Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf IrmaPigen » 18. okt 2016, 06:55

Kundeservice i Danmark er en by i Rusland.

Jeg stod i Kop & Kande på Peter Bangs Vej for at se om de havde en pære til min maler-lampe. De havde en enkelt af typen, men indpakningen så lidt snavset/slidt ud, plastikken var sprækket lidt i siden osv. Den kostede 72 kr. Jeg spurgte om jeg kunne komme tilbage med den, hvis den nu ikke virkede og få mine penge tilbage. Ekspedienten sagde "ja, hvis den ikke er pakket op". Jeg sagde at jeg jo var nødt til at pakke den ud og sætte den i lampen for teste om den virker. Hun fastholdt. Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud. Så sagde hun at det måtte jeg lige drøfte med en anden i butikken som skulle tilkaldes. Jeg sagde "ved du hvad, glem det, hvis det skal være så besværligt, så handler jeg et andet sted". Og så kørte jeg i Silvan og købte to pærer i en pakke til 59 kr.

Nogle gange forstår jeg godt, de små butikker dør.
4
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 18. okt 2016, 07:28

ManicNinja skrev:
Oddinary skrev:
ManicNinja skrev:Ny barista på en af stamcaféerne imponerer mig ikke synderligt ...:

Jeg: "Kan du ikke give mig en dobbelt espresso med lidt varmt vand ved siden af?"
Hun: "Jo. Er det til at drikke her eller til at tage med?"
Jeg med et smil (kunne altså ikke nære mig) : "Ja, jeg er ikke skidesej til at balancere med det dér varme vand on the side ude på gaden. Men måske skal jeg bare øve mig ...".
Hun smilede pænt, svarede "nå nej, det kan jeg godt se" og tænkte sikkert: "Møgfisse!"

:D


To kopper, to hænder? Kan ikke se, hvorfor det berettiger en dumsmart bemærkning.
I den slags job er det også helt naturligt at komme til at køre på autopilot, og sige ting, der i nogen kundeinteraktioner ikke er så velovervejede. Selvom man er intelligent.


Autopilot - yes, indeed. :) Overvejede jeg selvfølgelig også. Og det er nu også derfor, jeg skriver, at hun sikkert blev mopset. Selv om det egentlig ikke virkede sådan.

Jeg ville nu ha' skullet bruge tre hænder. Eftersom jeg også fik kage. Men det kan jeg da godt se, I ikke kunne vide ud fra dette. :P


Måske er det mig der er dum og fatsvag... Men hvad skulle du bruge det varme vand ved siden af til? :genert:
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 18. okt 2016, 07:33

Fru Sunshine skrev:
Miss_no_More skrev:
Fru Sunshine skrev:Mindfulness spisning er på mange måder et hit, men når man nu har en elev, der ynder at placere sig på gulvet på hug i huleboerposition, mens h*n knurrer af sin pære OG af den lærer, der forsøger at få barnet til at være stille, går fidusen lidt af det.


Den hører næsten til i WTF-tråden også :lol2:

Der kan jeg så placere de episoder, hvor h*n placerer sig i et hjørne af klassen med en pude på hovedet og proklamerer, at h*n er en champignon.


Havde du hypnotiseret det stakkels barn inden I begyndte på det mindfull spisning? :lol:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 07:35

Muddi skrev:
Fru Sunshine skrev:
Miss_no_More skrev:
Fru Sunshine skrev:Mindfulness spisning er på mange måder et hit, men når man nu har en elev, der ynder at placere sig på gulvet på hug i huleboerposition, mens h*n knurrer af sin pære OG af den lærer, der forsøger at få barnet til at være stille, går fidusen lidt af det.


Den hører næsten til i WTF-tråden også :lol2:

Der kan jeg så placere de episoder, hvor h*n placerer sig i et hjørne af klassen med en pude på hovedet og proklamerer, at h*n er en champignon.


Havde du hypnotiseret det stakkels barn inden I begyndte på det mindfull spisning? :lol:

Nej, men det ef da en glimrende idé at forsøge - hvis jeg ellers kunne få barnet til at sidde stille i mere end 4 sekunder ad gangen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aspargsen » 18. okt 2016, 09:17

IrmaPigen skrev:Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud.


Nej, et køb er et køb
Det er kun i netbutikker du har 14 dages fortrydelsesret
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 18. okt 2016, 09:25

Aspargsen skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud.


Nej, et køb er et køb
Det er kun i netbutikker du har 14 dages fortrydelsesret


Læs, hvad der står: Reklamationsret er ikke det samme som fortrydelsesret.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aspargsen » 18. okt 2016, 09:32

Akehurst2 skrev:
Aspargsen skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud.


Nej, et køb er et køb
Det er kun i netbutikker du har 14 dages fortrydelsesret


Læs, hvad der står: Reklamationsret er ikke det samme som fortrydelsesret.


Det ved jeg godt, men ingen af dem giver giver hende ret til af ombytte et forkert indkøbt produkt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf IrmaPigen » 18. okt 2016, 09:37

Aspargsen skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud.


Nej, et køb er et køb
Det er kun i netbutikker du har 14 dages fortrydelsesret


Øh ja. Jeg taler om reklamationsret iht købeloven. Og ikke om den returret der er i forbindelse med varer købt via internet.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf IrmaPigen » 18. okt 2016, 09:40

Aspargsen skrev:
Akehurst2 skrev:
Aspargsen skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg sagde, at jeg jo altså har en reklamationsret iht købeloven, som gælder uanset om varen er pakket ud.


