Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 17. okt 2016, 06:11

godtnavn skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.


Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.


På kombivogne kan klapvognsdelen jo lægges helt ned så den også kan bruges til at sove i, men babyer vokser ud af barnevognen når de er et sted mellem 6 måneder og et 1 år. Så kan man leve med at bruge klapvogn som sovested så er de smarte fordi de er så små, havde også selv kig på en kombi (bare andet mærke), men jeg kan mærke at jeg vil blive gladere for at barnevogn, for mig hører en barnevogn bare med til at få barn :genert:

Og så vil jeg hellere have en stor barnevogn barnet kan sove i til det er 2½-3 år og så en paraply klapvogn til ture rundt i byen, fordi den kan slås helt sammen og man kan komme med busserne selv hvis der er to barnevogne med :) Og kassecykel vil nok blive brugt til det meste transport i byen så måske vi dropper paraplyklapvognen. Men jeg er jo så meget bybo at jeg ikke har bil, derfor er mine behov jo anderledes :)


Bare så du ikke bliver skuffet, så er det altså langt fra alle børn der kan sove i en barnevogn så længe. Emil er 2,5 år og 100 cm lang. Havde vi haft en almindelig barnevogn kunne han ikke være i den allerede ved to års alderen.
Vi har en kombi (emmaljunga duo edge) og har elsket den, også selvom Emil røg i klapvogn ved 8 mdr og faktisk ikke rigtig kan være i den del mere heller.
Og så skrev du et andet sted at i ville kigge på en bss vogn, og er du helt sikker på man ikke kan få det stel du gerne vil have til den vogn? Jeg mener da vi købte vores vogn for tre år siden at man kunne få alle kasser til at matche med alle deres stel og det netop var det smarte. De kan selvfølgelig have lavet det om nu, men jeg ville forhøre mig hos forhandler.

Jeg er 38+0 i dag og for anden nat ud af tre har jeg overhovedet ikke sovet. Hvis det fortsætter så skal den unge ikke vente to uger med at komme, for så vil den allerede have scoret de første minus point inden den kommer til verden! Jeg er virkelig træt af at være gravid i øjeblikket!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2016, 06:20

Lulu - har du slet ikke sovet? Puh, det lyder hårdt... jeg har lige haft et par uger, hvor jeg skulle op og tisse ca. 5 gange pr. nat... men der sov jeg da ind i mellem. Jeg kan slet ikke forestille mig, at ligge helt søvnløs. Stakkels dig!

Er det fordi du er besværet af maven, eller?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2016, 06:25

Her er noget helt fantastisk sket - jeg har ikke skulle tisse i 6 timer i streg! :banan:

Til gengæld vågnede jeg med temmelig voldsomme plukveer, som nev en god del. Så de holdte mig vågen. Men måske de endelig har fået rykket lidt på Klint, så han er kommet længere ned i bækkenet og dermed rykket sig lidt fra min blære! Årh, det ville være en befrielse, hvis jeg ikke længere skulle tisse hver/hveranden time døgnet rundt. :love:
... og virkelig rart, hvis han var helt nede i bækkenet. Jeg skal til min sidste JM-konsultation i morgen, så håber virkelig han har sat sig fast der. :kryds:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 17. okt 2016, 06:27

achillaxedprune skrev:Lulu - har du slet ikke sovet? Puh, det lyder hårdt... jeg har lige haft et par uger, hvor jeg skulle op og tisse ca. 5 gange pr. nat... men der sov jeg da ind i mellem. Jeg kan slet ikke forestille mig, at ligge helt søvnløs. Stakkels dig!

Er det fordi du er besværet af maven, eller?


Slet ingen søvn.
Jeg har ondt oppe under ribbenene fordi jeg nu har haft en rumpe liggende der i mindst to måneder og jeg kan nogenlunde abstrahere fra det om dagen når jeg skiftevis ligger, sidder og står. Men jeg kan ikke ligge på ryggen (heller ikke som ikke gravid jeg bliver skidt tilpas) så har kun siderne at ligge på. Højre side så bliver jeg sparket og slået, venstre side så bliver der skudt ryg og rumpetten ryger lidt længere op i ribbenene.
I nat var jeg så desperat at jeg gik ned i sofaen, fjernede den ene pude og rykkede de andre sammen så der var hul til maven og jeg kunne ligge på maven at sove, men det var for hårdt for lænden så måtte hurtigt opgive.

