En Slank Sandkage

Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 17. okt 2016, 12:29

Hej!

Jeg hedder Sandkage og er alt for tyk, og det har jeg väret länge. Jeg vil gerne tabe mig ca 30kg til et bedre helbred og til at kunne lave sjovere ting med mine to drenge. 'Skal du ikke med ud at cykle mor?' 'Ehh? Hva'? Nej tak!' 'Kom nu, vi skal nok köre i sneglefart.' 'Bleehhh :wacko: '

Jeg arbejder ikke og er ikke til at lösrive fra sofaen.

Jeg gläder mig til at komme igang :D
2
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 17. okt 2016, 12:30

Mandag 17/10/16 - 95kg

Mandag 24/10/16 - 95,7kg ja ja, skal jo lige igang :-D
Senest rettet af Sandkage 24. okt 2016, 15:54, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 17. okt 2016, 12:37

Velkommen til :)

Jeg hepper!! :pompom:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Flora » 17. okt 2016, 12:39

Jeg hepper også :pompom:

Held og lykke med projektet :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Akehurst2 » 17. okt 2016, 13:11

Jeg hepper også :pompom: :pompom:

Hvilken strategi vil du angribe projektet med?
0
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 17. okt 2016, 16:31

1000 tak for jeres beskeder. Hvor bliver jeg glad :genert: .

Jeg er tilmeldt et online program hos weight watchers Sverige indtil december, saa der henter jeg opskrifter. Det er rigtigt fine opskrifter, men som regel spiser jeg mere end jeg boer, feks, hvis mine drenge ikke har spist op, saa tager jeg det lige. Det smager jo godt.
Punkt 1 er at holde mig til de anviste portioner.

Mht motion er jeg meldt ind i et superfint fitnesscenter, hvor man kan gaa paa en masse forskellige hold og svömme osv. Jeg kommer der meget själdent, da jeg synes det er pinligt at väre den tykkeste i klassen. Jeg ved godt, at folk kun kigger paa deres egen träning og ikke skänker mig en tanke, men alligevel kunne jeg krybe i et musehul naar jeg staar dernede paa bagerste räkke ildröd i hovedet og pruster. Forelöbeligt er jeg kun med i nogle pilatestimer. Jeg synes alle de andre er for skräppe for mig, men jeg ved godt at pilates maaske ikke gör alverden for mit vägttab.
Punkt 2 er at finde ud af, hvilke hold jeg kan väre med paa, maaske svömning. Alternativt overveje en personlig träner.

:wave:
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2016, 17:57

Pilates er rigtig godt. Dels er det et par timer, hvor du ikke er at finde på sofaen, dels giver det rigtig god kropsbevidshed, som på lang sigt hjælper dig med at træffe de rigtige valg fx om kost.

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, er bevægelse med dine drenge den bedste motion i verden. Tag den cykeltur, eller indfør en gåtur eller en tur på fodboldbanen hver lørdag.

Jeg tænker i øvrigt mit om tykke i træningscenteret. Jeg tænker, at de er sindssygt seje, og på, hvor vildt det er, når man laver øvelser, jeg synes er anstrengende, med fx 20 kg mere vægt på. Det er da awesome!
5
Livslinjen: 70 201 201
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 18. okt 2016, 12:43

Tak for dit fine indläg Rapfisk :) Jeg troede lige du skulle til at skrive noget andet, da du skrev at du tänker dit i tränningscenteret, hahaha. Troede lige der kom en verbal lussing, hehe.

Jeg er ret opsat paa at komme igang med pilates igen, da jeg har mange problemer med ryggen, og jeg fik en mountainbike i födselsdagsgave i sommers, men jeg er saa pissebange for at köre paa den. Det funker bare ikke som da jeg var 12 aar og susede rundt paa min jernhest. Nu sidder jeg superanspändt og körer alt for langsomt ned af bakkerne, saa jeg er hele tiden ved at välte. Min äldste sön er rigtigt söd til at köre med mig og peppe mig :genert:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Rapfisk » 18. okt 2016, 13:02

Det skal nok komme igen, det med at cykle, og det er da fedt at genoptage en gammel interesse :)

Jeg tror, at det vigtigste - og sværeste - er at ændre, hvad man tænker om motion. At se det som en gave og en mulighed for at forkæle sig selv i stedet for som en sur pligt. Jeg arbejder på et plejehjem og er begyndt at nyde at gå på trapper, for tænk, at jeg kan!

Modsat er det svært at tænke på kage, slik og så videre som noget, der feder. Man omtaler det som "hygge", "noget rart", "noget godt", osv., som man kan forkæle sig selv med. Så er det altså svært at bilde hjernen ind,at det er den rare, lille kage, der er med til at fastholde én som tyk.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 14:19

Det lyder til, du er kommet godt i gang - skønt! :)

Min største synd er helt sikkert portionsstørrelser, så føler med dig på den front - det er så pissesvært at regulere, og man falder virkelig hurtigt tilbage. Men you can do it! Og efter lidt tid, så finder man jo ud af, at man kan få samme mæthed med væsentligt mindre mad, når bare kroppen og hovedet har vænnet sig til det. En af mine store udfordringer er, at jeg skal lære at spise meget langsommere end jeg gør.

