Den store juletråd 2016!!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Daine » 18. okt 2016, 16:18

Se hvad jeg har købt i dag :love: Så nu drikker jeg mig en bette skid på til Luksusfælden ;)

image.jpeg




Det mest åndssvage er faktisk, at jeg drikker så lidt alkohol, at jeg faktisk kan mærke hvis jeg drikker to af dem i rap :genert:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Pandesteg » 18. okt 2016, 19:32

Daine skrev:Se hvad jeg har købt i dag :love: Så nu drikker jeg mig en bette skid på til Luksusfælden ;)

image.jpeg




Det mest åndssvage er faktisk, at jeg drikker så lidt alkohol, at jeg faktisk kan mærke hvis jeg drikker to af dem i rap :genert:


Sådan 4 købte jeg også i går :love: dog på flaske - synes det er helt forkert med dem på dåse.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Daine » 18. okt 2016, 19:53

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Se hvad jeg har købt i dag :love: Så nu drikker jeg mig en bette skid på til Luksusfælden ;)

image.jpeg




Det mest åndssvage er faktisk, at jeg drikker så lidt alkohol, at jeg faktisk kan mærke hvis jeg drikker to af dem i rap :genert:


Sådan 4 købte jeg også i går :love: dog på flaske - synes det er helt forkert med dem på dåse.

Jeg faldt for dem sidste år, mest fordi jeg så kan bære flere når der er tilbud :genert:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Ficus » 18. okt 2016, 21:24

Er der nogen der har set en form for julemands- gavesæk?
Tænker i det der brune "net"agtige stof, som man nogen gange ser juletræstæpper i. Hvad er det nu det hedder :gruble: jute?

Helst uden print på og ikke kæmpe i størrelse, hvis man må være kræsen :-D
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Persnikedy » 18. okt 2016, 21:40

Ficus skrev:Er der nogen der har set en form for julemands- gavesæk?
Tænker i det der brune "net"agtige stof, som man nogen gange ser juletræstæpper i. Hvad er det nu det hedder :gruble: jute?

Helst uden print på og ikke kæmpe i størrelse, hvis man må være kræsen :-D


Mener du sækkelærred/hessian stof?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Ficus » 18. okt 2016, 21:56

Persnikedy skrev:
Ficus skrev:Er der nogen der har set en form for julemands- gavesæk?
Tænker i det der brune "net"agtige stof, som man nogen gange ser juletræstæpper i. Hvad er det nu det hedder :gruble: jute?

Helst uden print på og ikke kæmpe i størrelse, hvis man må være kræsen :-D


Mener du sækkelærred/hessian stof?


Det lyder mere rigtigt i hvert fald :D
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Spjaerten » 19. okt 2016, 08:54

Havde slet ikke pyntet op sidste år.

Bor et sted hvor man ikke så nemt kan bore i lofter og vægge, så det er begrænset hvad jeg har af ting på vægge og i lofter.

Så kan ikke rigtig sætte ting op i loftet mm. Derudover har jeg ingen vindueskarme.

Sætter virkelig sine begrænsninger. Men håber på mere end er par lyshuse og adventskrans.
Tænker er lille juletræ, men er der nogen der har andre gode ideer?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Persnikedy » 19. okt 2016, 09:04

Spjaerten skrev:Havde slet ikke pyntet op sidste år.

Bor et sted hvor man ikke så nemt kan bore i lofter og vægge, så det er begrænset hvad jeg har af ting på vægge og i lofter.

Så kan ikke rigtig sætte ting op i loftet mm. Derudover har jeg ingen vindueskarme.

Sætter virkelig sine begrænsninger. Men håber på mere end er par lyshuse og adventskrans.
Tænker er lille juletræ, men er der nogen der har andre gode ideer?


Hvad med guirlander fra ting på væggen til andre til på væggen?
Og aldrig undervurdere tape og elefant snot som muligheder for at sætte flethjerter fast på væggene
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Spjaerten » 19. okt 2016, 09:08

Persnikedy skrev:
Spjaerten skrev:Havde slet ikke pyntet op sidste år.

Bor et sted hvor man ikke så nemt kan bore i lofter og vægge, så det er begrænset hvad jeg har af ting på vægge og i lofter.

Så kan ikke rigtig sætte ting op i loftet mm. Derudover har jeg ingen vindueskarme.

Sætter virkelig sine begrænsninger. Men håber på mere end er par lyshuse og adventskrans.
Tænker er lille juletræ, men er der nogen der har andre gode ideer?


