Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 18. okt 2016, 09:31

Jeg synes det er træls at der ofte sidder en og spiller harmonika ved indgangen til mit lokale center. Jeg synes det ikke lyder godt og jeg har ikke lyst at give ham penge. Alligvel får jeg en snert af skyld/dårlig samvittighed når jeg hår forbi. Og det er lige før jeg ville betale for at han ikke var der.
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 18. okt 2016, 09:41

Sophies-mor skrev:Jeg er SÅ træt af den aggressive reklamering for knæk cancer
!
Jo. Beundringsværdigt formål, og jeg har selv kræftramte venner og familie. Men det er mindst 3 x pr reklameblok og tv ævler ikke om andet.
Bare rolig. HAR slukket tv'et.

Men der er en grænse mellem at gøre opmærksom på det og tæppebombardere folk


Du er ikke alene. Den kampagne hænger mig langt ud af halsen og jeg regner ikke med at se tv2 de næste par uger.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 18. okt 2016, 10:07

Anne Droid skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg er SÅ træt af den aggressive reklamering for knæk cancer
!
Jo. Beundringsværdigt formål, og jeg har selv kræftramte venner og familie. Men det er mindst 3 x pr reklameblok og tv ævler ikke om andet.
Bare rolig. HAR slukket tv'et.

Men der er en grænse mellem at gøre opmærksom på det og tæppebombardere folk


Du er ikke alene. Den kampagne hænger mig langt ud af halsen og jeg regner ikke med at se tv2 de næste par uger.


Jeg bruger efter hånden kun deres app, så kan man se de programmer man vil når man vil, og slipper helt for reklamer :D
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2016, 10:20

Sophies-mor skrev:Jeg er SÅ træt af den aggressive reklamering for knæk cancer
!
Jo. Beundringsværdigt formål, og jeg har selv kræftramte venner og familie. Men det er mindst 3 x pr reklameblok og tv ævler ikke om andet.
Bare rolig. HAR slukket tv'et.

Men der er en grænse mellem at gøre opmærksom på det og tæppebombardere folk


Jeg magter det virkelig heller ikke! Min mor overlevede brystkræft to gange, men en ny cancer blev ikke opdaget i tide og spredte sig så voldsomt, hun døde. Det er stadig et åbent sår, og selvom jeg normalt støtter Kræftens Bekæmpelse jævnligt, så kan jeg ikke kapere og rumme den massive reklame hele oktober måned.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 18. okt 2016, 12:52

Guilded_Lily skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg er SÅ træt af den aggressive reklamering for knæk cancer
!
Jo. Beundringsværdigt formål, og jeg har selv kræftramte venner og familie. Men det er mindst 3 x pr reklameblok og tv ævler ikke om andet.
Bare rolig. HAR slukket tv'et.

Men der er en grænse mellem at gøre opmærksom på det og tæppebombardere folk


Jeg magter det virkelig heller ikke! Min mor overlevede brystkræft to gange, men en ny cancer blev ikke opdaget i tide og spredte sig så voldsomt, hun døde. Det er stadig et åbent sår, og selvom jeg normalt støtter Kræftens Bekæmpelse jævnligt, så kan jeg ikke kapere og rumme den massive reklame hele oktober måned.

Så er Movember nemmere at håndtere.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:28

Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2016, 16:28

Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 18. okt 2016, 16:32

ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.


Så snart jeg havde råd hyrede jeg rengøringshjælp. Til min toværelses. Det er ti år siden og jeg har ikke gjort rent siden.

Jeg sparer mad og tøj væk før rengøringshjælpen ryger.
7
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:33

Samano skrev:
ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.

Jeg er bare misundelig :lol:
Hvis der var noget jeg gerne ville have nogle andre til ordne var det rengøring.
Men her ikke beskidt nok til at rengøringsdamen har noget at lave hver uge dog :lol:


:D Jeg overvejede faktisk, om det var misundelse, jeg følte, men nej. Det ligger nok meget dybt i mig med en eller anden ... hm ... stolthed over selv at kunne holde mit hjem pænt. Ikke på vilkår om jeg ville gide bruge penge på det. Men det er ikke kun dét - det er helt klart noget med, at jeg ville føle det som den vildeste falliterklæring.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2016, 16:35

ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.


Det kunne jeg nu sagtens finde på, hvis jeg havde pengene, og hvorfor ikke?

Jeg hader rengøring, og det er da spild af dyrbar fritid som man ikke har meget af med fuldtidsarbejde, så kunne jeg betale mig fra det gjorde jeg det gladeligt :D
Senest rettet af zembra1986 18. okt 2016, 16:39, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:37

zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(


Jeg er ikke bange for klovne. Men jeg ville blive bange over ikke at kunne aflæse personens hensigter - altså ikke at kunne se vedkommendes ansigt - og ikke at vide, om den dér økse nu var fake eller real. Om vedkommende var iført gorillakostume eller klædt ud som klovn ville dog dybest set være mig inderligt ligegyldigt. Hele situationen, konteksten i forhold til de dér killer clowns er det, der skræmmer mig.
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:39

zembra1986 skrev:
ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.


Det kunne jeg nu sagtens finde på, hvis jeg havde pengene, og hvorfor ikke?

