Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 18. okt 2016, 13:04

At en kær bekendt har mistet sin datter til kræften. Det så ellers ud til at gå bedre, men nej :trist: :whine:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2016, 13:05

Min cykel er punkteret igen :(
0
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 18. okt 2016, 17:09

Min pizza smagte virkelig underligt og sødt :badr: Halvdelen blev smidt ud og nu sidder jeg og er stadig sulten :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 18. okt 2016, 17:45

Vil bare komme med en kort opfølgning, til alle I dejlige mennesker herinde.

Som mange skrev- i deres kort til mig- at jeg skulle kontakte min leder.
Det er hermed gjort- efter jeg ikke har- hverken spist eller sovet, siden det famøse møde.

Som jeg forstod på hende, kunne hun godt forstå at jeg havde haft det virkeligt dårligt. Det kunne hun jo se- med egne øjne- på mødet.
Dernæst- uden at hun “røbede” for meget, var rigtigt træt af, at folk ikke kan finde ud af at tage deres kontroverser i situtationen. Hun er/ var træt af, at skulle involveres i noget, som i realiteten kunne være undgået, hvis man ellers turde åbne munden.

Omkring min faglighed, som jeg jo i den grad fandt misvisende i anklagerne, kunne hun berolige mig med, at ledelsen- på ingen måde- satte spørgsmålstegn ved den.

Hun bad mig om, at “lukke” for det kapitel.

Vi skal til møde senere på måneden, hvor der skal diskuteres, hvad der fremover skal gøres i sådanne situationer.

Stadigt- må jeg jo se i øjnene, at det bliver MEGET svært, at arbejde sammen med pågældende kollega. Jeg vil aldrig kunne vide- om hun er ærlig overfor mig, hvis jeg spørger om alting er OK.
I det hele taget- vil jeg have svært ved- hver gang at spørge om det.

Fagligt vil jeg have svært ved at fungere- da jeg jo ikke ved, hvad hun vil “slå” ned på. Uanset- jeg ved at jeg gør det bedste for beboerne.
Jeg vil ikke kunne høre på hendes privatsnak, som også efterfølger billeder af privatlivet.
Hendes interesse i mit privatliv, som jeg så aldrig har fortalt mere om, end ganske små ubetydeligheder.

Nætterne kan blive MEGET-MEGET lange.

Igen. TAK til alle jer, som gav mig opbakning. Det luner / lunede virkeligt
Er SÅ glad for, at jeg kan skrive herinde.

:kram: :kram: :kram: Til jer alle jer.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 18:01

Avino skrev:Vil bare komme med en kort opfølgning, til alle I dejlige mennesker herinde.

Som mange skrev- i deres kort til mig- at jeg skulle kontakte min leder.
Det er hermed gjort- efter jeg ikke har- hverken spist eller sovet, siden det famøse møde.

Som jeg forstod på hende, kunne hun godt forstå at jeg havde haft det virkeligt dårligt. Det kunne hun jo se- med egne øjne- på mødet.
Dernæst- uden at hun “røbede” for meget, var rigtigt træt af, at folk ikke kan finde ud af at tage deres kontroverser i situtationen. Hun er/ var træt af, at skulle involveres i noget, som i realiteten kunne være undgået, hvis man ellers turde åbne munden.

Omkring min faglighed, som jeg jo i den grad fandt misvisende i anklagerne, kunne hun berolige mig med, at ledelsen- på ingen måde- satte spørgsmålstegn ved den.

Hun bad mig om, at “lukke” for det kapitel.

Vi skal til møde senere på måneden, hvor der skal diskuteres, hvad der fremover skal gøres i sådanne situationer.

Stadigt- må jeg jo se i øjnene, at det bliver MEGET svært, at arbejde sammen med pågældende kollega. Jeg vil aldrig kunne vide- om hun er ærlig overfor mig, hvis jeg spørger om alting er OK.
I det hele taget- vil jeg have svært ved- hver gang at spørge om det.

Fagligt vil jeg have svært ved at fungere- da jeg jo ikke ved, hvad hun vil “slå” ned på. Uanset- jeg ved at jeg gør det bedste for beboerne.
Jeg vil ikke kunne høre på hendes privatsnak, som også efterfølger billeder af privatlivet.
Hendes interesse i mit privatliv, som jeg så aldrig har fortalt mere om, end ganske små ubetydeligheder.

Nætterne kan blive MEGET-MEGET lange.

Igen. TAK til alle jer, som gav mig opbakning. Det luner / lunede virkeligt
Er SÅ glad for, at jeg kan skrive herinde.

:kram: :kram: :kram: Til jer alle jer.


Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 18. okt 2016, 18:10

ManicNinja skrev:
Avino skrev:


Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.


JO. Det er bare ikke muligt på vores arbejdsplads, desværre.
Ledelsen- er i forvejen- ikke særligt god. Det er DET, der er det store problem.
De tilgodeser enkelte medarbejdere, som- stort set- kan tillade sig alt. Andre skal bare gøre en lille ting forkert, så en fanden løs.


Fagforeningen bakker ikke ordentligt op. Har prøvet det. De må ikke sige noget, men bare høre.
Så jeg ved ikke rigtigt, hvordan det skal gribes an.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 18:19

Avino skrev:
ManicNinja skrev:
Avino skrev:


Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.


JO. Det er bare ikke muligt på vores arbejdsplads, desværre.
Ledelsen- er i forvejen- ikke særligt god. Det er DET, der er det store problem.
De tilgodeser enkelte medarbejdere, som- stort set- kan tillade sig alt. Andre skal bare gøre en lille ting forkert, så en fanden løs.


Fagforeningen bakker ikke ordentligt op. Har prøvet det. De må ikke sige noget, men bare høre.
Så jeg ved ikke rigtigt, hvordan det skal gribes an.


