Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 17. okt 2016, 15:18

MyGirl skrev:
S_imse skrev:
MyGirl skrev:
S_imse skrev:Så har vi været til første møde hos CFC. Jeg troede egentligt de ville lave en udvidelse af min livmoderhals og så kunne vi få lov at prøve selv lidt. Men næ nej, lægen synes vi skal gå direkte igang med insemination. Så næste gang jeg får min mens, skal jeg ringe med det samme og komme til en scanning, herefter skal jeg vist stikke mig selv for at få nogle hormoner og så insemineres på et tidspunkt. Shit, så er vi ligesom i gang med det samme. Hvad jeg dog synes var lidt nedslående, var da han sagde, at der kun er 15% chance for at blive gravid - det synes jeg ikke er meget. Og at der kan være tre æg klar, så der er chance for trillinger, det synes jeg er endnu mere skræmmende :ticks:

Nå, men jeg må læse lidt om det for nåede slet ikke at stille spørgsmål, blev bare helt overrasket over, at vi skal direkte i gang med insemination. Men på en måde er det fedt, så vi ikke skal vente længere end højest nødvendigt. Så håber jeg bare at jeg er en af de 15% der bliver gravid ved insemination.


Det var da dejligt S_imse! Selvom jeg godt kan forstå, det er kommet som lidt at en chok :)

Statistikkerne på insemination er desværre ikke sååå vilde nej, men krydser fingre for, at I er blandt de heldige 15 %!

(Kan ikke huske, om I har børn i forvejen, men hvis ikke, så overvej eventuelt at snakke med dem om at blive henvist til IVF inden alt for længe, så I kan komme i gang med de offentlige ventelister, mens I prøver.. Just in case.)


Vi har ingen børn i forvejen, så det vil jeg da snakke med dem om... jeg har jo hele tiden forestillet mig, at min krop bare skulle sparkes i gang, så jeg måske fik mere regelmæssige cyklusser. Så ville det også være nemmere at give den lidt mere gas i den fertile periode, hvis man ved hvornår den er, og især når min kæreste arbejder på skæve tider. Faktisk den ene gang hvor vi virkelig fik sexet en del gang omkring ægløsning fik jeg en positiv graviditetstest, men fik dog også mens nogle dage efter. Men jeg tænker bare, at så kan vi jo godt selv. Så vi er begge lidt triste over at vi ikke kan gøre det selv, men skal have hjælp - men hellere det end ingen børn :)


Der er jo også stadig håb for, at det lykkes for jer uden hjælp. Alt krydset herfra :) For ja - det er ikke særlig lykkeligt at skulle igennem al den hjælp. Men kunne ikke helt læse ud af din post - vil de ikke gøre noget ved forsnævringen i livmoderhalsen eller hvordan?

Var bare en tanke med IVF, fordi der kan være lidt pres på i det offentlige (alt efter hvor I skal til selvfølgelig), og det ville være ærgerligt pludselig at skulle vente i månedsvis, hvis det nu ikke lykkes. :)


Nej, lægen mener ikke det er nødvendigt, da de vil lave en hsu undersøgelse i stedet for hsg undersøgelse, hvor de bruger et mindre kateter, så han mente ikke det var et problem. Og når nu jeg skal insemineres, så skal sædceller jo heller ikke igennem livmoderhalsen af sig selv, så måske det er derfor.

Mht IVF, så bor vi på Nørrebro, så måske vi hører til på Rigshospitalet, hvis man altså kan høre til der - jeg har slet ikke sat mig ind i det :gisp:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. okt 2016, 15:26

S_imse skrev:
Nej, lægen mener ikke det er nødvendigt, da de vil lave en hsu undersøgelse i stedet for hsg undersøgelse, hvor de bruger et mindre kateter, så han mente ikke det var et problem. Og når nu jeg skal insemineres, så skal sædceller jo heller ikke igennem livmoderhalsen af sig selv, så måske det er derfor.

Mht IVF, så bor vi på Nørrebro, så måske vi hører til på Rigshospitalet, hvis man altså kan høre til der - jeg har slet ikke sat mig ind i det :gisp:


Ahh på den måde. Så kan jeg da også godt forstå, du er lidt rund på gulvet, når I så har fået "behandlingsstemplet" og havde håbet på, det kunne ske naturligt med lidt "udvidelseshjælp". For ja - ved inseminationen skal de jo nok "følge det hele op, hvor det skal være" :) Man må nok bare have in mente, at de gør det, fordi de mener, det er det mest effektive, og så stole på det.

Den tid den sorg med IVF - stort set hele Sjælland er jo lidt et helvede hvad det angår. Meeen, I har jo heller ikke så travlt, og der er tid til at læse lidt op og tænke over det - og naturligvis mest af alt forhåbningen om, at det aldrig bliver aktuelt. Kan forhåbentlig om ikke andet give en anmeldelse af Herlev indenfor et par måneder :D
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 17. okt 2016, 18:52

spændende majer!! Hvornår skal du have din mens ?
lige nu er du mere gravid end jeg er, jeg får intet frem på mine test uanset hvor længe der går og at den nu kommer frem indenfor tid - det tyder da kun positivt, selvom jeg godt kan forstå du gerne vil bevare jordforbindelsen. Et forsigtigt tillykke herfra - krydser fingre !!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 17. okt 2016, 19:05

Chloecat skrev:spændende majer!! Hvornår skal du have din mens ?
lige nu er du mere gravid end jeg er, jeg får intet frem på mine test uanset hvor længe der går og at den nu kommer frem indenfor tid - det tyder da kun positivt, selvom jeg godt kan forstå du gerne vil bevare jordforbindelsen. Et forsigtigt tillykke herfra - krydser fingre !!


