Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 07:32

Bøtte - årh, nej da! Godt med moderkagen, men virkelig dårligt med hosten. Jeg :kryds: for det ikke er kighoste!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 08:06

Bøtte skrev:S og jeg har været ved lægen pga hoste. Vi hoster begge to til vi kaster op og endte med at blive podet for kighoste.
Det kan jeg så absolut ikke overskue, hvis vi skal rammes af. Især ikke fordi det ofte varer 100 dage og jeg har termin om 40 dage.
Og det er skide farlig for babyer :tie:


Alfe gjorde mig lige opmærksom på at man kun smitter med kighoste i 2-3 uger. Så burde ikke smitte babyen, hvis jeg ikke føder før termin.

Lige nu føles det dog som om jeg er ved at hoste hende ud :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 08:47

Axe, måske du har haft noget mavesyre, der generede dig i nat?

Mon ikke din jm ved lidt hvordan det skal forløbe videre.

Håber han kommer af sig selv snart. :kys:
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 18. okt 2016, 09:00

Det bliver så spændende, Ach. Håber du får verdens bedste fødsel :kys: Da jeg fødte i Esbjerg blev man senest sat igang på 10. dagen over termin (hvis man vil) og så er der vist et par undersøgelser og en scanning undervejs, hvis man gerne vil vente så længe som muligt.

Jeg har fået mail i min e-boks om at jeg er blevet visiteret til Rigshospitalet i Danmark, så det er rigtig dejligt. Så er der kun 1 km penge til hospitalet. Hun sagde i visiteringen, at jeg kunne ende hvor som helst på Sjælland, da jeg bliver visiteret så tæt på termin, så det kom an på hvor der var plads. Så det er så perfekt :banan:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 09:37

Bøtte skrev:Axe, måske du har haft noget mavesyre, der generede dig i nat?

Mon ikke din jm ved lidt hvordan det skal forløbe videre.

Håber han kommer af sig selv snart. :kys:


Jeg ved det ikke. For det føles som om det var hele indersiden af livmoderen, dvs. hele badebolden, som var meget varm på indersiden. Men OK, jeg bliver også gerne lidt halvbims af at ligge søvnløs.

Og mange tak! Dét håber jeg også. Min mor gik 17 dage over med mig, så håber ikke Klint har tænkt sig at gøre mig kunsten efter. :ad!:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 09:40

Kolderudolf skrev:Det bliver så spændende, Ach. Håber du får verdens bedste fødsel :kys: Da jeg fødte i Esbjerg blev man senest sat igang på 10. dagen over termin (hvis man vil) og så er der vist et par undersøgelser og en scanning undervejs, hvis man gerne vil vente så længe som muligt.

Jeg har fået mail i min e-boks om at jeg er blevet visiteret til Rigshospitalet i Danmark, så det er rigtig dejligt. Så er der kun 1 km penge til hospitalet. Hun sagde i visiteringen, at jeg kunne ende hvor som helst på Sjælland, da jeg bliver visiteret så tæt på termin, så det kom an på hvor der var plads. Så det er så perfekt :banan:


Mange tak! Det håber jeg også... nu må vi se. Jeg har i hvert fald gjort så meget, som jeg kan, for at sikre de bedst mulige forudsætninger. Jeg må bare go with the flow, når den tid kommer. :)
Og lyder meget rart med lidt hyppigere opfølgning nu her.

Og dejligt med hospitalet! Nu begynder tingene at falde på plads for jer. Fedt! :banan:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

40+2

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 13:19

Succes... Klint ligger som han plejer - ryggen til min højre side og benene hen over maven med spark til min venstre side. Han har bare fået møffet sig langt ind, så det er derfor vi ikke rigtigt har mærket ham. Han havde heldigvis ikke rykket sig med ryggen mod min rygsøjle, dvs. han ligger ikke som stjernekigger. Pheeeew!

Og han har rykket sig ned i bækkenet og har næsten sat sig fast. Det var ikke meget JM kunne rykke på hovedet. Så det var også rigtig godt. Og han blev estimeret til 3500-3600 g. Helt perfekt - han er ved at blive en større basse. :lun:

Så jeg er glad...!
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 18. okt 2016, 15:56

Åh Bøtte det lyder ikke rart. Håber på det bedste for jer.

Godtnavn, gid jeg kunne sige noget beroligende men både NF og MD skanning vil for evigt være forbundet med frygt herfra!

Jeg har allerede modtaget indkaldelse til samtale og tidlig skanning på sygehuset. Midt i november når jeg er ca uge 9. Dejligt og skræmmende på samme tid. Har virkelig svært ved at tro på at denne graviditet udløser et barn i mine arme.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: 40+2

Indlægaf Lulu » 18. okt 2016, 16:22

achillaxedprune skrev:Succes... Klint ligger som han plejer - ryggen til min højre side og benene hen over maven med spark til min venstre side. Han har bare fået møffet sig langt ind, så det er derfor vi ikke rigtigt har mærket ham. Han havde heldigvis ikke rykket sig med ryggen mod min rygsøjle, dvs. han ligger ikke som stjernekigger. Pheeeew!

