Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. okt 2016, 07:50

Tak for alle jeres søde beskeder :kys: Vil lige sige at jeg også gerne vil hænge lidt her indtil tidlig scanning d. 4/11. Og skal nok lade være med at snakke om graviditet! :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 09:08

MyGirl skrev:
Majer skrev:
Jo det er det vel. Den bliver bare først rigtig tydelig kort efter tid. Men stregen er der inden for tid.
Synes bare forløbet minder for meget om sidste gang til at jeg tror på det.
Vil ikke en gang ringe til lægen og spørge om blodprøve. Orker ikke at gå svaret, så må bare se hvor det bærer hen.

Men derfor er det dejligt at andre tror for mig, så tak :kys:


Alle gode tanker herfra, og ja - det er nok en start at se tiden an indtil forventet mens. Det var her om nogle dage, ik?


Jo i morgen eller torsdag.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 18. okt 2016, 09:48

Er der nogen af jer der har været/er gode til ægløsningstest?

Hvis man tester hver morgen, kan man så stadig godt misse en smiley/positiv på testen?

Bruger cleablue digital.

Ifølge alle beregninger og hvordan jeg sådan lige følte i min krop, så skulle ÆL være den 15.
Så den 14. tog jeg den første test, for bare at være lidt mere fortrolig med den, dagen efter. Så har jeg taget den 15.- til og med i dag, men stadig med det negative resultat :gruble:
Har prøvet at Google mig til hvor meget det kan svinge, men bliver ikke rigtig klogere.

Så ja, kan man misse den, når man tester? Ellers har jeg måske æl meget senere i cyklus end jeg tænker..... Eller slet ingen, men den mulighed vil jeg ikke spekulere for meget i endnu
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 18. okt 2016, 10:10

Ficus skrev:Er der nogen af jer der har været/er gode til ægløsningstest?

Hvis man tester hver morgen, kan man så stadig godt misse en smiley/positiv på testen?

Bruger cleablue digital.

Ifølge alle beregninger og hvordan jeg sådan lige følte i min krop, så skulle ÆL være den 15.
Så den 14. tog jeg den første test, for bare at være lidt mere fortrolig med den, dagen efter. Så har jeg taget den 15.- til og med i dag, men stadig med det negative resultat :gruble:
Har prøvet at Google mig til hvor meget det kan svinge, men bliver ikke rigtig klogere.

Så ja, kan man misse den, når man tester? Ellers har jeg måske æl meget senere i cyklus end jeg tænker..... Eller slet ingen, men den mulighed vil jeg ikke spekulere for meget i endnu


Så vidt jeg læste mig til, skal man helst teste om aftenen (totalt modsat graviditetstest)..?
Og så skal man vist teste dagligt fra nogle dage før beregnet ÆL (fx starte den 10. i dit tilfælde) - den kan jo godt komme før tid, og tester du efter ÆL, så fanges den ikke på testen, mener jeg.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 10:40

Ficus skrev:Er der nogen af jer der har været/er gode til ægløsningstest?

Hvis man tester hver morgen, kan man så stadig godt misse en smiley/positiv på testen?

Bruger cleablue digital.

Ifølge alle beregninger og hvordan jeg sådan lige følte i min krop, så skulle ÆL være den 15.
Så den 14. tog jeg den første test, for bare at være lidt mere fortrolig med den, dagen efter. Så har jeg taget den 15.- til og med i dag, men stadig med det negative resultat :gruble:
Har prøvet at Google mig til hvor meget det kan svinge, men bliver ikke rigtig klogere.

Så ja, kan man misse den, når man tester? Ellers har jeg måske æl meget senere i cyklus end jeg tænker..... Eller slet ingen, men den mulighed vil jeg ikke spekulere for meget i endnu


Jeg har misset den i ny og næ, når jeg kun har testet en gang dagligt. Jeg har også hørt flere, der først kunne teste positiv senere på dagen, og hvor det ikke lykkes på morgenurin, så kan være, det er sådan noget. Har dog ikke erfaring med de digitale, så på mine har jeg kunne se en gradvis udvikling op mod ægløsning, hvor de blev mere og mere positive.

Da jeg testede gjorde jeg det typisk 2 gange dagligt den ene eller to dage, hvor jeg vidste, det var lige "oppe over" (og mine teste var næsten positive).

Tror bare, du har misset den :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 10:52

Jeg bruger æl tests fra billig-teste som ikke er digitale.
Jeg tester altid om eftermiddagen og har som regel positiv test i to dage.

