over hovedet på ham?


Den tror jeg bare ikke på, den præmis, så du ævler om noget teoretisk for mig. Nogle udvalgte og ekstreme eksempler. Mænd vil gerne være fædre, ønsker det selv og opsøger det selv. De fleste børn kommer til verden efter fælles beslutning og inden for faste forhold. De bliver ikke undfanget på toilettet af Crazy Daisy en lørdag aften. Der boller man bare. Det er sgu da ikke for at lave børn.

Advocatus-Diaboli skrev:Selvfølgelig har vi det, for det er så mandens opgave. Han gør det også bedre end kvinden, at dømme efter alle de undersøgelser der viser at han tjener mere end kvinden, selvom de sidder i samme stilling.


Sødt forsøg på at provokere mig. Det virker ikke. Jeg tjener fortræffeligt og i øvrigt dobbelt så meget som min kæreste. Jeg har endnu til gode at møde en mand, der er forsørger i huset.

Advocatus-Diaboli skrev:det første er det ikke en stråmand. Jeg påstod ikke at andre havde præsenteret dét argument, men præsenterede det som mit eget argument, og alene derfor kan det ikke være en stråmand. For det andet er er pointen at vise, at det er sjovt at du uden videre antager at man diskuterer børn på forhånd før man har sex for fornøjelsens skyld, mens du synes det er uhørt at forvente at man diskuterer husførelse før man flytter sammen.

Det sidste er din fortolkning. Fejlagtige. Jeg skrev, at det sikkert blev sådan i praksis. Prøv at læse det igen. Jeg har sandelig selv forventningsafstemt med folk, inden jeg er flyttet sammen med dem. Flere kærester er jeg slet ikke flyttet sammen med, fordi de var nogle svin. Det kunne de være i deres egen lejlighed, så kunne jeg bare bruge dem til sex (i mit eget sengetøj).

Nu vil jeg ikke fylde flere kommentarer i denne tråd, så hvis vi skal diskutere videre, er du velkommen til at oprette en tråd om emnet.
10
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 18. okt 2016, 07:02

Sangius skrev:
Aspargsen skrev:
Jamen hvis han nu har dyrket ubeskyttet sex, fordi han netop gerne vil have barnet
Men kvinden ikke vil, kan han så nægte kvinden abort ?


Selvfølgelig ikke.

Hvilken enighed, dejligt :)


Sangius skrev:Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn

Så manden kan godt alligevel nægte kvinden abort eller ?
Syntes der kommer sådan lidt blandende meninger her, har du skiftet menig mens du skrev indlægget eller ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"