Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 18:45

Endelig kan jeg deltage realistisk herinde, da jeg er blevet friet til :love: :dåne: :gisp: :panik: :banan:
13
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 19:07

Samano skrev:
Shmartiesh skrev:Endelig kan jeg deltage realistisk herinde, da jeg er blevet friet til :love: :dåne: :gisp: :panik: :banan:

Tillykke!!

Tak :lun:

Det bliver formentlig først i 2018 men jeg kan simpelthen ikke lade være med at planlægge allerede nu. Og vi har besluttet hvor vi vil holde det :D
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 19:08

Samano skrev:Fandt forresten kjolen fra før.
Som jeg troede var mega dyr, men er den åbenbart ikke.

http://www.dhgate.com/product/gorgeous- ... 4170171382

Den er virkelig fin! :lun:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 17. okt 2016, 19:16

godtnavn skrev:
Samano skrev:
Så ender vi på samme niveau når man slår det sammen :lol:
Åbenbart også med søskende :P Vi har 4 søskende hver med kærester og børn.
Og alle mine bedsteforældre lever også stadig heldigvis.
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.
Som for eksempel at eje et tv eller en bil.


Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P


Folk bliver chokerede over hvor få vi kommer til vores bryllup. Men jeg er enebarn og enebarnebarn på den side af familen jeg ser. Så det begrænser det bare en del i antal. Heldigvis har vi en masse dejlige venner der gerne vil fejre os.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 19:25

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
Så ender vi på samme niveau når man slår det sammen :lol:
Åbenbart også med søskende :P Vi har 4 søskende hver med kærester og børn.
Og alle mine bedsteforældre lever også stadig heldigvis.
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.
Som for eksempel at eje et tv eller en bil.


Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P


Folk bliver chokerede over hvor få vi kommer til vores bryllup. Men jeg er enebarn og enebarnebarn på den side af familen jeg ser. Så det begrænser det bare en del i antal. Heldigvis har vi en masse dejlige venner der gerne vil fejre os.


Hvor mange har I da inviteret?
Jeg ville elske et lille intimt bryllup, men med vores familier er et lille bryllup bare umuligt.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 17. okt 2016, 19:35

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
Så ender vi på samme niveau når man slår det sammen :lol:
Åbenbart også med søskende :P Vi har 4 søskende hver med kærester og børn.
Og alle mine bedsteforældre lever også stadig heldigvis.
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.
Som for eksempel at eje et tv eller en bil.


Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P


Folk bliver chokerede over hvor få vi kommer til vores bryllup. Men jeg er enebarn og enebarnebarn på den side af familen jeg ser. Så det begrænser det bare en del i antal. Heldigvis har vi en masse dejlige venner der gerne vil fejre os.


Hvor mange har I da inviteret?
Jeg ville elske et lille intimt bryllup, men med vores familier er et lille bryllup bare umuligt.

Vi har ikke listen helt i orden, men imellem 46 og 50 , så det er stadig ikke et mini bryllup.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 17. okt 2016, 20:29

Vi bliver ca. 40, og det bliver dyrt nok.. Tilgengæld har vi ingen venner, sådan, som man føler bare MÅ og SKAL med fremfor andre.
Jeg kan dog mærke det går min kæreste meget på sinde, så han foreslår at vi 14 dager efter evt. holder en "rest"fest, får tømt ud i overskydende alkohol, og så lejer et simpelt billigt sted og invitere så alle til fest der :) Jeg synes det er en god idé, og så kan vi kalde det min 30års fødselsdag samtidig med, så er den skid også slået :P Men han er meget vellidt, og kan selv godt lide mange mennesker, så hvis han føler det er en måde at "give tilbage" på, så fred være med det.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 20:36

Filipai skrev:Vi har ikke listen helt i orden, men imellem 46 og 50 , så det er stadig ikke et mini bryllup.