Hvis du ikke er erfaring i æl tests endnu ville jeg nok også teste jo gange om dagen når du mener æl nærmer sig. Nogen har kun kortvarig stigning i LH og risikere derfor at misse æl fordi hormonet når at falde igen inden næste test.
Og starte med at teste fra 10-12 dagen, så er du mere sikker på ikke at misse den. Hvis du har æl på dag 15, bliver testen positiv 24-48 timer inden, så det er lige sent nok at teste på dag 14.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 18. okt 2016, 11:01

:blomst: I er kloge. Tak!

Det giver mig lidt mere is i maven og hvis der ikke er baby i denne periode, så ved jeg da at jeg skal teste flere gange i næste periode!
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. okt 2016, 11:47

Ficus skrev::blomst: I er kloge. Tak!

Det giver mig lidt mere is i maven og hvis der ikke er baby i denne periode, så ved jeg da at jeg skal teste flere gange i næste periode!


Hvis du har mens så har du med stor sandsynlighed også ægløsning.

Så jeg ville bestemt ikke bekymre mig endnu :)
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 19. okt 2016, 08:03

Efter arbejde i går tog jeg endnu en æl-test. Stadig intet. Men se lige her til morgen!! Græd næsten :genert:

edit: billede er fjernet

Nu føler jeg mig helt sikker på at den i det mindste er der og er målbar. Den er bare ca. 5 dage senere end beregnet :D
Senest rettet af Ficus 20. okt 2016, 16:52, rettet i alt 2 gange.
8
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 19. okt 2016, 08:49

Ficus: Næhh hvor dejligt :)
Så er det bare at få gang i lagengymnastikken de næste dage :D
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 19. okt 2016, 08:53

Jeg klarede med stor anstrengelse ikke at teste i morges. Bliver bims af at teste hele tiden, så har besluttet at vente til i morgen. Hvis jeg kan :D
Betragter stadig mig selv som ikke værende gravid, men håber snart at mine streger begynder at udvike sig.

Håber det er ok at jeg ikke melder mig ud endnu. Er egentlig kun 3+6 i dag og er bange for at jinxe det ved at melde mig ud herfra :blush:

Men jeg er såååå træt, føler mig som et helt alderdomshjem og har flere gange været ved at falde i søvn foran pc'en på arbejdet :gab:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 19. okt 2016, 10:45

Hvor godt Ficus! Og den der type test er da ikke at tage fejl af :D
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nilin » 19. okt 2016, 15:06

Er det plads til en til? :wave2:

Jeg har kigget med et stykke tid og tænker det kunne være meget rart at have nogen at dele sine tanker med :)

Jeg har PCO og får ikke rigtig ægløsning medmindre jeg bliver hormonstimuleret. Jeg er blevet insemineret to gange på Dansk Fertilitetsklinik og er ved at gøre klar til tredje forsøg (skal scannes på mandag). Derudover skal jeg til en første samtale på Rigshospitalet om en uge, hvis det nu ikke kan lykkes med inseminationen.

Min mand og jeg har forsøgt i halvandet år nu, og jeg synes efterhånden jeg er nået til det punkt, hvor en graviditet virker som noget af det mest usandsynlige i verden.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 15:22

Nilin skrev:Er det plads til en til? :wave2:

Jeg har kigget med et stykke tid og tænker det kunne være meget rart at have nogen at dele sine tanker med :)

Jeg har PCO og får ikke rigtig ægløsning medmindre jeg bliver hormonstimuleret. Jeg er blevet insemineret to gange på Dansk Fertilitetsklinik og er ved at gøre klar til tredje forsøg (skal scannes på mandag). Derudover skal jeg til en første samtale på Rigshospitalet om en uge, hvis det nu ikke kan lykkes med inseminationen.

Min mand og jeg har forsøgt i halvandet år nu, og jeg synes efterhånden jeg er nået til det punkt, hvor en graviditet virker som noget af det mest usandsynlige i verden.


Selvfølgelig er der plads :kys:

Velkommen til! Håber, du er ude herfra igen lynhurtigt :) Det kan jo være, at tredje gang er lykkens gang.

Hvis du vil have info på forsiden, kan du bare udfylde skemaet fra det første indlæg, og så sørger jeg for, at du kommer på.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 15:24

Og lige almen melding til de gravide (Lucky bastards :P )

Synes det er SÅ hyggeligt - og/eller bare forståeligt - at en flok bliver hængende her lidt endnu, men er I ikke søde at melde ind, når I beslutter at forlade tråden, så jeg kan opdatere på forsiden? (Gik den lige igennem tidligere og kan se, at den har brug for lidt opdatering generelt :D )
1

Tilbage til "Graviditet"