Jeg kan heller ikke tage en dyb indånding, for så skal baby igen lige rette rumpetten så den ligger lige præcis der hvor den har ligget i to mdr. Faktisk når jeg tænker nærmere over et har den allerede fået lidt minus point i bogen, for samarbejdsvillig er den ikke!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2016, 06:36

Lulu skrev:
achillaxedprune skrev:Lulu - har du slet ikke sovet? Puh, det lyder hårdt... jeg har lige haft et par uger, hvor jeg skulle op og tisse ca. 5 gange pr. nat... men der sov jeg da ind i mellem. Jeg kan slet ikke forestille mig, at ligge helt søvnløs. Stakkels dig!

Er det fordi du er besværet af maven, eller?


Slet ingen søvn.
Jeg har ondt oppe under ribbenene fordi jeg nu har haft en rumpe liggende der i mindst to måneder og jeg kan nogenlunde abstrahere fra det om dagen når jeg skiftevis ligger, sidder og står. Men jeg kan ikke ligge på ryggen (heller ikke som ikke gravid jeg bliver skidt tilpas) så har kun siderne at ligge på. Højre side så bliver jeg sparket og slået, venstre side så bliver der skudt ryg og rumpetten ryger lidt længere op i ribbenene.
I nat var jeg så desperat at jeg gik ned i sofaen, fjernede den ene pude og rykkede de andre sammen så der var hul til maven og jeg kunne ligge på maven at sove, men det var for hårdt for lænden så måtte hurtigt opgive.

Jeg kan heller ikke tage en dyb indånding, for så skal baby igen lige rette rumpetten så den ligger lige præcis der hvor den har ligget i to mdr. Faktisk når jeg tænker nærmere over et har den allerede fået lidt minus point i bogen, for samarbejdsvillig er den ikke!


:shock: ... det lyder HÆSLIGT!

Jeg har et par gange prøvet, at Klint har sparket op under/ved ribbenene. For satan, det gør nas. Jeg kan slet ikke forestille mig flere måneder med pres på samme sted. Min dybeste medfølelse - lyder virkelig træls.

Forhåbentlig kommer din baby ud med alt sin lømmelhed nu her, og så får I en nem baby, når h*n er født! ... man har jo lov at håbe. :)

Men hvad med eftermiddagslure? Dem får,du da så ikke? Det går jo ikke, hvis du slet ikke får søvn! Hvad hvis du sidder halvt op, kan du så finde noget ro og hvile? Eller hvis du ligger på siden med en dyne eller andet godt skubbet ind under maven?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 17. okt 2016, 06:41

^ lørdag fik jeg ingen søvn, men til gengæld relativ god søvn natten til søndag.
Jeg kan ikke holde ud at halvsidde for længe af gangen og en dyne skubbet under maven passer heller ikke baby selvom det virker i lidt længere tid end ingen dyne.
Ved ikke om jeg får middagslur i dag vi får se. Vi holder efterårsferie herhjemme alle tre så det er ikke så nemt, men min mand er god til at overtage når jeg trænger til pause, så vi må gøre sådan de næste dage. Og så må vi se i næste uge om manden skal hente Emil så jeg lige får lidt ekstra eftermiddagstimer at slappe af i.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2016, 07:22

Pyh, mit arbejde har haft problemer med at varmen ikke har virket. Så de annoncerede i sidste uge, at her i efterårsferien ville man få kigget på det, men det betød, at de skulle slukke for varmen og stille varmekanoner op, så her ville blive køligt. Fino, jeg er klædt i flere lag uldstrik og lammeskindsforede vinterstøvler.

Varmekanonerne er så så effektive, at her er ca 40 grader varmt og vi alle har måtte smide mest muligt tøj og tænde bordventilatorer og åbne vinduer i stor stil :lol:
Det er nærmest grænsende til at man bliver dårlig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 17. okt 2016, 07:58

Lulu det lyder virkelig ikke rart. Jeg håber du snart får noget søvn uden problemer eller at lillebror/lillesøster snart kommer ud.