Og han har rykket sig ned i bækkenet og har næsten sat sig fast. Det var ikke meget JM kunne rykke på hovedet. Så det var også rigtig godt. Og han blev estimeret til 3500-3600 g. Helt perfekt - han er ved at blive en større basse. :lun:

Så jeg er glad...!


Mit jdm besøg i dag gik Ca lige sådan. Min baby er dog "kun" skudt til 3000-3100g men jeg er også kun 38+1.
Og så var dagens jdm træls. Heldigvis skal jeg kun se hende 1 gang mere hvis jeg er uheldig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 16:37

Marigold skrev:Åh Bøtte det lyder ikke rart. Håber på det bedste for jer.

Godtnavn, gid jeg kunne sige noget beroligende men både NF og MD skanning vil for evigt være forbundet med frygt herfra!

Jeg har allerede modtaget indkaldelse til samtale og tidlig skanning på sygehuset. Midt i november når jeg er ca uge 9. Dejligt og skræmmende på samme tid. Har virkelig svært ved at tro på at denne graviditet udløser et barn i mine arme.


Jeg kan ikke huske om du har nævnt det, men skal du have biopsi denne gang?

Kan godt forstå det hele er meget skræmmende og overvældende. Og man kan jo bare ikke gøre andet end at vente på tiden går. Det er så
Ubehageligt ikke at vide om man er købt eller solgt. :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 17:05

Jeg tror altså ikke det er kighoste, vi har.
Mine hosteanfald har ændret sig til at minde mere om helt almindelig hoste ved forkølelse. Og S er også helt frisk bortset fra hosten.

Så krydser fingre for det 'bare' er en strid forkølelse.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: 40+2

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 17:08

Lulu skrev:
achillaxedprune skrev:Succes... Klint ligger som han plejer - ryggen til min højre side og benene hen over maven med spark til min venstre side. Han har bare fået møffet sig langt ind, så det er derfor vi ikke rigtigt har mærket ham. Han havde heldigvis ikke rykket sig med ryggen mod min rygsøjle, dvs. han ligger ikke som stjernekigger. Pheeeew!

Og han har rykket sig ned i bækkenet og har næsten sat sig fast. Det var ikke meget JM kunne rykke på hovedet. Så det var også rigtig godt. Og han blev estimeret til 3500-3600 g. Helt perfekt - han er ved at blive en større basse. :lun:

Så jeg er glad...!


Mit jdm besøg i dag gik Ca lige sådan. Min baby er dog "kun" skudt til 3000-3100g men jeg er også kun 38+1.
Og så var dagens jdm træls. Heldigvis skal jeg kun se hende 1 gang mere hvis jeg er uheldig.


Det er måske lige før, at vi føder på samme tidspunkt så. Hvis du overhaler mig indenom, så øv! ;) ... ej, godt det gik godt! Men træls med en dårlig JM... Håber på du ikke mødrr hende igen. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 17:14

Lulu og Axe, dejligt med babyer der ligger som de skal :gogo:
Så er der bare at vente.
Går det bedre med dig Lulu?
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

14+2

Indlægaf Æble » 18. okt 2016, 17:37

Godtnavn - kan godt forstå du er nervøs for md scanning, det er jeg også. Heldigvis går det jo godt i de fleste tilfælde.

Bøtte - dejligt at sygdommen er lidt på retur :gogo:

Lull og Ax- dejligt med jm besøg. Hvor er det spændende at fødsel er lige om hjørnet :lun:

Marigold - dejligt med tidlig scanning. Jeg nåede selv at købe mig fra to scanninger inden min første hopsitalsscanning i uge 9 :genert: En scanning i uge 9 er helt klart en milepæl. Kan godt forstå det er svært at forestille sig et barn i armene, jeg har det selv på samme måde og prøver at glæde mig over hvad jeg har ligenu og ikke tænke frem. Har fx ikke købt eller planlagt køb endnu og det har jeg gjort (alt for :genert: ) tidligt de andre gange.

Vi har jo fortalt det til børnene efter den gode nyhed og de er bare så glade :lun: Og nogle få veninder der har været med hele vejen og så mine forældre og søster. Og så har jeg sagt det til min nærmeste kollega. Men har egentlig ikke lyst til at "melde det ud". Ved ikke helt hvorfor, er bare lidt privat omkring det. Tror tilgengæld ikke jeg kan skjule det meget længere :tie:

Jeg er meget sikker på at jeg mærker hende nu. Når jeg lægger mig og hviler mig så får jg et lillebitte puf eller nogle bobler. Det er så hyggeligt :love: og kan mærke det er vigtigt ift at jeg begynder at turde tro på det og ift at "bonde" med den lille.
3
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 18. okt 2016, 18:07

Bøtte skrev:Lulu og Axe, dejligt med babyer der ligger som de skal :gogo:
Så er der bare at vente.
Går det bedre med dig Lulu?


Lidt bedre.
Baby møflede rundt i morges, så fornemmer rumpen ikke er helt oppe under ribbene mere, hvilket er dejligt, så håber søvnen kommer igen nu. At baby så møfflede mellem 4 og 5 i morges, så jeg hermed frygter at få endnu en a-baby er en helt anden snak :tie:
1

Tilbage til "Graviditet"