Hvad mener du med, at de ikke må sige noget? En mægler fra en fagforening skal sørge for, at begge sider i en sag får mulighed for at formulere, hvordan de oplever situationen. Hvis du har en vattet/konfliktsky tillidsmand eller -kvinde, så find en anden - hvis det er et større sted, så er der jo flere.
Ellers ring til fagforeningen og hør, hvad der er af muligheder. Du betaler jo dit kontingent af en grund.

Håber ikke, jeg lyder hård. Bakker dig skam op. Jeg synes, din beskrivelse af optrinnet forleden lød som en svinestreg af de større, og som om nogen i ledelsen er svage / holder hånden over din kollega, og det skal de da ikke slippe af sted med ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 18. okt 2016, 18:43

ManicNinja skrev:
Avino skrev:
ManicNinja skrev:
Avino skrev:


Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.


JO. Det er bare ikke muligt på vores arbejdsplads, desværre.
Ledelsen- er i forvejen- ikke særligt god. Det er DET, der er det store problem.
De tilgodeser enkelte medarbejdere, som- stort set- kan tillade sig alt. Andre skal bare gøre en lille ting forkert, så en fanden løs.


Fagforeningen bakker ikke ordentligt op. Har prøvet det. De må ikke sige noget, men bare høre.
Så jeg ved ikke rigtigt, hvordan det skal gribes an.


Hvad mener du med, at de ikke må sige noget? En mægler fra en fagforening skal sørge for, at begge sider i en sag får mulighed for at formulere, hvordan de oplever situationen. Hvis du har en vattet/konfliktsky tillidsmand eller -kvinde, så find en anden - hvis det er et større sted, så er der jo flere.
Ellers ring til fagforeningen og hør, hvad der er af muligheder. Du betaler jo dit kontingent af en grund.

Håber ikke, jeg lyder hård. Bakker dig skam op. Jeg synes, din beskrivelse af optrinnet forleden lød som en svinestreg af de større, og som om nogen i ledelsen er svage / holder hånden over din kollega, og det skal de da ikke slippe af sted med ...


Jeg mener det jeg siger.
Vores fagforening er efterhånden- helt ude i hampen.
Lige gyldigt, hvilket emne/ konflikt vi har på arbejdspladsen, så er de ikke i stand til at hjælpe. ( Der har været mange tilfælde, skal jeg hilse og sige ) Vi har så ikke nogen tillidsmand/kvinde .
Har oplevet flere kolleger ( Indenfor kort tid), som er blevet fyret- uden at fagforeningen har kunne hjælpe dem, hvilket er meget grænseoverskridende for mig og andre.
Når vi henvender os, får vi at vide, at de kun kan "bistå" os og ikke kan gøre yderligere.
Når man/ vi spørger ind til det, får vi at vide, at de ikke kan gøre mere.
Du drømmer slet ikke om, hvordan det er, at få det at vide.
Så hvad hjælper det, at kontakte fagforeningen, når du allerede ved- at de ikke kan/ vil hjælpe.

Har meget længe tænkt, at jeg ville melde mig ud og kun være medlem i arbejdsløshedskasse.

Ved, at du mener det godt, men vi er fuldstændigt lost.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2016, 22:16

Der foregår nogle hårde og svære ting i mit liv i øjeblikket. Og har rakt ud til mit netværk, som der så bare ikke rigtig er noget respons fra, føles enormt ensomt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 05:45

Alanna skal opereres om en lille time, og jeg har det frygteligt. Jeg ville langt hellere selv tage den hvis jeg kunne. Der er ikke noget værre end at vide, de har smerter.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. okt 2016, 06:48

Tror jeg har tilranet mig en gang begyndende mellemøre - og halsbetændelse.... Det gør ondt i øret og halsen.

Det har jeg bare ikke tid til!
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Lucia » 19. okt 2016, 08:03

Jeg er virkelig kørt sur i jobsøgningshalløjet. Jeg har simpelthen haft så svært ved at finde nogen som helst motivation i den her uge, så jeg har ikke lavet noget som helst jobsøgningsrelateret, bortset fra at lave sidehoved på den ene ansøgning, jeg skal have lavet, og kigge i 2 minutter på virksomhedens hjemmeside. Og jeg ved jo godt, at der nok ikke lige kommer et job dumpende med sådan en lille indsats, men alligevel kan jeg bare ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det :rulle: Håber, det bliver bedre i næste uge!
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 08:47

Sophaya skrev:Alanna skal opereres om en lille time, og jeg har det frygteligt. Jeg ville langt hellere selv tage den hvis jeg kunne. Der er ikke noget værre end at vide, de har smerter.


Og dyrlægen har ringet og sagt at et af hendes blodprøvetal er alt for højt og de gerne vil lave flere tests på hende :tie: Holder vejret, og sidder med en gruende fornemmelse af, at hun ikke kommer hjem igen..
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 19. okt 2016, 08:52

At min bedstefar er indlagt med lungebetændelse, og ikke overlever det, det er i hvert fald det meldingen er. Måske er han allerede død :whine:

Han er gammel og dement, så det er jo det bedste, men det er underligt og trist alligevel :trist:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 19. okt 2016, 11:14

Jeg bliver idag mindet meget om min begyndende ledgigt i mine hænder.
Jeg har svært ved nu at åbne en cola og de nyeste flasker jeg har med e-væske til min damper har de ændret låget sådan at jeg abre ikke kan åbne dem. Min ene hånd dunker som en gal nu efter at jeg havde forsøgt.
Nu må jeg tage ind til byen imorgen og købe ny væske OG få dem i butikken til at hjælpe mig med at åbne de 2 jeg har som jeg ikke kan få åbnet.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Generelt"