Ach spændene med plukveer der gør ondt :slem:
Det lyder til kroppen gør sig klar :)

Joy fy for pokker. Det lyder virkelig ikke rart! Godt det ikke er mig. Jeg kan slet ikke med for meget varme generelt og slet ikke når jeg er gravid. Jeg var blevet dårlig :(
Håber i får en okay dag på arbejdet.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 17. okt 2016, 08:18

Moderkagen har flyttet sig og vejen for alm fødsel er banet!
Hun vurderede lillesøster til 2700 g og sagde at fødte jeg 36+0 ville hun nok veje 3100. Signe vejede 3080 35+6, så de følges meget godt ad, må man sige.
Og det lignede stadig en lillesøster :-D Fik hende lige til at tjekke, da vi kender nogle der netop har fået en dreng, selv om de havde fået at vide, at det var en pige :genert:
Så skulle jeg i hvert fald lige have byttet noget tøj, hvis det var en dreng ;)
4
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 10:16

Lulu skrev:
godtnavn skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:


Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?


Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.


Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.


På kombivogne kan klapvognsdelen jo lægges helt ned så den også kan bruges til at sove i, men babyer vokser ud af barnevognen når de er et sted mellem 6 måneder og et 1 år. Så kan man leve med at bruge klapvogn som sovested så er de smarte fordi de er så små, havde også selv kig på en kombi (bare andet mærke), men jeg kan mærke at jeg vil blive gladere for at barnevogn, for mig hører en barnevogn bare med til at få barn :genert:

Og så vil jeg hellere have en stor barnevogn barnet kan sove i til det er 2½-3 år og så en paraply klapvogn til ture rundt i byen, fordi den kan slås helt sammen og man kan komme med busserne selv hvis der er to barnevogne med :) Og kassecykel vil nok blive brugt til det meste transport i byen så måske vi dropper paraplyklapvognen. Men jeg er jo så meget bybo at jeg ikke har bil, derfor er mine behov jo anderledes :)


Bare så du ikke bliver skuffet, så er det altså langt fra alle børn der kan sove i en barnevogn så længe. Emil er 2,5 år og 100 cm lang. Havde vi haft en almindelig barnevogn kunne han ikke være i den allerede ved to års alderen.
Vi har en kombi (emmaljunga duo edge) og har elsket den, også selvom Emil røg i klapvogn ved 8 mdr og faktisk ikke rigtig kan være i den del mere heller.
Og så skrev du et andet sted at i ville kigge på en bss vogn, og er du helt sikker på man ikke kan få det stel du gerne vil have til den vogn? Jeg mener da vi købte vores vogn for tre år siden at man kunne få alle kasser til at matche med alle deres stel og det netop var det smarte. De kan selvfølgelig have lavet det om nu, men jeg ville forhøre mig hos forhandler.

Jeg er 38+0 i dag og for anden nat ud af tre har jeg overhovedet ikke sovet. Hvis det fortsætter så skal den unge ikke vente to uger med at komme, for så vil den allerede have scoret de første minus point inden den kommer til verden! Jeg er virkelig træt af at være gravid i øjeblikket!


Lang dreng du har dig! Men ja, de er jo "kun" 98 cm i liggemål, så han er også vokset ud af en normal barnevogn. Jeg synes bare det virker forkert at skulle gå over i klapvogn til vinter, men vores skal også bruges til lure, havde vi, som joynips, en anden til at sove lure i var snakken en anden :)

Man kan lige netop mixe dem, men jeg tror ikke man kan tage et kombivognsstel og sætte en normal barnevognskasse på, stellet til kombivogne er jo kortere end stellet til alm. barnevogne, så tænker at den ikke vil stå lige så stabil, eller kassen evt rammer ind i styret. Men vi har snakket om at skulle afprøve det og snakke med dem i butikken, men der går nok en måned eller to før vi kommer forbi butikken igen :)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 17. okt 2016, 10:36

Lulu: Det er simpelthen så ulideligt. Jeg har samme problem. Med henholdsvis en røv og et hoved, der hver nat borer sig op i ribbene, så jeg ca. vågner 1 gang i timen. Jeg kan heldigvis godt ligge på ryggen endnu, så når jeg vågner, må jeg ligge mig på ryggen med armene over hovedet. Det giver lidt plads og fjerner den der skurende fornemmelse.

Joynips: Det lyder dælme ulideligt. Hellere for koldt end for varmt pt. Jeg føler mig som en levende radiator i forvejen.