Mht. motion er jeg helt enig med de andre. Jeg er - langsomt men sikkert - ved at vænne mig til, at aktivitet er en hyggelig måde at være sammen på frem for noget irriterende, der skal presses ind i et stramt program. Kæresten og jeg elsker nu at bruge vores søndag med en to go-kaffe i skoven på gåtur og se de smukke farver i stedet for på sofaen med pizza, ligesom vi elsker en tur på boldbanen eller legepladsen med ungerne. Ikke dermed sagt, at vores motion af og til ikke også er en irriterende sur pligt, eller vi tager en eftermiddag på sofaen ;) Og så kan jeg anbefale, at veninde aftaler, som for os typisk blev café-besøg, bliver lavet om til en hyggelig gåtur.

Mange bække små, og så skal det nok lykkes!
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 14:20

Oooog hvis dine unger er i Pokemon Go-segmentet kan det også varmt anbefales! En eftermiddags pokehunt kan hive mange skridt hjem, uden man rigtig opdager det :D
0
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 19. okt 2016, 12:22

Mange tak for din opmuntring MyGirl. Har du selv en traad? Jeg har ikke kunne finde nogen her paa forsiden, og jeg vil gerne heppe paa dig hvis du har :)

I gaar havde jeg en meget travl dag. Jeg havde brug for nye cowboybusker, for de gamle, som jeg gik i hver dag, ja hver dag! var slidt i stykker ved inderlaarene. Jeg checkede dem et par gange om ugen, for at se om der var slidt hul og pludselig en dag var der et stort hul. Jeg haaber ikke jeg har hentet drengene mange dage paa skolen saa elegant klädt :gisp: Jeg havde lige nöjagtig 25min til at köbe bukser. Heldigvis ramte jeg den rigtige störrelse med det samme, saa jeg fik to par med hjem. Jeg har ellers länge fuldt min mors raad, som lyder paa ikke at köbe nyt töj naar man er tyk for saa bliver man nödt til at tabe sig for at kunne passe sit gamle. Min mand kalder det auto punishment. 'Har du nu ströget dine händer igen Sandkage?' Ja, det gör jeg tit, naar jeg ikke synes jeg har gjort mig fortjent til noget. Jeg har länge sagt til ham, at jeg har brug for en ny bh, og han svar er altid 'Ja saa haaber jeg dag sandelig at du kun köber en'. Han lever efter devisen jo mere jo bedre, men jeg er saa närig med töj til mig selv, og saa er der jo lige det der med, at jeg skal tabe mig saa jeg kan passe mit gamle töj. Suk, altsaa!

Til aftensmad i gaar var jeg supergod! Lavede ködboller i tomatsovs fra WW. Spaghetti til börnene og squash til mig. Jeg har saadan en fin spiralizer som jeg er super glad for. Kan dog kun finde ud af at bruge den til squash og jeg tror den kan noget mere.

I gaar aftes kom min mand hjem efter en rejse til Barcelona.Han havde en kasse (kasse som i 18stk) store gule ferskner med hjem, som han havde faaet af en kunde. Vi elsker allesammen ferskner, saa det var super!

Jeg er ret glad for hvordan det gaar med maden, men jeg synes det körer forbavsende daarligt med motionen. Jeg KAN bare ikke faa mig släbt afsted. Jeg haaber det bliver bedre naar min mens er forbi, men saa skal jeg vente helt til mandag. Er det for langt tid? Det synes jeg nok det er.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 12:28

Sandkage skrev:Jeg er ret glad for hvordan det gaar med maden, men jeg synes det körer forbavsende daarligt med motionen. Jeg KAN bare ikke faa mig släbt afsted. Jeg haaber det bliver bedre naar min mens er forbi, men saa skal jeg vente helt til mandag. Er det for langt tid? Det synes jeg nok det er.


Maden er under alle omstændigheder det vigtigste i forhold til vægttab - det er meget lettere at spare kalorier end at forbrænde den tilsvarende mængde.

Ift. motion, så kører jeg efter, at lidt er bedre ned ingenting. Hvis jeg virkelig ikke orker noget, så orker jeg næsten altid trods alt at gå en tur, og så ligger jeg da ikke på sofaen og spiser slik så længe. Samtidig forsøger jeg at undgå at have for lange pauser, hvor jeg ikke kommer ned i fitnesscenteret, for så kommer det til at føles som sådan en overvindelse at komme af sted, så selvom jeg ikke har energi, så prøver jeg bare at komme derned og lave lidt. Måske bliver det ikke til hele programmet, måske bliver det kun til en tur på løbebåndet, men igen - lidt er bedre end ingenting, og holder man sig i gang er det lettere, når energien vender tilbage.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 13:05

Det er godt at høre, kosten er kommet godt i gang!

Jeg har ikke min egen tråd - bruger kun månedstrådene herinde til at hjælpe med at holde mig selv i ørerne. Men det har da også givet mig et vægttab på 6 kg. på 8 uger, så det virker :D Og tak for intentionen om at heppe, men det er faktisk også vældigt motiverende for mig bare at følge med hos jer andre og så have mine ugemål i månedstråden. :)

Jeg bruger næsten kun gåture som motion, da jeg også har svært ved at finde lyst og motivation til andet. Prøver dog stadig, og er begyndt at have mindst en ugentlig aktivitet med højere puls end gang. Små skridt :D Har meldt mig til spinning på lørdag for første gang i 100 år! :banan:

Fortsæt den gode stil!
2
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 19. okt 2016, 13:23

OMG Spinning?!!

Held og lykke med det :-)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"