Nej, et køb er et køb
Det er kun i netbutikker du har 14 dages fortrydelsesret


Læs, hvad der står: Reklamationsret er ikke det samme som fortrydelsesret.


Det ved jeg godt, men ingen af dem giver giver hende ret til af ombytte et forkert indkøbt produkt


Jeg snakker ikke om et forkert køb. Jeg skriver at emballagen virkede slidt. Så hvis pæren ikke virkede ville jeg naturligvis gerne have mine penge retur (hæve købet). De havde kun de ene eksemplar hængende så butikken havde ikke mulighed for at foretage omlevering.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 10:34

Muddi skrev:
ManicNinja skrev:
Oddinary skrev:
ManicNinja skrev:Ny barista på en af stamcaféerne imponerer mig ikke synderligt ...:

Jeg: "Kan du ikke give mig en dobbelt espresso med lidt varmt vand ved siden af?"
Hun: "Jo. Er det til at drikke her eller til at tage med?"
Jeg med et smil (kunne altså ikke nære mig) : "Ja, jeg er ikke skidesej til at balancere med det dér varme vand on the side ude på gaden. Men måske skal jeg bare øve mig ...".
Hun smilede pænt, svarede "nå nej, det kan jeg godt se" og tænkte sikkert: "Møgfisse!"

:D


To kopper, to hænder? Kan ikke se, hvorfor det berettiger en dumsmart bemærkning.
I den slags job er det også helt naturligt at komme til at køre på autopilot, og sige ting, der i nogen kundeinteraktioner ikke er så velovervejede. Selvom man er intelligent.


Autopilot - yes, indeed. :) Overvejede jeg selvfølgelig også. Og det er nu også derfor, jeg skriver, at hun sikkert blev mopset. Selv om det egentlig ikke virkede sådan.

Jeg ville nu ha' skullet bruge tre hænder. Eftersom jeg også fik kage. Men det kan jeg da godt se, I ikke kunne vide ud fra dette. :P


Måske er det mig der er dum og fatsvag... Men hvad skulle du bruge det varme vand ved siden af til? :genert:


:) I stedet for at hælde mælk i vælger jeg somme tider at komme lidt varmt vand i. Køber aldrig en americano - den er alt, alt for tynd til mig. Men lidt varmt vand ved siden af, så jeg selv kan dosere, er fint.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2016, 13:45

Fyrst Eberhard skrev:Man skal ikke tage sin fadøl med ind i Netto.

I store træk, løb jeg pludselig tør for smøger til en 40 års i lørdags. Jeg udså mig en Netto på den anden side af gaden, og medbragte så, af frygt for at tørste undervejs, min fadøl (det virkede som en god idé i øjeblikket).

Jeg nåede dog ikke en gang igennem frugt og grønt, før jeg blev konfronteret af en frodig ung kvinde, i fleece-jakke fyldt med palle-savsmuld og nøgler til hele butikken om halsen. Det endte med en bortvisning og en moralprædiken på vej ud - for som de sagde: "Vi gider det simpelthen ikke".

Det er hermed viderebragt.


Det er faktisk et ok argument i lige den situation.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 06:57

Østerbro i København, et af de mere herskabelige kvarterer. Fredag morgen i silende regn. Distingveret herre med frakke og nydeligt friseret skilning samt pyjamasbukser og gummistøvler står inde på en lille anlæg på en plads og samler våde hundelorte op, mens tre shih tzuer hopper rundt om ham på græsset.
15
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. okt 2016, 16:43

I dag foran computerskærmen bliver jeg chikaneret af Youtube.

wtfyo.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. okt 2016, 23:08

Hvis hele huset sover, og man lydløst lige vil sætte to kaffekopper i opvaskemaskinen inden man lister i seng, kan man godt forvente at den ene kop simpelthen eksploderer i ens hånd med et højt brag, og den anden kop får på mystisk vis aktiveret røgalarmen.
17
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2016, 19:22

Fyrst Eberhard skrev:I dag havde jeg lejlighed til at gå en lille tørstslukkertur på Vesterbro/Frederiksberg. Jeg fik med snedig list viklet mig ud af et omfattende butikskiggeri med familien i city, med indlagt cafébesøg.

Istedet stod jeg af på Enghave Station og blev umiddelbart efter indhentet af jukeboxens fangearme og forført ind på Hytten. Et sted jeg sjældent besøger, og det er en kæmpe fejl. Herlig lille sval oase. Jeg blev indledningsvis slået i gulvet af røgmuren, der dovent ventede på mig i døren, og som en dørmand vurderede den min parathed til Hytten. Nådigt blev jeg godkendt og krøb langs panelerne op i baren og fik tiltusket mig en barstol. Her blev jeg modtaget af det persongalleri, der udgør marven af ægte værtshus; søde, rare og snakkesalige mennesker der interesserer sig for og tager hånd om en - og bartenderen kunne være vores allesammens onkel, han opførte sig i hvert fald sådan og gav da også en Hof på husets regning til alle. Jukeboxen i hjørnet spiller de samme seks sange, og man kan lige så godt droppe at prøve at lave om på dét, for "Det er sgu Peter der står for musikken" som jeg pænt blev oplyst om.

Alt, alt for tidligt blev jeg beordret ind i en hyredasker af de lykkelige shoppere, som mente at jeg skulle lette røven og drikke kaffe med dem.
Men det var en dejlig tur og et herligt klientel. Dem havde jeg ikke mødt på Fisketorvet.

Varme anbefalinger herfra.

Hytten er en gave :lun: :lun: :lun:
1
...

Tilbage til "Generelt"