Hvad med guirlander fra ting på væggen til andre til på væggen?
Og aldrig undervurdere tape og elefant snot som muligheder for at sætte flethjerter fast på væggene


Virkelig godt ide. Har bare et virkelig mærkeligt rum (køkken og stue i et) så ikke ret mange reoler i lign - burde næsten poste billeder (men det er altså lidt for privat for mig ;) )
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf computermus » 19. okt 2016, 09:29

Sidste år havde jeg, et dybt fad pyntet med mos, kogler og forskellige kugler i guld og rødt, samt et par nisser i ,til at stå på mit sofabord. Piberenser nisser som hang på ledningen til min lampe over spisebordet. Mit køleskab fik magnetnisser på, det så faktisk ret hyggeligt ud.
På de enkelte billeder som hang på væggen havde jeg sat enkelte kravlenisser op, og så stod mine trip-trap nisser hvor der lige var plads.
Et juleophæng fra Karen Blixens sortiment til at hænge i mit eneste stuevindue.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Rapfisk » 19. okt 2016, 09:35

Spjaerten skrev:Havde slet ikke pyntet op sidste år.

Bor et sted hvor man ikke så nemt kan bore i lofter og vægge, så det er begrænset hvad jeg har af ting på vægge og i lofter.

Så kan ikke rigtig sætte ting op i loftet mm. Derudover har jeg ingen vindueskarme.

Sætter virkelig sine begrænsninger. Men håber på mere end er par lyshuse og adventskrans.
Tænker er lille juletræ, men er der nogen der har andre gode ideer?

På kontoret har vi også store vinduespartier, og der er talt om at sætte æblekasser eller lignende op med hø i og så nisser ovenpå.

Jeg har et blødt punkt for kravlenisser. De var måske også en idé? Kan fx sættes fast med tape på skabslåger.

Selv går jeg også og pusler med idéen om at lave et nisselandskab, men det bliver nok i en vindueskarm.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf MissHindenburg » 20. okt 2016, 08:52

Vi boede i en lille bitte lejlighed sidste år, men nu bor vi et hus på 162 kvm så jeg har tænkt mig at give den gas!! Og det mantra har så resulteret i at jeg igår på ebay, købte et badeforhæng med julemanden i kane med rensdyr og det hele! :blush2:

Jeg skal lige se om jeg kan finde linket ... :santa2:
http://www.ebay.com/itm/142133750231

Jeg er spændt på at se den når den dukker op! :lol: Jeg tror min kæreste får et lille chok når han kommer hjem og jeg har været igang med at pynte op. Hvornår pynter I egentlig op??

Jeg regner med at gå igang med jule-hoved-rengøringen den 19. november og så vil julepynten så småt komme på plads i løbet af den efterfølgende uge. Jeg vil gerne være færdig med at pynte op inden 1. advents søndag.
Vi regner med at holde åbent hus den 1. søndag i advent, for venner og familie. Med gløgg, varm æblecider, hj.lavet æbleskiver, juleklip og sådan. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at gøre det til en tradition, men nu må vi se!
Senest rettet af MissHindenburg 21. okt 2016, 06:44, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Annione » 20. okt 2016, 09:53

Jeg blev simpelthen så forskrækket, da min svigerinde spurgte mig, om vi ikke bare skulle lave fælles-gaver til alle, så alle bare fik 1 julegave hver til juleaften :whine: De kan ikke overskue at købe gaver til alle.
Så jeg foreslog at JEG køber gaver til alle, fra alle. Så nu går jeg og tænker over, hvad folk, som har alt, og som intet ønsker sig, skal have :-D

Jeg tror at svigermor skal have verdens lækreste natkjole. Fordi hun går i gamle, slidte natkjoler, også selvom de har masser af penge. Svigerfar skal have verdens lækreste, marineblå skjorte. Samme historie som svigermor. Begge dele vil jeg finde i Magasin, fordi de bor lige ved siden af, så skal det byttes, så er det i hvert fald nemt.
Mandens lillebror skal have en masse vildt lækre t-shirts. Måske fra Samsoe og Samsoe.
Mandens søster... jeg overvejer om man kan købe et års goodie-box til hende :gruble: Hun elsker dullegrej, fordi hun godt kan lide luksus - hun kunne bare ikke drømme om, at købe det til sig selv. Hun er tydeligvis datter af førnævnte svigerfar og svigermor.
Jeg har allerede købt bøger til min mand, BZ og Hippie 2. Overvejer om han også skal have Blekingegadebanden, hvis det er fælles pulje.
3
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Badesandalen » 20. okt 2016, 10:25

Ballademager skrev:Jeg pynter ikke rigtigt til jul før sidst i november, men synes godt, at man kan sætte julelys op nu, det er så hyggeligt :lun:

Har sat lyskugle op i køkkenvinduet, og lyskæderne i haven kommer også snart op.


Hvor er den fin! :love:

Jeg synes også altid det er så trist når lysene bliver sat op i december og taget ned lige efter nytår, det er jo ikke kun mørkt i julen.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Pandesteg » 20. okt 2016, 10:47

Vi pynter op i slutningen af november. Tænker dog, at det godt kan være der kommer noget op lidt før i år. Pga. vores kattekillinger skal vi desværre ikke have juletræ, så der skal virkelig tænkes lidt kreativt ift. hvordan vi får julet hytten op, når vi plejer at have et giga juletræ fra 1. december. Jeg har også en del lyskæder jeg skal have placeret forskellige steder, hvor de heller ikke kan nås af små nysgerrige poter :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Fest og bryllup"