Tak jeg er også meget spændt. Dig er heftet modløs nu. Mine ømme bryster er væk igen. Prøver at teste igen i morgen, selvom det jo egentlig kan være lige meget. De test kan jo desværre ikke fortælle andet end at der er hcg i blodet. Jeg skal have mens onsdag eller torsdag. Dog er jeg sikker på at hvis jeg ikke er gravid, så er den forsinket alligevel. Sidst jeg testede positiv var mens 9 dage forsinket.

Øv at du tester negativ, krydser for at du også snart står med to streger :)
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. okt 2016, 19:15

Hej med jer! Undskyld jeg har ikke været herinde i en uges tid, og har været en dårlig trådholder, har simpelthen ikke kunne komme på fra mobilen, og har en god undskyldning for ikke ar bruge computeren :)

Onsdag morgen blev jeg indlagt med overstimulationen, som var blevet værre - kastede op konstant og var enormt oppustet og havde svært ved at trække vejret. Jeg blev drænet for væske i bughulen, da det også var begyndt at gå i lungerne - 7 liter! Har haft det pænt dårligt. Lørdag fik jeg det rigtig dårligt, og de mistænkte en blodprop i hjernen, så jeg skulle med udryktning fra Hillerød til Glostrup. Så lige inden jeg kørte afsted med ambulancen, der kom lægen løbende ud og sagde "der er lige noget jeg bliver nødt til at sige inden hun kører afsted, HCG er på 118!" Og så begyndte jeg at tude af glæde! Var 3+6 der, og havde ellers først bp i morgen. Heldigvis var det ikke en blodprop i hjernen! Dog en i benet, som var nem at behandle. Og så havde jeg det bare dårligt pga graviditeten og overstimulationen. I dag ser mine værdier endelig bedre ud og det begynder at gå frem ad. Og så har jeg fået målt HCG igen, og det er fordoblet efter bare 1,5 dag, så det er fantastisk! :D
12
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. okt 2016, 19:16

Må lige få catchet op i løbet af de næste dage, men ja, MyGirl du må gerne overtage trådholder-tjansen :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 17. okt 2016, 19:42

Yay PPP :banan:
Men sikke dog en optakt, det var fra en yderlighed til en anden. Godt det 'bare' var en blodprop i benet.

Tillykke :kys:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 17. okt 2016, 20:53

Sikke en voldsom oplevelse PPP. Håber alt går godt fra af.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 05:19

Sikke en omgang PPP :8:
Men godt de har fået styr på det og hold op en dejlig besked at få lige inde du blev kørt af sted. Stort tillykke med det :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 05:31

Jeg har taget en test i morges. Det er helt det samme som sidst. Stregen kommer nu inden for tid, men der har ikke været nogen særlig udvikling. Mine ømme bryster er væk. Jeg tror ikke på det længere :(
Den bliver ved at sige mit billede er for stort, så vil skåne jer for beviset.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 07:17

Guuuud PPP, hvor lyder det som noget af en omgang :ae:

Men hvor er det dog bare helt fantastisk, at det så endte ud som det gjorde :banan: tillykke!!! Hvor er det dejligt for dig, at du (7-9-13) ikke skal ud i mere i den henseende. Du har været prøvet nok på den front, må jeg sige :kys:

Tillykke igen!! :pompom:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 07:20

PinkPowerPrincess skrev:Må lige få catchet op i løbet af de næste dage, men ja, MyGirl du må gerne overtage trådholder-tjansen :)


Har skrevet til Patrick :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 07:22

Majer skrev:Jeg har taget en test i morges. Det er helt det samme som sidst. Stregen kommer nu inden for tid, men der har ikke været nogen særlig udvikling. Mine ømme bryster er væk. Jeg tror ikke på det længere :(
Den bliver ved at sige mit billede er for stort, så vil skåne jer for beviset.


Hvis den kommer indenfor tid nu, så er det vel også fremskridt, er det ikke?

Kan sagtens forstå, hvis du helst ikke vil sætte dig selv op til en skuffelse, men tillader mig nu stadig at bevare håbet :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 07:35

MyGirl skrev:
Majer skrev:Jeg har taget en test i morges. Det er helt det samme som sidst. Stregen kommer nu inden for tid, men der har ikke været nogen særlig udvikling. Mine ømme bryster er væk. Jeg tror ikke på det længere :(
Den bliver ved at sige mit billede er for stort, så vil skåne jer for beviset.


Hvis den kommer indenfor tid nu, så er det vel også fremskridt, er det ikke?

Kan sagtens forstå, hvis du helst ikke vil sætte dig selv op til en skuffelse, men tillader mig nu stadig at bevare håbet :kys:


Jo det er det vel. Den bliver bare først rigtig tydelig kort efter tid. Men stregen er der inden for tid.
Synes bare forløbet minder for meget om sidste gang til at jeg tror på det.
Vil ikke en gang ringe til lægen og spørge om blodprøve. Orker ikke at gå svaret, så må bare se hvor det bærer hen.

Men derfor er det dejligt at andre tror for mig, så tak :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 07:49

Majer skrev:
Jo det er det vel. Den bliver bare først rigtig tydelig kort efter tid. Men stregen er der inden for tid.
Synes bare forløbet minder for meget om sidste gang til at jeg tror på det.
Vil ikke en gang ringe til lægen og spørge om blodprøve. Orker ikke at gå svaret, så må bare se hvor det bærer hen.

Men derfor er det dejligt at andre tror for mig, så tak :kys:


Alle gode tanker herfra, og ja - det er nok en start at se tiden an indtil forventet mens. Det var her om nogle dage, ik?
0

Tilbage til "Graviditet"