Der skal bygges nyt...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2016, 17:44

godtnavn skrev:Kan I ikke få en liste over hvilke sten der er kort leveringstid på? Og så se om nogle af dem ville være finere end de næsten hvide?

Jo, men det handler også lidt om pris pr. sten. Dem, der kommer tættest på, er næsten dobbelt så dyre, og så vælter budgettet.
Vi er nødt til at prioritere, og hvis jeg vil have det indvendige, som jeg ønsker mig, må stenene ikke blive dyrere. De grå er faktisk lidt billigere end de grumsede, men hjælper jo ikke meget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Tricolette » 17. okt 2016, 19:02

Hvad med at søge på et alternativt teglfirma. Måske de har et bedre alternativ?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2016, 20:49

Tricolette skrev:Hvad med at søge på et alternativt teglfirma. Måske de har et bedre alternativ?

Det har jeg gjort, og priserne er for høje.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2016, 21:35

Hvor meget drejer det sig om, Sun? Jeg mener, hvis det koster 10.000 ekstra at vente på sten, så er de altså godt givet ud synes jeg.
Du skal kigge på det hus HVER dag. Og det er filme synd at have brugt så mange penge på et hus, der burde spille max og så fedtspille med de sidste 10.000.
Jeg VED godt det ikke bare er så simpelt, men jeg tror virkelig at det er dét værd.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf icelady » 17. okt 2016, 21:45

(Jeg spørger helt sikkert torskedumt. Og erkender ærligt jeg intet aner om det)


Der var en, der tidligere talte om at man kunne få farve i fugen...måske der kunne findes en løsning med den, så fuge og sten sammen giver et pænere ydre?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2016, 21:57

icelady skrev:(Jeg spørger helt sikkert torskedumt. Og erkender ærligt jeg intet aner om det)


Der var en, der tidligere talte om at man kunne få farve i fugen...måske der kunne findes en løsning med den, så fuge og sten sammen giver et pænere ydre?

:lol: Undskyld... Men farve i fugen? :nerve:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf icelady » 17. okt 2016, 22:28

kidkomb skrev: :lol: Undskyld... Men farve i fugen? :nerve:


Aksen skriver om det på foregående side.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2016, 22:58

icelady skrev:
kidkomb skrev: :lol: Undskyld... Men farve i fugen? :nerve:


Aksen skriver om det på foregående side.

I knoooow. Jeg synes bare det var gustent :genert:
Du ved, farve i :slem: fugen.
Shit hvor har jeg dårlig humor....
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 07:17

Det ved jeg ikke. Jeg er dårlig med tal, og forstår ikke hvad min mand forsøger at forklare mig.
Men titusinder i hvert fald. Det er noget med leje af skurvogn, container og så en eller anden sikkerhed til banken.

Jeg sidder lige midt i et foredrag om, hvorfor det absolut ikke kan lade sig gøre i en tone som om, jeg var decideret dum.

Og Kid, man kan godt vælge fugefarve (og jeg fnisede af farve i fugen). Det må vel blive en del af løsningen. Eller at jeg lukker øjnene, når jeg kigger på det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf IrmaPigen » 18. okt 2016, 07:19

Fru Sunshine skrev:Det kan man godt.
Det er dem her vi bestiller: http://www.randerstegl.dk/dk/mursten/pr ... k-med-spil
(og jeg har set huse i de andre sten. Jeg KAN ikke lide dem. :blush:)

Og jeg føler mig simpelthen så dum, at jeg ikke kunne gennemskue, at der faktisk stod stentype i kontrakten. Jeg kunne jo have set dem for længe siden, hvis jeg bare havde set mig for.


Jeg ville faktisk være lidt betænkelig ved at vælge et "nyudviklet" byggemateriale. Det er uprøvet over tid, og der kan derfor være funktionsmangler og fejl ved materialerne.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 07:33

Nå. Jamen vi får dem jo heller ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Apostrof » 18. okt 2016, 08:38

Bare et lille pip fra en, der også har lige har fået bygget nyt hus. (Jeg læser ellers mest bare med herinde uden at skrive, men synes bare det vil være så ærgerligt, hvis du skal gå på kompromis med jeres sten, hvis mit input kan hjælpe).