Nå, det er da ikke så få? Jeg regner ikke med at vi inviterer mere end 60-70 mennesker. Men måske vielse og reception med 100+ mennesker. Men vi vil også skære meget ind til benet med hvem der kommer til festen om aftenen :)

Og ja, vi har planlagt det meste sammen selvom kæresten endnu ikke har friet :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 20:51

Samano skrev:
godtnavn skrev:
Filipai skrev:Vi har ikke listen helt i orden, men imellem 46 og 50 , så det er stadig ikke et mini bryllup.


Nå, det er da ikke så få? Jeg regner ikke med at vi inviterer mere end 60-70 mennesker. Men måske vielse og reception med 100+ mennesker. Men vi vil også skære meget ind til benet med hvem der kommer til festen om aftenen :)

Og ja, vi har planlagt det meste sammen selvom kæresten endnu ikke har friet :lol:

Vi regner også med receptionsløsningen.
Så kan alle de nysgerrige familiemedlemmer få lidt at sladre om :klap:
Vi skal bare have fundet en alternativ bryllupskage er ikke så meget til den klassiske slags og synes også de meget dyre.

Min kæreste og jeg har haft efternavnsdiskussion de sidste 5 år så det aldrig for tidligt at begynde. :P


Jeg ved hvilken kage jeg helst vil have, jeg er bare ikke glad for prisen, så skal også have fundet en kage-løsning der er lidt billigere, måske jeg kan hyre en af mine bedste veninder der er konditor til at lave kagen til lidt under konditor-pris. Og så tænker jeg bryllupskagen først skal være til om aftenen, dermed skal den ikke være til +100 mennesker :) Jeg tænker masser af frugt og chokolade til receptionen, helst en eller flere chokoladefontæner :love: Hvis de altså er til at betale :lol:

Efternavns diskussionen har vi haft, vi venter barn til foråret og har derfor snakket efternavne, for mig er det vigtigt at forældre og børn hedder det samme, så vores datter får mit mellemnavn (som er af efternavn-type) og kærestens efternavn, når vi så bliver gift skipper kærestens hans mellemnavn (som dog er noget man kan hedde til fornavn men han synes 4 navne er lige langt nok) tager mit mellemnavn, og jeg dropper mit efternavn og tager hans. Kombinationen af de to navne er også ganske fin :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 21:06

Samano skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
godtnavn skrev:Nå, det er da ikke så få? Jeg regner ikke med at vi inviterer mere end 60-70 mennesker. Men måske vielse og reception med 100+ mennesker. Men vi vil også skære meget ind til benet med hvem der kommer til festen om aftenen :)

Og ja, vi har planlagt det meste sammen selvom kæresten endnu ikke har friet :lol:

Vi regner også med receptionsløsningen.
Så kan alle de nysgerrige familiemedlemmer få lidt at sladre om :klap:
Vi skal bare have fundet en alternativ bryllupskage er ikke så meget til den klassiske slags og synes også de meget dyre.

Min kæreste og jeg har haft efternavnsdiskussion de sidste 5 år så det aldrig for tidligt at begynde. :P


Jeg ved hvilken kage jeg helst vil have, jeg er bare ikke glad for prisen, så skal også have fundet en kage-løsning der er lidt billigere, måske jeg kan hyre en af mine bedste veninder der er konditor til at lave kagen til lidt under konditor-pris. Og så tænker jeg bryllupskagen først skal være til om aftenen, dermed skal den ikke være til +100 mennesker :) Jeg tænker masser af frugt og chokolade til receptionen, helst en eller flere chokoladefontæner :love: Hvis de altså er til at betale :lol:

Efternavns diskussionen har vi haft, vi venter barn til foråret og har derfor snakket efternavne, for mig er det vigtigt at forældre og børn hedder det samme, så vores datter får mit mellemnavn (som er af efternavn-type) og kærestens efternavn, når vi så bliver gift skipper kærestens hans mellemnavn (som dog er noget man kan hedde til fornavn men han synes 4 navne er lige langt nok) tager mit mellemnavn, og jeg dropper mit efternavn og tager hans. Kombinationen af de to navne er også ganske fin :)

For mig virker det helt forkert med bryllupskagen om aften :). Der skal man jo have dessert. Vi er ikke så vilde med konditorkage faktisk så tænker mere cheesecake, tærter eller andet utraditionelt, der mere falder i vores smag.