Bøtte: Det var da en lettelse og sikken en flot størrelse. Min datter vejede 3000 gram, da hun kom ud 42+0, så tror lidt det bliver nogle små pus, når de her bliver taget ud 4 uger før.

Jeg har kampondt i ryggen i dag. Jeg trøster mig ved, at jeg kun har 10 arbejdsdage tilbage. Til gengæld har jeg lige talt med pladshenvisningen i København og vores ansøgning til venteliste er åbenbart blevet væk i deres e-boks-system, så nu er den plads røget vi havde håbet på, så nu kan det tage mange måneder, før hun får en plads. Så skal der etableres vuggestue hos mormor og morfar. Jeg kan i hvert fald ikke have hende hjemme, når tvillingerne kommer. Så får jeg da først mavesår :tie:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 17. okt 2016, 10:40

Tak for jeres måde at anskue det på. Det er rigtigt at de andre ikke bliver hverken mere eller mindre gravide af at jeg er blevet det.
Jeg er ret tæt med min kollega der har forsøgt i to år, og tænker at sige det til hende inden jeg siger det til de andre.
Jeg kan mærke at jeg gerne vil trække den lidt med at fortælle det til forældre, veninder og arbejde, så indtil videre er det kun min tætteste veninde der ved det. Jeg tænker at omfanget af kvalme og opkast kan få indflydelse på hvornår arbejdet skal have noget at vide.

Ringede til lægen i dag og fik fat i sekretæren der syntes det var så gode nyheder at jeg også lige skulle snakke med lægen. Kørte bagefter ned med en urinprøve som også viste positiv hos dem. Lægen kom strålende ud og sagde tillykke og gav mig et stort knus :D
Han ville sende besked til OUH med det samme så jeg kunne komme til tidlige skanning og blive fulgt tæt. De skulle passe godt på mig denne gang, sagde han!
Så langt så godt :)
4
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

19+2

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 21:18

Jeg har både i går aftes og nu her mærket noget bevæge sig rundt i min mave. Det føles ikke som tarme eller den slags, det er ligesom for langt fremme, omvendt er jeg ikke helt sikker på det er baby, det var sgu nemmere for en uge siden da den gav et tydeligt spark :lol:

Jeg skal til MD-scanning om en uge, og er allerede smånervøs, der er lige en inde i terminsgruppen på facebook der fik dårlige besked til MD, så nu er jeg blevet mere nervøs. Har jo hele tiden vidst det kunne ske, men at læse det gør mig alligevel mere nervøs. Vil bare gerne have scanningen overstået og nå frem til uge 24 hvor jeg gerne skulle mærke hende hver dag :)


...og ax, er Klint på vej ud efterhånden?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 07:11

S og jeg har været ved lægen pga hoste. Vi hoster begge to til vi kaster op og endte med at blive podet for kighoste.
Det kan jeg så absolut ikke overskue, hvis vi skal rammes af. Især ikke fordi det ofte varer 100 dage og jeg har termin om 40 dage.
Og det er skide farlig for babyer :tie:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 07:31

Godtnavn - Klint er stadig derinde. Og han møffer rundt. Jeg er temmelig spændt på mit sidste besøg hos JM i dag, for jeg frygter om han har lagt sig som stjernekigger. Han ligger i hvert fald ikke med ryggen mod mit maveskind længere, så er lidt bekymret for om han har fået drejet sig lidt uheldigt. Men nu må vi se.

Og så har jeg sovet elendigt i nat... Det føltes som om hele indersiden af min mave brændte. Meget mærkeligt. :gruble: Men der var ikke sammentrækninger - som jeg kunne mærke i hvert fald.

Jeg er lidt nysgerrig over, hvad der skal ske nu... Jeg går nemlig fra JM til Hillerød Hospital efter mødet med JM i dag. Så regner med at få en indkaldelse til tjek via e-boks til engang i næste uge, men jeg ved faktisk ikke hvad, der kommer til at ske. Burde jeg måske lige undersøge nærmere... jeg har ikke fået læst op på hvad processen helt præcist er, når man går over tid. Det har været mig så fjernt, så det har jeg slet ikke sat mig ind i. :lol:
...jeg ved dog, at igangsættelse som udagangspunkt bliver tilbudt fra 42+0. Håber jeg dog virkelig meget på ikke bliver nødvendigt!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"