Bliver jeres hus fuldmuret eller har det enten betonvægge eller træskelet indvendigt?
Hvis det sidste er tilfældet, kan de trække muringen til meget sent i processen, så I kan starte op med de andre ting og vente på de rigtige mursten? Til sammenligning startede vi med at bygge i september og de begyndte først at mure i slut november, slut december var huset klar til indflytning. Så på den måde ville det kunne give to måneder til at vente på sten, mens processen fortsætter.

Jeg går ud fra, at I har kontaktet de andre teglfirmaer, der findes f.eks. Strøjer Tegl, Petersen Tegl osv. og fået tilbud? Selvom deres listepris er højere, kan de måske være villige til at forhandle for at få salget?

Og hvis det er helt umuligt at få den grå sten, som I ønsker, kan I måske overveje en anden nuance af den sandfarvede, hvis Randers Tegl kan levere den? Jeg er ligesom dig heller ikke så vild med den helt lyse nuance, da jeg synes, da den hurtigt bliver lidt kold at se på. Vi har valgt en mere varm sandfarve til vores hus og den er jeg selv meget glad for, men det kommer jo an på smag og behag. Bare et alternativ input, hvis I slet ikke kan få en grå sten :)

Mere irrelevant er jeg ikke så vild med de grå sten, som rigtig mange huse bliver bygget med lige nu, da jeg personligt synes, at de bliver meget mørke, men det er jo den individuelle smag - og mere ment som opmuntring, hvis I slet ikke kan lave det om ;)

Jeg frygter lidt, at både den helt lyse sandfarve og de mørke grå, som er meget på mode lige nu, bliver typisk 2010'er-stil på samme måde, som 70'er-stilen med brune sten, som man senere kan blive lidt træt af at kigge på.

Billede

Billede
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 10:08

Tak apostrof.
Jeg er ret sikker på, at huset skal fuldmures, men det må vi lige spørge håndværkerne om.

Vi har ikke forhørt os hos andre teglværker, fordi der ikke var noget, der faldt i vores smag, men havde der været det, ville vi have bedt entrepenøren om at hente et tilbud.

Og hvor er det dog et fint hus I har fået bygget.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Aksen » 18. okt 2016, 10:20

Umiddelbart er der intet ændret ved at i vælger at farve fuge materialet (og jeg grinede også :D), det er almindelig grå fuge som man ligger farve i..

Jeg er ked af at høre, at det ikke bliver som du gerne ville have det - kunne man, som sidste udvej, vælge en standard gul/rød sten og så pudse huset op?
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2016, 10:23

Fru Sunshine skrev:Det ved jeg ikke. Jeg er dårlig med tal, og forstår ikke hvad min mand forsøger at forklare mig.
Men titusinder i hvert fald. Det er noget med leje af skurvogn, container og så en eller anden sikkerhed til banken.

Jeg sidder lige midt i et foredrag om, hvorfor det absolut ikke kan lade sig gøre i en tone som om, jeg var decideret dum.

Og Kid, man kan godt vælge fugefarve (og jeg fnisede af farve i fugen). Det må vel blive en del af løsningen. Eller at jeg lukker øjnene, når jeg kigger på det.

Æv, hvor jeg synes det er ærgerligt for dig.
Det at skulle vælge sten var noget af det vigtigste for mig, da vi byggede hus (vi måtte sælge halvvejs i processen desværre)
Det er dét man kigger på hver dag, når man kommer hjem.

Og så må han altså godt lige tage en slapper med den tone. Det kan godt være at man som mand (generelt) ikke at forstå at nogle ting bare betyder ret meget for (nogle) kvinder, men så må han altså lige læse tråden her og forsøge at forstå at det ikke er for at være på tværs. Det betyder faktisk noget.

Jeg ved godt det med fugen (vi fravalgte det, for standardfarven stod rigtig godt til vores brune sten) det var selve sætningen der fik mig til at fnise perverst :genert:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"