Vi er ikke færdig med børnenes efternavn endnu :lol: men den diskussion har været igang ligeså længe. Vi tager hver hinandens efternavn som mellemnavn. Vi er begge knyttet til vores efternavne og vil ikke opgive dem.


Hvem siger man ikke kan spise både dessert og kage :lol: Vi tænker dessert efter maden og bryllupskage om natten :genert: men vi vil heller ikke have et af de der bryllupper hvor man sidder ved bordet i mange timer (vi hader det selv til andre fester, så til vores bliver det ikke sådan) så der kommer, forhåbentlig, et hul mellem middag og natkage :)

Vi vil heller ikke have en konditorkage i form af sådan noget flødeskumsværk med marcipan på, men en moussekage-ting fra Strangas ville være lykken :love: Hans kage med hvid chokolade og passionsfrugt er det lækreste jeg nogensinde har smagt :love:

Med jeres navnekombination lyder det til der kommer ny navnekrise når/hvis I skal have børn :lol: Ellers må I lave det kønsbestemt, så drenge får mandens kombination og piger din :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 21:08

Apropos cheesecake så kan jeg anbefale Bertels kager, i hvert fald er den æblecheesecake jeg har smagt fra dem den bedste cheesecake jeg nogensinde har fået :love: Har dog kun smagt den ene, så aner ikke hvordan de andre er, men når de har cheesecake-speciale så må de også være lækre går jeg udfra :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 21:21

Samano skrev:
godtnavn skrev:Apropos cheesecake så kan jeg anbefale Bertels kager, i hvert fald er den æblecheesecake jeg har smagt fra dem den bedste cheesecake jeg nogensinde har fået :love: Har dog kun smagt den ene, så aner ikke hvordan de andre er, men når de har cheesecake-speciale så må de også være lækre går jeg udfra :)

Gætter på det et sted i Kbh :lol:
Hvilket er 4-5 timer i bil fra kirken :kys:


De leverer vel :D Ej, det var bare fordi du nævnte cheesecake og den er så god!

Synes sådan nogle lagkageting med mousse også er lidt kedelige, men det strangas laver er så bidder af himlen :love: Og så skal vi heller ikke have 3-retters, som sagt vil vi ikke have et bryllup hvor man sidder og spiser i flere timer :) 3 retter og kage bagefter ville jeg heller ikke kunne.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2016, 10:29

Samano skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
godtnavn skrev:Apropos cheesecake så kan jeg anbefale Bertels kager, i hvert fald er den æblecheesecake jeg har smagt fra dem den bedste cheesecake jeg nogensinde har fået :love: Har dog kun smagt den ene, så aner ikke hvordan de andre er, men når de har cheesecake-speciale så må de også være lækre går jeg udfra :)

Gætter på det et sted i Kbh :lol:
Hvilket er 4-5 timer i bil fra kirken :kys:


De leverer vel :D Ej, det var bare fordi du nævnte cheesecake og den er så god!

Synes sådan nogle lagkageting med mousse også er lidt kedelige, men det strangas laver er så bidder af himlen :love: Og så skal vi heller ikke have 3-retters, som sagt vil vi ikke have et bryllup hvor man sidder og spiser i flere timer :) 3 retter og kage bagefter ville jeg heller ikke kunne.


Min kæreste er lidt af en madøre så får ham næppe ned på 2 retter. Selvom vi godt kunne skippe forret for min skyld. Vi har også både vegetarer og allergikere i selskabet at tage hensyn til så en stor hovedret Buffet ville gøre tingene meget nemmere.