Jeg hader rengøring, og det er da spild af dyrbar fritid som man ikke har meget af med fuldtidsarbejde, så kunne jeg betale mig fra det gjorde jeg det gladeligt


Haha - jeg var godt klar over, jeg ville stå rimeligt alene med den her ... Som jeg skrev før: Fordi jeg ville synes, det var en falliterklæring, hvis jeg ikke magtede at fjerne mit lort selv.
Flere af mine venner (især mændene, sjovt nok) er enige med dig. Jeg synes, det er naragtigt. Men det synes de jo så også, mit standpunkt er. :D
Senest rettet af ManicNinja 18. okt 2016, 16:40, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 18. okt 2016, 16:40

zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(

Hvis jeg mødte en klædt ud som klovn (eller noget som helst andet) en mørk aften, og de forsøgte at skræmme mig med en (plast)økse ville det virke! Ikke fordi det er en klovn. Og ikke fordi det er en plastøkse.
Men fordi det er mørkt, fyren er klædt ud og jeg ikke ville kunne se, det var en plastøkse. Det med angsten for at blive overfaldet om aftenen ligger latent i mig, selvom jeg aldrig har været udsat for noget. Så det ville lykkes idioten at skræmme livet af mig, det er jeg slet ikke i tvivl om.
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:46

Samano skrev:
ManicNinja skrev:
Samano skrev:
ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.

Jeg er bare misundelig :lol:
Hvis der var noget jeg gerne ville have nogle andre til ordne var det rengøring.
Men her ikke beskidt nok til at rengøringsdamen har noget at lave hver uge dog :lol:


:D Jeg overvejede faktisk, om det var misundelse, jeg følte, men nej. Det ligger nok meget dybt i mig med en eller anden ... hm ... stolthed over selv at kunne holde mit hjem pænt. Ikke på vilkår om jeg ville gide bruge penge på det. Men det er ikke kun dét - det er helt klart noget med, at jeg ville føle det som den vildeste falliterklæring.


Jeg har også en ven, der har det sådan.
Han har det sådan at man skal sgu fjerne sit lort selv så og sige.
Han ser så også på det fra en klasseperspektiv og mener ikke at nogen jobs skal være at tjene andre på den måde :lol:
Jeg synes det lige overdrevet nok. Min plan var så også bare at finde en studerende, der kom forbi og tørrede af og vaskede gulv en gang i mellem.


Jeg kan godt følge din ven et stykke ad vejen - jeg synes, der er noget ydmygende (for de, der gør rent) i sådan et arrangement. Måske er det også et eller andet sted noget af det, der ville genere mig? Jeg kan ikke forbinde mig selv med at være sådan en luddoven overklasse-fisse, der lister rundt i fimsefarvet silkekimono og tjekker efter med en finger, om rengøringen nu er gjort ordentligt ... :lol: Overdrivelse fremmer forståelsen. Men tror, du forstår, hvad jeg mener.
Og det synes jeg jo så i øvrigt selv er noget pjat - for folk er vel glade for deres rengøringsjobs og bliver lønnet ordentligt osv.. I virkeligheden siger ovenstående jo mere om éns egen misforståede medlidenhed med folk, der arbejder med rengøring, end det siger om dem ... :genert:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2016, 16:52

Daine skrev:
zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(

Hvis jeg mødte en klædt ud som klovn (eller noget som helst andet) en mørk aften, og de forsøgte at skræmme mig med en (plast)økse ville det virke! Ikke fordi det er en klovn. Og ikke fordi det er en plastøkse.
Men fordi det er mørkt, fyren er klædt ud og jeg ikke ville kunne se, det var en plastøkse. Det med angsten for at blive overfaldet om aftenen ligger latent i mig, selvom jeg aldrig har været udsat for noget. Så det ville lykkes idioten at skræmme livet af mig, det er jeg slet ikke i tvivl om.


ManicNinja skrev:
zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(


Jeg er ikke bange for klovne. Men jeg ville blive bange over ikke at kunne aflæse personens hensigter - altså ikke at kunne se vedkommendes ansigt - og ikke at vide, om den dér økse nu var fake eller real. Om vedkommende var iført gorillakostume eller klædt ud som klovn ville dog dybest set være mig inderligt ligegyldigt. Hele situationen, konteksten i forhold til de dér killer clowns er det, der skræmmer mig.


Altså det kommer jo også lidt an på situationen :)

Kom vedkommende farende ud fra bag en hæk med øksen/kniven hævet, så er jeg da ret sikker på at jeg ville blive bange og flygte, hvilket jeg tror stort set alle ville. I sådan en situation har man jo ikke tid til at tænke rationelt, der tager overlevelsesinstinktet bare over, og det fortæller dig bare at du skal flygte NU! :lol2:

Jeg tænke mere på hvis man støder på en klovn der ikke angriber, men bare forholder sig mere passivt, hvilket jo også er sket nogle gange, og her forstår jeg ikke hvis man som voksen bliver bange.....jeg kan ikke forstille mig andet end at jeg bare ville bare gå videre og tænke "sikke et fjols".
Senest rettet af zembra1986 18. okt 2016, 17:00, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Generelt"