Smuk hud

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Smuk hud

Indlægaf costanza » 8. okt 2016, 17:00

Jeg har besluttet, at nu er det slut med uren hud. Så jeg søger en masse fif, til at få en smuk hud.
Jeg har tidligere gået til kosmetolog (godt nok mange år siden), men det hjalp ikke en dyt. De dyre produkter og matas produkter giver samme resultat, så ingen grund til at spendere en masse penge på det.
Problemet er urenheder i t-zonen især hagen og næseområdet.
Så nu prøver jeg at ændre på kosten. Jeg prøver at undgå mælkeprodukter. Jeg har prøvet det i nogle uger nu, kan dog ikke se nogen ændringer, men det tager nok også længere tid :)
Er der andre der har prøvet at undgå mælkeprodukter??
Hvilke olier til huden kan I anbefale?

Gode råd modtages med kyshånd :danse:
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Smuk hud

Indlægaf Grissebassen » 8. okt 2016, 17:06

Jeg undgår også mælkeprodukter, og på mig hjælper det en del.
Af olier er jeg rigtig glad for arganolie til min hud.

Må jeg spørge, hvilke typer urenheder du har? Så er det lidt nemmere at komme med råd. Men generelt: Brug en mild rens - helst en rensemælk. Og giv huden masser af fugt - også selvom den føles fedtet.
Jeg har selv kæmpet med uren hud, men har aldrig haft pænere hud, siden jeg begyndte at bruge en mild rensemælk og en dagcreme med masser af fugt. Det lyder lidt klamt. Men hvis huden mangler fugt, har urenhederne sværere ved at trænge igennem huden, og kommer derfor til at se meget værre ud, end de egentlig er.
0
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Smuk hud

Indlægaf costanza » 8. okt 2016, 17:19

Jeg har altid fået at vide at min hud var fedtet eller kombineret. Men jeg tror faktisk min hud er tør. Den har i hvert fald bedre af, at jeg bruger produkter til tør hud end til kombineret hud. Så lige nu bruger jeg faktisk en rensemælk og creme til tør hud ;)
Argonolie har jeg kun prøvet til håret :) Hvor køber du olien?
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Smuk hud

Indlægaf Grissebassen » 9. okt 2016, 12:56

Den jeg har nu, ved jeg faktisk ikke, hvor er købt, da det var en gave. Men det kan købes mange steder.
Din hud kan sagtens opføre sig fedtet/kombineret i overfladen, fordi den mangler fugt i dybden. Så rensemælk og creme til tør hud, tror jeg er en rigtig god ide.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Smuk hud

Indlægaf LidtLakrids » 9. okt 2016, 13:43

Det er også min oplevelse at det er vigtigt med masser af fugt! Jeg synes især det har hjulpet at jeg er begyndt at bruge en natcreme også. Jeg renser med en mild rens morgen og aften og bruger så hhv. dagcreme og natcreme :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Smuk hud

Indlægaf Annione » 9. okt 2016, 17:09

Er det mange hudorme du har?
Det eneste, der kan holde mine hudorme sådan nogenlunde nede, er Niveas (eller Bioré, hvis du køber på nettet) næseplastre. Jeg bruger dem hver uge. Jeg er 37, min hud er super fugtet, jeg renser morgen og aften og bruger en hulens masse ansigtsmasker - og de næseplastre redder alligevel min hud. Nogen har bare flere hudorme end andre.
0
costanza
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. sep 2016, 17:31
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Smuk hud

Indlægaf costanza » 10. okt 2016, 18:12

Ja, det er primært hudorme, og så nogle gange udbrud (mest i forbindelse med mens). Jeg har prøvet næseplastre en gang tidligere, synes dog ikke jeg var imponeret. Men kunne da godt være, at jeg skulle give det et forsøg til :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Smuk hud

Indlægaf Annione » 18. okt 2016, 10:35

costanza skrev:Ja, det er primært hudorme, og så nogle gange udbrud (mest i forbindelse med mens). Jeg har prøvet næseplastre en gang tidligere, synes dog ikke jeg var imponeret. Men kunne da godt være, at jeg skulle give det et forsøg til :)


Jeg har oplevet at muddermasker trækker de lede hudorme mere frem, så de er lettere at få af med et næseplaster. Og så bruger jeg altid næseplaster om aftenen.
0

Tilbage til "Skønhed"