Jeg er et frygtelig snakkehoved så kan nemt sidde og spise og snakke i flere timer i det rette selskab. Men synes egentligt aldrig man sidder så meget til bryllupper. Det er meget værre til konfirmation!


Jeg tror vi ender med buffet og så portionsanrettet dessert, der er nemlig også en del allergikere både i min og kærestens familie, samt kræsne børn. Så det er nemmest, og så kan vi jo også få alt muligt lækkert i stedet for at skulle bestemme sig for en ret. Det der med begrænsninger er jeg ganske tydeligt ikke god til :lol:

Jeg elsker også at sidde og snakke, men kan bedre lide når man kan rykke lidt rundt og snakke med forskellige, til middagen snakker man jo kun med dem der sidder tæt på en og de er de samme hele middagen :) Jeg må have været uheldig til de bryllupper jeg har været til, vi har siddet så lææænge, måske også fordi der er nogle i kærestens familie der formår at holde evighedstaler :tie: Det skal vi også lige finde ud af hvad vi vil gøre ved, altså vi vil gerne have taler hvis folk har noget de gerne vil sige, men de der taler på +15 minutter og så 10 mennesker der alle vil holde tale :tie: Vi har overvejet at sætte tidsbegrænsning på talerne :lol:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 18. okt 2016, 14:26

Vi har snakket ret meget mad her på det sidste, efter vi var til et bryllup i september, hvor alle retter var på buffet. Er generelt ikke særlig god til buffet, min kæreste er lidt mere til det. Jeg vil helst have det hele portionsanrettet.

Vi har snakket os frem til noget ala fad servering eller hvor at hvert bord har fade og skåle med mad til det bord. Så man selv tager, men ikke skal rejse sig. Måske noget med at kødet bliver serveret og det er alt det ved siden af, der kommer på bordet.

Dessert bliver så nok en buffet, for vi er total dessert- og kagemennesker og kan ikke riiiigtig koge alle vores ideer ned til at de kan komme på bordene.

Vi har snakket om en evt. bryllupskage(ville ikke blive en traditionel, tror jeg) også bare skulle på dessertbordet, eller hvornår. Vi kommer nok ikke til at have en reception, da ingen af os har større familier eller andre mennesker, som ikke også ville være der til maden.
Og så har vi snakket om man måske kan lave fest efter maden, hvor at de mennesker som ikke er ens tætte venner, men til gengæld er dem vi arbejder med eller er i studiegruppe med kan komme. Sådan at man måske inviterer folk til kaffe/bryllupskage/dessert-bord og dansegulv :gruble: men den ide er helt ny, så den er ikke så gennemarbejdet endnu
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 18. okt 2016, 14:46

Ficus skrev:Vi har snakket ret meget mad her på det sidste, efter vi var til et bryllup i september, hvor alle retter var på buffet. Er generelt ikke særlig god til buffet, min kæreste er lidt mere til det. Jeg vil helst have det hele portionsanrettet.

Vi har snakket os frem til noget ala fad servering eller hvor at hvert bord har fade og skåle med mad til det bord. Så man selv tager, men ikke skal rejse sig. Måske noget med at kødet bliver serveret og det er alt det ved siden af, der kommer på bordet.

Dessert bliver så nok en buffet, for vi er total dessert- og kagemennesker og kan ikke riiiigtig koge alle vores ideer ned til at de kan komme på bordene.



Vi blandede det lidt.

Først var der velkomstbobler med canapéer, og det var så stående buffet i et lokale separat fra der, hvor vi spiste middag, derefter forret, hovedret og ost serveret portionsanrettet ved bordene, og dessert var så kagebuffet med små kager (ikke småkager, men små æbletærter, brownie m.v.) til kaffen i samme lokale som vi havde fået velkomstbobler i.

Jeg synes, det er svært med buffetmiddag, hvis der er mange taler og andre indslag, men vi ville samtidig gerne undgå at sidde ved bordet alt for længe og også have mulighed for at tale med alle.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"